Putter Opublikowano 23 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2019 Dużo pisze się o tym że w głośnikach efektywność a nie moc jest najważniejsza. Ze głośnik o efektywności 89db zagra tak samo głośno jak głośnik o efektywnosci 92db przy połowie nizej mocy niż głośnik 89db. Więc jeśli to efektywność jest najważniejsza zastanawia mnie co tak naprawdę znaczy ta moc, po za tym że jest to zdolność do przetworzenia danego napięcia. Po co w car audio montować np. Subwoofery po 2000w rms każdy z efektywnością 89db jak można teoretycznie uzyskać to samo z głośników o tej samej efektywności które mają po 300w. Mógl by mi ktoś rzeczowo wyjaśnić co różni dwa subwoofery o skrajnie różnych mocach a o identycznych efektywnościach? Bo internet zrobił mi już wodę z mózgu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 23 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2019 Bo internet zrobił mi już wodę z mózgu Nie wiem co Ci tam uszkodził ale na bank pozbawił Cię oznak dobrego wychowania i wpierniczasz się na forum, bez najprostszego przywitania ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Putter Opublikowano 23 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2019 Wybaczcie brak manier z mojej strony, nie często korzystam z forów internetowych i z całego serca przepraszam. Wiem że już za późno ale Witam Serdecznie wszystkich członków forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 23 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2019 Mógl by mi ktoś rzeczowo wyjaśnić co różni dwa subwoofery o skrajnie różnych mocach a o identycznych efektywnościach? Bo internet zrobił mi już wodę z mózgu projektowanie glosnikow to seria kompromisownie mozesz miec glosnika o wysokiej efektywnosci, ktory zagra nisko w malej obudowiezeby to uzyskac musisz zwiekszyc mase glosnika, co zabija efektywnosc w przypadku subwooferow do car audio efektywnosc to najmniejszy problem. licza sie inne parametry glosnika ktore zabijaja efektywnosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Putter Opublikowano 23 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2019 Czyli mogę rozumieć że zwiększenie mocy, pozwala zrekompensować wzrost masy głośnika i zwiększa parametry odpowiedzialne za efektywność? Teraz zaczyna mieć to sens. Dziękuję za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 23 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2019 nie. moc nie ma tutaj nic do parametrow glosnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Putter Opublikowano 23 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2019 Więc tylko nie mogę nadal zrozumieć sensu powstawania głośników po kilka tysięcy wat. Jaka jest różnica w pracy głośnika np 200 rms a 1000rms? Ciśnienie akustyczne wytwarzają większe, że zachodzą trochę niżej to rozumiem ale to tylko kilka Hz niżej na różnice w cenie rzędu kilkuset/tysięcy złotych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 23 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2019 duze moce robi sie po to zeby bylo glosniej lub wieksze cisnienie paradoksalnie glosniki estradowe o duzej efektywnosci wcale nie uzyskuja duzego cosnienia w aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Putter Opublikowano 23 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2019 I tym razem już łapie o co chodzi chociaż jeszcze nie rozumiem zasady działania tego wszystkiego ale mniejsza o wiekszosc. Dziękuję za Odpowiedz. Czyli pora na zmianę sprzętu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coś Dudni Opublikowano 24 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2019 duze moce robi sie po to zeby bylo glosniej lub wieksze cisnienie paradoksalnie glosniki estradowe o duzej efektywnosci wcale nie uzyskuja duzego cosnienia w aucie Z tym dyskutowałbym, paczka tapped horn, dwa suby estradowe o xmaxie bodajże 12mm jeden, dach zrywa lepiej niż chiński sundown audio 18' który dostaje z 5 kw gdzie w te basy estradowe może 3kw rms.. a przecież niby estrada nie robi ciśnienia. Nisko i głośno przedewszystkim. B&c robi robote Oczywiście nie ma co porównywać częstotliwości poniżej 30hz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebekDS Opublikowano 24 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2019 Ciekawe czy ten B&c zrobiłby by robotę w małym aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
znachor32 Opublikowano 24 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2019 w małym aucie jest za mało powietrza by zrobić ciśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 24 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2019 x - nie ten temat . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.