Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze wzmacniacza z DSP


Cptblackfish
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam golfa v hatchback z zestawem helix p62c z przodu i wzmacniaczem crunch gpx1000.4. 

Niedługo odbieram suba helix IK 10W.

 

Jako kolejny krok planuje zakup wzmacniacza z wbudowanym DSP,tylko nie wiem, który wybrać. 

 

Aktualnie rozważam 3 opcje :

Helix M six dsp 

Match up 8

Audison Af c8. Af

 

Po dsp planuje dokupic helixa m one a następnie głośniki tyl oraz ewentualnie zrobić przód trójdrożnie. Także te 8 kanałów wzmacniacza plus jeden kanał dsp dla suba byłby "na styk". 

 

Najbardziej skłaniam się w kierunku helixa m six dsp że względu na najwyższa moc i dodatkowe kanały dsp. Dodatkowo mógłbym puścić przód aktywnie i zmostowac pozostałe kanały i mieć te 200W dla suba zanim kupię m one( a może się okaże że te 200W jest wystarczające i nie będę musiał). W miarę rozbudowy systemu mógłbym dodać wzmaka helix m four. Minusem tutaj jest spora ilość urządzeń w samochodzie (i nie wiem czy alternator 140A to uciągnie) oraz brak możliwości dołożenia modułu bluetooth. 

 

Match wydaje się dobrym pomysłem ale jest słabszy. Czy różnica w mocy tych 65w względem 100 helixa będzie odczuwalna? 

 

Audison jest najtańszy ale naczytalem się że oprogramowanie od audioteca jest prostrze w obsłudze i ma dodatkowe bajery. 

 

W przyszłości przy zmianie samochodu planuje przenieść sprzęt więc nawet jeśli teraz nie użyłbym 8 kanałów w tym aucie to chciałbym mieć zapas. 

 

Podsumowując, która opcja wydaje się najbardziej sensowna? 

 

Z góry dziękuję :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audison af c8.14 bit będzie za słaby na twoje głośniki. On ma 55W na kanał i może jakieś 160W w mostku. Już bardziej by pasował m8.14 bo ma po 90W na kanał i 280W w mostku. Co do oprogramowania to nie można go porównywać do starszych audisonów. W tej nowej serii af je mocno zmienili. Jak dla mnie jest bardzo intuicyjne i proste dla kogoś kto zaczyna zabawę z dsp. Oprogramowanie od audioteca jest pewnie lepsze ale jak na swoją cenę i możliwości to audison jest dobrym sprzętem. Plusem jest bardzo dobry moduł bt audison b-con i przyjemny sterownik drc który można dowolnie konfigurować. U mnie audison c8.14 zasila fabryczne głośniki plus suba re audio re10s4. Do zasilania fabrycznych głośników ma mocy z zapasem ale ledwo starcza do zasilania re10s4 mającego 175W rms.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, czyli match up8 również będzie za słaby, bo ma taką samą moc jak Audison af c.8.14 (przynajmniej na papierze). 

Zastanawiam się czemu jest tak popularny i widzę go w większości realizacji polskich zakładów car audio. Często również właśnie z p62c. 

Na forach za to już rzadziej :) być może chodzi o łatwość instalacji/gwarancję itp. 

 

M8 jest niestety sporo droższy ale mógłby robić za połączenie m six dsp +m one. Dziękuję za propozycję, wezmę pod uwagę. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie chodzi o kwestię brzmienia, widać bardzo uniwersalnie brzmią i pasują wielu ludziom. Z tą mocą też nie ma co przesadzać, moc nic nie gwarantuje, np. mocniejszy wzmacniacz to woofer będzie bardziej kopać. Ogólnie na forum bardzo często padały słowa "waty nie grają", i dużo w tym racji, bo zazwyczaj słucha się wykorzystując kilka watów mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UP8 spokojnie zasili aktywnie taki zestaw, w BMW z 20 centymetrowymi wooferami pod fotelem spiętymi w 2 Ohm na ostatnich kanałach dosłownie trzęsie budą, wybór zacznij od posłuchania u kogoś tego co chcesz kupić i zobacz jaką wybrane przez ciebie rozwiazanie ma efektywność bo waty ze specyfikacji i kierowanie się nimi jako głównym kryterium wyboru to zły pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, michas75 napisał:

UP8 spokojnie zasili aktywnie taki zestaw, w BMW z 20 centymetrowymi wooferami pod fotelem spiętymi w 2 Ohm na ostatnich kanałach dosłownie trzęsie budą, wybór zacznij od posłuchania u kogoś tego co chcesz kupić i zobacz jaką wybrane przez ciebie rozwiazanie ma efektywność bo waty ze specyfikacji i kierowanie się nimi jako głównym kryterium wyboru to zły pomysł.

Up8 ma chyba po 160W w 2ohm na tych 2 kanałach więc trochę mocy tam trafia. 

W audisonie w mostkach też jest dużo mocy i u mnie 25 cm re audio re10s4 jest nawet ściszony bo było jak dla mnie za dużo basu. Ale na pojedyńczych kanałach bym go porównał może do swojego starego hifonicsa hawka który ma chyba po 45W na kanał. Na tweetery w sam raz ale jak woofer ma mocniej kopać to może się okazać za słaby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do helixa, to miałem na myśli serię M, a nie P. Ten może być mostkwany. Chciałbym wydać 4-5k za wzmaka z dsp + mono lub urządzenie, które zasili mi wszystko w jednym. 

https://audiotec-fischer.pl/helix/helix-wzmacniacze/m-six-dsp/

 

Ten kick woofera jednak kusi :)

 

Przyszłościowo myślałem o głośnikach helixa z serii S na tył (S 6b oraz s1t) podłączonych przez zwrotnice, która zostanie po p62c po ich  aktywnym połączeniu przodu. Więc raczej szukam czegoś w 4 ohm. 

 

Co do matcha, on ma dwa kanały po 90w, więc może je mógłbym wykorzystać pod przedni woofer.

 

Niestety nie znam nikogo kto, którekolwiek z tych urządzeń posiada więc posłuchanie raczej odpada.

 

Dziękuję za odpowiedzi, nie skreślam w takim razie matcha. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Cptblackfish napisał:

A czy uzycie helixa m six i zasilenie nim aktywnie przodu, suba w mostku i zostawienie tego cruncha do zasilania tyłu ma sens?

 

Taka opcja byłaby najtańsza i miałbym teoretycznie dwa kanały wolne albo dodatkowo aktywnie zrobić tył i wszystko wysterować dsp z helixa. 

Pytanie czy koniecznie musisz mieć głośniki z tyłu. Wystrojenie przodu, tyłu i suba w dsp może być trudne. Ja częściowo na tym poległem i obecnie gram tylko przodem plus sub i jest wystarczająco. Przy przodzie i tyle miałem nieprzyjemne podbicie przy niższych częstotliwościach. Pasażerowie często każą nawet mi ściszać muzykę bo jest za głośno dla nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o alternator 140A to bez obaw, gorzej jak zostawisz aku który tam fabrycznie siedzi (75Ah?) . W moim mk5 roczny akumulator został dojechany tak że ciut głośniej i wszystko mrugało. Inny sprzęt trochę - 3 kloce Rockforda na cały bagażnik. LTO rozwiązuje problem i polecam też Tobie, rano-10 mróz i auto podskakuje przy odpalaniu. A Helix to p63C próbuj na przód, zwłaszcza jak procesor czy inne kombinacje planujesz, wyciśniesz coś więcej,  u mnie normalnie to wsadziłem w drzwi pasywnie i 2 lata się trzyma 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, przemas1988 napisał:

Pytanie czy koniecznie musisz mieć głośniki z tyłu. Wystrojenie przodu, tyłu i suba w dsp może być trudne. Ja częściowo na tym poległem i obecnie gram tylko przodem plus sub i jest wystarczająco. Przy przodzie i tyle miałem nieprzyjemne podbicie przy niższych częstotliwościach. Pasażerowie często każą nawet mi ściszać muzykę bo jest za głośno dla nich.

Nie upieram się, chociaż jak na moje ucho jest lepiej jak podłączyłem fabryczne głośniki pod tego cruncha. 

Grając samym przodem brakowało mi dźwięku dobiegającego z tyłu.

Więc skoro było lepiej to chciałem spróbować dorzucić tam lepsze głośniki.

To moja pierwsza próba podejścia do car audio, do tej pory najlepsze było dla mnie bose z audi a6c6 co pewnie nietrudno będzie przebić wrzucając i strojąc którykolwiek sprzęt, który rozważam. 

 

 

Co do aku to mam roczny 74ah :/ bo poprzedni odmówił posłuszeństwa. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Cptblackfish napisał:

Nie upieram się, chociaż jak na moje ucho jest lepiej jak podłączyłem fabryczne głośniki pod tego cruncha. 

Grając samym przodem brakowało mi dźwięku dobiegającego z tyłu.

Więc skoro było lepiej to chciałem spróbować dorzucić tam lepsze głośniki.

To moja pierwsza próba podejścia do car audio, do tej pory najlepsze było dla mnie bose z audi a6c6 co pewnie nietrudno będzie przebić wrzucając i strojąc którykolwiek sprzęt, który rozważam. 

 

 

Co do aku to mam roczny 74ah :/ bo poprzedni odmówił posłuszeństwa. 

 

 

Dźwięk powinien dochodzić z przodu. W jakościowym graniu o to chodzi . 

Co do aku to jeśli nie słuchasz na zgaszonym silniku to raczej nie ma się co bać. 140A alternator to też nie tak mało. 

W moim poprzednim aucie miałem 90A alternator i 65Ah akumulator który wytrzymał 9 lat a przez pewien czas były tam 2 wzmacniacze o mocy 2x45W plus 2x110W i 1x340W rms. Plus te nowe wzmacniacze z dsp to głównie klasa D o sprawności sporo wyższej niż klasa AB. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...