koziol87 Opublikowano 6 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2020 Mam instalacje #caraudio w aucie, która od jakiegoś czasu sprawia mi problemy.Otóż, wzmacniacz od subwoofera przy dużej głośności wyłącza się. O dziwo tylko gdy silnik pracuje na dużych obrotach (powyżej 3k) .Mimo wszystko drugi wzmacniacz odpowiadający za głośniki w drzwiach gra bez problemu.Gdy silnik spada do obrotów jałowych problem ustępuje.A teraz najlepsze: Jak włączę 40 hercowy szum to wzmak pracuje jak gdyby nic się nie działo.Mam już takiego mindfucka że nie wiem co robić. Od 15 lat siedzę w CA ale takiego czegoś jeszcze nie uświadczyłem Wzmak: excursion hxa 3k @ 1ohmsub: hifonics olympus xxv olm1615zasilnanie: Kabel 50mm od spawarki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saltech Opublikowano 6 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2020 No to do kpl informacji zmierz napięcia, normalnie na odpalonym i na obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziol87 Opublikowano 6 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2020 No to do kpl informacji zmierz napięcia, normalnie na odpalonym i na obrotach.Miernik Pokazuje 12.5V na zapłonie, 14.1 na jałowych i 14.3 na obrotach. Przy bardzo głośnym graniu napięcie nie spadło mi nigdy poniżej 12.8. (alternator 180A)Dodam tylko że tuż przed wyłączeniem wzmacniacza dioda na kondensatorze zaczyna migać. (Sygnalizuje zwarcie?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurand87sca Opublikowano 6 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2020 Witam. To zależy jaki to kondensator..;) Ale raczej sygnalizuje "Większy spadek/ wzrost" napięcia w instalacji.. Zwarcie lub za duży pobór prądu z reguły sygnalizują bezpieczniki..;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziol87 Opublikowano 6 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2020 Witam. To zależy jaki to kondensator..;) Ale raczej sygnalizuje "Większy spadek/ wzrost" napięcia w instalacji.. Zwarcie lub za duży pobór prądu z reguły sygnalizują bezpieczniki..;)Jakiś Hifonics 1 farad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 6 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2020 Wypnij go na próbę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziol87 Opublikowano 6 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2020 Wypnij go na próbę .To jest pierwsza rzecz którą zrobię. Chodzi mi po głowie jeszcze zwarcie na cewkach głośnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 6 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2020 Do diagnostyki/przeglądu szczotki regulatora napięcia i pierścienie ślizgowe. Może przy wysokich obrotach układ odbioru prądu wpada w drgania/rezonans, ma jakieś nierówności, które obniżają wydajność prądową. Mono potrzebuje sporo prądu, a jak jest ok. na biegu jałowym, to zasilanie jest wydajne prądowo.Problemem są prawdopodobne spadki wydajności prądowej podczas wysokich obrotów i w części okablowania mono brakuje prądu - co sygnalizuje kondensator wchodząc w stan ładowania.W części okablowania zasilającego przód jest go (prądu) na tyle dużo, że nie ma objawu wchodzenia wzmaka w protect. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziol87 Opublikowano 6 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2020 Do diagnostyki/przeglądu szczotki regulatora napięcia i pierścienie ślizgowe. Może przy wysokich obrotach układ odbioru prądu wpada w drgania/rezonans, ma jakieś nierówności, które obniżają wydajność prądową. Mono potrzebuje sporo prądu, a jak jest ok. na biegu jałowym, to zasilanie jest wydajne prądowo.Problemem są prawdopodobne spadki wydajności prądowej podczas wysokich obrotów i w części okablowania mono brakuje prądu - co sygnalizuje kondensator wchodząc w stan ładowania.W części okablowania zasilającego przód jest go (prądu) na tyle dużo, że nie ma objawu wchodzenia wzmaka w protect.I takiej odpowiedzi oczekiwałem.Rzeczowo i na temat. Właśnie wymieniłem alternator z 90A na 180. Szczerze mówiąc to przeszło mi przez myśl że to może być alternator. Najpierw założę stary i zobaczę czy będzie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziol87 Opublikowano 8 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2020 Niestety wymiana regulatora napięcia nie pomogła.Obawiam się że wzmacniacz zaczyna szwankować Może ktoś z okolic Łodzi ma pożyczyć jakiś piec żebym sprawdził czy moje obawy są słuszne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziol87 Opublikowano 12 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2020 Muszę odkopać temat. Właśnie zauważyłem że wzmacniacz wyłącza się podczas jazdy a najczęściej przy hamowaniu silnikiem. Jeśli silnik jest na jałowych obrotach albo kiedy się przyspiesza, wzmacniacz działa poprawnie. Ktoś coś? Może diody na alternatorze są do wymiany? Już brakuje mi pomysłów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
znachor32 Opublikowano 12 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2020 jakie to auto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziol87 Opublikowano 12 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2020 jakie to auto?Skoda Octavia 2000 2.0 8v 115km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.