Skocz do zawartości

Felgi , opony - temat zbiorczy


gazownik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bąźur :)

 

Już dość mocno rozglądam się za oponami na tył (przód już mam).

 

Felga 17" 10j.

 

Założenie jest takie- lekki naciąg (lub obciąg, jeśli ktoś woli :wink: ).

 

Szerokość 235. Na taki but i naciąg zalecany jest profil 40, ale jest słaby wybór (nie chcę nowych, bo nie wiem ile będę jeździł na tych kołach- jak będzie średnio, to zmienię na BBS 8j na następny sezon).

 

Z 235/40 znalazłem yokohamy:

 

http://allegro.pl/nowe-opony-yokohama-235-40r17-90y-as01-s-drive-i5221002191.html

 

Niby nowe, ale tak naprawdę nieużywane.

 

A z używanych dunlopa:

 

http://allegro.pl/235-40-17-95y-2szt-dunlop-sp-sport-9000-i5062166113.html 

 

 

 

Większy wybór jest w profilu 45.

 

Poczynając od pirelli:

 

http://allegro.pl/opony-pirelli-pzero-235-45-17-7mm-cena-za-2-sztuki-i5251153321.html

 

Toyo Proxes (2012r):

 

http://allegro.pl/opony-toyo-proxes-c100-235-45-17-r17-2szt-i5236465624.html

 

Dunlop Sp Sport:

 

http://allegro.pl/opony-235-45r17-dunlop-sp-sport-01-nowe-2szt-i5242712032.html

 

Ponownie pirelli:

 

http://allegro.pl/opony-letnie-pirelli-235-45-17-94y-7mm-i5205555735.html

 

Continental Conti Sport:

 

http://allegro.pl/235-45-17-235-45r17-continental-contisportcontact3-i5261600355.html

 

 

 

 

 

Generalnie- 40, czy 45?

 

No i które?  :help:  :help:  :help:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 533
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jeśli szukasz dobrych i tanich opon to szczerze polecam http://www.uniroyal-tyres.com/www/uniroyal_tyres_gb_en/themes/summer-tyres/fd_rainsport-3/rainsport-3.html

Ci te opony. Moi wszyscy znajomi jezdza na tych oponach i podobno są super.

Szczególnie na deszcz.A jeśli masz dużo kasy to Continental Sport , mega opony ale i mega cena ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kupiłem ostatnio dunlopy sp sport bluerespose w rozmiarze 15". Mogę się podzielić uwagami. Opony ciche i dobrze się kleją drogi. Hamowanie nw nich bardzo fajne, zużycie paliwa nie zauważyłem zeby po tym auto piło więcej. Jedyna wada to głośność na mokrym, na suchym super. Mogę polecić je z czystym sumieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Panowie może ktoś rozwieje moje wątpliwości, otóż kupiłem na zimę Conti TS850P, są to zimowki asymetryczne, zgodnie z moją dotychczasową wiedzą zamontowałem je na felgi napisem outside w stronę zewnętrzną felgi.

I niby pasi, ale jak tak patrzę to, coś mi nie gra lewa strona ok a prawe dwie felgi, "jakby " toczyły w kierunku przeciwnym bierznikiem typu "jodła", który odpowiada za odprowadzanie wody i śniegu. Hmm... Co o tym myślicie?

Załączam foto aby lepiej zrozumieć o co mi chodzi,

 

Lewa jak na moje ok:

 

 

Prawa, dyskusyjnie, mimo napisu outside po stronie zewnętrznej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawnie. I właśnie przy takim montażu, wzięły mnie wątpliwości, co prawda wiem, że asymetryczne opony to nie kierunkowe, ale mimo wszystko, jeśli tak ma być to jest "dziwnie"

Update, Rozek rozwiał moje wątpliwości opracowaniem z opony.com

Tu w sumie kwintesencja :

"Z reguły, cywilne opony asymetryczne nie są kierunkowe, kierunek ich toczenia jest nieistotny. Gdyby opony asymetryczne miałyby dodatkowo być kierunkowe, to należałoby kupować po dwie pary opon na lewą i prawą stronę samochodu. Z racji uciążliwości tego rozwiązania dla klientów, dystrybutorów i producentów, bywa ono stosowane jedynie w przypadku opon o najwyższych osiągach i w przypadku opon do sportów samochodowych. Bieżniki opon cywilnych są w taki sposób zoptymalizowane, że pomimo tej pozornej kierunkowości zapewniają pełnię osiągów bez konieczności zachowania kierunku toczenia. Krótko mówiąc, dominująca jest w nich funkcja asymetryczna, a nie kierunkowa."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Falken ZE914
B. dobra opona i na dodatek taniutka. Cena jednak nie wzięła z niczego, jest głośna.

Znacznie lepiej dołożyć do trochę droższej rainsport3. Miękka, cicha i klei się do mokrego.

Ps. obie opony mam na samochodach tej samej klasy :wink2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak te konti. Właśnie stoję przed wyborem na zimę

Czytałem dużo opini i testów niby dobra

 

Ja od 6 lat jeżdżę na zimowych od continental i sobie chwałę dwa komplety ts830 a teraz do Audi kupiłem 205/16 Ts850(kierunkowe) a do Bmw 225/16 TS850P(asymetryczne).

Opony jako takie mnie nie zawiodły ani razu się nie zakopałem ani razu do rowu nie leciałem.

Ts830 trochę szybko leciały ale tak 50 -60 tys szło na nich zrobić do 4 mm.

Ts850 są niby lepsze pod tym względem tzn zużycie wolniejsze oraz niższe spalanie w porównaniu do poprzednika.

Mam nadzieję, że pomogłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez sie nad tym zagadnieniem zastanawialem az po pierwszym roku rewelacyjnej jazdy. Wiec mozesz zaufac tej technice.

 

To moje pierwsze asymetryczne zimowki z fikuśnym nie kierunkowym bieźnikiem, ale skoro mówisz, że gro gitarra, to więcej nie będę wynikał. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trakcyjnie jest o wiele lepsza od CSC 5

 

Rozwiniesz myśl skoro miałeś okazję porównać CSC3 z 5?

Nie na zasadzie zaczepki broń Boże, tylko jak wspomniałem w marcu stanę przed wyborem CSC5 lub Eagle F1.

Jeśli jest jakieś za/przeciw to chętnie wezmę pod uwagę.

Dodam, że dla mnie jest ważne zrownowazenie opony w kategoriach komfort/zachowanie na mokrym/droga hamowania /zużycie, nie wyobrażam sobie doprowadzenia jakiejkolwiek opony do utraty przyczepności na suchym(oprócz jakiś gownianych Chińczyków) gdyż ja tak od dawna nie jeżdżę. Ot kulanka z przepisowymi prędkościami 60/100/140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mokrej nawierzchni zachowuja sie znacznie lepiej. Przy predkosciach autostradowych prowadzi sie pewniej niz CSC5, szczegolnie jak sie wpada w stojaca wode. 

Najwiekszym jak dla mnie ich atutem jest to, ze kapitalnie kleja na suchym asfalcie. Kilka opon juz mialem i te zdecydowanie wygrywaja.

 

Myszkowania w koleinach przy rozmiarze 225 nie zauwazylem ani w 3 ani w 5. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...