gazownik Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Mam dylemat. Prawie każdy namawia mnie na przejście z 205/55R16 na 225/45R17. Tylko że moje nowe wozidło już jest dość sztywne. Obawiam się dużego spadku komfortu i niewielkiego spadku osiągów. A w Łodzi równo nie jest....a i zawiecha w audi aluminiowa. Czy ktoś z Was przechodził taki mod i mógł się wypowiedzieć w tej kwestii. Dodatkowy minus to taki, że zimą kupiłem już letnie 205/55R16 UNIROYAL RAINSPORT 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Dodatkowy minus to taki, że zimą kupiłem już letnie 205/55R16 UNIROYAL RAINSPORT 3 Jak dla mnie to wystarczający powód żeby tych "namawiaczy" olać ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek1981 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Napewno auto nabierze charakterku , takiego pazurka - dobrze dobrane ET i fajna fela robi naprawdę robotę . Mając dwa komplety - lato/zima - dwa razy w roku cieszysz się innym autkiem Lecz oponek faktycznie szkoda, może do tych felg dystans jakiś i też malinowo by było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elgardiel Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Wykończ letnie, a następny sezon możesz już sobie 'spróbować' nowy rozmiar Naprawdę szkoda nie wykorzystać oponek które już kupiłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Mam dylemat. Prawie każdy namawia mnie na przejście z 205/55R16 na 225/45R17. Tylko że moje nowe wozidło już jest dość sztywne. Obawiam się dużego spadku komfortu i niewielkiego spadku osiągów. A w Łodzi równo nie jest....a i zawiecha w audi aluminiowa. Czy ktoś z Was przechodził taki mod i mógł się wypowiedzieć w tej kwestii. Dodatkowy minus to taki, że zimą kupiłem już letnie 205/55R16 UNIROYAL RAINSPORT 3Na komforcie napewno się to odbije w jeżdzie po mieście Jak to Powalla napisał to olać to. Auto kupiłeś dla siebie a nie dla oglądaczy. Ładne fele nawet w 16 robią robotę wiec olej temat. Jeśli byś się upierał przy zmianie to odsprzedaj komuś oponki i po kłopocie, mając wulkanizacje to raczej nie powinno być kłopotem. Żebyś miał 215/55r 16 pewnie wybawił bym cię z opresji. Ale niestety są dla mnie trochę za wąskie Spróbuj zmienić ewentualnie ET jakimś dystansem i nie powinno kiepawo wyglądać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Nie wiem jak to w Twojej B7 Tomek, ale jak ja posadziłem zieloną na 17ki 225 z ori 205/55/16 to... owszem trzyma się lepiej ale:-komfort jazdy spadł bardzo, zawieszenie częściej się "tłucze" choć jest sprawne-ciąga w koleiny jak wściekła-zwiększył opór na kierownicy przy skręcaniu-spadły osiągi i to odczułem i bez pomiaru przyspieszenia-więcej pali Reasumując... Dojadę opony bo kupiłem felgi używane z oponami i wystawiam te alu na allegrosza... Chyba jeszcze nie mamy dróg na takie fajne kółka...ps. Ale jeśli chcesz mam fajne felgi (te moje ) wzór z S5 sprzedam tanio... Ori alu audi a nie jakieś chińczyki to sam sobie sprawdzisz jak to jest... hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Wymieńcie się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rainer Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 205/50/17 może to jest wyjście ???Masz większą felgę lecz nadal tą samą szerokość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Właśnie sytuacja trochę patowa , bo nie ukrywam fadna felga robi robotę , z drugiej strony biorę tylko pod uwagę ori felgi Audi ze względu na wytrzymałość (16" od allroad lub właśnie 17" A5/S5) z trzeciej strony w 16" ori zaciekawych felg to nie ma. Właśnie fega z A5 w kształcie leja mi się podoba (w kształcie leja taj jak były felgi w BMW 525) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiceq Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Zastanów się, przede wszystkim dużo zależy od dróg po których się poruszasz. Ja stałem przed takim samym dylematem z tym że miałem zmieniać na 215/45/17. Zostałem jednak przy 205/55/16 bo jakiś rok temu w całym moim powiecie pruli asfalt i kładli kanalizacje, jak to w Polsce połatali wszystko i zostawili taką rzeźnie.Zauważ że zmieniając z 205/55/16 na 225/45/17, dokładasz tylko 2.5 cm felgi i zabierasz 11,5 mm profilu opony, w przypadku zmiany na 205/50/17 zyskujesz tylko 1,25 mm w stosunku do 225/45/17 więc nie będzie różnicy w komforcie a jedynie może samochód lepiej będzie się odpychać na węższym kapciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malutki Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 ja miałem podobny dylemat w zeszłym roku. wprawdzie zmieniałem z 185/60/14 na 195/45/16 ale odczuwalny był spadek komfortu jednak nie było tragedii (golf variant III). nie wiem jakim dokładnie autem jeździsz ale skoro masz już opony (rozumiem że nowe) to ten sezon przejedź na nich a na następny poszukaj coś fajnejszego, chyba że uda Ci się sprzedać bez/ z niedużą straty/ą. Zobacz jaki był maks rozmiar montowany fabrycznie do twojego wozu. Idealnie by było jakbyś mógł pożyczyć takie koła i oceniłbyś na własnej skórze/du..e czy ci pasuje i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek860824 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Mam podobne odczucia co Truck po zmianie zimowych kół 205/55/16 na letnie 235/45/17 - z takimi kołami już kupiłem auto a że opony tylko po jednym sezonie to szkoda ich wymieniać. Powinny być 205/215 przy rozmiarze 17 ale cóż ... Na 17 zdecydowanie mniej dynamiki, podwyższone spalanie, mniejszy komfort no i zachowanie w koleinach Na plus oczywiście wygląd co w moim przypadku rekompensuje powyższe bolączki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m2c Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 U siebie zmieniałem z 16 na 17 w superbie (205/55R na 225/45). Mam trochę obniżone i twardsze zawieszenie niż fabrycznie, więc różnicy w ograniczonym już komforcie nie zauważyłem. Może to przez Rainsport 2, który wydaje się być dosyć miękką oponą. Spadków osiągów też nie, ale ja jeżdżę tylko po mieście, więc ciężko określić w korkach ;) Różnicy w spalaniu nie odnotowałem, za to rzeczywiście na koleinach jest gorzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelszu Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 jeszcze masz możliwośc założenia 215/50/17Koło jest większe o 15 mm czyli tylko ucieka ci 5 mm grubości opony w porównaniu do 16 a wejdzie bez problemu. Fakt minimalnie droższa opona niż 225/45/17 ale masz zachowany praktycznie komfort z 16 a wygląd 17... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
derek81 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Tomasz za dużo więcej Ci nie spali!ja się przesiadłem w Mastahowym bravo z 14 na 17 to muliło strasznie bo 1,4 ale jak się rozpędził to szedł a palił tyle co na 14czy 15 alu ale to było mono bingo itd a czy aż tak sztywno, gwintu nie masz więc tak jak pisali wcześniej choć tych nowych uniroyali szkoda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Ja miałem nowe pirelki Cinturato jak auto kupiłem i z tej przyczyny kupywajac nowe felgi kupiłem 16 decyzji nie żałuje. Jak skończe pirelki to bede się zastanawiał. Chociaż na 90 procent zostanę przy 16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darflex Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Miałem teraz identyczny dylemat.Tyle tylko że mam passata na bardzo miękkim zawieszeniu.Założyłem jednak 225/45/17 i prowadzenie w zakrętach dużo lepsze.Koleiny faktycznie czuć że zaciąga lekko na boki.Gdybym miał zawieszenie takie jak audi czytaj twardsze to bym został na 16.U mnie auto nabrało trochę wyglądu ale nie jestem do końca zadowolony.Jedna uwaga; szerokość opon w tym samym rozmiarze jest różna w zależności od firmy.No i okaże się jak będzie leciało teraz zawieszenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hellsin Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Tomcio : http://allegro.pl/oryginalne-felgi-audi-a4-a5-a6-a8-s-line-16-i4109356887.html - ładne felgi dla Pana i po sprawie, tylko cena ... jak za 16 kosmos ... Z 17: http://allegro.pl/audi-a1-8x0-felga-aluminiowa-7-5jx17-et36-oryginal-i4106877825.html - felgi od A1 nowej, fajne rozwiązanie jak by pasowały http://allegro.pl/oryginalne-felgi-audi-q5-q3-a5-a4-a6-a8-17cali-i4065606630.html - ładne 17 ori kolejne A to już jak szaleć byś chciał ;) : http://allegro.pl/oryginalne-felgi-audi-a5-s5-a6-a8-s-line-18-8t0-i4065918985.html - 18 chyba najładniejszy wzór No i ori 19, które po prostu miażdżą : http://allegro.pl/felgi-audi-a5-s5-rs5-a6-a7-19oryginalne-i4067019575.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Darflex - dokładnie. W A4 B5 mam Nokiana o szerokości 205 i okazuje się że jest szerszy niż inne 205 i to sporo, bo wychodzi mi tyle cm ile ma 225 , albo nokian jest ok a inne są za wąskie.... Ważne: mierzyłem czynną szerokość bieżnika , tylko tą która styka się z podłożem przy jeździe na wprost. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
italiano1980 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Ja mam w passacie b5 225/40/18 i musze przyznać ze komfort jazdy sie znacznie zmniejszyl ale zauwazylem ze auto lepiej trzyma sie drogi a jak Truck juz zdążył napisać ciężej sie kreci kierownicą ;)Tydzień temu kolega w Audi zaliczyl krawężnik i poszly dwie felgi.W serwisie skasowali go 7500 za sztukę!!!!!! Cale szczęście ze poszlo z ubezpieczenia , chociaz na biednego nie trafilo:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Z odsprzedażą Twoich opon nie powinno być problemu, niewiele na nich straciłbyś. Najnowszy model w najbardziej chodliwym rozmiarze.W Łodzi szału z drogami nie ma, na 17" chyba nie zmieniałbym. IMO nie wiem, dlaczego sam tego nie rozważyłeś i nikt tu nie pisze o dość popularnym kiedyś rozmiarze 225/50r16. Teraz zamiast takich kół dają 17", ale w Niemcowni nikogo to nie boli.Pozostają zalety 16", a kwestie bezpieczeństwa jak w 225/45R17 (przy okazji prawdopodobnie i spalania).Albo nawet 225/55r16, musiałbyś sobie przeliczyć różne warianty kół w różnych wersjach Twojego samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris1981 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Tez dodam od siebie jakiś czas temu mialem u siebie 15" oponki 195/55 autko chodzilo żwawo dynamicznie. Później zmienilem na 16" opona 215/45 ladnie sie prezentowalo ale zaczelo nosic po koleinach, zrobila sie sztywniejsza kierownica, i spadlo przyspieszenie. Obecnie mam teraz 17" 205/ 45 auto jakby przyklejone do jezdni, sztywno sie trzyma a co za tym idzie wolniej sie rozpędza, częściej idą końcówki. Do plusów u siebie zaliczam na zakrętach trzyma sie bardzo mocno, ladny wygląd nic poza tym.Zatem przemyśl co chcesz osiągnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Sam już nie wiem , ale znalazłem piękną felgę 17" : Oraz średnio ładną 16" (tylko że jest za szeroka dla opony 205) : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavliq Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 też przerabiałem ostatnio temat opon, tylko w drugą stronę 18"->17". było 235/40/18 | jest 225/50/17. Jest komfort bez porównania lepszy (wg. mnie taki złoty środek między wyglądem, a komfortową jazdą). Gumiarze mówili, że będzie balon - jak dla mnie okej. No i prostować nie będzie trzeba 2x w roku ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Odpowiedz sobie na pytanie, w głównie jakim celu chcesz zmiany i czy w ogóle jej potrzebujesz? Wygląd? To po co od razu 225, można 215. Poszerzenie opony ze względu na często opisywaną przez Ciebie kwestie hamowania? 225, ale na 16". Do czasu, gdy te opony są nieużywane, ewentualna sprzedaż ich na allegro nie powinna przynieść strat większych od 10%. A ta pokazana 16 jest spoko, a 225 nie byłoby zbyt wąskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.