Skocz do zawartości

Felgi , opony - temat zbiorczy


gazownik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 533
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Kiedy to było? Na pewno przed 2013. No chyba ,że jakiś model się uchował. Jak pisałem mogą być wyjątki. Ogólnie rant przy takim balonie wyszedł z mody i nie jest koniecznością. Producenci tną koszta. Czytałem o tym artykuł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze myślałem, że bez rantu ochronnego są opony do stalówek, żeby dało się kapsel założyć. Do alu warto kupić z rantem.

http://www.opony.inowroclaw.pl/opony/osobowe/letnie/205_55_r16/?p=17

Dopisek ZR w opisie to rant ochronny.

 

ZR to oznaczenie indexu prędkości (powyżej 240km/h)

 

Cytat z w/w strony: "Opona o podwyższonym indeksie predkosci oznaczajacym obciążenie maksymalne dla predkosci 240km/h."

 

Widzę, że Kolega wyżej mnie uprzedził. Proszę Moda o usunięcie postu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem tylko zwrócić uwagę na mały szczegół, odnośnie dzielenia się opiniami o oponach. Jeden może napisać że opona marki X w rozmiarze abc to śmieć totalny, bo po jednym sezonie się starły. Ktoś inny napisze, że wspaniale się trzymają i nie kładą w zakrętach a jeszcze inny, że wcale mu się nie ścierały po 2 sezonach, ale przyczepność szczególnie na mokrym to jakaś parodia.

 

Każda z tych osób, może mieć rację. Nie tylko ze względu na indywidualne odczucia. |Nawet nie ze względu na różnice w masie samochodów często po 600kg.

Jest tak dlatego, że często pomija się nośność i indeks prędkości !!! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja od siebie mogę polecić Yokohama C Drive 2 ja mam w rozmiarze 225/45/17 bardzo dobre oponki, kupiłem cały komplet w lutym zeszłego roku na dzien dzisiejszy przód starty minimetr nawet niecały ( zrobiłem 14 tysi km)  a tył wiadomo dalej jak nówki, trzymanie na suchym mokrym bardzo dobre na mokrym to samo próbowałem nawet zerwać przyczepność ale nie udało mi sie to :) . Ostatnio udało mi się pojeździć nawet na śniegu na nich i byłem bardzo zaskoczony jak się trzymają! a najlepsza jest ich cena! sprawdźcie sobie w swoim rozmarze to sie zdziwicie w jakiej cenie są nowe :D  tak że z czystym sumieniem polecam każdemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producenci opon przestali dawać rant ochronny do opon z profilem powyżej 50. Np 205/55 r16 nie kupisz z rantem.

 

Zamówiłem wczoraj Dunlop Fastresponse w takim rozmiarze z rantem.

 

A do 2 Dunlop Blueresponse 195/65/ R15. Ciekawi mnie porównanie.

 

EDIT.

Zimowa Sava Eskimo S3+ też rant ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja od siebie mogę polecić Yokohama C Drive 2 ja mam w rozmiarze 225/45/17 bardzo dobre oponki, kupiłem cały komplet w lutym zeszłego roku na dzien dzisiejszy przód starty minimetr nawet niecały ( zrobiłem 14 tysi km)  a tył wiadomo dalej jak nówki, trzymanie na suchym mokrym bardzo dobre na mokrym to samo próbowałem nawet zerwać przyczepność ale nie udało mi sie to :) . Ostatnio udało mi się pojeździć nawet na śniegu na nich i byłem bardzo zaskoczony jak się trzymają! a najlepsza jest ich cena! sprawdźcie sobie w swoim rozmarze to sie zdziwicie w jakiej cenie są nowe :D  tak że z czystym sumieniem polecam każdemu

Ciche są?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy od nawierzchni na autostradach jest przyzwoicie a na nowych nawierzchniach to poprostu kompletna cisza totalne zero ja jestem z nich zadowolony :) a wcześniej miałem co prawda tylko jeden sezon pirelli p zero rosso w tym rozmiarze, i na chwile obecną zostaje z yokohamą :)


a jakie masz autko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie. Co da mi zakup opony z wyższym indeksem prędkości?

Decyduję się na Goodyear EFFICIENTGRIP PERFORMANCE
I teraz kwestia indeksu, jest sens brać wyższy? Moje auto i tak nie osiągnie prędkości z indeksu H (210km/), rzadko przekraczam 150km/h ale... czy jest sens brać V (240). Coś stracę, coś zyskam?
 

Różnica w cenie - żadna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyższy indeks prędkości to szybsze ścieranie opony. Trochę lepsza przyczepność i często dodatkowe wzmocnienia=większa sztywność i mniejszy komfort.

Ja kupuję opony z wyższymi indeksami i np taka z W starcza mi na jedno lato. Każdy sezon=komplet nowych opon :(

 

Ogólnie jeśli masz normalnie użytkowany samochód, to najlepiej korzystać opon z zalecanym przez producenta indeksem prędkości i nośności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyższy indeks prędkości = większa sztywność opony co przekłada się na niższy komfort, jeżeli tak jak piszesz nie jeździsz z prędkościami dochodzącymi do limitu opony to moim zdaniem nie ma sensu brać wyższego indeksu niż wynosi prędkość maksymalna Twojego auta :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łamiesz regulamin Mirek010 ---->nie wiesz o czym piszesz. Ten indeks ma związek z masą i konstrukcją samochodu a nie tylko jego prędkością max!!!

Nie należy kupować opon o niższym indeksie niż homologowany przez producenta. Nie chodzi tylko o siły odśrodkowe przy wyższej prędkości. Pomyśl jakie siły działają na oponę w zakręcie lub przy awaryjnym hamowaniu !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skąd wiesz jakie ma auto? pisałem tylko o indeksie prędkości! a nie o nośności opon, pisałem że jeżeli się waha pomiędzy indeksem H a V a jego auto wg producenta nie osiąga 200km/h to nie ma potrzeby brania wyższego indeksu no bo jaki to ma cel? przeczytaj jeszcze raz co napisałem!! a potem krytykuj! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o krytykę, tylko o argumentację. Nie ważne ile auto wyciąga, tylko jaki indeks przypisał mu producent. Może mylnie odniosłem wrażenie, że twoim zdaniem jeśli ktoś nie jeździ np  max 210km/h to indeks H jest wystarczający, lub też V(240) jest za wysoki...tymczasem zwracam uwagę, by nie wiązać tego indeksu jedynie z prędkością i nigdy nie zakładać opon z indeksem niższym niż zaleca producent. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


tymczasem zwracam uwagę, by nie wiązać tego indeksu jedynie z prędkością i nigdy nie zakładać opon z indeksem niższym niż zaleca producent.

dokładnie w razie wypadku jeżeli ubezpieczyciel sprawdzi indeks opon i będzie on niezgodny (niższy) z tym jaki przewiduje producent, może się okazać że nie zostanie nam wypłacone odszkodowanie!  http://www.opony.com.pl/opony-porady-ekspertow/indeks-predkosci-wyzszy-lepszy/?id=17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...