diger Posted June 8, 2020 Share Posted June 8, 2020 Dzień dobry, jestem nowym forumowiczem i borykam się z pewnym problemem.Otóż zakupiłem (między innymi) wzmacniacz Pioneer GM-D1004.Podłączenie wydaje się prawidłowe:żółty do aku (z bezpiecznikiem), czarny do masy, niebiesko-biały do stacyjki.Wzmacniacz nie uruchamia się podczas uruchomienia zapłonu.Z tego samego źródła ze stacyjki steruje aktywnym subwooferem w bagażniku i tam jest wszystko dobrze.Jeśli od wzmacniacza odepnę jedną z dwóch kostek (czy z sygnałem wejściowym czy z wyjściowym/zasilaniem)włącza się gra poprawnie - dopóki nie wyłączę zapłonu i nie odczekam dłużej chwili. Wtedy się wyłącza i znów aby się włączył muszę na chwilę odłączyć kość. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzeczny_52 Posted June 9, 2020 Share Posted June 9, 2020 Ten wzmak aktywuje się w momencie wykrycia poziomu na wejściu RCA.Bo jak wypinasz kostkę, to generujesz impuls odczytywany jako poziom i wzmak odpala...Zapłon tego nie czyni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
diger Posted August 24, 2020 Author Share Posted August 24, 2020 Chyba nie do końca tak jest:- po włączeniu radia (lub zapłonu co jest równoznaczne) na wejście wzmacniacza szedł sygnał, a on się nie wzbudzał- ktoś mi poradził abym zmienił przewody zasilające do wzmaka i to pomogło, ale tylko częściowo- teraz wzmak wstaje razem z zapłonem (i wyłącza się po jego wygaszeniu), ale nie działa kanał prawy przód- po wyciągnięciu i wsadzeniu wtyczki grają poprawnie wszystkie kanały (do czasy wyłączenia się wzmaka) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebekDS Posted August 24, 2020 Share Posted August 24, 2020 Po zamianie kanałów - przewodów RCA z L na R problem nadal jest na tym kanale wzmacniacza? Link to comment Share on other sites More sharing options...
diger Posted August 24, 2020 Author Share Posted August 24, 2020 kurcze, trochę to by było niewygodne, bo bym musiał pociąć przejściówkę i polutować ponownie.wiem że to raptem 4 przewody, ale wolałbym by kostka była w oryginale... czy są inne patenty na sprawdzenie czy grzać lutownicę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzeczny_52 Posted August 24, 2020 Share Posted August 24, 2020 Sygnał masz podawany z kostki ISO radia czy masz wpiętą kostkę w radiu - w miejsce ISO?Jak w kostkę ISO, czyli wpięta w radio, a od strony auta wypięta od strony głośników i w to miejsce wpięta jest kość będąca na wyposażeniu wzmaka, to możesz przekrosować w standardowym ISO i nie uszkodzisz oryginalnego okablowania wzmaka.Nieco uważnej pracy z lutownicą i będziesz już miał zamianę stron L i R sprawdzone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
diger Posted August 24, 2020 Author Share Posted August 24, 2020 Kostka jest dokładnie taka.Jeśli mówicie żebym zamienił lewy z prawym to nie sprawi to większego problemu po bez problemu odnajdę który pin jest który, chciałem uniknąć lutowania.Jeśli mam to zrobić to zaraz spróbuję.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
diger Posted August 25, 2020 Author Share Posted August 25, 2020 przemieniłem dziś przewody na wejściu wzmacniacza (prawy z lewym). Efekt:po włączeniu zapłonu dalej nie gra prawy przód, tyle że teraz balans na radiu działa odwrotnie. Czyli nic zaskakującego. Oddałem wzmaka na gwarancję... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now