Hellsin Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Panowie, noszę się powoli z zamiarem kupna 225/45/r17 czy ktoś z was jest w stanie polecić mi konkretny model którego był użytkownikiem i wymienić jego zalety? Nie muszą być to nowe modele, bo zapewne takich nie kupie. felgi M styling 68 ?Ja miałem Yoko C drive w zeszłym sezonie, zmieniłem, bo z tyłu prawie slick już był, przelatały prawie 30 tysi ... do obecnie założonych G-grp od BFa niebo.Trzymanie na plus, ścieralność to samo, deszcze no problem, asfalt suchy poezja, jedyny minus - głośność Jazda z cyklu 160-180 była jak na tyle miał bym silnik z helikoptera, przy 230 jak odrzutowiec ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirtyweekender Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Felga 7 cali. Po zdjęciu opony z felgi wymiar szerokości bieżnika nie uległ zmianie Czas zaczac dobierac opony do odpowiedniej felgi. Jezeli wymiar po zdjeciu pozostal ten sam to tylko pogratulowac... ale bledu. U mnie Michaly hp primacy 225/45/17 maja, nie wdawajac sie w szczegoly, 225, verdestein sportrack 3 225/45/17 rowniez tyle ile producent podaje. Continental sportcontact 5 w tym samym rozmiarze rowniez idealnie. Nawet ostatnia opona uniroyal rainsport 3 205/50/17. Skoro producent podaje dany parametr opony to chocby skaly sr..y musi tak byc. Wszystko zalezy od dopasowania felgi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Czas zaczac dobierac opony do odpowiedniej felgi. Jezeli wymiar po zdjeciu pozostal ten sam to tylko pogratulowac... ale bledu. Jakiego błędu? Poczytaj od początku o czym piszę a nie tylko ostatni post Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Moje też mają styku 185mm a cała opona ma szerokość 205mm tak jak jej wymiar. Gdzie tu oszustwo wietrzycie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malutki Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Szerokość nominalna a szerokość styku opony zależy np od ciśnienia w oponie czy od budowy samej opony. Szerokość felgi a szerokość opony to znowu inna bajka :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Szerokość opony X 205/55/16 oraz opony Y 205/55/16 będzie zawsze taka sama zakładając że jedna i druga zamontowana jest na feldze 7" Tylko że jeśli opona X jest balon a opona Y kanciasta to opona X szerokość czynną beżnika ma tylko 16 cm a opona Y 18 cm Tylko Radku i dirtyweekender, gdybyście czytali ze zrozumieniem by niebyło zbędnego pitolenia. Szerokość czynna bieżnika a szerokość całkowita opony jak doznałem na swoim przypadku to dwa różne parametry. O ile szerokość całkowita opony zależy znacząco od zastosowanej felgi , o tyle szerokość czynna bieżnika mniej niż marginalnie. Cober , skąd teoria że szeroka opona gorzej hamuje na mokrym ? Człowieku co Ty piszesz...... Nacisk jednostkowy..... He he zamontuj do A8 opony 195 i napisz jak było. Ale i tak gratulacje Cober i Malutki , widać że czytacie ze zrozumieniem , uratowaliście mnie od wyskoczenia przez okno po tym jak czytam co niektórzy wypisują za banialuki...... I to jak autorytatywnie..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Trzymam kciuki za kupienie najszerszych opon z tego samego rozmiaru* * zupełnie bez złośliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Oj przydadzą się Radku , oj tak ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Moje też mają styku 185mm a cała opona ma szerokość 205mm tak jak jej wymiar.No to z tego co podaliście moje najszersze. Przy tym ciche, miękkie (komfortowe) i nie boją się mokrego.http://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-efficientgrip-205-55-r16-91-v-mfs#56333524 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Dokładnie 18 styku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 No i stało się, kupione. Foto z przymiarki felgi w wulkanizacji gdyż okazało się na miejscu że felga miała być 7x17 ET28 a jest 7,5x17 ET 28 Widocznie w Woli koło Oświęcimia matematyki nie uczyli bo gość upierał się że 7" czy 7,5" to bez znaczenia dla wystawania felgi. Było prawie pewne że felga będzie wystawać przy 7,5" szerokości i ET28 jakieś 1/4" poza błotnik, ale okazało się że felga jest na równo z błotnikiem. Opona z rantem wystaje tylko 2-3mm , tylko albo aż.... okaże się przy kontroli drogowej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Rant felgi może wystawać, bok opony też, ale nie jej bieżnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 He he zamontuj do A8 opony 195 i napisz jak było. Nie popadajmy w skrajność załóż do malucha 295 Szersza opona jest mniej odporna na aquaplaning ( Może nie uświadczysz tego zwiększając rozmiar o 2 profile od serii) Na szerszych oponach kałuże, koleiny mogą być bardzo zdradliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darflex Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Opona z rantem wystaje tylko 2-3mm , tylko albo aż....U mnie też lekko wystaje i widać na myjni że sporo więcej syfu wali po błotniku z opony,trzeba by to jakoś zabezpieczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 lekko wystaje i widać na myjni że sporo więcej syfu wali po błotniku z oponysyfem i kamieniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darflex Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Zgadza się.Ja u siebie mam w pasku plastikową szeroką listwę i nie ma aż tak źle ale wszystkiego nie wyłapie.W audi widać dużo więcej powierzchni jest narażone na kamienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Cober , przyczepność na mokro a odporność na quaplaning to dwa różne paranetry oceny opon. Przepisy mówiące o tym że bieżnik nie może wystawać są w niemczech i chyba ogólnie w Unii. Ale że Polska to chory kraj, to unas przepis mówi ogólnie o kole, a koło to całość , felga i opona wraz z barkiem opony + nadinterpretacja przepisów przez młodego Policjanta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elgardiel Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Cober , przyczepność na mokro a odporność na quaplaning to dwa różne paranetry oceny opon. Przepisy mówiące o tym że bieżnik nie może wystawać są w niemczech i chyba ogólnie w Unii. Ale że Polska to chory kraj, to unas przepis mówi ogólnie o kole, a koło to całość , felga i opona wraz z barkiem opony + nadinterpretacja przepisów przez młodego Policjanta.X2Cała część wirująca (opony/felgi) musi być schowana w nadkolu.Tak stanowi polskie prawo.W DE jak i w Angli jest tak, że felga i opona może wystawać puki bieżnik jest schowany, stąd wziął się german style w tuningu i naciągane opony Które pozwalały wyciągnąć jak najwięcej 'koła' na zewnątrz bez łamania przepisów.(+ oczywiście pozwalało wsadzić jak największa & najszerszą felgę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Niestety Polska jest chora, ale u unia jest śmiertelnie chora. Jak policjant nadgorliwy, to nie pytasz, czy mu wstydu narobić przed kolegami, jak zadzwonisz o konsultacje. Zobacz na byle jakie forum tuningowe. Bok opony i rant felgi może srogo wystawać, bieżnik ma się chować w błotnik. No ale Twój cyrk, Twoje pchły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elgardiel Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Tomo, no własnie w Polsce naginają to prawo nasi tuningowcy Robią tak jak w DE, ale prawo tego zabrania.Wiem bo akurat na tych forach sam dużo siedzę Żadna część wirująca nie może wystawać poza obrys boczny samochodu : Boczny obrys pojazdu oznacza płaszczyznę równoległą do podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu, przechodzącą przez najdalej wysunięty punkt na zewnątrz pojazdu, z wyjątkiem lusterek, świateł bocznych i elementów elastycznych (§ 2 ust. 2 rozporządzenia). + zgodnie z RMI z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia oraz załącznika Nr 6 par. 1 pkt 4 tegoż rozporządzenia żadne elementy pojazdu oprócz lusterek, świateł bocznych i elementów elastycznych nie mogą wystawać po za obrys pojazdu, tak więc zgodnie z prawem twój pojazd nie powinien przejść przglądu technicznego a jeżeli już przejdzie bo ktoś to przy najbliższej kontroli drogowej dowód rejestracyjny do zatrzymania A to że u nas tunigują, przepisy nigdy naszych chłopaków nie odstraszały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darflex Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Czyli opona sama może wystawać bo jest elementem elastycznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elgardiel Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Nie, jest elementem wirujacym. A żaden element wirujacy, nie może wystawać po za obrys samochodu, nie sądzę że wliczają oponę jako element elastyczny,Ten tekst jest z załącznika nr 6 , więc jak odnajdziesz 2ust, 2 rozporządzenie powinny być wymienione wszystkie elementy elastyczne. "4. Boczny obrys pojazdu oznacza płaszczyznę równoległą do podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu, przechodzącą przez najdalej wysunięty punkt na zewnątrz pojazdu, z wyjątkiem lusterek, świateł bocznych i elementów elastycznych (§ 2 ust. 2 rozporządzenia).Podstawa prawna:ZAŁĄCZNIK Nr 6 do ROZPORZĄDZENIA MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 1 kwietnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.Dz.U.99.44.432 zm. Dz.U.01.154.1810" Nie chce Mi się szukać, ale jakiś czas temu dodali typowo wpis o 'elementach wirujących', tak by nie było żadnych niedomówień.I żaden element wirujący nie może wystawać poza obrys boczny samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darflex Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Spokojnie, nie musisz szukać.A co z tymi elementami wirującymi jak trzeba będzie skręcić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Będzie trzeba zatrzymać samochód podczas kontroli stacjonarnej na skręconych kołach Być może wtedy nie wpadnie Policjant ta to że łamię głupi przepis o równie głupie 3mm Gorzej jeśli wyłowią mnie jadąc za mną lub obok mnie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elgardiel Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Spokojnie, nie musisz szukać.A co z tymi elementami wirującymi jak trzeba będzie skręcić ? Hahah, dokładnie. Nasze polskie kochane prawo. Co zrobisz, w PL jeśli policja ma okazje Ci wlepić mandat, to Ci go wlepi...choćby o 1mm wystawało Patologia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.