Skocz do zawartości

Awaria CA, prośba w zidentyfikowaniu problemu.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam instalacje #caraudio w aucie, która od jakiegoś czasu sprawia mi problemy.
Otóż, wzmacniacz od subwoofera przy dużej głośności wyłącza się. O dziwo tylko gdy silnik pracuje na dużych obrotach (powyżej 3k) .
Mimo wszystko drugi wzmacniacz odpowiadający za głośniki w drzwiach gra bez problemu.
Gdy silnik spada do obrotów jałowych problem ustępuje.

A teraz najlepsze: Jak włączę 40 hercowy szum to wzmak pracuje jak gdyby nic się nie działo.

Mam już takiego mindfucka że nie wiem co robić. Od 15 lat siedzę w CA ale takiego czegoś jeszcze nie uświadczyłem :/

 

Wzmak: excursion hxa 3k @ 1ohm

sub: hifonics olympus xxv olm1615

zasilnanie:  Kabel 50mm od spawarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to do kpl informacji zmierz napięcia, normalnie na odpalonym i na obrotach.

Miernik Pokazuje 12.5V na zapłonie, 14.1 na jałowych i 14.3 na obrotach. Przy bardzo głośnym graniu napięcie nie spadło mi nigdy poniżej 12.8. (alternator 180A)

Dodam tylko że tuż przed wyłączeniem wzmacniacza dioda na kondensatorze zaczyna migać. (Sygnalizuje zwarcie?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do diagnostyki/przeglądu szczotki regulatora napięcia i pierścienie ślizgowe.

 

Może przy wysokich obrotach układ odbioru prądu wpada w drgania/rezonans, ma jakieś nierówności, które obniżają wydajność prądową.

 

Mono potrzebuje sporo prądu, a jak jest ok. na biegu jałowym, to zasilanie jest wydajne prądowo.

Problemem są prawdopodobne spadki wydajności prądowej podczas wysokich obrotów i w części okablowania mono brakuje prądu - co sygnalizuje kondensator wchodząc w stan ładowania.

W części okablowania zasilającego przód jest go (prądu) na tyle dużo, że nie ma objawu wchodzenia wzmaka w protect.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do diagnostyki/przeglądu szczotki regulatora napięcia i pierścienie ślizgowe.

 

Może przy wysokich obrotach układ odbioru prądu wpada w drgania/rezonans, ma jakieś nierówności, które obniżają wydajność prądową.

 

Mono potrzebuje sporo prądu, a jak jest ok. na biegu jałowym, to zasilanie jest wydajne prądowo.

Problemem są prawdopodobne spadki wydajności prądowej podczas wysokich obrotów i w części okablowania mono brakuje prądu - co sygnalizuje kondensator wchodząc w stan ładowania.

W części okablowania zasilającego przód jest go (prądu) na tyle dużo, że nie ma objawu wchodzenia wzmaka w protect.

I takiej odpowiedzi oczekiwałem.Rzeczowo i na temat. Właśnie wymieniłem alternator z 90A na 180. Szczerze mówiąc to przeszło mi przez myśl że to może być alternator. Najpierw założę stary i zobaczę czy będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę odkopać temat. Właśnie zauważyłem że wzmacniacz wyłącza się podczas jazdy a najczęściej przy hamowaniu silnikiem. Jeśli silnik jest na jałowych obrotach albo kiedy się przyspiesza, wzmacniacz działa poprawnie. Ktoś coś? Może diody na alternatorze są do wymiany? Już brakuje mi pomysłów :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...