Skocz do zawartości

Uwalona masa tylko na 1 RCA - możliwe?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem (prawdopodobnie) z masą.

Mam radio Kenwood DDX4021, które ma 3 pary wyjść RCA. Dalej sygnał idzie do wzmacniacza 4-kanałowego z podpisu. 

2 kanały zasilają przód, pod pozostałe 2 podłączyłem suba w mostku. 

Wszystko jest ok, dopóki nie odpalę silnika. Po odpaleniu słyszę alternator w głośnikach z przodu. Kiedy kabel RCA od suba jest odłączony od wzmacniacza - nic się nie dzieje, żadnego przydźwięku nie ma po odpaleniu auta.

Oczywiście wiem, że kabli nie można przepinać przy włączonym sprzęcie. Czy jest możliwe, że uwalona jest w radiu masa RCA tylko dla suba? Albo we wzmacniaczu na pozostałych 2 kanałach? Oba kable sygnałowe są takie same, oba idą tą samą drogą do wzmacniacza.

 

Wzmacniacz ma jeszcze przełącznik A+B, czyli bierze sobie sygnał z pierwszych 2 kanałów i przekazuje je na następne. Wtedy przydźwięku też nie ma. 

Co może być przyczyną tego przydźwięku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź na początek wartości rezystancji pomiędzy masami poszczególnych gniazd RCA i masą zasilania oraz masą głośników, zarówno w radiu jak i we wzmacniaczu. Potem napisz jakie masz wartości i pomyślimy dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się podkleję.

 

MI piszczą delikatnie tweetery, ale cicho, do tego nie wzrasta poziom piszczenia wraz z obrotami, jest stały, i teraz najciekawsze, występuje tylko jak się nagrzeje, oraz jak wyciągam płytę z napędu, następuje cisza, wg mnie to procek, dawałem masę do budy i nie pomogło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się podkleję.

 

MI piszczą delikatnie tweetery, ale cicho, do tego nie wzrasta poziom piszczenia wraz z obrotami, jest stały, i teraz najciekawsze, występuje tylko jak się nagrzeje, oraz jak wyciągam płytę z napędu, następuje cisza, wg mnie to procek, dawałem masę do budy i nie pomogło...

Na zgaszonym silniku też piszczą?

Jeżeli po nagrzaniu sie pogarsza to obstawiam zimny lut, ale nie przesądzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może kabel od Tw leci gdzieś obok jakiegoś przewodu w którym płynie sporawy prąd. Np od wentylatorów co by wyjaśniało, że piszczy na rozgrzanym albo jakiejś klimy czy coś. Ewentualnie tak jak napisał frobek tzn.zimny lut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tbrek, a mógłbys zrobic mały eksperyment?

Rozgrzej sprzęt, odłącz alternator od instalacji (na wyłączonym silniku) tak żeby nie ładował akumulatora (wystarczy odłączyć przewody od regulatora), potem zapal auto tak żeby pracowało tylko na akumulatorze i posłuchaj czy nie przeszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


.... odłącz alternator od instalacji .....   (wystarczy odłączyć przewody od regulatora)

 

Gdyby tylko tak było można, alternator upchany jest na środku silnika, ledwie go widać, a co dopiero dojść ręką, rok temu zmieniałem w nim sprzęgło i przy okazji łożyska i szczotki (zestaw) bo sprzęgło padło, to do zdemontowania, poszły obie chłodnice i cały przedni pas....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy rozłączyć obwód wzbudzenia alternatora, np poprzez wyjęcie lampki kontrolnej lub bezpiecznika.

W ten sposób tez się sprawdza, czy zwiększenie napięcia w instalacji z 12,6 przed uruchomieniem na 14,4V po zapłonie nie powoduje jakichś problemów z układami stabiliizacji napięcia w odbiornikach, np. w radiu, wzmacniaczach itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa poszlaka w mojej sprawie.

Podłączyłem wczoraj po istniejącą instalację drugi (oddzielny) wzmacniacz, a pod jego mostek podłączyłem suba. Po odpaleniu silnika kompletna cisza w głośnikach.

Czyli: 1 wzmacniacz zasila przód, a inny suba i jest spokój. Czyli myślę, że coś nie halo z moim 4 kanałowym piecem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobne, że nie ma gdzieś właściwego połączenia pomiędzy masami wejść dla poszczególnych kanałów. Zwykle to nie jest takie proste, że te masy sa zwyczajnie zwarte. Często są tam jakies rezystorki, które mogły sie uszkodzić. Dlatego chciałem żebyś pomierzył te oporności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...