michas75 Opublikowano 22 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2021 Zapewne bezproblemowo można tak sobie spalić remote kiedy dojdzie do jakiejś dziwnej sytuacji z konwerterem. Generalnie świetna porada jak na forum CA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Various Opublikowano 22 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2021 Cóż to za dziwna sytuacja? Jeśli będzie miał tak czy siak coś w stylu LM7805 za tym, który sam z siebie jest odporny nawet na zwarcie..."Dziwna sytuacja" z konwerterem w trybie zasilania z telefonu w takim razie spali telefon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michas75 Opublikowano 22 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2021 Słyszałeś o zwarciu? Zawsze używasz sygnałów sterujących do zasilania urządzeń? Daj spokój bo wstyd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klusek_20 Opublikowano 22 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2021 Wiem, że kombinuje jak koń pod górę. Najlepiej jak bym mógł podpiąć zasilenie bezpośrednio.Aku po przekaźniku rzecz jasna do sterownia ale czasami w bmw jest ponad 15v i nie wiem czy uwale ten konwerter... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Various Opublikowano 22 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2021 Przecież mając nawet 14V nie powinieneś wpinać się bezpośrednio w złącze zasilania (w teorii 5-12V). Masz masę kostek, które zrobią Ci 5V, jak chociażby wspomniany przeze mnie LM7805, z dowolnego napięcia w samochodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal 2002 Opublikowano 22 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2021 XMOS wymaga zasilania 3,3V i 1,0V. Na fotkach SkySonga z ali widać, że na płytce są dwa stabilizatory LT1763, które mogą pracować z napięciem wejściowym do 20V, a na wejściu zasilania jest kondensator elektrolityczny na 16V ( 15V powinien teoretycznie wytrzymać bez wystrzału, ale moim zdaniem to już jego górna granica i przy 15V szybko "uschnie"). Reszty układów nie mogę rozszyfrować ze zdjęć ( kiepska jakość ) więc nie wiadomo czy 15V wytrzymają. Jak masz możliwość zrobienia zdjęcia umożliwiającwgo odczytanie literek na układach scalonych to wrzuć, powinno się dać ocenić czy 15V jest bezpieczne. Pomysł z aku odłączanym przekaźnikiem jest OK, tylko trzeba ocenić jego potrzebną wielkość ( Ah ) na podstawie poboru prądu przez konwerter ( może wystarczy mniejszy np. 2,3 Ah lub 3,6 Ah ). Taki mniejszy można by spokojnie ładować z instalacji auta w czasie postoju ( pobierze niewiele więc zero obaw o rozładowanie głównego aku ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Various Opublikowano 22 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2021 Pomysł z aku odłączanym przekaźnikiem jest OKNie rozumiem tej całej kombinacji z osobnym aku. Dlaczego nie wpiąć tego w instalację elektryczną CA po "normalnemu"? Na wejściu (mojej sztuki) za złączem zasilania jest LT1963A - teoretycznie jego max na wejściu to 20V jak mówisz i nie ma kondensatora. Ja mam wersję z diodą RGB do sygnalizacji f próbkowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 22 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2021 Pomysł z aku odłączanym przekaźnikiem jest OK, tylko trzeba ocenić jego potrzebną wielkość ( Ah ) na podstawie poboru prądu przez konwerter ( może wystarczy mniejszy np. 2,3 Ah lub 3,6 Ah ). Taki mniejszy można by spokojnie ładować z instalacji auta w czasie postoju ( pobierze niewiele więc zero obaw o rozładowanie głównego aku ).A to chyba nie pojemność decyduje o możliwości ładowania . Jak nie ma odpowiedniego napięcia , to raczej niczego się nie naładuje , chyba , ze kondensator ;-)) Cóż to za dziwna sytuacja? Jeśli będzie miał tak czy siak coś w stylu LM7805 za tym, który sam z siebie jest odporny nawet na zwarcie... Słyszałeś o zwarciu? Zawsze używasz sygnałów sterujących do zasilania urządzeń? Daj spokój bo wstyd. Tu zapewne chodzi o to , ze wspomniana kostka posiada zabezpieczenie limitujące max wartość przepływającego prądu . Zwierając wyjście ogranicza prąd do około 0,5A . Generalnie użycie tego rodzaju stabilizatora może być fajne jako pre-stabilizacja zbijającą napięcie instalacji 12/14 do np 6 czy 8V , a reszta na stabilizatorach modułu . Nie chodzi tylko o max napięcie wejściowe tych stabilizatorów , ale też o dopuszczalną moc strat . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Various Opublikowano 22 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2021 użycie tego rodzaju stabilizatora może być fajne jako pre-stabilizacja zbijającą napięcie instalacji 12/14 do np 6 czy 8V , a reszta na stabilizatorach modułuDokładnie coś takiego miałem na myśli i mam zamiar wdrożyć u siebie z tym samym modułem XMOS. Ew. usmażenie układu "poza", typu kostka 7805, też będzie łatwiej serwisowalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal 2002 Opublikowano 22 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2021 A to chyba nie pojemność decyduje o możliwości ładowania . Jak nie ma odpowiedniego napięcia , to raczej niczego się nie naładuje , chyba , ze kondensator ;-)) OK. To przez "skrót myślowy"... Ogólnie chodzi o zasilanie konwertera z oddzielnego akumulatora ( odseparowanie od instalacji samochodowej i jej zakłóceń ). Jeśli konwerter mógłby spokojnie pracować do tych 14 V to można by go zasilać bezpośrednio z dodatkowego akumulatora bez żadnych dodatkowych stabilizatorów obniżających napięcia ( wystarczyły by te na płytce pod warunkiem nie przekroczenia mocy strat, o których pisałeś - dlatego pisałem o pomierzeniu pobieranego przez konwerter prądu ). Dodatkowy akumulator trzeba jednak ładować ( najlepiej z instalacji samochodu ) ale tylko wtedy, kiedy nie jest używany do zasilania konwertera, czyli najlepiej gdy samochód jest nieużywany ( np. stoi zamknięty na parkingu ). Zakładając dzienne zużycie "energii" przez konwerter na poziomie 1 - 1,5 Ah, uzupełnienie tej pojemności kosztem głównego akumulatora samochodu nie powinno raczej skutkować problemami z rozruchem w dniu następnym. Fakt, że potencjalnie niewielka różnica napięć między naładowanym aku auta ( powiedzmy 12,5V ) i rozładowanym aku konwertera ( powiedzmy 11,8V ) nie zapewni raczej odpowiedniego doładowania aku konwertera przy bezpośrednim połączeniu ( szczególnie, że z postępem ładowania różnica napięć a więc i prąd ładowania będą maleć ), ale tu można dać spokojnie mały układzik step up do ładowania z ustawionym progiem na powiedzmy 13,5V. Do tego przekaźnik przełączający aku między zasilaniem konwertera a ładowaniem, sterowany sygnałem np. z alarmu albo z centralnej elektryki auta i mamy pełną automatykę. Można też zastosować zamiast kwasówki ogniwa Li-Ion z odpowiednim układem do ładowania ( podobnym do tego z powerbank-a ). 2 szt szeregowo powinny dać 7-8V czyli napięcie optymalne dla konwertera, ale osobiście jakoś nie mam przekonania do Li-ion w aucie ( bywa -20 st C w zimie i 60 st C w lecie ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 22 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2021 OK. To przez "skrót myślowy"... Ogólnie chodzi o zasilanie konwertera z oddzielnego akumulatora ( odseparowanie od instalacji samochodowej i jej zakłóceń ). Jeśli konwerter mógłby spokojnie pracować do tych 14 V to można by go zasilać bezpośrednio z dodatkowego akumulatora bez żadnych dodatkowych stabilizatorów obniżających napięcia ( wystarczyły by te na płytce pod warunkiem nie przekroczenia mocy strat, o których pisałeś - dlatego pisałem o pomierzeniu pobieranego przez konwerter prądu ). Dodatkowy akumulator trzeba jednak ładować ( najlepiej z instalacji samochodu ) ale tylko wtedy, kiedy nie jest używany do zasilania konwertera, czyli najlepiej gdy samochód jest nieużywany ( np. stoi zamknięty na parkingu ). Zakładając dzienne zużycie "energii" przez konwerter na poziomie 1 - 1,5 Ah, uzupełnienie tej pojemności kosztem głównego akumulatora samochodu nie powinno raczej skutkować problemami z rozruchem w dniu następnym. Fakt, że potencjalnie niewielka różnica napięć między naładowanym aku auta ( powiedzmy 12,5V ) i rozładowanym aku konwertera ( powiedzmy 11,8V ) nie zapewni raczej odpowiedniego doładowania aku konwertera przy bezpośrednim połączeniu ( szczególnie, że z postępem ładowania różnica napięć a więc i prąd ładowania będą maleć ), ale tu można dać spokojnie mały układzik step up do ładowania z ustawionym progiem na powiedzmy 13,5V. Do tego przekaźnik przełączający aku między zasilaniem konwertera a ładowaniem, sterowany sygnałem np. z alarmu albo z centralnej elektryki auta i mamy pełną automatykę. Można też zastosować zamiast kwasówki ogniwa Li-Ion z odpowiednim układem do ładowania ( podobnym do tego z powerbank-a ). 2 szt szeregowo powinny dać 7-8V czyli napięcie optymalne dla konwertera, ale osobiście jakoś nie mam przekonania do Li-ion w aucie ( bywa -20 st C w zimie i 60 st C w lecie ). Kombinujesz jak konik pod górkę , a zdublowanie stabilizacji załatwia problem separacji konwertera od zakłóceń zasilania i polepsza samą stabilizację . Można jeszcze na wejściu zrobić filtr LC i zamknąć temat zasilania .Z drugiej strony , jak dodatkowe aku , to czemu nie 6V ?Takie naładujesz na postoju i 6V podasz na moduł . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KACPERO Opublikowano 24 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2021 Opisz proszę jak grają Focale z M1 i M3 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
italiano1980 Opublikowano 24 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2021 Ja moge napisac tylko od siebie ze bas byl konturowy , nie buczacy jak przyzwyczaila nas M3.Gora bardzo naturalna i nie męcząca .Calosc grala bardzo spojnie , szeroko i naturalnie.Bylem mocno zdziwiony jak takie polączenie poradzilo sobie w tym aucie.To tak po krotce .Od strony technicznej nie bede sie wypowiadał i mysle ze Łukasz wie co ma poprawic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michas75 Opublikowano 24 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2021 Oj uważaj bo chwalisz wstrętne zimno grające DSP Helixa i to taki nie zbyt wysublimowany model, Jeszcze wpadnie R I da Ci po uszach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klusek_20 Opublikowano 24 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2021 Opisz proszę jak grają Focale z M1 i M3 ?Bardzo fajnie;) Wszyscy się dziwią i mi mówią, że to nie focal. Nie muli, nie gra ostro. Mi pasuje. Trochę słuchałem tego połączanie 3way i dwa M1 i M3 bez suba. Teraz jest sub też z M3. Z subwooferem jak by mi ktoś zawiązał oczy posadził to bym powiedział, że to inny system. Teraz wszystko się rozszerzyło i gra bardziej naturalnie. Mi sie to bardzo podoba. Musze się osłuchać. Najlepiej jak Ci opiszą bez ściemy chłopaki ;) Próbuję dopracować ten system, bo zmiany jakie wprowadzam wiele wnoszą a że nie mam o tym pojęcia, to robię to bardzo powoli bo się we wszystkim doktoryzuje . Na końcu na pewno strojenie. i wtedy coś naskrobie Dzięki za dyskusję o zasilaniu. Na pewno kupie stabilizator i filtr, porównam to do aku. Wtedy zadecyduje co zastosuję. Wolał bym opcje ze stabilizatorem a i aku małe 6v nie będzie już kłopotliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
italiano1980 Opublikowano 24 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2021 Oj uważaj bo chwalisz wstrętne zimno grające DSP Helixa i to taki nie zbyt wysublimowany model, Jeszcze wpadnie R I da Ci po uszach. Mówię to co słyszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klusek_20 Opublikowano 13 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2021 Hej Dzisiaj trochę zabrałem się za opanowanie instalacji tego konwerter xmos. Skrócenie kabla usb. I zastosowanie LM7805 jako stabilizatora. No i teraz jest tak, że przez ten moduł jest słabo. Góra sypie piachem średnica taka ostra, bas jest jakiś taki jakby niedokończony. Nawet na zasilaniu z usb jest lepiej. Na aku jest 12v jest co innego wszytko sie układa fajnie. I nie wiem czy walczyć z tymi stabilizatorami dalej. Czy to te moduły, które kupiłem coś nie tak? Napięcie z tego moduliku to 5,06V. Coś zrobiłem nie tak? Czy jak? Ten filtr jest przed modułem jak coś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 13 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2021 Czy masz elementarną wiedzę aby zabierać się za tego rodzaju rzeczy ?Pytanie jest retoryczne , a entuzjazm niestety tu nie wystarczy .Ciesz się , ze niczego nie uszkodziłeś i zostaw ta zabawę innym lub zleć to komuś .Co masz na wejściu tego stabilizatora ?To czego słuchasz , nie prawidłowego punktu odniesienia , zatem nie może skutkować poprawnym dźwiękiem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klusek_20 Opublikowano 15 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2021 Na wejściu te filtr był... Teraz został sam stabilizator i kondensator na wejściu, wyjściu... Nie sądziłem, że będę doszukiwał się czego kol wiek w tej kwestii. A jeżeli ja słyszę różnice to gra warta świeczki, mleko sie rozlało....;) To czego słuchasz , nie prawidłowego punktu odniesienia , zatem nie może skutkować poprawnym dźwiękiem . to fakt z aku mi się najbardziej podoba ps. nie trzeba zakładać czarnego scenariusze od razu z tym uszkodzeniem. Wszystko da sie naprawić;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 15 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2021 ps. nie trzeba zakładać czarnego scenariusze od razu z tym uszkodzeniem. Wszystko da sie naprawić;)Twój sprzęt Na wejściu te filtr był... Teraz został sam stabilizator i kondensator na wejściu, wyjściu...Nadal ni w ząb .........Na wejściu tego stabilizatora 5 V masz mostek prostowniczy , zatem "masa" jest podawana przez diody .Pomiń to tzn podaj kabel "masy"/ ujemny bezpośrednio na minus kondensatora wejścia zasilania ( ten największy ) , plus 12 możesz tez podać na "plus" tego kondensatora . Zakłócenia powinny zniknąć , a dźwięk stać się bardziej przewidywalny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klusek_20 Opublikowano 16 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2021 Tak zrobiłemTeraz został sam stabilizator i kondensator na wejściu, wyjściu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 16 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2021 Tak zrobiłemKorzystając ze złącz nie masz takiej możliwości . Mogłeś zatem dokonać zmian na module lub zalutować przewody bezpośrednio w/g uprzednich wskazówek . Nikt tu nie ma szklanej kuli i nie wie jaki kondensator i gdzie wpięty ktoś ma ma myśli.Pominąłeś prostownik , podłączyłeś masę do masy , to generalnie wszystko co było tu potrzebne .Żadnego kolejnego "przełomu" z tego nie będzie, a dla zasilania bateryjnego sugerowałem tu kiedyś użycie separowanego akumulatora 6V małej pojemności , dla ograniczenia mocy strat na stabilizatorze konwertera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Various Opublikowano 16 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2021 Matko, jakie kombinacje. Wystarczyło sobie kupić płytkę "uniwersalną", taką bez ścieżek tylko z punktami i samemu zrobić "moduł". Do tego zapewne lepszy będzie L7808. W nocie katalogowej stabilizatora jest nawet info jakie wartości kondensatorów dać. Co to w ogóle za filtr magiczny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klusek_20 Opublikowano 17 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2021 Hej. Po raz kolejny wielkie dzięki za uwagę i wielkie dzięki poświęcony czas. Matko, jakie kombinacje. Wystarczyło sobie kupić płytkę "uniwersalną", taką bez ścieżek tylko z punktami i samemu zrobić "moduł". Wiem, że tak trzeba było.... Najlepiej kupić stabilizator dwa kondki i po sprawie wlutować na przewodzie zasilającym do konwertera i tyle. Po drugie kosz tego był niewielki kilkanaście zł A ten filtr to LC Teraz tak mam zrobione, że kondensatory to 470μF/50V na wejściu do układu i 100μF/50V na wyjściu, polaryzację kondensatorów uwzględniłem. Układ ma mały radiator. Nie nagrzewa się znacząco. Jest tylko ale. Dla mnie nie może tak zostać. Dźwięk mi nie odpowiada. Jest źle. Dodatkowo w takiej konfiguracji coś się sprzęga bo jak kręcę gałką na sterowniku, reguluje głośność to są jakieś piski podczas jazdy. Najlepsze efekty uzyskuje z tego oddzielnego akumulatora. Na pikniku Michaś swojego DAPa podłączył i odtwarzaliśmy jeden utwór(DAP i stacja z androidem) I na DAPie zagrało lepiej nie tylko dla mnie. Podobnie jest jak porównuje zasilanie z android a z akumulatora. Te kombinacje właśnie po to by wycinać tego co mam najwięcej tym bardziej, że nie inwestuje wiele;) @nakamichi A jakiej pojemności nie przekraczać? Ogniwa 18650 takie bym zastosował i ładował z przetwornicy XL4015E1 DC/DC Step-Down 5A taką już mam. Załączała by się na postoju przekaźnikiem sterowanym z gniazda zapalniczki(tu napięcie po kilku minutach od zamknięcia/zgaszenia auta zanika) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Various Opublikowano 17 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2021 reguluje głośność to są jakieś piski podczas jazdyTo jakieś czary totalne. Na wyjściu modułu z XMOS jest trafo separujące, więc tam nawet nie ma jak się pojawić różnica potencjałów. Poza tym nie objawiałyby się piskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.