Skocz do zawartości

EASCA - Regulamin 2013


jd
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 435
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A jak się ma ten zapis regulaminu co do zmian w elektronice w rzeczywistości?

 

Tyle się czyta w galeriach aut zawodników,  gdzie starsze często duzo lepsze urządzenia przechodzą popularne SPA aby je przywrócić do idealnego stanu przez wymianę starych i często uszkodzonych elementów na nowe a w większości przypadków na duzo lepsze zamienniki, to samo tyczy się wszelakich napraw nie w fabryce lub autoryzowanych serwisach. Nie wierzę w to że w 20 letnim piecu zmieniane kondensatory są na dokładnie takie same jak przed dekadą jak i czesto dwoma, chyba że zakłady oferujące odmłodzenie mają magazyny wypełnione wszelakiego rodzaju elektronika sprzed lat.

 

Czy takie SPA oparte na zastosowaniu nieorginalnych/niefabrycznych elementów nie podchodzi juz czasem pod modyfikację elektroniki? i taki "beginner, mini, amator" nie powinien z marszu startować w profi?

 

Tak na marginesie stosowanie popularnego słowa SPA (salus per aquam) jest troszkę nie na miejscu, chyba że stare wyciągnięte z piwnicy klocki idą pod kaercher z glonami aby je doczyścić :) Bo nawet najlepszy znany z tej profesji zakład daleko ma do morza, chyba że w jego pobliżu wypływają gorace i bogate w minerały źródła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki : 

 

 

Zawodnikami w kategoriach Mini, Funi, Maxi oraz Ami mogą być osoby, które:
· nie są zatrudnione lub samozatrudnione w branży car audio, ani nie są przez tą branżę sponsorowane,
· posiadają system audio, którego aktywne komponenty muszą być w oryginalnej wersji która była/jest oferowanej
w handlu detalicznym.
 
Pytanie :
Czy, startując w jednej z czterech ww klasach można stosować głośniki głównie przeznaczone do Home Audio, czy nie ( mam na myśli np STX-a nie samochodowego, Jakiegoś Founteka, TB, Monacora, Wavecora, itp... )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba że trzeba to czytać w ten sposób że 4 pkt regulaminu dla klasy PROFI automatycznie przenosi takich zawodników do tej klasy : 

 

PROFI 

.

.

.

· w swym systemie używają aktywnych komponentów audio, które standardowo nie były opracowane lub przeznaczone

do użytku w samochodzie
 
Uważam że trzeba by doprecyzować, żeby nie było potem nieporozumień, bo czytając regulamin tylko dla klasy Mini, Funi. Maxi oraz Ami można odnieść takie wrażenie że można stosować takie głośniki  ... 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowego Cennika do ściągnięcia chyba żaden z ww przeze mnie producentów ( pakowaczy ?? ) raczej nie posiada, a żeby podać wartość takiego "klocka" do wyceny musi być oficjalny cennik ?? Czy wystarczy cena spisana ze strony danego producenta ( dystrybutora ) ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjmujemy zasadę, że do obliczania wartości sprzętu audio będą brane pod uwagę najnowsze (lub obowiązujące jako ostatnie) sugerowane ceny detaliczne brutto (nie wyprzedażowe), które obowiązywały przed dniem 1 kwietnia 2013r. Jest to zarazem umowna data rozpoczęcia sezonu 2013.

 

Nie ma nigdzie magicznego słowa "cennik" ale niech lepiej JD się wypowie



 

A jak się ma ten zapis regulaminu co do zmian w elektronice w rzeczywistości?

 

Tu chyba sam sobie odpowiem:  brak możliwości sprawdzenia, pozostawienie tego " problemu " na sumieniu tego co wygrał  itd. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

w swym systemie używają aktywnych komponentów audio, które standardowo nie były opracowane lub przeznaczone
do użytku w samochodzie

 

Myślę , ze trzeba dobrze przeczytać , albo coś jest aktywnym komponentem , albo nie i może stanie się  jasność :) .




A jak się ma ten zapis regulaminu co do zmian w elektronice w rzeczywistości?



Tyle się czyta w galeriach aut zawodników, gdzie starsze często duzo lepsze urządzenia przechodzą popularne SPA aby je przywrócić do idealnego stanu przez wymianę starych i często uszkodzonych elementów na nowe a w większości przypadków na duzo lepsze zamienniki, to samo tyczy się wszelakich napraw nie w fabryce lub autoryzowanych serwisach. Nie wierzę w to że w 20 letnim piecu zmieniane kondensatory są na dokładnie takie same jak przed dekadą jak i czesto dwoma, chyba że zakłady oferujące odmłodzenie mają magazyny wypełnione wszelakiego rodzaju elektronika sprzed lat.



Czy takie SPA oparte na zastosowaniu nieorginalnych/niefabrycznych elementów nie podchodzi juz czasem pod modyfikację elektroniki? i taki "beginner, mini, amator" nie powinien z marszu startować w profi?

 

Tomasz , naprawa to naprawa , a celowe działania na rzecz poprawy brzmienia to dwie różne sprawy .

Dobrze będzie poznać oficjalne stanowisko , ale chyba każdy wie jakie ono będzie .

Reszta to sprawa podejścia uczestnika , bo na dziś możliwości weryfikacji nie widzę ( dla jasności w żadnej z organizacji - gdyby ktoś chciał to odczytać jako przytyk ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że naprawa to naprawa, tego tłumaczyć mi nie trzeba, ale co gdy przy naprawie jesteśmy zmuszeni zastosować zupełnie inny element niż fabryczny (z racji braku dostepnosci) i ten element wpłynie na brzmienie tego naprawianego przedmiotu, zmieni jego charakterystyki itd.  bez znaczenia czy polepszy (raczej) czy pogorszy - pozostaje nadal kwestia że jednak został on zmodyfikowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wiem że naprawa to naprawa, tego tłumaczyć mi nie trzeba, ale co gdy przy naprawie jesteśmy zmuszeni zastosować zupełnie inny element niż fabryczny (z racji braku dostepnosci) i ten element wpłynie na brzmienie tego naprawianego przedmiotu, zmieni jego charakterystyki itd. bez znaczenia czy polepszy (raczej) czy pogorszy - pozostaje nadal kwestia że jednak został on zmodyfikowany.

Amortyzatory kiedyś mieniał ?

Są w serwisie ( to powiedzmy fabryczne) , są zamienniki innych producentów i sa wykonania specjalne ( sportowe ) .

Kiedy bedziesz miał do czynienia z modyfikacją pojazdu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

yasica, dnia 28 Lut 2013 - 13:26, napisał:
w swym systemie używają aktywnych komponentów audio, które standardowo nie były opracowane lub przeznaczone
do użytku w samochodzie
 
Myślę , ze trzeba dobrze przeczytać , albo coś jest aktywnym komponentem , albo nie i może stanie się  jasność .

 

Zgadza się, tylko że ten wpis jest zrobiony tylko w Kategori Profi. Dlatego zadałem to pytanie żeby rozwiać wszelkie wątpliwości w kontekście czterech pozostałych kategorii, pewnie nie jedna osoba miała też takie wątpliwości, tylko znając życie nie ma odwagi zapytać,  bo... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek w jakim celu tak drążysz ten temat? Wolę jeżdzić ze starymi gratami i mieć grające auto niż kupować nowe, ori, pachnące i bez spa komponenty.

To kwestia sumienia zawodnika, jednego ucieszy sukces tylko wtedy kiedy wygra uczciwie, bez grzebanych komponentów inny pójdzie po trupach i użyje grzebanych ( z zasady oszust i menda! ).

Więc nie wiem po co to drążyć, na tą chwilę nikt nie rozbiera pieców etc, bo to nie realne a i ja bym nie pojechał na zawody gdzie co rusz ktoś pcha mi łapy w sprzęt wykręca go i rozbiera na czynniki pierwsze.

Znam kilka przypadków grzebanych aut i nie "anonsowałem" tego do centrali bo i po co? W tyłku to mam, jak ktoś się dobrze czuje oszukując to jego sprawa.

Na pocieszenie dodam ,że żadne z tych aut nic ciekawego nie ugrało, więc i modyfikacje nie pomogły :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory kiedyś mieniał ?

 

Są w serwisie ( to powiedzmy fabryczne) , są zamienniki innych producentów i sa wykonania specjalne ( sportowe ) .

 

Kiedy bedziesz miał do czynienia z modyfikacją pojazdu ?

 

Żle postawione pytanie, albo nie rozumiem jego celu, gdyż:

 

Aby miało to sens co napisałem wyżej, należałoby zapytać, co można wymienić w aucie aby gwarant uznał ewentualne nasze roszczenia (0 zmian) gdy po wymianie na zamiennik gwarant nadal utrzyma gwarancję, czyli gdy fabrycznie zamontowany jest Monroe i wmontujemy zamiennik KYB, to czy gwarant uzna nam ew.reklamację skoro mamy zamontowane podzespoły zgodne ze specyfikacją auta.

 

Dla mnie każda zmiana wiąże się z jakąś modyfikacją, choćby sposób tłumienia, amortyzatory są robione zgodnie z jakimś wewn systemem, i każde auto ma ten sam typ, różnią się obudowami i mocowaniem do konkretnego pojazdu, ale rozwiązania mogą być inne.

Weźmy sobie np. pod uwagę nowe bmw, zastosowanie innych opon niż seryjne, nawet w tym samym rozmiarze wiąże się z inną charakterystyka tłumienia i prowadzenia auta, wiem gdyż w e90 zmieniłem runflaty na normalne i już auto pływało po drodze, podobnie też jest gdy zamontujemy RF ale z innego producenta z innym wzorem na oponie, mimo tego że mamy ten sam rozmiar felgi jak i opony.

 

Niemcy mają to prosto sprecyzowane, to co dopuszczone wbite jest w Brief, każda modyfikacja/zmiana wymaga osobnego zapisu,

 

Regulamin mówi prosto - nie można modyfikować, moje pytanie było nie po to aby się dowiedzieć co będzie jeśli zamiast podzespołu AA damy AA tylko np. aa albo aab i on zmieni nam parametry.

 

 

Tomek w jakim celu tak drążysz ten temat? Wolę jeżdzić ze starymi gratami i mieć grające auto niż kupować nowe, ori, pachnące i bez spa komponenty.

 

z ciekawości ?  czy to Tobie wystarczy ? ja już nie startuje i nie dotyczą mnie wymagania regulaminowe.

 

 

Znam kilka przypadków grzebanych aut i nie "anonsowałem" tego do centrali bo i po co?

 

w takim przypadku, po co ten chory i nieprzydatny zapis, skoro sami zainteresowani wiedzą że kombinują i nic sobie z niego nie robią.

 

Jeszcze sezon się nie rozpoczął, więc można zmodyfikować regulamin i dostosować go do realiów :) przecież ma być dla ludzi

 

Ja kiedyś wyprowadziłem tylko optykę, w sumie nic specjalnego gdyż wyższy model radia miał to seryjnie, i byłem od razu podkapowany i od razu poleciałem do profi, inny znów zawodnik poleciał tak samo tylko za to że pomiędzy panelem a tyłem dał 2m przewód, a to nie miało wpływu żadnego na brzmienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Żle postawione pytanie, albo nie rozumiem jego celu, gdyż:

 

 

 

Aby miało to sens co napisałem wyżej, należałoby zapytać, co można wymienić w aucie aby gwarant uznał ewentualne nasze roszczenia (0 zmian) gdy po wymianie na zamiennik gwarant nadal utrzyma gwarancję, czyli gdy fabrycznie zamontowany jest Monroe i wmontujemy zamiennik KYB, to czy gwarant uzna nam ew.reklamację skoro mamy zamontowane podzespoły zgodne ze specyfikacją auta.

 

Chyba nie chcesz przeczytać , co sie pisze.

Ja nie pytam o uznanie wymian przez gwaranta , bo kazda ingerencja obok autoryzowanych punktów które realizują naprawy 0 przeglądy moga byc przez gwaranta podważane .

Mówimy o świadomej ingerencji / zmianie która zmienia cechy sprzętu .

Opony danego rozmiaru poszczególnych firm tez różnią się miedzy sobą :wink2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja rozumiem co było napisane ale nie rozumiałem związku jednego z drugim.

 

Dla mnie jakakolwiek wymiana czy naprawa na ten sam fabrycznie dopuszczony podzespół nie powoduje żadnych zmian, moje pytanie brzmiało co na to regulamin gdy ja zmienie na coś co produkowane jest teraz i niekoniecznie dokładnie takie samo. Czy to już jest modyfikacja czy jeszcze naprawa serwisowa. I tyczy się to jasnego jak dla mnie regulaminu, a nie dostosowania go do swoich potrzeb i interpretacji.

 

Pomińmy już fakt typowego oszustwa w postaci celowej wymiany dla polepszenia. i nie dywagujmy nad czym innym, bo możemy tak sobie pisać rok i do niczego nie dojdziemy.

 

Od razu napiszę tak dla Trucka - nie mam nic do zmian sprzętu i jego naprawie i wszelakich modyfikacji, szczególnie jak robi to ktoś kto ma o tym pojęcie, wręcz sam bym tak zrobił, sam chciałem podkręcać piece, nawet to robiłem z dobrym skutkiem, dłubałem jednostki, a nawet głośniki, ale byłem w profi i było mi wolno tak robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

w takim przypadku, po co ten chory i nieprzydatny zapis, skoro sami zainteresowani wiedzą że kombinują i nic sobie z niego nie robią.



Jeszcze sezon się nie rozpoczął, więc można zmodyfikować regulamin i dostosować go do realiów :) przecież ma być dla ludzi

 

Tomek jest takie powiedzenie "Polak potrafi" to jedynie kwestia sumienia, przepisy są czytelne, a to czy ktoś uczciwie się bawi (bo to dla większości zabawa do pasji jako takiej) czy traktuje jako sport zawodowy (po trupach do celu) i nagina reguły, to już zależy od człowieka. Zapisy nic tutaj nie zmienią, bo by się miało skończyć na donosach i rozbieraniu aut w mak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek jest takie powiedzenie "Polak potrafi" to jedynie kwestia sumienia, przepisy są czytelne, a to czy ktoś uczciwie się bawi (bo to dla większości zabawa do pasji jako takiej) czy traktuje jako sport zawodowy (po trupach do celu) i nagina reguły, to już zależy od człowieka. Zapisy nic tutaj nie zmienią, bo by się miało skończyć na donosach i rozbieraniu aut w mak?

 

 

Znam kilka przypadków grzebanych aut i nie "anonsowałem" tego do centrali bo i po co? W tyłku to mam, jak ktoś się dobrze czuje oszukując to jego sprawa.

 

W takim razie po co ten wpis :)  ja też znam kilka takich aut, jedno nawet z innymi klockami niż wymienione w "zeznaniu" ...

 

Ty znasz kilka, ja znam kilka, ktoś zna kilka, w tym niech połowa się zazębi, i wychodzi na to że co 3 auto to mod który powinien być w innej kategorii, a jeszcze ile osób jest nieświadomych którzy kupili sprzęt tetrany w przydomowych garażach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dla mnie jakakolwiek wymiana czy naprawa na ten sam fabrycznie dopuszczony podzespół nie powoduje żadnych zmian, moje pytanie brzmiało co na to regulamin gdy ja zmienie na coś co produkowane jest teraz i niekoniecznie dokładnie takie samo.

 

Bo jesteś laikiem , oporniki mają swoje parametry i można stosować zgodne ze specyfikacją serwisową , lub inne o podwyższonych parametrach .

Kondensatory maja swoje parametry i można stosować zgodne z instrukcją serwisową , lub inne o podwyższonych parametrach .

Układy scalone mają swoje oznaczenia i można stosować zgodne ze specyfikacją , lub inne o podwyższonych parametrach .

Przecież zarówno samochód jak wzmacniacz można chyba naprawiać po 10 latach użytkowania .

 

Tomasz nie chodzi tu wzajemne przekomarzanie .

Można sprzęt naprawiać z duzym poszanowaniem dla specyfikacji fabrycznej lub w świadomy sposób ingerować w jego cechy . To raczej tu upatruję linii podziału .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Bo jesteś laikiem , oporniki mają swoje parametry i można stosować zgodne ze specyfikacją serwisową , lub inne o podwyższonych parametrach .

Kondensatory maja swoje parametry i można stosować zgodne z instrukcją serwisową , lub inne o podwyższonych parametrach .

Układy scalone mają swoje oznaczenia i można stosować zgodne ze specyfikacją , lub inne o podwyższonych parametrach .

Przecież zarówno samochód jak wzmacniacz można chyba naprawiać po 10 latach użytkowania .

 

To proszę mi laikowi wytłumaczyć jeszcze tylko jedną rzecz, kupię fabrycznie nowy piec, i dam go na wymianę wszystkich elementów w nim zawartych na te inne zgodne ze specyfikacją serwisową ale o podwyższonych parametrach - co wyjdzie po takich zmianach ?

 

Bo jesli w aucie zastosuje świece o podwyższonych parametrach, wtryski , turbo o większej wydajności, wydech, dolot, wyczyszcze zadziory w kolektorach a wszystko dedykowane do tego auta, to osiągi się w nim niestety zmienią.

 

I tego mi nikt nie zabroni po 10 latach, gdyż nie wiąże mnie żaden regulamin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...