Skocz do zawartości

Problem z ostrym tweeterem Matrix 1.1


Gofer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dla mnie ten sposób tez jest dyskusyjny , ale lepiej robić coś niż nic :)

 

No dziubię , dziubię. A jak już ugrzęznę na amen, to się zielenina zwali na głowę obok drugiej starszej siostry... :)

Nie mam ambicji poradzić sobie ze wszystkim sam, obecnie to bardziej podejścia dla samego siebie, mam chęci rozwoju własnej wiedzy, wiem , że czasami wzbudza to śmiech, ale nie od razu Rzym zbudowano, gdy się dwa razy sparzę na jakimś problemie, to za trzecim już będę wiedział jak sobie z nim poradzić.

Aczkowiek ktoś bardzo słusznie zauważył im wyższe progi sprzętowe, tym większej wiedzy potrzeba aby sprawić ,że pokażą swoją klasę. Mi jak widać jeszcze wiele brakuje, ale staram się. :wink2:

 

 

 

Jedynie mogę napisać to czego nie chcecie słyszeć- jechać do magika.

 

 

 

Ja nie uważam ,że oddanie auta w ręce fachowca to błąd czy fanaberia, wręcz przeciwnie. Ale to przecież nie wadzi temu aby i samemu rozwijać w sobie tą pasję od kuchni?

Można wyjść z pozycji syna bogatego taty "Panie chcę dobre granie"... Przy odbiorze "Gra?" "No gra", "No to dziękuję". Można i starać się, choć w części rozumieć co zrobił fachowiec? Dlaczego tak ładnie zagrało? I nie chodzi mi o wchodzenie w czyjeś buty, a jedynie rozumieć co się dzieje z dżwiękiem w aucie i dlaczego tak a nie inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 283
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja nie jestem w stanie podać Tobie wirtualnie recepty akurat w tym indywidualnym przypadku.

To nie jest indywidualny przypadek tylko standardowy problem z tym przetwornikiem , jesteś podać jakąkolwiek ? Lklukasz napisał co by zrobił , może masz jakaś propozycję ?

 

 

Jedynie mogę napisać to czego nie chcecie słyszeć- jechać do magika.

Dlaczego nie chcemy słyszeć ? Ja u swojego magika jestem co drugi dzień :)

 

 

Jedż, zapłać raz konkretnie i wtedy analizuj (dla siebie) to co tam zostało zrobione- to najlepsza droga dla Ciebie.

Mehow chyba kpisz w tej chwili  :D ( bez obrazy ale Marcin już chyba nie chce płacić , a tym bardziej analizować roboty bo mu to na dobre nie wychodzi :D ) normalnie padłem :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedż, zapłać raz konkretnie i wtedy analizuj (dla siebie) to co tam zostało zrobione- to najlepsza droga dla Ciebie.

 

 

No własnie to już nie takie jednoznaczne :D Bo jak znam życie to i tak odbiorę auto z memory 1 i 2... I co z tego ,że spojrzę np na czas, cięcie czy EQ, skoro nie będę w stanie zrozumieć, dlaczego?

Więc obecnie na etapie "odpalania" systemu sam się próbuję porykać, bawić, błądzić, czasami coś się uda i jest fun, zawsze nie jest to na marne a wnosi jakieś tam własne doświadczenia.

 

 

 

Mehow chyba kpisz w tej chwili :D ( bez obrazy ale Marcin już chyba nie chce płacić , a tym bardziej analizować roboty bo mu to na dobre nie wychodzi :D ) normalnie padłem :rotfl:

 

Bury trzeba rozdzielić dwie zupełnie różne kwestię, budowę instalacji CA i jej zestrojenie. Wykonałem od postaw dwa swoje auta po tym jak się sparzyłem przy wyborze instalatora CA, ale wynikało to bardziej z faktu ,że poprawiać po kimś nikt nie chciał, a jeśli nawet to z racji tego ,że nakład pracy aby rozebrać/zerwać coś spapranego i zrobić od nowa niż robić od razu po swojemu jest 2-3 razy dłuższy, nie byłem już sobie w stanie pozwolić na ponowny jeszcze wyższy wydatek.

W tej chwili, owszem, nie odczuwam już potrzeby z każdym drobiazgiem instalacyjnym biegać do fachowca, choćby z powodu ,że mam każdego rozsądnego dalej niż 100 km od siebie albo i lepiej. Ale strojenie to już zupełnie inna bajka, jak widać 3 drogi mnie przerosły zresztą spodziewałem się tego, więc od początku kiedy rozebrałem zieleninę rozmawiałem z Nakamichi ,że będę go prosił o pomoc z zestrojeniem auta kiedy skończę. Obecnie kiedy system zaczyna się co jakiś czas odzywać , staram się go "uczyć" sam dla siebie. Ale nie mam ambicji zestroić go sam, skoro np w przypadku tego średniaka będzie najprawdopodobniej potrzebna ingerencja pasywna w pewnym aspekcie, a to już zdecydowanie za wysokie progi, bo o pasywce mam takie pojęcie ,że aż żadne :).

Więc auto trafi do fachowca. Od początku miało tak być.

 

ps. A'propos rzemiosła, właśnie obiłem słupek , ktory 95% ludzi stwierdziło ,że "nie da" się z jednym kawałkiem materiału. Łącznie z tapicerem samochodowym. Dało się choć takie oklejanie wymaga mega cierpliwości, ale zrobiłem sam, materiał nie jest łapany brzegami a po całości, nawet we wgłębieniach tak jak wyprofilowałem się zagłębia.

W zyciu tego nie robiłem, ale udało mi się i cieszę teraz jak głupi z kawałka szmaty na słupku. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle się mówi o jak ważny jest dobór elementów, sposób aplikacji, i że system gra tak jak jego najsłabsze ogniwo, najgorsze że też jest to zależne od kiepskiego aplikanta, który ma potem ale oczywiście nie sobie, najwięcej do zarzucenia....

Ciekawe że Nakamichi nie widzi problemów, ba nawet wie że da się zrobić bez kłopotów, Mechow i Caskp też sobie poradzili... a inni jak zwykle z łatwością języka ferują opinie.  Może czas się zastanowić nad tym co się pisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jedż, zapłać raz konkretnie i wtedy analizuj (dla siebie) to co tam zostało zrobione- to najlepsza droga dla Ciebie.

Zgadza sie, mozna i tak ale jaka z tego satysfakcja. Pozatym jest to troche kontrowersyjne na zawodach itp. Niestety nie da sie z tym nic zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

który ma potem ale oczywiście nie sobie, najwięcej do zarzucenia....

 

Tomek, jakoś sub nie sprawił mi problemu, woofery również, tweeter także mi się nie naprzykrzał , jedynie średniak. Któremu zarzuciłem ,że aktywnie cięty gra dość wąskim pasmem poprawnie, okazuje się ,że najlepiej aby go potraktować elementem pasywnym i dalej się bawić, tego owszem nie wiedziałem. Ale w takim wypadku Herr  Fischer niech od razu dorzuca odpowiedni element pasywny do tego średniaka wiedząc ,że ma on konkretną górkę(czyli zwał tak zwał ale spaprany pod tym względem). Weż pod uwagę też Tomku ,że nie każdy ma dwie ulice dalej fachowca jak i są osoby tak jak Gofer, przebywające za granicą i nie zawsze się da zamontować głośnik sprzedawany przez wykwalifikowany personel ( jak ch... w Krakowie też sprzedają Braxy, ciekawe jak by "profi" go zaaplikowali :wink: ) i zaaplikować u profesjonalisty.

Wtedy pojawia się problem który poruszył Gofer a ja zdecydowałem zabrać głos, gdyż spotkałem identyczny mur jeśli chodzi o jego aplikację.

No bo kto by pomyślał ,że "wydzierająca" się góra w okolicy 6-8 khz, to nie wina tweetera a właśnie krecia robota tego średniaka? Przyznaję zupełnie szczerze, nie spodziewałem się i nie miałem pojęcia.

Jedynie intyicyjnie na "słuch" czując ,że zblizając pasma głośników wzajemnie do tego średniaka zaczyna się dziać bieda, wracałem do pierwotnej opcji czyli rozjechania ich na paśmie względem siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jest ok pytać te same osoby o sposoby zaradcze ( za free w necie ), a potem zasiąść wygodnie w fotelu z cygarem w zębach i poczuciem że samemu rozwiązało się problem :cwaniak: :cwaniak: :)

A to według Ciebie jedno i to samo??

 

Pozatym nikt Ci nie każe udzielać rad za free, sam to robisz wypowiadających sie na tym forum (pozatym o to w całym tym forum chodzi). A jak juz sie tego tematu czepiamy, to z reguły każdy wątek kończy sie tak samo - "każde auto jest inne, nikt Ci na odległość nie pomoże"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to według Ciebie jedno i to samo??

No nie , trzeba samemu wciskać guziki .

 

Pozatym nikt Ci nie każe udzielać rad za free, sam to robisz wypowiadających sie na tym forum (pozatym o to w całym tym forum chodzi). A jak juz sie tego tematu czepiamy, to z reguły każdy wątek kończy sie tak samo - "każde auto jest inne, nikt Ci na odległość nie pomoże"

Ale ja ich udzielam w tym i Tobie . Ale jak wyjeżdzasz z tekstami o satysfakcji z tego ze nie podpierałeś się profesjonalistą , to jakoś tak mało przekonująco to wychodzi

 

  ||

  V

 

Zgadza sie, mozna i tak ale jaka z tego satysfakcja. Pozatym jest to troche kontrowersyjne na zawodach itp. Niestety nie da sie z tym nic zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze udzielasz i jestem Tobie jak i wszystkim innym wdzięczny, ale to Ty wyskoczyles nagle z tym "za free".

Pozatym z tym "wciskaniem guzikow" sie nie zgadzam. Dyskusja trwa od kilkunastu godzin a nikt nie podał 100% sposobu bo go nie ma. Natomiast z tego co było do tej pory powiedziane ja wyciagnalem juz kilka wniosków i pójdę do garażu i bede próbował aż sie uda. A jak sie uda to bedzie satysfakcja. A czy sie uda czy nie to kwestia tego jakie wnioski każdy oraz ja sam z tego wyciągnąłem.

 

Jezeli twierdzisz ze to dokładnie to samo co podjechać, kazać zrobic i odebrać za dwa dni, to sie mylisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuje powiedzieć, ze to ze ktos Ci pokazał jak sie jeździ rowerem, nie znaczy ze wygrasz tour de France ale nie jest to wykluczone. Natomiast jak ktos za Ciebie wsiadzie na rower i pojedzie to ile w tym Twojej zasługi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze udzielasz i jestem Tobie jak i wszystkim innym wdzięczny, ale to Ty wyskoczyles nagle z tym "za free".

Pozatym z tym "wciskaniem guzikow" sie nie zgadzam. Dyskusja trwa od kilkunastu godzin a nikt nie podał 100% sposobu bo go nie ma. Natomiast z tego co było do tej pory powiedziane ja wyciagnalem juz kilka wniosków i pójdę do garażu i bede próbował aż sie uda. A jak sie uda to bedzie satysfakcja. A czy sie uda czy nie to kwestia tego jakie wnioski każdy oraz ja sam z tego wyciągnąłem.

Czyli stwierdzenie , ze należy zwiększyć stromość  filtra aby poszerzyć efektywny zakres średniaka nie jest rozwiązaniem problemu .

Wzór prawidłowego rozwiązania

 1 . Usuń stosowaną nastawę  2k/ 12 db

  2 . W jej miejsce wprowadź 2,5k/18 dB lub 3k/24 dB

 3 . Przepraszam , ze po 10/15 latach działalności nie potrafię jednoznacznie i z cala odpowiedzialnością stwierdzić która z nastaw w pojeździe którego nie widziałem na oczy , nie słyszałem nawet przez ułamek sekundy , będzie rozwiązaniem optymalnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie panie Józefie. :)

Ja myślę ,że temat mimo swojej burzliwości wyszedł na dobre, przetworniki tego typu jak ten średniak na palcach dwóch rąk można policzyć w Polsce. Z czego większość jak Bóg karze trafiła w ręce fachowców, więc w zasadzie akurat w tym konkretnym przypadku, chleba nikomu nie ujęto i jeśli ktoś będzie chciał (choćby Gofer ze względu na obecne zamieszkanie poza granicami) posiedzi pokombinuje, wyciągnie jakieś wnioski i być może zrobi coś lepszego niż miał do tej pory, lub też mając taką możliwość(np mój przypadek) odda auto w odpowiednie ręce, mając mimo wszystko wiedzę jaki posiada przetwornik i jakie posiada plusy/bolaczki i nie będzie to za free. Bo wiadomo, że nawet w Caritas muszą jeść.

Niemniej ze swojej strony dziękuję ,za wszelkie informacje wszystkim osobom, które coś wniosły, do choć częściowego rozwiązania zagwozdki z tym Braxem. :wink::ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ze nie jest rozwiązaniem problemu. Sam w zeszłym tygodniu ciąłem 2,5 z 18db/oct i nie rozwiazalo to niczego (pisałem o tym wczesniej). Ale jest to, jak i wiele innych, cenna wskazówka w jakim iść kierunku. A co kto z tym zrobi to zależy od niego. I
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ze nie jest rozwiązaniem problemu. Sam w zeszłym tygodniu ciąłem 2,5 z 18db/oct i nie rozwiazalo to niczego (pisałem o tym wczesniej).

 

 Nie rozwiązało to niczego , bo nadal nie odczytałeś , ze nie potrafisz nawet określić co jest przyczyną problemów w Twojej instalacji .

 Przyjąłeś ze jedyną kwestia jest ch samego głośnika . Było o tym pisane gdzieś w połowie tematu , ale chyba się zagubiło pośród poszukiwania "własnych " dróg rozwiązania problemu :wink2: .

A to co napisałem dotyczy sposobu na uporanie się z ch samego głośnika i zapewniam , ze do tego działa poprawnie :hyhy:

A teraz juz nie będę Ci zabierał satysfakcji z samodzielnego ogarniania problemu :wink2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz juz nie będę Ci zabierał satysfakcji z samodzielnego ogarniania problemu :wink2:

Mialem sie juz nie odzywać ale denerwują mnie takie ironiczne docinki.

Ameryki z tymi cięciami i zboczami nie odkryłeś, pisałem o tym wczesniej i pisał bodajże Truck. Zgadzam sie z Twoim rozumowaniem i nie wątpię, ze trzeba iść w tym kierunku, ale z tonu Twoich wypowiedzi wynika ze trzeba tak zrobic a nie inaczej i bedzie gitara. Moze uspokoi to sredniaka ale pozostaje kwestia zgrania go z tweeterem przy stromych cięciach sredniaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podchodzilem do tego dwa razy i w dalszym ciagu cos zmieniam. Mam sredniak i tweeter w jednej płaszczyźnie i nie mam odpowiedniej swobody w eksperymentowaniu. Narazie głośniki siedzą na klej i dalej nie zdecydowałem sie na finalne ustawienie zanim wykończę słupki. W przyszłym tygodniu rozdziele głośniki i ukierunkuje je niezależnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale sie tu stron tematu porobilo przez kilka dni, bedzie co czytac. Co do kombinacji z ustawieniem to zanim rozbierzesz i zdemontujesz pokręć nimi ustawionymi w jednej plaszczyznie, noz widelec znajdziesz wlasciwa pozycje a poznijesze strojenie bedzie latwiejsze niz jak kazdy glosnik bedzie w innym miejscu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest na przyslowiowy pysk. Dla pasazera i dla kierowcy, lepiej gralo na pysk kierowcy po obu stronach ale glupio wygladalo :)

Ze wzgledu na to ze fotel mam raczej dalej odsuniety niz blizej to prawy wychodzi mi gdzies na ucho i scena jest calkiem ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kombinacji z ustawieniem to zanim rozbierzesz i zdemontujesz pokręć nimi ustawionymi w jednej plaszczyznie, noz widelec znajdziesz wlasciwa pozycje a poznijesze strojenie bedzie latwiejsze niz jak kazdy glosnik bedzie w innym miejscu.

Takie było założenie jak je razem łączyłem.

 

U mnie jest na przyslowiowy pysk. Dla pasazera i dla kierowcy, lepiej gralo na pysk kierowcy po obu stronach...

Tak m.in. zamierzam teraz zrobic.

A jak masz 1.1?

Mam dobrze ułożoną scenę, ale centralna pozycja jest za szeroka. Moim zdaniem to wina ukierunkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


U mnie jest na przyslowiowy pysk. Dla pasazera i dla kierowcy, lepiej gralo na pysk kierowcy po obu stronach ale glupio wygladalo :)
Ze wzgledu na to ze fotel mam raczej dalej odsuniety niz blizej to prawy wychodzi mi gdzies na ucho i scena jest calkiem ok.

 

Mhm... Ja w poprzedniej wersji słupków z zeszłego roku kiedy był piccolak na górze miałem w jednej płaszczyżnie na 8ce skierowane na trzecią osobę, jednak ODR okazał się trochę bardziej(bezpośredni np z wokalem- nie wiem jak to opisać) i musiałem modyfikować ukierunkowanie, w tej chwili przecinają się i tw i mid z 20 cm przed twarzą kierowcy na wys lusterka. W poprzednim ustawieniu(bardziej na 3cią osobę) scena zaczynała się praktycznie przed twarzą, wrażenie było śmieszne, wokalista zamiast śpiewać w głębi "huhał" w twarz... A nigdy nie ma gwarancji czy jadł miętówkę więc zmodyfikowałem. :)

Na Tw dało się odczuć zmianę ukierunkowania, średniak jak wspomniałem wcześniej, ani nie ucierpiał na tym zabiegu, ani się nie polepszył, pod tym względem jest wygodny.

Ale to już wyjaśnił Naka, ze względu na dość niskie pasmo w jakim grał nie reagował tak nadpobudliwie na ukierunkowanie.



 

 


Takie było założenie jak je razem łączyłem.

 

Rozjechanie płaszczyzny między średniakiem a tw, może (ale nie musi) spowodować inny kłopot, przy strojeniu może być ciężko zgrać fazowo tw z mid.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...