juby Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Bąźur Już dość mocno rozglądam się za oponami na tył (przód już mam). Felga 17" 10j. Założenie jest takie- lekki naciąg (lub obciąg, jeśli ktoś woli ). Szerokość 235. Na taki but i naciąg zalecany jest profil 40, ale jest słaby wybór (nie chcę nowych, bo nie wiem ile będę jeździł na tych kołach- jak będzie średnio, to zmienię na BBS 8j na następny sezon). Z 235/40 znalazłem yokohamy: http://allegro.pl/nowe-opony-yokohama-235-40r17-90y-as01-s-drive-i5221002191.html Niby nowe, ale tak naprawdę nieużywane. A z używanych dunlopa: http://allegro.pl/235-40-17-95y-2szt-dunlop-sp-sport-9000-i5062166113.html Większy wybór jest w profilu 45. Poczynając od pirelli: http://allegro.pl/opony-pirelli-pzero-235-45-17-7mm-cena-za-2-sztuki-i5251153321.html Toyo Proxes (2012r): http://allegro.pl/opony-toyo-proxes-c100-235-45-17-r17-2szt-i5236465624.html Dunlop Sp Sport: http://allegro.pl/opony-235-45r17-dunlop-sp-sport-01-nowe-2szt-i5242712032.html Ponownie pirelli: http://allegro.pl/opony-letnie-pirelli-235-45-17-94y-7mm-i5205555735.html Continental Conti Sport: http://allegro.pl/235-45-17-235-45r17-continental-contisportcontact3-i5261600355.html Generalnie- 40, czy 45? No i które? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
italiano1980 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Jeśli szukasz dobrych i tanich opon to szczerze polecam http://www.uniroyal-tyres.com/www/uniroyal_tyres_gb_en/themes/summer-tyres/fd_rainsport-3/rainsport-3.htmlCi te opony. Moi wszyscy znajomi jezdza na tych oponach i podobno są super.Szczególnie na deszcz.A jeśli masz dużo kasy to Continental Sport , mega opony ale i mega cena ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Generalnie dość klasycznym rozmiarem jest 245/40R17. Mercedes na przykład taką stosował wraz felgą o szerokości 8,5". 255/40R17 też jest jeszcze do przełknięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Kupiłem ostatnio dunlopy sp sport bluerespose w rozmiarze 15". Mogę się podzielić uwagami. Opony ciche i dobrze się kleją drogi. Hamowanie nw nich bardzo fajne, zużycie paliwa nie zauważyłem zeby po tym auto piło więcej. Jedyna wada to głośność na mokrym, na suchym super. Mogę polecić je z czystym sumieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Panowie może ktoś rozwieje moje wątpliwości, otóż kupiłem na zimę Conti TS850P, są to zimowki asymetryczne, zgodnie z moją dotychczasową wiedzą zamontowałem je na felgi napisem outside w stronę zewnętrzną felgi.I niby pasi, ale jak tak patrzę to, coś mi nie gra lewa strona ok a prawe dwie felgi, "jakby " toczyły w kierunku przeciwnym bierznikiem typu "jodła", który odpowiada za odprowadzanie wody i śniegu. Hmm... Co o tym myślicie? Załączam foto aby lepiej zrozumieć o co mi chodzi, Lewa jak na moje ok: Prawa, dyskusyjnie, mimo napisu outside po stronie zewnętrznej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zmej Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Dobrze masz... To opona asymetryczna nie mylić z kierunkową... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Moje wątpliwości budzi prawa felga-opona, tam gdzie są różowe paski, jak ona niby ma odprowadzać wode i błoto skoro zamiast je wypychać na zewnątrz, będzie je zagarniać i pchać patrząc na rzeźbę bieżnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobih Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 A jak oznaczenia outside/inside? http://opony.it/wp-content/uploads/2013/09/opony+asymetryczne.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Poprawnie. I właśnie przy takim montażu, wzięły mnie wątpliwości, co prawda wiem, że asymetryczne opony to nie kierunkowe, ale mimo wszystko, jeśli tak ma być to jest "dziwnie"Update, Rozek rozwiał moje wątpliwości opracowaniem z opony.comTu w sumie kwintesencja :"Z reguły, cywilne opony asymetryczne nie są kierunkowe, kierunek ich toczenia jest nieistotny. Gdyby opony asymetryczne miałyby dodatkowo być kierunkowe, to należałoby kupować po dwie pary opon na lewą i prawą stronę samochodu. Z racji uciążliwości tego rozwiązania dla klientów, dystrybutorów i producentów, bywa ono stosowane jedynie w przypadku opon o najwyższych osiągach i w przypadku opon do sportów samochodowych. Bieżniki opon cywilnych są w taki sposób zoptymalizowane, że pomimo tej pozornej kierunkowości zapewniają pełnię osiągów bez konieczności zachowania kierunku toczenia. Krótko mówiąc, dominująca jest w nich funkcja asymetryczna, a nie kierunkowa." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janek Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 I jak te konti. Właśnie stoję przed wyborem na zimę Czytałem dużo opini i testów niby dobra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pretor Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Miałem dunlop sp winter response czy jakos tak i tez byly asymetryczne ale po 4 latach uzytkowania bylem mega zadowolony a tez sie nad tym zagadnieniem zastanawialem az po pierwszym roku rewelacyjnej jazdy. Wiec mozesz zaufac tej technice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacpinio Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Panie i Panowie!!mam rozkminę jakie opony zakupić na przyszły sezon letni, puki co mam 3 kandydatów:Falken ZE914Pirelli P Zero Nero GTYokohama S,Drive AS01które byście wybrali/polecili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Falken ZE914B. dobra opona i na dodatek taniutka. Cena jednak nie wzięła z niczego, jest głośna.Znacznie lepiej dołożyć do trochę droższej rainsport3. Miękka, cicha i klei się do mokrego.Ps. obie opony mam na samochodach tej samej klasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 I jak te konti. Właśnie stoję przed wyborem na zimę Czytałem dużo opini i testów niby dobra Ja od 6 lat jeżdżę na zimowych od continental i sobie chwałę dwa komplety ts830 a teraz do Audi kupiłem 205/16 Ts850(kierunkowe) a do Bmw 225/16 TS850P(asymetryczne).Opony jako takie mnie nie zawiodły ani razu się nie zakopałem ani razu do rowu nie leciałem. Ts830 trochę szybko leciały ale tak 50 -60 tys szło na nich zrobić do 4 mm.Ts850 są niby lepsze pod tym względem tzn zużycie wolniejsze oraz niższe spalanie w porównaniu do poprzednika. Mam nadzieję, że pomogłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 205/16 Ts850(kierunkowe)Minioną zimę na takich latałem, może to nie michelin ale b. dobra guma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 tez sie nad tym zagadnieniem zastanawialem az po pierwszym roku rewelacyjnej jazdy. Wiec mozesz zaufac tej technice. To moje pierwsze asymetryczne zimowki z fikuśnym nie kierunkowym bieźnikiem, ale skoro mówisz, że gro gitarra, to więcej nie będę wynikał. :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobih Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 W tym roku i ja kupiłem Conti 850tki, tyle że 195/65/15. Zobaczymy jak się będą spisywały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Ostatnio popularne rainsporty 3 też są asymetryczne i nie stanowi to problemu. P.S. Piszę z telefonu, więc przepraszam za ewentualne błędy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirtyweekender Opublikowano 14 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 mam rozkminę jakie opony zakupić na przyszły sezon letni, puki co mam 3 kandydatów:Falken ZE914Pirelli P Zero Nero GTYokohama S,Drive AS01które byście wybrali/polecili? Nie myslales nad Conti Sport Contact 3? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 14 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 3ka to chyba wychodzący już model?Aktualnie jest Sport Contact 5.Właśnie takie biorę pod uwagę na wiosnę bo potrzebuję, 235 45 17.CSP5 lub Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2. Waham się, ale jedno z tych dwóch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacpinio Opublikowano 14 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 Nie myslales nad Conti Sport Contact 3? w rozmiarze 205/45R16 nie występuje ani 3, ani 5 jedynie 2 ale cena ją zabija bo porównując do Falkena 130zł droższa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirtyweekender Opublikowano 14 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 3ka to chyba wychodzący już model?Aktualnie jest Sport Contact 5. Wychodzacy ale jeszcze dostepny. Trakcyjnie jest o wiele lepsza od CSC 5. w rozmiarze 205/45R16 nie występuje ani 3, ani 5 To fakt niestety. Jest 205/55r16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 14 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 Trakcyjnie jest o wiele lepsza od CSC 5 Rozwiniesz myśl skoro miałeś okazję porównać CSC3 z 5?Nie na zasadzie zaczepki broń Boże, tylko jak wspomniałem w marcu stanę przed wyborem CSC5 lub Eagle F1.Jeśli jest jakieś za/przeciw to chętnie wezmę pod uwagę. Dodam, że dla mnie jest ważne zrownowazenie opony w kategoriach komfort/zachowanie na mokrym/droga hamowania /zużycie, nie wyobrażam sobie doprowadzenia jakiejkolwiek opony do utraty przyczepności na suchym(oprócz jakiś gownianych Chińczyków) gdyż ja tak od dawna nie jeżdżę. Ot kulanka z przepisowymi prędkościami 60/100/140. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacpinio Opublikowano 14 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 teraz gdzieś czytałem info jak szukałem opon w moim rozmiarze, że CSC3 lubią myszkować w koleinach, ile w tym prawdy to nie wiem ale gdzieś takie coś mi się przewinęło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirtyweekender Opublikowano 14 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 Na mokrej nawierzchni zachowuja sie znacznie lepiej. Przy predkosciach autostradowych prowadzi sie pewniej niz CSC5, szczegolnie jak sie wpada w stojaca wode. Najwiekszym jak dla mnie ich atutem jest to, ze kapitalnie kleja na suchym asfalcie. Kilka opon juz mialem i te zdecydowanie wygrywaja. Myszkowania w koleinach przy rozmiarze 225 nie zauwazylem ani w 3 ani w 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.