Skocz do zawartości

frobek

Użytkownik
  • Postów

    163
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Nowy Sącz

Ostatnie wizyty

420 wyświetleń profilu
  1. Kolejna sztuka przywrócona do życia, tym razem MKII. Jednostka podobnie jak poprzednia pochodzi z Rosji i jak zdecydowana większość na tamtejszym rynku jest w wersji japońskiej. Ta sztuka była sprawna technicznie, więc zrobiona została jedynie kosmetyka, jak czyszczenie potencjometrów i poprawa niektórych lutów oraz wymieniona została głowica radiowa na europejski zakres fal, plus przestawienie procesora żeby poprawnie wyświetlał częstotliwość na ekranie.
  2. CD700 ma tor z 2xPCM1704, DAC-101 z 2xTDA1541, a DAC-111 2xPCM1700. Nie słuchałem żadnego z tych DACy, nawet ich nie widziałem ale z technicznego punktu widzenia oraz różnych opinii to PCM1704 jest najlepszym przetwornikiem R2R. Nie widzę żadnego sensu podłączać jakiegokolwiek DACa do CD700, ale kto bogatemu zabroni
  3. Mogę zrobić przeróbki wg. zaleceń, ale sam nie podejmę się modyfikacji, których efektu nie da się przewidzieć. Moim zdaniem, CD700 jest na tyle solidnie zaprojektowane i wykonane, że nie ma sensu niczego tu poprawiać.
  4. Witam, Kolejna sztuka ożywiona. Ta sztuka przyjechała, jak mówi właściciel, z Kamczatki. Urządzenie jest w wersji japońskiej i niestety zepsute. Na początek błąd E-MECHA. Docisk płyty na tależyku zamiast na ramieniu, widać tez że ktoś już coś tu "grzebał". Naprawa standardowa, lutowanie złącz, reset mechaniki smarowanie tu i ówdzie. Radio zadziałało, ale na wyświetlaczu E-DISK, czyli padnięty laser. Jak dotąd nie udało się inaczej naprawić E-DISK jak poprzez wymianę lasera. Wymiana lasera na inny pochodzący z MB75 i wszystko działa super.
  5. Cześć, Odgrzeję temat, ponieważ kolejna sztuka tego zacnego radia CD-700 została naprawiona. Radio przyjechało z Graz (Austria) z usterką E-Mecha. Docisk płyty na zewnątrz, mechanika zablokowana, zablokowane ramię talerza dociskowego przez zsuniętą sprężynkę tegoż ramienia (najprawdopodobniej właściciel radia, lub jakiś serwisant próbował cos tam grzebać i niechcący zsunął tę sprężynkę, w każdym razie sama nie miała prawa spaść). Dodatkowo chassis wgięte do środka jakby ktoś się na tym oparł co całkowicie blokowało pracę elementów mechanicznych. Naprawa: przelutowanie wszystkich złącz na płycie, wyprowadzenie geometrii chassis, ustawienie poszczególnych elementów do położenia spoczynkowego, umiejscowienie docisku na ramieniu, ułożenie sprężynki ramienia we właściwym miejscu, reset mechaniki i ..... kolejna sztuka tego cuda naprawiona.
  6. Właściwie niewiele da się zrobić bez inwestycji w DSP, a tego raczej nie będę robił.
  7. Cześć, Wklejam pomiar po instalacji w nowym aucie. Głośniki Focal PS165, wzmacniacz Focal Power 4.75, radio Pioneer FH-X730BT, bez suba. Pomiar programem REW, mikrofon radioshack skalibrowany, tor pomiarowy też skalibrowany. Może ktoś coś powie celem konstruktywnej krytyki.
  8. Dzięki, ale ja potrzebuję wprowadzić nowe kable do środka drzwi
  9. Cześć, Czy ktoś może doradzić jak w prosty i nie psujący za bardzo auta przeprowadzić nowe kable głośnikowe do przednich drzwi? Auto to Nissan Leaf (elektryczny), ale podobny system prowadzenia kabli jest w Note, Qashqai, Juke. Może ma ktoś jakieś doświadczenie z tymi autami?
  10. Możesz też kupić na dalekim wschodzie za nieco mniejsze pieniądze: https://www.aliexpress.com/item/CSR8675-PCM5102A-Bluetooth-5-0-ATPX-HD-24BIT-Wireless-Receiver-I2S-DAC-decoder-board-Support-24BIT/32983232191.html?spm=2114.search0104.3.20.18583d83P3s2cy&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_10_10065_10068_10843_319_10059_10884_317_10887_10696_321_322_453_10084_454_10083_10103_10618_10304_10307_10820_10301_10821_537_536,searchweb201603_52,ppcSwitch_0&algo_expid=da79a520-8063-4993-802e-726f8f716bfd-3&algo_pvid=da79a520-8063-4993-802e-726f8f716bfd albo samą płytkę: https://www.aliexpress.com/item/Bluetooth-5-0-Audio-Transmitter-Board-CSR8675-APTX-HD-24BIT-Adapter-USB-Input/32952734370.html?spm=2114.search0104.3.14.18583d83P3s2cy&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_10_10065_10068_10843_319_10059_10884_317_10887_10696_321_322_453_10084_454_10083_10103_10618_10304_10307_10820_10301_10821_537_536,searchweb201603_52,ppcSwitch_0&algo_expid=da79a520-8063-4993-802e-726f8f716bfd-2&algo_pvid=da79a520-8063-4993-802e-726f8f716bfd
  11. W żadnym wypadku nie polecam serwisowania tego radia przez "osiedlowych szamanów" bo to się zawsze źle kończy i kilka razy miałem okazję widzieć opłakane skutki takich działań. Osobiście nie podejmuję się naprawy tego problemu jeżeli ktokolwiek próbował wcześniej to ogarnąć i mówię to zanim podam adres do wysyłki sprzętu. Od tej reguły nie robię wyjątków.
  12. W sumie to zadna wiedza tajemna, na diyaudio.com jest o tym temacie troche napisane, rowniez przeze mnie. Jest tez dosc dokladna instrukcja wydana przez producenta dostepna w necie. Odrobina checi i mozna wszystko znalezc. Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
  13. No dobra. Po to założyłem ten temat, żeby jednak podzielić się wiedzą. Najczęstszą przyczyną powstawania E-MECHA w CD-700, MB-75/100 są pęknięcia lutów (to nie jest żart) na złączu oznaczonym na płycie jako CN107, do którego podłączona jest tasiemka od sterowania mechaniką. Geneza problemu jest taka, że w tamtych czasach używano niezbyt dobrej cyny z dość dużą zawartością ołowiu, która pod wpływem temperatury i naprężeń zwyczajnie pęka, czego często nawet nie widać pod mikroskopem. Takie mikropęknięcia są wystarczające żeby znacząco zwiększyć rezystancję połączenia między płytą i złączem, co z kolei powoduje nieprawidłową pracę któregoś z silników i E-MECHA gotowe. Dodatkowo, złącze w tych radiach jest zalutowane w takim miejscu, że taśma w nie wchodząca wywołuje nań stałe naprężenie potęgowane drganiami pochodzącymi z mechanizmu, co znacząco przyspiesza proces powstawania pęknięć. Naprawa polega na ponownym przelutowaniu rzeczonego złącza używając dobrej cyny z dużą ilością topnika. Operacja nie jest trudna dla kogoś kto ma obycie z lutowaniem, posiada dobrą lutownicę z precyzyjnym grotem i mikroskop, a najlepiej stanowisko do lutowania precyzyjnego z kamerą. Tak wykonana naprawa rozwiązuje problem na zawsze. W tej całej beczce miodu jest niestety łyżka dziegciu. Mianowicie od któregoś numeru seryjnego w modelu CD-700 postanowiono owo złącze zakleić od strony lutowania klejem epoksydowym, co w praktyce uniemożliwia jego ponowne lutowanie a co za tym idzie naprawę. Radio które teraz naprawiałem tego kleju nie miało. Miałem kiedyś CD-700 z tym klejem, które zresztą udało się naprawić podgrzewając płytę z obu stron na takim specjalnym stanowisku do lutowania gorącym powietrzem, nie jestem jednak pewien że kiedyś do mnie znowu nie wróci To by było na tyle.
  14. Nie ma czegoś takiego jak pamięć w której zapisuje się trwale błąd E-MECHA. W każdym razie na pewno nie w CD-700 czy MB75/100. Problem leży w płycie głównej i to jest fakt i prawdę mówiąc jest stosunkowo prosty do usunięcia, chociaż w niektórych CD-700 może być niemożliwy do naprawy przez pewne usprawnienia wprowadzone przez producenta, żeby temu problemowi zapobiegać . Wskazówka znajduje się na 4 stronie tutoriala wydanego przez Nakamichi dotyczącego tego problemu. P.S. Nie mogę tak od razu i wprost napisać o co chodzi, bo na tym forum nie jest to praktykowane
×
×
  • Dodaj nową pozycję...