Skocz do zawartości

Felgi , opony - temat zbiorczy


gazownik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Podziel się informacją na temat tych dunlop,ów czy faktycznie naklejka o przyczepności hałasie i zużyciu paliwa jest adekwatna bo są to chyba najlepsze oponki w swojej cenie jeżeli o te nalepki chodzi. Też patrze na te opony i do mojego cena w okolicy 800zl za komplet.

Mialem takie w drugim aucie w rozmiarze 195/65/15 nie wiem jak to faktycznie jest z tym zuzyciem paliwa bo nie sprawdzalem,natomiast oponki bardzo ciche i przyczepność zarówno na suchym jak i mokrym zadowalająca.Podobnie tez wychodzi Goodyear Efficient Performance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 533
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

 


Ktoś sie orientuje róznice pomiędzy Bridgestone Turanza a Potenza ?

Potenza - bardzo dobra opona głównie na suchym, na mokrym też ponadprzeciętnie. Touranza bez porównania jeżeli chodzi o przyczepność etc. Ale Potenza też jest miekka (bynajmniej te z niskimi indexami) i kilka przelotów w lecie 180-190 autostradą i gumę z nadkola będziesz zbierać. Także na codzień do miasta/czasem trasa ok, ale na szybkie przeloty na autostradach odradzam.

 

Turanza - powiedziałbym średnia w tej klasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Dunlopy w mondeo w rozmiarze 215/55/16 - trzymają się dobrze na suchym, jak i mokrym, po 8kkm nadal pozostają ciche. Bieżnik bez wyraźnych śladów zużycia. Według mnie stosunek cena / jakość wypada bdb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wymagania... konkretnych nie mam.
Staram się nie jeździć szybciej niż te 140-150km/h bo i po co... no tylko czasem 4fun. Mimo wszystko jak jeżdżę normalnie/oszczędnie i widzę spalanie gazu na poziomie 7,5-8,5l to się morda cieszy :D

 

Co do felg. Zamówiłem 4x gorące 16-stki z ibizy 6l.

http://i.imgur.com/FN9N7KC.jpg

 

Dzisiaj wysłane, jutro mają u mnie być. Czyli na zimę zostaje 15", na lato wpada 16" i do nich właśnie chcę oponki.

 

 

Wymagania - cena raczej nieprzekraczająca 1200zł.

Zamiennik dla 195/65 (czyli tutaj właściwie w grę wchodzi 205/55)

16" oczywiście. Fajnie byłoby, gdyby były ciche. Im mniej hałasu tym lepiej, bo leon jeszcze nie jest wyciszony. Mimo wszystko... najbardziej trzeba stawiać na to, co najważniejsze - Imo droga hamowania na mokrym.
Na pewno nie przekroczą 210km/h ale mimo wszystko wydaje mi się, że im wyższy indeks tym opona też trwalsza co?
Lubię nie hamować przed zakrętami, więc raczej głównie na przyczepność trzeba stawiać.

 

Wydaje mi się, że nawet o tych "EFFICIENTGRIP" od Goodyear'a czytałem. Z jakichś powodów zapadły w pamięci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pewnie wezmę komplecik tych dunlop'ów skoro nie jedna osoba poleca :) Miała być Fulda Ecocontrol o podobnych parametrach nalepkowych. Jeździłem na Fuldach dość długo, bo od początku jak kupiłem alu do MB to one tam siedziały, 205/60/R15, spisywały się bardzo fajnie, chociaż spalanie zimą i latem miałem takie same prawie mimo tego że zimą zimniej i cieńsza oponka bo 185/65/R15. Widać szerokość kapcia itd ma znaczenie, niby niedużo można zaoszczędzić ale gdy na zbiorniku robisz 1000km a nie 900 to fajniej wygląda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok , Baltosz napisał odwrotnie i to mnie troszkę zmyliło .

Przeczytaj jeszcze raz napisałem dobrze.

 

 

A propos twardości mieszanki, to nie idzie w parze z przyczepnoscia , ale te różnice nie są ogromne bo rzadko kiedy jeździ się na granicy przyczepności w zakrętach, a nawet jeśli to jak będziesz miał miękką mieszankę to będziesz jeździć w nich po prostu szybciej. Trwałość to tez pojęcie względne bo chyba nie chodzi Ci o to aby jeździć 5 lat bez przyczepności żeby potem sprzedać z 7mm bieżnikiem.

 

W sumie jeżeli chodzi o lato to szukałbym opon o niskim współczynniku hałasu i dobrej mieszance...

 

W bmw jeździłem na continentalach premium contact na tylnej osi, a na przedniej Pirelli p7 w rozmiarze 225/45/17 obydwie gumy bardzo podobne, continental trochę lepszy na mokrym i jeżeli chodzi o aquaplaning nie było z nimi nigdy problemu na mokrym tez ciężko było o utratę przyczepności... W sumie kupiłbym je drugi raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kacpinio Ty mi je lepiej na aucie pokaż :D Jak najbardziej może być na PW.

Przy srebrnym kolorze nadwozia, felgi na biało... chyba nie ;)
Ale i tak najpierw pójdą do piaskowania i proszkowego malowania na srebrno (200zł komplet :P)

 

 

 

Te Yokamy to już 1650zl. Myślę, że przy tym ogromie 105 zagazowanych, żydowskich chomików, które mam pod maską, też nie ma co popadać w skrajności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Potenza też jest miekka (bynajmniej te z niskimi indexami)

 


Ja tez to zrozumiałem inaczej niz prawdopodobnie miales na mysli używając nadużywanego w naszym języku słowa :wink:

Napisałeś że potenza jest miekka a te z niskimi indeksami w najmniejszym stopniu , wiec dopytałem bo nie znam sie a trochę mnie to zdziwiło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Dunlopy Blueresponse 16 205/55, złego słowa nie powiem, trzymają bardzo dobrze na mokrym i suchym.

Przejechałem na nich ok 8kkm i mało się zużyły. Co do spalania nie odczułem żadnych różnic w porównaniu z innymi.

Co mogę powiedzieć to, to że są ciche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie co to jest ten cały rant ochronny na felgę :P
Chyba muszę więcej poczytać. Bo może ja bym to chciał, a nie wiem?

 

I chyba spośród tych dwóch będe wybierał - EfficientGrip vs Blueresponse. Czytałem o obu i wydaje mi się, że z każdej z nich mogę być zadowolony.

Końcówka 2014 albo początek 2015. Powinno być dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie co to jest ten cały rant ochronny na felgę

W mercedesach koła pochylają się tak przy skręcie że jak masz profil oponki 40 to takie ranty moga nieźle chronić felgę, w moim nie są potrzebne takie bajery bo balony są jak w starze, 65 profil to dobry profil na PL drogi. Jak ktoś jeździ np Vectrą B na 17 lub 18 z profilami 35-45 i mówi że mu komfortowo to ja nie wiem czy w dzieciństwie to go lulali, w ursusie chyba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteście w stanie polecić jakieś fajne opony w tym rozmiarze, z rantem?

Patrzę, patrzę... jak już coś z rantem to profil 50 i mniej.

 

 

A dobra... już widzę, MFS w przypadku goodyear. I dopłacamy do opon 400zł :looka:

Edytowane przez staH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Producenci opon przestali dawać rant ochronny do opon z profilem powyżej 50. Np 205/55 r16 nie kupisz z rantem. Może są jakieś egzotyczne wyjątki tego nie wiem. Opona bez rantu nie chroni felgi oraz wygląda dużo gorzej.

 

Dunlop Blueresponse-Ich raczej nie polecam. Bdb parametry ale szybko się zużyły i dwie rozwaliłem (są cholernie miękkie, za miękkie) na zwykłych naszych dziurkach. Polecam za to Pirelli Cinturato P7

 

Co do komfortu i felg to zależy co kto lubi. Latam teraz na 225/40 r18 (hankook v12 evo) oraz gwincie weiteca i jest lux. Po przesiadce do kogoś z np 205/55 mam wrażenie ,że auto to poduszkowieć i jedzie tam gdzie one chce a nie gdzie ja chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...