Jan Paz Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Mam vel satis z 2005 r (po lifcie) Radio ze zmieniarką cabasse . Radio zaczęło przerywać . Gdy lekko puknełem tuner znajdujący się w schowku pasażera to ok. po miesiącu cisza. Dodam, że tuner mocno się grzał. Nikt nie chciał naprawić. Kupiłem taki sam (o tych samych numerach ) za 400zł. Wkładam -gra radio, nawigacja . telefon ok. Po kilku godzinach -cisza ; wyświetla a nic nie słychać , cały bardzo ciepły. No mysle ; trzeba dzwonić do sprzedawcy. Odłączyłem wtyczki . Dziś rano ; a sprawdzę . I co gra . Proszę o pomoc. Jan Po mnie nie ma poprawek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebekDS Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Odłącz wtyczke od oryginalnych głośników, podłącz pod radio jeden glosnik, jakiś dodatkowy, pograj troche i zobacz czy problem się powtórzy. Prawdopodobnie nie. Znajomy miał coś podobnego w Lagunie II, jak się okazało pod front były podpięte rownolegle głośniki z przednich i tylnich furtek, radio łapało wysoką temp. bo pracowało w 2ohm albo i mniej i się wyłączało po czasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jan Paz Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Tylko ja znam się na dachach a tu czarna magia. Byłem u elektryka w Żółwinie na Nadarzyńskiej, podobo dobry (wszyscy go chwalą) ale spasował. Jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymin89 Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Jesli jest tak jak napisal SebekDS to mozesz sprawdzic ustawiajac Fader na przod, jesli beda grac wszystkie glosniki lub zaden to glosniki sa zle podlaczone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jan Paz Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 właśnie poleciałem do samochodu i gra albo przód albo tył. Tak samo prawa i lewa strona.Dzięki za odpowiedzi. Jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymin89 Opublikowano 1 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 Szukałeś po forach Renault? Tam częściej są poruszane takie tematy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 1 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 A jak z chłodzeniem tunera?Nie znam tego auta, chociaż mam znajomego, który ma ten model.Jak oba tunery łapią temperaturę, to wniosek jest taki, że nie mają wymaganej wentylacji - błąd w podłączeniu głośników odrzucono. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jan Paz Opublikowano 1 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 Ten tuner jest w schowku pasażera . w wersji przed liftem był pod tylną kanapą. Nie ma żadnego chłodzenia. Jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebekDS Opublikowano 1 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 A może jeszcze warto sprawdzić rezystancje na wszystkich czterech parach przewodow głośnikowych i mierzyć od strony wtyczki od radia, czy któryś nie odbiega od pozostałych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jan Paz Opublikowano 1 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 tylko kto to zrobi? Przedzwoniłem do warsztatu w Pruszkowie zajmującym się radiami itp. Mówię, ze amplituner itd. A on; panie amplituner to nie w samochodzie. Jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 1 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 Tylko nie mów, że nie lubisz majsterkować !!!Multimetr w dłoń, odpinasz kostkę, lokalizujesz poszczególne pary przewodów dla każdego głośnika i dokonujesz pomiaru ustawiając multimetr na pomiar rezystancji. Prosty multimetr mierzy tylko rezystancję, więc nie sugeruj się tym, że głośnik o impedancji 4 omów podczas pomiaru rezystancji omomierzem wyświetli np. 3,2 oma.Impedancja i rezystancja nie są tożsamymi parametrami.Pierwsza określa opór dla prądu zmiennego (AC), druga opór dla prądu stałego (DC).Problem może być wtedy, gdy np. zmierzysz na którejś gałęzi zasilającej głośnik rezystancję dajmy na to 1,2/1,5 oma. Wtedy wzmacniacz będzie się grzał i nastąpi jego wyłączenie... jeżeli w ogóle zabezpieczenie toleruje tak niską oporność, co w twoim przypadku - teoretycznie jeżeli masz mocno zaniżoną rezystancję - tak jest. Najprościej możesz zlokalizować poszczególne pary głośników poprzez podanie plusa i minusa z baterii 1,5V. Metoda chałupnicza, ale prosta i skuteczna. Usłyszysz delikatne puknięcie głośnia. W tym momencie nie ma znaczenia czy na jednej lub drugi żyle podasz plusa. Chodzi o zlokalizowanie pary, a nie poprawności polaryzacji. Gdy się upewnisz, że to te pary, podpinasz się omomierzem (multimetr) końcówkami pomiarowymi i dostajesz na wyświetlaczu wynik pomiaru. Postępujesz tak z każdym głośnikiem.Pomiary i lokalizacje przeprowadzasz w wypiętej kostce! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jan Paz Opublikowano 2 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2018 Lubię majsterkować.Tu są 3 kostki . Boję się , że jak zacznę grzebać to będzie gorzej .Jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebekDS Opublikowano 2 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2018 Daj zdjęcie wyjętych kostek i radia od tylu. To jest wersja z wtyczkami wkładanymi od góry w wystający element czy normalnie w tył auta?Na pewno przewody głośnikowe będą kolorystycznie spasowane (np. dwa szare w tym jeden z paskiem itd) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 2 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2018 Zapewne oddzielnie są doprowadzone trzy rzeczy:- zasilanie;- panel sterowania w konsoli/kierownicy;- głośnikiZlokalizuj tą z głośnikami. Np. zerknij w przelotkę w drzwiach jakie tam są kolory (jest więcej przewodów - sterowanie drzwiami i.t.d.) i skonfrontuj je z tymi w kostce.Minimum 8 przewodów jeżeli masz głośnik w każdych drzwiach. Wysokotonowych nie licz, tylko woofery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jan Paz Opublikowano 2 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2018 Zrobiłem zdjęcia. Teraz problem z przerzuceniem Walczę. JanChyba się udałoFotki.zip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 2 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2018 Za bardzo tych kostek nie widać, ale proponuję sprawdzić kostkę środkową. Wedle schematów znalezionych w sieci, to ona powinna łączyć z głośnikami.Pary powinny być usytuowane w pionie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jan Paz Opublikowano 3 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2018 jakiś czas temu czasami nie słyszałem klikania kierunkowskazów. W tylnej lewej lampie migał kierunek i chyba pozycyjne. Teraz jest ok. Może to było przyczyną grzania się?. Jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.