Leszek_M Opublikowano 15 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2022 Witam wszystkich kolegów, przeczytałem mnóstwo postów lecz takiego przypadku jak potrzebuję rozwiązać nie znalazłem.Moje auto to Mondeo mk5 2019, ori system Sony z DSP (10 kan. 390W wg producenta), mam 12 głośników i plastikowy sub w bagażniku.Fabryczne radio (ACM) gra fatalnie dlatego łączę się po przez telefon i korzystam z aplikacji radio wtedy jakość jest ok.Auto mam na gwarancji jeszcze 5 lat i niestety nie mogę za dużo zmieniać, jedyne na co pozwolił gwarant to wymiana głośników.Chcą poprawić jakość muzyki wygłuszyłem przednie drzwi i wstawiłem Focal-e RSE 165, dźwięk jest mega jak dla mnie, lecz wciąż brakowało mi niskich. Postanowiłem poprawić suba, wykleiłem go matami SPL2 w środku i na zewnątrz, wypchałem watoliną i wstawiłem głośnik Axton ATW20 - niestety nic innego na rynku nie ma (10cm,2x2ohm,80mm gł. + mała moc). Niestety poprawy z suba niema,gra ciszej niż ori i tak jakby z częstotliwością zszedł niżej. Dodam jeszcze że nie mogę przerabiać instalacji, przeprogramować ACM-a aby mieć regulowany sygnał po RCA (teraz wszystkie sygnały z navi,pdc,telefon i inne są przesyłane cyfrowo do dsp i tam miksowane), ściszanie też odbywa się w dsp, sygnał między ACM a DSP jest stałego poziomu.I tu pytanie do Was:- Czy jest sens podłączać się z dodatkowym wzmacniaczem hi-input dla suba, tak aby wzmocnić ten sygnał? Tyle że częstotliwość jest już mocno obcięta przez DSP.- Czy jest sens i nie uszkodzi się przez to DSP jeżeli podłączę się ze wzmacniaczem do suba po hi-input z głośników tył lub przód ale w taki sposób że te głośniki wciąż będą działały(grały) zasilane z DSP? Tam w na 99% jest całe pasmo lecz w przypadku tyłu mocno ściszone. Chciałbym w ten sposób uzyskać głośniejszy subwoofer z dźwiękiem o szerszym paśmie, ponieważ teraz tylko buczy,huczy i są wibracje.Tak dla mnie to po prostu gra zbyt niską częstotliwością a ja chciałbym aby było takie kopnięcie może jak niektórzy nazywają to kickiem. Sorki jeżeli zbyt zagmatwanie to napisałem, lecz nie jestem specjalistą. DziękiLeszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Various Opublikowano 15 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2022 Moim zdaniem wszelkie klimaty hi-input i ogólnie ograniczenia "nowej fury" mocno ograniczają sensowność operacji.Czemu nie chcesz wstawić osobnego suba? Na pewno są sposoby na "wyciągnięcie" sensownego sygnału z fabrycznej instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michas75 Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Lechu pierwsza sprawa gwarant czyli Ford polska dopuscza nawet takie modyfikacje jak Fiesta wybebeszona z wspawaną klatką bezpieczeństwa, ktoś Ci głupot naopowiadał. Kupując nowego Forda w największym salonie w Warszawie usłyszałem: byle by nie było modyfikacji silnika a potem rosczeń gwarancyjnych reszta nas nie interesuje i właśnie został podany przykład Fiest przygotowanych do powiedzmy sportu, one gwarancji nie tracą a ty masz stracić za CA? Bzdura, albo Ci ktoś głupot naopowiadał albo sam nie chcesz modyfikować możliwości są tylko dwie, przyznaj się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_M Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Moim zdaniem wszelkie klimaty hi-input i ogólnie ograniczenia "nowej fury" mocno ograniczają sensowność operacji.Czemu nie chcesz wstawić osobnego suba? Na pewno są sposoby na "wyciągnięcie" sensownego sygnału z fabrycznej instalacji.Niestety ale nie mogę nic wstawić do bagażnika ponieważ niemal codziennie go całego potrzebuję. Z koła tez wolałbym nie rezygnować. O wyprowadzeniu regulowanego rca piszę ponizej. Lechu pierwsza sprawa gwarant czyli Ford polska dopuscza nawet takie modyfikacje jak Fiesta wybebeszona z wspawaną klatką bezpieczeństwa, ktoś Ci głupot naopowiadał. Kupując nowego Forda w największym salonie w Warszawie usłyszałem: byle by nie było modyfikacji silnika a potem rosczeń gwarancyjnych reszta nas nie interesuje i właśnie został podany przykład Fiest przygotowanych do powiedzmy sportu, one gwarancji nie tracą a ty masz stracić za CA? Bzdura, albo Ci ktoś głupot naopowiadał albo sam nie chcesz modyfikować możliwości są tylko dwie, przyznaj się.W obu kwestiach masz trochę racji i nie, ponieważ miesiąc temu byłem na pierwszym przeglądzie gwarancyjnym i dokładnie przeglądałem temat z kierownikiem serwisu oraz z elektronikiem zajmującym się audio w autach. Obcinając wiązki, modyfikując oprogramowanie ACM-a tracę gwarancje na ten system ACM i DSP. Jak wspomniałem wcześniej wszystko „gadane i pikane” jest miksowane w DSP. Dla przykładu rozmawialiśmy o czujnikach parkowania których dźwięk tez idzie z DSP na głośniki przednie. Żeby mieć regulacje głośności z kiery i radia muszę przeprogramować ACM na variable rca output i automatycznie odłączam DSP. Sygnaly z PDC mogę przekierować do ACM ale w oryginale było to w DSP i jeżeli po takiej modyfikacji coś będzie się działo z PDC to oni się tym nie zajmą bo oryginalnie DSP było częścią tego systemu i tyle. To samo tyczy się navi, telefonu i innych. Mówiąc o utracie gwarancji nie mówiłem o całym aucie lecz o poszczególnych urządzeniach/systemach. Jedyne na co pozwolili to wymiana głośników na certyfikowane CE.Jeżeli chodzi o druga kwestię to owszem nie chce dużych modyfikacji ponieważ po wymianie głośników z przodu dźwięk jest naprawdę mega, brakuje mi tylko basu przy normalnym słuchaniu. Stąd pomysł na wzmacniacz po hi-input tylko dla suba - w razie czego jadąc do serwisu wyjmę wzmacniacz i kable. ps. zapewniam ze rozumiem co się do mnie mówi Dziękuję za zainteresowanie i pomocWszystkim amatorom dobrego dźwięku i nie tylko życzę wesołych świąt PozdrawiamLeszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michas75 Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2022 U mnie jest full custom i nie została obcięta żadna kostka czy przeprogramowany jakiś moduł. Te wszystkie ograniczenia o których piszesz mają bezinwazyjne rozwiązania które nie powodują trwałych zmian, kwestia podejścia do tematu przez instalatora. Też walczyłem z pikaniami czujnikami i cała resztą by zgrac OEM z tym co wkładałem. Budujesz drugi niezależny system obok tego który istnieje kwestia chęci i samo zaparcia. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_M Opublikowano 18 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2022 Pozostawmy na chwilę budowę równoległego systemu( co w przypadku mojego auta jest niemożliwe), budowę nowego systemu, wkładanie dodatkowego suba iwyciąganie rca - o powiązaniach modułów pisałem wcześniej.Pozostawmy też kwestię jakości podłączania się po hi-input, ponieważ chciałbym zrobić eksperyment jak to zagra lecz obawiam się o spalenie ori DSP.Czy mogę się podłączyć ze wzmacniaczem hi-input równolegle do głośników przód lub tył bez obaw o uszkodzenie DSP ?Pytanie jest czysto techniczne, pytam tylko o bezpieczeństwo DSP/głośniki/wzmacniacz a nie o jakość dźwięku, sens takiego podłączenia czy koszt finalny.Mam możliwość pożyczenia wzmacniacza 1-kanałowego od kolegi na weekend lecz nie chcę nic zepsuć, a nigdzie w necie nie mogę znaleźć info n/t bezpieczeństwa takiego podłączenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymin89 Opublikowano 18 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2022 Trzeba by zmierzyć ile Volt wypluwa ori wzmacniacz subwoofera i ile może przyjąć taki konwerter lub wzmacniacz z wbudowanym konwerterem i dopiero podłączać. W przeciwnym wypadku ryzyko uszkodzenia pożyczonego wzmacniacza jak najbardziej istnieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.