Skocz do zawartości

Toyota Celica by digit6


digit6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 356
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ok widze, że na nikogo z forum liczyć nie moge...do sandersa pisalem 3dni pod rzad i zero odpowiedzi, a dzisiaj byl na forum.....

 

Powiedzcie mi bo jestem w szoku, kable wszystko ladnie polozone i wczoraj jade sobie w trasie i nagle przestaly grac glosniki.....zatrzymuje sie, zerkam na wzmacniacz a tam czerwona dioda....

Dzisiaj to samo, wlaczam radio i jest wszystko ok, a wystarczy ze tylko puszcze jakis kawalek to od razu wylacza sie dzwiek, radio dziala a wzmak swieci czerwona dioda...

 

Wie ktos moze co to moze byc??????????

W ogole ten wzmacniacz cos mi sie nie podoba, hsk osadzone sa prawidlowo, drzwi wygluszone i naprawde nie mam duzych wymagan ale gra to jak jakies glosniki Sony z marketu za 100zl...nie ma uderzenia, nie ma mocy nie ma niczego.......

 

Myslalem ze Sanders cos mi pomoze i odslucha caly zestaw a tu zero odzewu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki wielkie...jutro mam zamiar jechac do Poznania i dobrze by bylo gdybym to jeszcze dzisiaj naprawil....ale z drugiej strony do wczoraj wszystko bylo ok i co sie moglo stac ze od razu przestalo grac...tak jak mowie radio dziala, utwor leci ale w glosnikach nie gra i na wzmaku czerwona kontrolka tak nagle podaczas jazdy, wczesniej sluchalem kupe czasu i bylo ok...

 

Moze ktos obyty w temacie jest z Poznania i moglby sie jutro ze mna spotkac na odsluch? Stawiam czteropak zielonego jesli okaze sie ze hsk moga grac lepiej niz mam teraz podlaczone.

Edytowane przez digit6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęstszą przyczyną jest brak masy z karoserii (przestaje kontaktować). Łatwo to sprawdzić -> przejście wzmacniacza w tryb protect może być spowodowany właśnie brakiem dobrej masy przez co przy większym poborze prądu spada napięcie. Należy wziąć miernik i sprawdzić jakie jest napięcie na wzmacniaczy gdy jest on w stanie protect.

Aby mieś pewność jeśli masz dość długi przewód o przekroju minimum 16 mmkw poprowadź masę bezpośrednio z akumulatora na wejście wzmacniacza.

Jeśli okaże się, że to nie to to sprawdzę dziś co jest jeszcze przyczyną włącznie się pretect na tym wzmacniaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym 16mm^2 to tak lekko z dupy przekrój. Pytanie czy to OFC czy CCA jeszcze. Poza tym faktycznie jesli masa nie jest pociągnieta z aku tylko z budy. To przede wszystkim miejsce styku kabla masowego z budą powinna być czyste (i dobrze "podrapane"), dodatkowo przy takiej opcji to i mase aku <-> buda powinien tez poprawić........ bo faktycznie wzmak moze przez mase klękać Edytowane przez disaster3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ide do garazu i sprawdzam, bo faktycznie mam mase podpieta do budy, ale do tej pory bylo wszystko ok i gralo, kabel jest 16mm^2 OFC i nigdy z nim problemow nie mialem. Niestety nie mam mozliwosci pociagniecia teraz masy bezposrednio z aku-brak kabla..ide sprawdzic i dobrze przeczyscic styk z karoseria i napisze jeszcze dzisiaj czy pomoglo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernika niestety nie mam. Masa zostala przeczyszczona przy styku wzmak-buda i aku-buda...efektem jest to, ze po wlaczeniu radia wszystko gra, ale wystarczy ze podglosnie radio na vol.11 i juz sie wycisza i wzmak swieci na czerwono...dzieje sie tak czy to na wlaczonym czy wylaczonym silniku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną prawdopodobną są przewody zasilające -> wraz ze wzrostem "głośności" wzrasta zużycie prądu. Spadki napięcia rosną właśnie wraz ze wzrostem przepływu prądu w przewodniku. Na odległość nie jestem w stanie zdiagnozować gdzie i co poprawić.

Przyczyn załączenia się protectu może być kilka ale wstępnie obstawiam tą.

Do jednoznacznej diagnozy niezbędny jest miernik uniwersalny lub voltomierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze wzmakowi sie padlo...? Dziwne jest, ze wczesniej na tych samych kablach dzialal (i to chyba nie do konca prawidlowo, z tego co pisales dzwiek nie byl zadowalajacy). Jezeli masz mozliwosc to podlacz inny wzmak i zobacz jak sie zachowuje. Przewody zasilajace nie odmawiaja posluszenstwa z dnia na dzien.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na pewno nie jest aku, bo akurat auto kreci zawsze "na dotyk" i nigdy z aku nie mialem problemow nawet w ostrej zimie gdy auto bylo zmuszone stac na dworze cala noc...kable tez wydaja mi sie malo prawdopodobne, bo jak z tygodnia na tydzien moga sie okazac malo wystarczalne skoro wczesniej to gralo nawet z podlaczonym subem i nie bylo takich przygod...

Jutro kupie miernik i wszystko sie wyjasni, skoro mowicie ze w tym przypadku to niezbedne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze najpierw odlacze od wzmaka jeden glosnik, sprawdze czy ten drugi gra, jesli nie to podepne go spowrotem i wypne drugi glosnik zeby wiedziec czy to ktorys z nich ma wine...poza tym tak jak mowicie sciagne jeszcze raz boczki i posprawdzam dobrze kable, a jutro kupie miernik i sie wszystko wyjasni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FUBU z tego co ja pamiętam to nie była wina odpiętego przewodu tylko nie wyciołeś blachy za wooferem i terminal głośnika masował do blachy po dokręceniu

jak Ciebie jeszcze nie było, to znaleźliśmy odkręcony przewód. Potem FUBU wkręcił to w drzwi, pograło parę chwil i znowu zonk i dopiero wtedy było to zwarcie z masą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliscie racje, przewod glosnikowy sie stykal z blacha, na szczescie teraz juz jest wszystko ok :D tyle strachu tyle diagnoz, a taka drobnostka...

W Poznaniu juz bylem, oczywiscie z nikim na odsluch nie moglem sie spotkac bo nikt do mnie nie napisal jak zwykle to bywa...wiec nadal musze sie 'cieszyc' super jakoscia dzwieku hsk ktore mozna porownac do marketowek za 100zl...

Miernik oczywiscie juz zakupiony na przyszlosc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos mi sie wydaje ze co bym nie robil to tak czy tak lepiej to juz nie zagra na tym wzmaku, a wiem i jestem w 100% pewien ze nie mam za duzych wymagan i te glosniki nie graja nawet w polowie tak jak powinny...

Poza tym miernik mam w rekach pierwszy raz w zyciu i nie wiem nawet jak sie do tego zabrac...

Miernik mam standardowy, cos takiego:

Miernik uniwersalny

http://sklep.autodata.pl/galerie/m/miernik-uniwersalny-m830_272.jpg

Edytowane przez digit6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Digit6

Wydaje mi się, że wzmacniacz jak by na to nie spojrzeć możesz sprawdzić łopatologicznie tak jak pisałem :

1) Nagrywasz sygnał sinus 40 i 50 Hz na płytę CD wybierając np. z tonów testowych ;

2) Odłączasz subwoofer z połączenia mostkowego 3-4 i podłączasz go do kanału 1 (to samo powtórzysz później dla kanału 2) ;

3) Wyłączasz wszystkie filtry na wzmacniaczu (oba na full) i bassboost ustawiasz na zero reszty nie ruszaj ;

4) Ustawiasz głośność na radio mniej więcej na 1/3 i włączasz 50 Hz ;

5) W trakcie odtwarzania częstotliwości przekręcasz bassbost w stronę 10 dB i słuszacz czy subwoofer gra coraz głośniej .

jak zrobisz to napisz czy robi się głośniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...