digit6 Opublikowano 10 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2010 Ma ktos moze kontakt z uzytkownikiem sanders156 ?? Chcialem sie z nim umowic na spotkanie i nie odpisuje na PW a przydalby mi sie jakis telefon lub gg. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
digit6 Opublikowano 12 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Ok widze, że na nikogo z forum liczyć nie moge...do sandersa pisalem 3dni pod rzad i zero odpowiedzi, a dzisiaj byl na forum..... Powiedzcie mi bo jestem w szoku, kable wszystko ladnie polozone i wczoraj jade sobie w trasie i nagle przestaly grac glosniki.....zatrzymuje sie, zerkam na wzmacniacz a tam czerwona dioda....Dzisiaj to samo, wlaczam radio i jest wszystko ok, a wystarczy ze tylko puszcze jakis kawalek to od razu wylacza sie dzwiek, radio dziala a wzmak swieci czerwona dioda... Wie ktos moze co to moze byc??????????W ogole ten wzmacniacz cos mi sie nie podoba, hsk osadzone sa prawidlowo, drzwi wygluszone i naprawde nie mam duzych wymagan ale gra to jak jakies glosniki Sony z marketu za 100zl...nie ma uderzenia, nie ma mocy nie ma niczego....... Myslalem ze Sanders cos mi pomoze i odslucha caly zestaw a tu zero odzewu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Winne jest prawdopodobnie złe zasilanie.Około 22-iej napiszę jak to zdjagnozować i sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
digit6 Opublikowano 12 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 (edytowane) Ok dzieki wielkie...jutro mam zamiar jechac do Poznania i dobrze by bylo gdybym to jeszcze dzisiaj naprawil....ale z drugiej strony do wczoraj wszystko bylo ok i co sie moglo stac ze od razu przestalo grac...tak jak mowie radio dziala, utwor leci ale w glosnikach nie gra i na wzmaku czerwona kontrolka tak nagle podaczas jazdy, wczesniej sluchalem kupe czasu i bylo ok... Moze ktos obyty w temacie jest z Poznania i moglby sie jutro ze mna spotkac na odsluch? Stawiam czteropak zielonego jesli okaze sie ze hsk moga grac lepiej niz mam teraz podlaczone. Edytowane 12 Listopada 2010 przez digit6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Najczęstszą przyczyną jest brak masy z karoserii (przestaje kontaktować). Łatwo to sprawdzić -> przejście wzmacniacza w tryb protect może być spowodowany właśnie brakiem dobrej masy przez co przy większym poborze prądu spada napięcie. Należy wziąć miernik i sprawdzić jakie jest napięcie na wzmacniaczy gdy jest on w stanie protect.Aby mieś pewność jeśli masz dość długi przewód o przekroju minimum 16 mmkw poprowadź masę bezpośrednio z akumulatora na wejście wzmacniacza. Jeśli okaże się, że to nie to to sprawdzę dziś co jest jeszcze przyczyną włącznie się pretect na tym wzmacniaczu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
disaster3 Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 (edytowane) poza tym 16mm^2 to tak lekko z dupy przekrój. Pytanie czy to OFC czy CCA jeszcze. Poza tym faktycznie jesli masa nie jest pociągnieta z aku tylko z budy. To przede wszystkim miejsce styku kabla masowego z budą powinna być czyste (i dobrze "podrapane"), dodatkowo przy takiej opcji to i mase aku <-> buda powinien tez poprawić........ bo faktycznie wzmak moze przez mase klękać Edytowane 12 Listopada 2010 przez disaster3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
digit6 Opublikowano 12 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Ok ide do garazu i sprawdzam, bo faktycznie mam mase podpieta do budy, ale do tej pory bylo wszystko ok i gralo, kabel jest 16mm^2 OFC i nigdy z nim problemow nie mialem. Niestety nie mam mozliwosci pociagniecia teraz masy bezposrednio z aku-brak kabla..ide sprawdzic i dobrze przeczyscic styk z karoseria i napisze jeszcze dzisiaj czy pomoglo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
digit6 Opublikowano 12 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Miernika niestety nie mam. Masa zostala przeczyszczona przy styku wzmak-buda i aku-buda...efektem jest to, ze po wlaczeniu radia wszystko gra, ale wystarczy ze podglosnie radio na vol.11 i juz sie wycisza i wzmak swieci na czerwono...dzieje sie tak czy to na wlaczonym czy wylaczonym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Przyczyną prawdopodobną są przewody zasilające -> wraz ze wzrostem "głośności" wzrasta zużycie prądu. Spadki napięcia rosną właśnie wraz ze wzrostem przepływu prądu w przewodniku. Na odległość nie jestem w stanie zdiagnozować gdzie i co poprawić.Przyczyn załączenia się protectu może być kilka ale wstępnie obstawiam tą.Do jednoznacznej diagnozy niezbędny jest miernik uniwersalny lub voltomierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirtyweekender Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Moze wzmakowi sie padlo...? Dziwne jest, ze wczesniej na tych samych kablach dzialal (i to chyba nie do konca prawidlowo, z tego co pisales dzwiek nie byl zadowalajacy). Jezeli masz mozliwosc to podlacz inny wzmak i zobacz jak sie zachowuje. Przewody zasilajace nie odmawiaja posluszenstwa z dnia na dzien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek860824 Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 (...) Przewody zasilajace nie odmawiaja posluszenstwa z dnia na dzien.Przewody może i nie - ale np aku z każdym dniem może słabnąć - może problemem jest właśnie akumulator Jak już Grzegorz wspomniał - bez miernika się nie obędzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirtyweekender Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 dzieje sie tak czy to na wlaczonym czy wylaczonym silniku Malo prawdopodobne jak dla mnie, ze to akumulator. Jezeli odpala to tragedii raczej nie ma. Ale jak napisales bez miernika sie nie obedzie. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
digit6 Opublikowano 12 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 To na pewno nie jest aku, bo akurat auto kreci zawsze "na dotyk" i nigdy z aku nie mialem problemow nawet w ostrej zimie gdy auto bylo zmuszone stac na dworze cala noc...kable tez wydaja mi sie malo prawdopodobne, bo jak z tygodnia na tydzien moga sie okazac malo wystarczalne skoro wczesniej to gralo nawet z podlaczonym subem i nie bylo takich przygod...Jutro kupie miernik i wszystko sie wyjasni, skoro mowicie ze w tym przypadku to niezbedne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Stawiam na zwarcie gdzieś w obwodzie głośników, posprawdzaj kable i głośniki ale na początek aby wyeleminować zasilanie warto by było zmierzyć napięcie na zaciskach wzmacniacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUBU Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Ja bym jeszcze wszystkie przewody jeszcze raz sprawdził czy nic się nie przetarlo i nie robi zwarcia -część z was na pewno pamięta jakie cyrki były u mnie na pikniku przez odpiecie się przewodu przy wooferze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
digit6 Opublikowano 12 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Moze najpierw odlacze od wzmaka jeden glosnik, sprawdze czy ten drugi gra, jesli nie to podepne go spowrotem i wypne drugi glosnik zeby wiedziec czy to ktorys z nich ma wine...poza tym tak jak mowicie sciagne jeszcze raz boczki i posprawdzam dobrze kable, a jutro kupie miernik i sie wszystko wyjasni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Na jutro napiszę (postaram się przynajmniej) procedurę jak sprawdzić wszystko przed podłączeniem wzmacniacza , jednakże i tak bez miernika się nie obędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 FUBU z tego co ja pamiętam to nie była wina odpiętego przewodu tylko nie wyciołeś blachy za wooferem i terminal głośnika masował do blachy po dokręceniu digit6 zrób tak jak napisałeś i coś się powinno wyjaśnić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfi Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 FUBU z tego co ja pamiętam to nie była wina odpiętego przewodu tylko nie wyciołeś blachy za wooferem i terminal głośnika masował do blachy po dokręceniujak Ciebie jeszcze nie było, to znaleźliśmy odkręcony przewód. Potem FUBU wkręcił to w drzwi, pograło parę chwil i znowu zonk i dopiero wtedy było to zwarcie z masą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUBU Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Dokladnie a jakie cyrki sie przy tym wszystkim dzialy? Grajaca jedna strona, protectowanie co sekunde wzmaka, fruwajace bezpieczniki Takze digit6 jeszcze raz sprawdz wszystkie przewody, no i zaopatrz sie w ten miernik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
digit6 Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Mieliscie racje, przewod glosnikowy sie stykal z blacha, na szczescie teraz juz jest wszystko ok tyle strachu tyle diagnoz, a taka drobnostka...W Poznaniu juz bylem, oczywiscie z nikim na odsluch nie moglem sie spotkac bo nikt do mnie nie napisal jak zwykle to bywa...wiec nadal musze sie 'cieszyc' super jakoscia dzwieku hsk ktore mozna porownac do marketowek za 100zl...Miernik oczywiscie juz zakupiony na przyszlosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUBU Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 To teraz pomierz spadki napięcia w całym układzie skoro tak kiepsko grają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
digit6 Opublikowano 15 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 (edytowane) Cos mi sie wydaje ze co bym nie robil to tak czy tak lepiej to juz nie zagra na tym wzmaku, a wiem i jestem w 100% pewien ze nie mam za duzych wymagan i te glosniki nie graja nawet w polowie tak jak powinny...Poza tym miernik mam w rekach pierwszy raz w zyciu i nie wiem nawet jak sie do tego zabrac...Miernik mam standardowy, cos takiego:Miernik uniwersalnyhttp://sklep.autodata.pl/galerie/m/miernik-uniwersalny-m830_272.jpg Edytowane 15 Listopada 2010 przez digit6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 15 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 Ustawiasz na 20V- apotem czerwony kabelek do plusa a czarny do minusa i odczytujesz wartość napięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 15 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 Digit6Wydaje mi się, że wzmacniacz jak by na to nie spojrzeć możesz sprawdzić łopatologicznie tak jak pisałem :1) Nagrywasz sygnał sinus 40 i 50 Hz na płytę CD wybierając np. z tonów testowych ;2) Odłączasz subwoofer z połączenia mostkowego 3-4 i podłączasz go do kanału 1 (to samo powtórzysz później dla kanału 2) ;3) Wyłączasz wszystkie filtry na wzmacniaczu (oba na full) i bassboost ustawiasz na zero reszty nie ruszaj ;4) Ustawiasz głośność na radio mniej więcej na 1/3 i włączasz 50 Hz ;5) W trakcie odtwarzania częstotliwości przekręcasz bassbost w stronę 10 dB i słuszacz czy subwoofer gra coraz głośniej .jak zrobisz to napisz czy robi się głośniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.