Kepke_23 Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Producenci opon przestali dawać rant ochronny do opon z profilem powyżej 50. Np 205/55 r16 i tu sie nie zgodzę jak kupowałem moje opony były 55 z rantem bodajrze z Michelin-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mesiah Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Kiedy to było? Na pewno przed 2013. No chyba ,że jakiś model się uchował. Jak pisałem mogą być wyjątki. Ogólnie rant przy takim balonie wyszedł z mody i nie jest koniecznością. Producenci tną koszta. Czytałem o tym artykuł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Zawsze myślałem, że bez rantu ochronnego są opony do stalówek, żeby dało się kapsel założyć. Do alu warto kupić z rantem.http://www.opony.inowroclaw.pl/opona/20586/uniroyal_rainsport_3_205_50_r17_89_v_fr_.htmlDopisek FR w opisie to rant ochronny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Dopisek ZR w opisie to rant ochronny.Nie każdy producent używa takiego skrótu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 W/w sklep używa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rookie1984 Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Niedrogie przyzwoite opony z rantem ochronnym: Vredestein SPORTRAC 5 (z indexem V kupisz do 240zł/szt)Fulda SPORTCONTROL (z indexem W kupisz spokojnie do 250zł/szt) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walec Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 ZR nie oznacza rantu ochronnego. Tutaj dobrze wyjaśnione:http://www.oponeo.pl/artykul/jak-czytac-oznaczenia-na-oponach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rookie1984 Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Zawsze myślałem, że bez rantu ochronnego są opony do stalówek, żeby dało się kapsel założyć. Do alu warto kupić z rantem.http://www.opony.inowroclaw.pl/opony/osobowe/letnie/205_55_r16/?p=17Dopisek ZR w opisie to rant ochronny. ZR to oznaczenie indexu prędkości (powyżej 240km/h) Cytat z w/w strony: "Opona o podwyższonym indeksie predkosci oznaczajacym obciążenie maksymalne dla predkosci 240km/h." Widzę, że Kolega wyżej mnie uprzedził. Proszę Moda o usunięcie postu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Megapixelus Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Chciałem tylko zwrócić uwagę na mały szczegół, odnośnie dzielenia się opiniami o oponach. Jeden może napisać że opona marki X w rozmiarze abc to śmieć totalny, bo po jednym sezonie się starły. Ktoś inny napisze, że wspaniale się trzymają i nie kładą w zakrętach a jeszcze inny, że wcale mu się nie ścierały po 2 sezonach, ale przyczepność szczególnie na mokrym to jakaś parodia. Każda z tych osób, może mieć rację. Nie tylko ze względu na indywidualne odczucia. |Nawet nie ze względu na różnice w masie samochodów często po 600kg.Jest tak dlatego, że często pomija się nośność i indeks prędkości !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Dopisek ZR w opisie to rant ochronny.Palnąłem błąd miało być FR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kepke_23 Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Kiedy to było? Na pewno przed 2013. No chyba ,że jakiś model się uchował. Jak pisałem mogą być wyjątki. Opony kupowałem w zeszłym roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mesiah Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 To sprawdź co to za opony dokładnie skoro koledzy wyżej takich szukają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek010 Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 ja od siebie mogę polecić Yokohama C Drive 2 ja mam w rozmiarze 225/45/17 bardzo dobre oponki, kupiłem cały komplet w lutym zeszłego roku na dzien dzisiejszy przód starty minimetr nawet niecały ( zrobiłem 14 tysi km) a tył wiadomo dalej jak nówki, trzymanie na suchym mokrym bardzo dobre na mokrym to samo próbowałem nawet zerwać przyczepność ale nie udało mi sie to . Ostatnio udało mi się pojeździć nawet na śniegu na nich i byłem bardzo zaskoczony jak się trzymają! a najlepsza jest ich cena! sprawdźcie sobie w swoim rozmarze to sie zdziwicie w jakiej cenie są nowe tak że z czystym sumieniem polecam każdemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
culmen Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Producenci opon przestali dawać rant ochronny do opon z profilem powyżej 50. Np 205/55 r16 nie kupisz z rantem. Zamówiłem wczoraj Dunlop Fastresponse w takim rozmiarze z rantem. A do 2 Dunlop Blueresponse 195/65/ R15. Ciekawi mnie porównanie. EDIT.Zimowa Sava Eskimo S3+ też rant ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marine_4000 Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Ja już mam Bluresposnse. Czekam na oficjalne zakończenie zimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mesiah Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 ja od siebie mogę polecić Yokohama C Drive 2 ja mam w rozmiarze 225/45/17 bardzo dobre oponki, kupiłem cały komplet w lutym zeszłego roku na dzien dzisiejszy przód starty minimetr nawet niecały ( zrobiłem 14 tysi km) a tył wiadomo dalej jak nówki, trzymanie na suchym mokrym bardzo dobre na mokrym to samo próbowałem nawet zerwać przyczepność ale nie udało mi sie to . Ostatnio udało mi się pojeździć nawet na śniegu na nich i byłem bardzo zaskoczony jak się trzymają! a najlepsza jest ich cena! sprawdźcie sobie w swoim rozmarze to sie zdziwicie w jakiej cenie są nowe tak że z czystym sumieniem polecam każdemuCiche są? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek010 Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 zależy od nawierzchni na autostradach jest przyzwoicie a na nowych nawierzchniach to poprostu kompletna cisza totalne zero ja jestem z nich zadowolony a wcześniej miałem co prawda tylko jeden sezon pirelli p zero rosso w tym rozmiarze, i na chwile obecną zostaje z yokohamą a jakie masz autko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mesiah Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 A4 B5 1.8t quattro 225/40 r18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
staH Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Jeszcze jedno pytanie. Co da mi zakup opony z wyższym indeksem prędkości? Decyduję się na Goodyear EFFICIENTGRIP PERFORMANCE I teraz kwestia indeksu, jest sens brać wyższy? Moje auto i tak nie osiągnie prędkości z indeksu H (210km/), rzadko przekraczam 150km/h ale... czy jest sens brać V (240). Coś stracę, coś zyskam? Różnica w cenie - żadna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Megapixelus Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Wyższy indeks prędkości to szybsze ścieranie opony. Trochę lepsza przyczepność i często dodatkowe wzmocnienia=większa sztywność i mniejszy komfort.Ja kupuję opony z wyższymi indeksami i np taka z W starcza mi na jedno lato. Każdy sezon=komplet nowych opon Ogólnie jeśli masz normalnie użytkowany samochód, to najlepiej korzystać opon z zalecanym przez producenta indeksem prędkości i nośności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek010 Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 wyższy indeks prędkości = większa sztywność opony co przekłada się na niższy komfort, jeżeli tak jak piszesz nie jeździsz z prędkościami dochodzącymi do limitu opony to moim zdaniem nie ma sensu brać wyższego indeksu niż wynosi prędkość maksymalna Twojego auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Megapixelus Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Łamiesz regulamin Mirek010 ---->nie wiesz o czym piszesz. Ten indeks ma związek z masą i konstrukcją samochodu a nie tylko jego prędkością max!!!Nie należy kupować opon o niższym indeksie niż homologowany przez producenta. Nie chodzi tylko o siły odśrodkowe przy wyższej prędkości. Pomyśl jakie siły działają na oponę w zakręcie lub przy awaryjnym hamowaniu !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek010 Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 a skąd wiesz jakie ma auto? pisałem tylko o indeksie prędkości! a nie o nośności opon, pisałem że jeżeli się waha pomiędzy indeksem H a V a jego auto wg producenta nie osiąga 200km/h to nie ma potrzeby brania wyższego indeksu no bo jaki to ma cel? przeczytaj jeszcze raz co napisałem!! a potem krytykuj! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Megapixelus Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Nie chodzi o krytykę, tylko o argumentację. Nie ważne ile auto wyciąga, tylko jaki indeks przypisał mu producent. Może mylnie odniosłem wrażenie, że twoim zdaniem jeśli ktoś nie jeździ np max 210km/h to indeks H jest wystarczający, lub też V(240) jest za wysoki...tymczasem zwracam uwagę, by nie wiązać tego indeksu jedynie z prędkością i nigdy nie zakładać opon z indeksem niższym niż zaleca producent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek010 Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 tymczasem zwracam uwagę, by nie wiązać tego indeksu jedynie z prędkością i nigdy nie zakładać opon z indeksem niższym niż zaleca producent.dokładnie w razie wypadku jeżeli ubezpieczyciel sprawdzi indeks opon i będzie on niezgodny (niższy) z tym jaki przewiduje producent, może się okazać że nie zostanie nam wypłacone odszkodowanie! http://www.opony.com.pl/opony-porady-ekspertow/indeks-predkosci-wyzszy-lepszy/?id=17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.