Skocz do zawartości

Jak macie cięcia subwoofera z wooferem w drzwiach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie jak macie pocięte woofery w drzwiach względem subwoofera ?? Coś mi nie pasuje ewidentnie w tym paśmie gdzieś mam błąd. Aktualnie mam pocięte

1. JL AUDIO 12w7 Subwoofer :  60 Hz -18 dB

MP 5.16 MK2 Woofery w drzwiach: 62 Hz -18 dB / 400 Hz -18 dB

Brax ML3 Średniaki: 550 Hz -18 dB / 3600 Hz -18 dB

Scan Speak wysokotonowe: 6300 Hz -18 dB 

 

Może woofery w drzwiach dac by bardziej w okolicach 80 Hz??? Mam wrażenie, że czasami tam gdzie sub powinien grać za bardzo odzywa się woofer(MP 5.16 MK2) w drzwiach. Zauważyłem, że jak ścisze nie co woofer w drzwiach jest ciut lepiej ale wtedy jakby też brakuje czegoś innego chyba zakresu 100-300 Hz.

 

Dziękuję za porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główne "skrzypce" powinien grać woofer (kick fundament itp ) a sub powinien to uzupełniać a nie sztucznie pudrować niedoskonałości woofera ... druga sprawa 12w7 moim zdaniem masz za wysoko cięty 60 i 62 woofer nie tędy droga

Jak byś proponował ustawić abym przetestował?>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brax ML3 Średniaki: 550 Hz -18 dB / 3600 Hz -18 dB

Scan Speak wysokotonowe: 6300 Hz -18 dB 

 

Czyli ze sredniak gra do 3600 a Scan zaczyna przy 6300 ? Przepasc , to nie ma prawa grac,

 

Ja mam GL-S12 na 50Hz , a Stegi graja od 55Hz przy 12dB

 

Czemu tak stromo tniesz ?

 

Ja testowalem do 24dB zbocza , i u mnie najlepiej jest 12dB - ale to u mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam suba na 40Hz/18db (Helix P10W) a woofer na 50Hz/12db (dego sp650). Ewentualnie też czasami mam 50hz/18db sub i 63Hz/12db woofer. Dla mnie cięcie wyższe cięcie woofera więcej psuje niż poprawia u mnie w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak używałem suba przy mp 5.16mk2 to woofery 70hz 18db a sub 50hz 24db ale to najlepiej widać na mikrofonie. Sprawdz jeszcze fazą jak masz dobrze czasy ustawione. Zobacz w którym momencie jest "wiecej basu" czy przy 0°czy przy 180°.

W dodatku masz a duza dziurę miedzy średniakiem a tweeterem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak używałem suba przy mp 5.16mk2 to woofery 70hz 18db a sub 50hz 24db ale to najlepiej widać na mikrofonie. Sprawdz jeszcze fazą jak masz dobrze czasy ustawione. Zobacz w którym momencie jest "wiecej basu" czy przy 0°czy przy 180°.

W dodatku masz a duza dziurę miedzy średniakiem a tweeterem.

Częstotliwości rzędu 60Hz widać na mikrofonie? W samochodzie? Mam blade pojęcie o pomiarach, ale z pomiarem częstotliwości tego rzędu, w samochodzie raczej jest problem, o czym zresztą można przeczytać na tym forum. Ewentualnie proszę o wyprowadzenie mnie z błędu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać. Przy nieskalibrowanym mikrofonie nie wiadomo tylko czy wskazania są prawidłowe, stad stwierdzenie żeby nie brać pod uwagę wartości poniżej 500 Hz.

 

Protokoły z kalibracji mikrofonów : https://www.hifi-selbstbau.de/grundlagen-mainmenu-35/softwaremesstechnik-mainmenu-66/480-1000-mikrofonkalibrierungen-eine-uebersicht

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupcie sobie umik1 lub Dayton czy sonawoks na xlr i one mają dedykowany bo plik kalibracyjny. Czyli robiony dla każdej sztuki osobno. Pobiera się go ze strony producenta po numerze seryjnym.

 

Idzie zmierzyć bass. PN pink noise (tylko on czyli cykliczny, zwykły się nie nadaje do pomiarów) i rta. I pogląd jest. Lepsze to niż nic. Przy bramkowanym poniżej 500-800hz to śmieci.

 

 

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częstotliwości rzędu 60Hz widać na mikrofonie? W samochodzie? Mam blade pojęcie o pomiarach, ale z pomiarem częstotliwości tego rzędu, w samochodzie raczej jest problem, o czym zresztą można przeczytać na tym forum. Ewentualnie proszę o wyprowadzenie mnie z błędu.

Tak jak kontrax napisał jak masz dobry mikrofon z plikiem to widac. Sam tez używam umik 1 i rew a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umik1 jest na USB. Więc nie potrzebujesz karty.

Ale on obsługuje tylko medodę pomiaru single channel. Więc nadaje się tylko do pomiaru RTA.

Do pomiaru bramkowanego przydatnego w domu tylko mikrofony na XLR jak Dayton itp, wymagają one preampa zewnętrznego.

W przypadku RTA karta dźwiękowa podaje tylko PN pink noise i inne sygnały w razie konieczności nie musi być super. Zintegrowana w laptopie wystarczy. Można też szum nagrać na pendrive czy cd.

Ale już przy metodzie pomiaru dual wymagana jest dobra karta. Ja mam transit USB. Tu musi być karta co ma dużą separację kanałów. Mała różnica między kanałami itp. bo tu program porównuje kanał wzorcowy przeważnie prawy z lewym na którym jest mikrofon i na tej podstawie oblicza odleglosc mikrofon - głośnik.

W pomiarze single jest niemożliwy pomiar fazy akustycznej. Można tylko włączyć w programie fazę liczoną tzw. minimum phase. Metoda dual pozwala obliczyć z dużą dokładnością w domu odległość mikrofon głośnik oraz pokazać między innymi na tej podstawie wykres fazy akustycznej zmierzonej.

 

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze jest na usb, dlatego pytałem o sygnał wyjściowy. Używam umik-1 już około roku, dodatkowo kartę dźwiękowa na usb i robię automatyczny pomiar. Pytam bo próbowałem sygnał puszczać przez zintegrowaną i rew rzucał błędami.

Nie znam twojego doświadczenia, więc napisałem tak, żeby i inni mogli przeczytać i coś zrozumieć.

W opcjach REW trzeba ustawić kartę, ale podejrzewam to zrobiłeś.

Być może sterowniki lub karta zwyczajnie gubi się z rew.

 

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie najlepiej wypada: wf 63/6 a sub 31.15/12.

Probowalem tez wf 50/12, nie bylo zle, ale jednak wtedy ten bas byl tak jakos dosc nisko zlokalizowany, dalo sie zauwazyc, ze lekko z dolu ciagnie.

 

Przy wyzszych czestotliwosciach odciecia suba, bylo z kolei paskudne podbicie i czasem odzywal sie z tylu.

Teraz jest pieknie, na scenie.

 

Gotowej recepty jednak nie ma, rozna akustyka aut, jak i rozne glosniki.

Dlatego trzeba kombinowac, sluchac, a najlepiej jeszcze wspomagac sie pomiarami, jak koledzy wyzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj troszkę potestowałem różne warianty i z docelowych Sub : 60 Hz -18 dB Woofery : 62 Hz -18 dB wyszło Sub: 55 Hz -18 i woofery w drzwiach 70 Hz -18 jest lepiej

Rozumiem, że obracałes w fazie też subwoofer raz na 0 raz na 180?

A i przyjmuję, że czasowo przód masz oddalony w czasie do subwoofera aby bas z suba był z przodu, a nie był wyraźnie słyszalny z bagażnika.

 

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że obracałes w fazie też subwoofer raz na 0 raz na 180?

A i przyjmuję, że czasowo przód masz oddalony w czasie do subwoofera aby bas z suba był z przodu, a nie był wyraźnie słyszalny z bagażnika.

 

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka

Tak czasówki są ustawione perfect. Przy samych czasówkach spędziłem 1 weekend. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...