Skocz do zawartości

Moc - Ile jej potrzebujemy ??


bury22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 107
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

o jak będzie okazja to ja stawiam ze nie znajdzie się w PL ani jedno autko które przy wysokich poziomach głośności jest w stanie grac na takim poziomie.

Tyle, że w tym temacie nie porównujemy jakości uzyskanej w Xanti do jakości grania innych aut. Mimo usilnych starań nie widzę z mojej strony chęci czynienia porównań czy robienia zakładów.

 

 

da radę :P

Tak, to dla mnie topowe określenie z tego forum :) Kojarzysz dlaczego?  :rotfl:

 

 

Jestem pewien, że te 70 wat w zupełności wystarcza do wysterowania większości systemów :),

 

 

A u Ciebie...  ...zgranie itp.)

 

 

Nawet można przypuszczać, że to najbardziej "liniowa" częśc tej układanki :)

Wasze stanowisko jest dość jasne. Szkopuł tkwi w tym, że Wasze opinie, spostrzeżenia czy ogólnikowe stwerdzenia nie sprawią że te 70W wystarczy do postawienia systemu i z moimi doświadczeniami w tym względzie się kłóci. Jeśli już koniecznie chcecie ciągnąć temat Xanti, to ja nie widzę problemu :) We wcześniejszych postach poruszyłem kilka kwestii i trochę pytałem, byłoby miło gdybyście i do tych zagadnień się odnieśli i na pewno nie mam na myśli odpowiedzi w rodzaju tych jakie właśnie zacytowałem. To już niestety by wymagało wejścia w założenia i szczegóły instalacji w Xanti a na takie info widoki są marne bo nawet nie ma jasnej i prostej informacji na jakich klockach zostało zbudowane to auto. Za dużo niedowówień, niejasności i niewiadomych rozmywa skutecznie obraz instalacji w tym aucie aby służyła ona za dobry przykład w tej dyskusji. Na dodatek ja należę do tych mocno wątpiących :)

Moim zdaniem lepiej będzie jeśli zejdziemy tych kilka pięter niżej, tak całkiem na ziemię...

 

 

bo tak na prawdę chodzi o to aby zwykły i przeciętny użytkownik na bazie własnej wieedzy i umiejętności był w stanie wykrzesać z tych 70-80W całkiem znośne granie, które na dodatek da mu zadowolenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


szymon, dnia 17 Kwie 2013 - 23:03, napisał:


da radę :P

Tak, to dla mnie topowe określenie z tego forum :) Kojarzysz dlaczego? :rotfl:
No przecież napisałem tylko ty nawet nie potrafisz wyciągnać wniosków.....

 


To już niestety by wymagało wejścia w założenia i szczegóły instalacji w Xanti a na takie info widoki są marne bo nawet nie ma jasnej i prostej informacji na jakich klockach zostało zbudowane to auto. Za dużo niedowówień, niejasności i niewiadomych rozmywa skutecznie obraz instalacji w tym aucie aby służyła ona za dobry przykład w tej dyskusji. Na dodatek ja należę do tych mocno wątpiących :)
Przecież masz odpowiedż .... jeśli sobie radzi te 70 wat w Xantii to chyba znak, że się da. Chyba, że ja tu czegoś nie rozumie. Napisałem też wcześniej, że wzmacniacz to nie jest jedyny element tej ukladanki. Sam jeżdzę z pociętym pasywnie 3 way zasilanym M1 ka i zadnych braków nie widzę.... a napewno nie od strony wzmacniacza bo w systemach szerokopasmowych radzi sobie z duzym powodzeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dodam od siebie, że również ładowałem np. w HSK po 200 (teoretycznie, bo ja w cyferki nie jestem mocny :P), silne zdziwienie, jak podłączyłem pod marne 30 z RF. Zagrało dla mnie praktycznie tak samo, a jak słuchałem głośno, tak nie odczułem braku czegoś na "słabym" wzmacniaczu. Teraz podobnie - zestaw na przodzie od Łukasza i Daniela, śmigał pod Kenwoodem PS300T, więc teoretycznie mocny wzmacniacz, teraz mam wzmacniacz wielkości dwóch paczek papierosów i co ? Gra bombowo, niczego nie brakuje, jest pięknie, głośno i mocno. Przeszły mi wszelkie cyferki definitywnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Przecież masz odpowiedż .... jeśli sobie radzi te 70 wat w Xantii to chyba znak, że się da.

To znak tego że przód dostaje 70W  i nadal nie wiemy do jak wysokiej głośności sobie radzi.  A także tego, że nadal nie wiadomo ile dostaje sub a skoro jego pasmo jest potrzebne, to nie mamy styczności z 70W tylko 70W + xW.

 

 


Sam jeżdzę z pociętym pasywnie 3 way zasilanym M1 ka i zadnych braków nie widzę.... a napewno nie od strony wzmacniacza bo w systemach szerokopasmowych radzi sobie z duzym powodzeniem.

To znaczy że Twój system daje Ci frajdę i to jest ok, lecz nie oznacza, że każdy odsłuchujący Twoje auto poczuje zadowolenie równe Twojemu. Pisząc o tym iż 70W na kanał w Twoim aucie lub w Xanti jest wystarczające wspótworzysz (świadomie lub nieświadomie) swoisty standart na podstawie własnego podejścia do grania. A taka norma jednym pasuje a drugim już nie - ci drudzy chcą zwykle głośniej i więcej. Nie mam żadnych podstaw aby sądzić, że Twój system ma jakiś braki, ale tak samo mógłbyś o nim  napisać pędząc granie wzmakiem 40W jak i takim który daje 120W. Skoro chcesz aby te 70W wyznaczało jakiś pułap, to podaj proszę wartość przy której Twoje auto przestaje grać, mierzoną jak na zawodach. O to samo pytałem już z resztą przy okazji Xanti - ale przeminęło więc przypominam :)

To byłby wreszcie jakiś konkret - jesteś w stanie podać te cyferki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znak tego że przód dostaje 70W i nadal nie wiemy do jak wysokiej głośności sobie radzi. A także tego, że nadal nie wiadomo ile dostaje sub a skoro jego pasmo jest potrzebne, to nie mamy styczności z 70W tylko 70W + xW.

 

A jakie to ma znaczenie dla grania samego frontu?

 

Na subie gra A2 jeśli dobrze pamietam więc prawie 3 paki w mostku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie to ma znaczenie dla grania samego frontu?

 

 

Ja osobiście lubię jak auto sobie radzi czy z subem czy bez i traktuję to jako dodatek a nie podstawy jak np tw/wf.

Taka instalka sprawi frajdę czy z paczką z tyłu czy bez, ale teraz pytanie co by zostało z grania systemu, który dość mocno( i w moim mniemaniu sztucznie) podpiera się subwooferem, w momencie jego wyłączenia cały czar pryska,zaś u słuchacza pojawia się mina.. " :ups: czy ktoś puścił bąka?" :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja osobiście lubię jak auto sobie radzi czy z subem czy bez i traktuję to jako dodatek a nie podstawy jak np tw/wf.

 

No tak , ja tez lubię jak auto dobrze sobie radzi czy to na czterech czy tez na trzech kołach :wink: .

Proponuje nową zabawę , wykręcić w kolumnach domowych po głośniku :rotfl:  i nie teoretyzować :) , tylko słuchać :hyhy:

 

 

 

Pewno dlatego, że przy ocenie brzmienia nie oceniano gry samego frontu tylko całego systemu.

 

Niobel :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ale teraz pytanie co by zostało z grania systemu, który dość mocno( i w moim mniemaniu sztucznie) podpiera się subwooferem, w momencie jego wyłączenia cały czar pryska,zaś u słuchacza pojawia się mina.. " :ups: czy ktoś puścił bąka?" :wink:

Truck nie bierz tego do siebie ale skąd taki bezsensowny wywód? To równie dobrze możesz zrobić krzywą minę jak ktoś Ci odłączy tweeter bo niby system powinien radzić sobie  i bez niego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście lubię jak auto sobie radzi czy z subem czy bez i traktuję to jako dodatek a nie podstawy jak np tw/wf.

Taka instalka sprawi frajdę czy z paczką z tyłu czy bez, ale teraz pytanie co by zostało z grania systemu, który dość mocno( i w moim mniemaniu sztucznie) podpiera się subwooferem, w momencie jego wyłączenia cały czar pryska,zaś u słuchacza pojawia się mina.. " :ups: czy ktoś puścił bąka?" :wink:

 

zawsze mnie zastanawiało, czemu sub jest traktowany przez niektórych jako jakaś "gorsza" część systemu... Każdy przetwornik ma swoją rolę, nie wiem po co sztucznie zawężać możliwości...

 

Swoje auta robisz bez subów, czy też jak wyłączysz, to się mina pojawia?  :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Na subie gra A2 jeśli dobrze pamietam więc prawie 3 paki w mostku

Czyli potencjalnie sporo grubiej niż 70W.

 

 

 


ale teraz pytanie co by zostało z grania systemu, który dość mocno( i w moim mniemaniu sztucznie) podpiera się subwooferem, w momencie jego wyłączenia cały czar pryska

Qpa zwykle zostaje, przerobiłem u siebie :D

 

 


Pewno dlatego, że przy ocenie brzmienia nie oceniano gry samego frontu tylko całego systemu.

Właśnie z tego względu chciałbym wiedzieć jak wiele należy dodać do tych 70W.

 

 

 


Podaj satysfakcjonujący poziom odsłuchu , tylko dokładnie, cyferki :wink2: .

No to zaczynam od jakiś 80dB bo... :)

 

Bardzo się cieszę nakamichi, że znalazłeś chwilę czasu aby napisać kilka słów w tym temacie i korzystając z okazji też chcę Cię prosić o to abyś odniósł się do kilku kwestii o jakich pisałem na tej i poprzednich stronach tego tematu. Abyś nie miał wątpliwości jakie kwestie mam na myśli i aby oszczędzić Ci wertowania sterty postów z tego tematu pozwoliłem sobie przenieść je tutaj. Chodzi mianowicie o :

 

 


Gdzieś, kiedyś usłayszałe/przeczytałem (?), że w tym aucie są dwa suby. Jeśli tak i nie są to jakieś "bajki", to jeszcze bardziej pole do popisu się poszerza, tym bardziej jeśli są małe i szybkie.

 

 


Rozpatrujemy konkretny przykład Xanti i tam front wraz z wooferami napędza Sony M1 czyli 70W z hakiem - jakie pasmo w tym konkretnym przypadku mają obrabiać woofery?

 

 


bo nawet nie ma jasnej i prostej informacji na jakich klockach zostało zbudowane to auto.

 

 


To jaki ten poziom jest? Skoro już tyle "cyferek" w tym temacie jest, to może i dla określenia co to takiego jest głośno, a co cicho też by się jakieś przydały? Pomocne mogą być poziomy odsłuchowe z zawodów i sposób ich mierzenia, których mimo różnych zawirowań nikt do tej pory nie kwestionował - 74dB i 82dB

 

 


To znak tego że przód dostaje 70W i nadal nie wiemy do jak wysokiej głośności sobie radzi. A także tego, że nadal nie wiadomo ile dostaje sub a skoro jego pasmo jest potrzebne, to nie mamy styczności z 70W tylko 70W + xW.

Do powyższego dołożyłbym także drzwi: czy woofer gra w komorach czy może w całych drzwiach?

 

Sądzę, że jako człowiek bardzo konkretny nie będziesz miał najmniejszego problemu z jasnym i prostym wyjaśnieniem poruszonych kwestii.

Jednocześnie zapewniam Cię, że równie chętnie odpowiem na wszelkie Twoje pytania o ile oczywiście pozwoli na to moja skromna wiedza i doświadczenie  :)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zaczynam od jakiś 80dB bo... :)

To zapewniam , ze poziom mocowo 10 razy wyższy jest osiągany bez problemu

 

 

 

Bardzo się cieszę nakamichi, że znalazłeś chwilę czasu aby napisać kilka słów w tym temacie i korzystając z okazji też chcę Cię prosić o to abyś odniósł się do kilku kwestii o jakich pisałem na tej i poprzednich stronach tego tematu. Abyś nie miał wątpliwości jakie kwestie mam na myśli i aby oszczędzić Ci wertowania sterty postów z tego tematu pozwoliłem sobie przenieść je tutaj. Chodzi mianowicie o :

 

Sinoff, dnia 16 Kwie 2013 - 01:16, napisał:

 

 

Gdzieś, kiedyś usłayszałe/przeczytałem (?), że w tym aucie są dwa suby. Jeśli tak i nie są to jakieś "bajki", to jeszcze bardziej pole do popisu się poszerza, tym bardziej jeśli są małe i szybkie.

 

Sinoff, dnia 16 Kwie 2013 - 01:16, napisał:

 

 

Rozpatrujemy konkretny przykład Xanti i tam front wraz z wooferami napędza Sony M1 czyli 70W z hakiem - jakie pasmo w tym konkretnym przypadku mają obrabiać woofery?

 

Sinoff, dnia 18 Kwie 2013 - 00:42, napisał:

 

 

bo nawet nie ma jasnej i prostej informacji na jakich klockach zostało zbudowane to auto.

 

Sinoff, dnia 15 Kwie 2013 - 22:51, napisał:

 

 

To jaki ten poziom jest? Skoro już tyle "cyferek" w tym temacie jest, to może i dla określenia co to takiego jest głośno, a co cicho też by się jakieś przydały? Pomocne mogą być poziomy odsłuchowe z zawodów i sposób ich mierzenia, których mimo różnych zawirowań nikt do tej pory nie kwestionował - 74dB i 82dB

 

Sinoff, dnia 18 Kwie 2013 - 22:07, napisał:

 

 

To znak tego że przód dostaje 70W i nadal nie wiemy do jak wysokiej głośności sobie radzi. A także tego, że nadal nie wiadomo ile dostaje sub a skoro jego pasmo jest potrzebne, to nie mamy styczności z 70W tylko 70W + xW.

 

Do powyższego dołożyłbym także drzwi: czy woofer gra w komorach czy może w całych drzwiach?

 

 

 

Sądzę, że jako człowiek bardzo konkretny nie będziesz miał najmniejszego problemu z jasnym i prostym wyjaśnieniem poruszonych kwestii.

 

Jednocześnie zapewniam Cię, że równie chętnie odpowiem na wszelkie Twoje pytania o ile oczywiście pozwoli na to moja skromna wiedza i doświadczenie :)

 

Ten temat nie nazywa się rozterki Sinoffa .

Natomiast moc rzędu 70 W czy dokładnie 2x 70 W dla dobrze wykonanego podziału pasywnego jest wystarczająca ( moim zdaniem :wink2:  ) do wysterowania systemu frontowego i osiągnięcie wysokiego poziomu odsłuchu.

W moim samochodzie używam potencjalnie ( znamionowo ) słabszych wzmacniaczy i przez ostatni rok raczej nie spotkałem ani jednej opinii , ze coś z poziomem czy dynamiką jest nie tak .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie z tego względu chciałbym wiedzieć jak wiele należy dodać do tych 70W.

Teoretycznie i w oparciu o testy praktyczne

 

wzrost o 3dB ledwo słyszalny wzrost głośności ( w tym przypadku byłoby to 140W)

wzrost o 5dB słuchacze określają wzrost od "zauważalnego" do "znaczącego" (odpowiednio 220W)

wzrost o 10dB większość słchaczy określa wzrost jako "podwojenie" (700W)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Truck nie bierz tego do siebie ale skąd taki bezsensowny wywód? To równie dobrze możesz zrobić krzywą minę jak ktoś Ci odłączy tweeter bo niby system powinien radzić sobie i bez niego...

 

 

Widzę ,że kompletnie nie zrozumiałeś co chciałem przekazać. Są auta grające na samym przodzie i robią to na tyle dobrze ,że spokojnie mogą obywać się bez suba, są także auta, w których przód jeśli chodzi o wf kuleje na tyle ,że potrzebują maskowania tej przypadłości szybkim i dobrze wklejonym subem. Jeśli dołożymy w tym pierwszym przypadku suba, to zrobi się tylko dosadniej, ale nie na zasadzie ratowania sytuacji a kaprysu właściciela. A aby dużo nie biadolić, gdy skończę auto i będzie okazja się razem spotkać, siądziemy we dwoje z jakimiś znanymi płytkami, wyłączymy suby w systemie i odsłuchamy Ty Kapiszony, ja zaś to co docelowo wybiorę(a już w zasadzie myślę ,że wybrałem) i ocenimy jak auto gra na samym przodzie bez podpórek w postaci paczki z tyłu.

Nadal się będę upierał przy tym, że to się czuje czy auto gra większość przodem czy sub je ratuje.

 

 

 

Swoje auta robisz bez subów, czy też jak wyłączysz, to się mina pojawia? :wink:

 

 

Obecnie pragnę osiągnąć granie dobrze samym przodem zaś sub, to ma być dodatek(tutaj także planuję coś w miarę nowego na Naszym poletku :wink2: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę ,że kompletnie nie zrozumiałeś co chciałem przekazać. Są auta grające na samym przodzie i robią to na tyle dobrze ,że spokojnie mogą obywać się bez suba, są auta, w których przód jeśli chodzi o wf kuleje na tyle ,że potrzebują maskowania tej przypadłości szybkim subem. Jeśli dołożymy w tym pierwszym przypadku suba, to zrobi się tylko dosadniej, ale nie na zasadzie ratowania sytuacji a kaprysu właściciela. A aby dużo nie biadolić, gdy skończę auto i będzie okazja się razem spotkać, siądziemy sobie we dwoje z jakimiś znanymi płytkami, wyłączymy suby w systemie i odsłuchamy Ty Kapiszony, ja zaś to co docelowo wybiorę i ocenimy jak auto gra na samym przodzie bez podpórek w postaci paczki z tyłu.

 

Nadal się będę upierał przy tym, że to się czuje czy auto gra większość przodem czy sub je ratuje.

Ja tam nie wiem jak jest z tym rozumieniem :wink2: .

Są auta które były projektowane do tego aby mogły zagrać frontem samodzielnie ( pełnym pasmem ) i takie które z góry to wykluczają .

Są tez takie które w zamyśle miały pierwsze z tych założeń , tylko w praktyce okazało się inaczej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Są auta które były projektowane do tego aby mogły zagrać frontem samodzielnie ( pełnym pasmem ) i takie które z góry to wykluczają .

 

Szkoda teoretyzować, spotkamy się to użyję ze 2-3 utwory, które nadają się aby pokazać o co mi chodzi i jakbym chciał aby system się zachował. A cel mam dość jasny grzebać dotąd aż usłyszę w końcu to co "gra" mi w głowie jako wzorzec.



 

 


Aleś się uczepił :wink2: , tak i nie jest to jakiś znaczący wynik :hyhy:

 

Nauczyciela mam w końcu dobrego... :wink2:  :) Miłego dzionka wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Szkoda teoretyzować, spotkamy się to użyję ze 2-3 utwory, które nadają się aby pokazać o co mi chodzi i jakbym chciał aby system się zachował. A cel mam dość jasny grzebać dotąd aż usłyszę w końcu to co "gra" mi w głowie jako wzorzec.

Dlaczego sądzisz , ze coś tu wymaga specjalnej prezentacji .

Chyba , że chcesz pokazać  na tych utworach coś , czego jeszcze nikt przed Tobą nie dokonał , a co nadal będzie mieściło się w kanonie ogólnie pojętej równowagi tonalnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

 


No tak , ja tez lubię jak auto dobrze sobie radzi czy to na czterech czy tez na trzech kołach :wink: .

Proponuje nową zabawę , wykręcić w kolumnach domowych po głośniku :rotfl: i nie teoretyzować :) , tylko słuchać :hyhy:

 

(...)

 

W przypadku samochodu da się zrobić , podobnie jak zmienić koła bez podnośnika (od strony praktycznej). Niestety nie wiem co stanie się po demontażu głośnika w kolumnie :

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W przypadku samochodu da się zrobić , podobnie jak zmienić koła bez podnośnika (od strony praktycznej).

 

Chodziło o celowość takiego rozwiązania , samochód acz może się poruszać to raczej trudno mówić o spokojnej i wszechstronnej trakcji .

 

Niestety nie wiem co stanie się po demontażu głośnika w kolumnie :

To może można sobie wyobrazić uszkodzenie jednego z nich .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...