4diwr0c Opublikowano 18 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2018 jeden będzie ukryty a drugi widoczny czy coś z tym jeszcze robisz? kable też na wierzchu zostają? ogólnie czysto i schludnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ruffy Opublikowano 18 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2018 Tak dokładnie, będzie jeden schowany i drugi na widoku bo nie mam miejsca, dzisiaj też na nowo okleilem obudowę radia na czarno i jest bardzo dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hehepack Opublikowano 19 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2018 a pod podłogą tam gdzie tuner tv ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ruffy Opublikowano 19 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2018 W jednej części jest kompresor do nivo a miejsce po tunerze jest za małe, na wysokość za duże Odnośnie kabli będzie mały upgrade, do 2ch dojda drugie przewody +/-/REM, dodatkowo po podłączeniu okazało się że alternator nie wyrabia, przy normalnym użytkowaniu napięcie jakie podaje to 13.5, przy depnieciu spada do 12.7, najbardziej pomogla by naprawa alternatora i montaż big3 jednak pruc całe auto mi się nie widzi, w dodatku nie mam już za bardzo gdzie podpiąć plusa z klemy W radiu mam ustawienia czasówek w postaci "position" i drugie gdzie ustawiam odległość, czy position to są te "właściwie" czy to jakiś sound effect? Po ustawieniu na front left muzyka zamiast grać mi w kolano, wydobywa się jakby z deski/licznika/kierownicy haha Może ktoś miał doczynienia z kenwoodem, po ustawieniu kolorów w radiu są one wyświetlane tylko na głównym ekranie (Amber/pomarańczowe), po wejściu w menu główne/dźwięku zmienia się na białe, po naciśnięciu lupy i przegladaniu folderów przyciski są białe i ekran pomarańczowy.... Z tego co pamiętam radio zaraz po włączeniu w każdej strefie miało jeden kolor, ja później zmieniłem na biały to zmieniło się wszędzie, a następną zmiana była tylko na główym ekranie... Nie jestem do końca pewny czy mam to dobrze ustawione, na wzmacniaczach ustawiłem lpf na tył i hpf na przodzie, ucięte tak aby sie nie pokrywały, problem w tym że aby usłyszeć subwoofer to trzeba albo dać na 30/35 albo w radiu na xover uciąć przód -8db... Sub to Rockford Fosgate Punch p1s4-10, ma on 250rmsu@4om a wzmak w mostku daje pod 4om 800rms, skręciłem go tak na mniej niż połowę to myślę że będzie 250-300, czy brak odczuwalnego basu to słaby SW?Przód gain mam na wzmaku ustawiony na 3/4 drogi (wzmak 70rms , głośniki 70rms) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
khazar Opublikowano 20 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2018 Gainy kręcisz w oparciu o to co dostają z radia (jakie napięcie ma wyjście radia, jak ustawiłes poziomy na radiu, itp.) a nie w oparciu ile W ma wzmacniacz i głośnik. Sugerowałbym właśnie na słuch je ustawić, znajdziesz na pewno na forum odpowiedni temat. Nawet ostatnio odświeżany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4diwr0c Opublikowano 20 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2018 http://www.strefacaraudio.pl/topic/15127-gain-i-sprawy-z-nim-zwiazane/ tu masz jeszcze jeden przydatny filmik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 20 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2018 Bez sensu ten film. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ruffy Opublikowano 20 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2018 Gainy kręcisz w oparciu o to co dostają z radia (jakie napięcie ma wyjście radia, jak ustawiłes poziomy na radiu, itp.) a nie w oparciu ile W ma wzmacniacz i głośnik. Sugerowałbym właśnie na słuch je ustawić, znajdziesz na pewno na forum odpowiedni temat. Nawet ostatnio odświeżany. Radio ma na wyjściu 4V, wszystkie boosty itd itp jest na off, eq ustawione plasko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4diwr0c Opublikowano 20 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2018 a co w nim takiego bez sensu? jak ma multimetr to sobie sprawdzi jakie napięcie ma przed wzmakami i po przeczytaniu wcześniejszego tematu będzie wiedział co dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noelo Opublikowano 20 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2018 Co do kolorów to coś mi świta jak miałem bt73dab to chyba były opcje podświetleń wyświetlacz, przycisków, czegoś tam i w jednej opcji były ustawienia kolorów od całości, ale pewności nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balcer Opublikowano 20 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2018 Żeby wszędzie mieć wybrany kolor podświetlenia musisz włączyć opcję "EASY MENU". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ruffy Opublikowano 21 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2018 Easy menu to jednak nie to czego oczekiwałem, nawet w instrukcji piszą że to czego chce jest nie możliwe... a co w nim takiego bez sensu? jak ma multimetr to sobie sprawdzi jakie napięcie ma przed wzmakami i po przeczytaniu wcześniejszego tematu będzie wiedział co dalej A czy jeśli zrobię jak ten gościu, policzę ile muszę mieć V na wyjściu wzmakach i ustawie pod multimetrem to będzie się zgadzać? Oczywiście pod utworem, on miał 50hz, szukać takiego samego czy też może 30hz? Wg wyliczeń to na 250rms ma wzmaku musiałbym mieć 31.62V na wyjściu na głośnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 21 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2018 (edytowane) Co do częstotliwości strojenia wzmaka, to raczej niech to będzie 50Hz, nie 30Hz. Wiadomym jest natomiast, że im niższa częstotliwość tym większa moc będzie potrzebna do jej "obsłużenia" i podana na sub. Masz skrzynkę zamkniętą - tak mi się wydaje - i raczej sugeruj się w ustawianiu mocy dla 50Hz, bo 30Hz będziesz miał "cięte" przez samą skrzynkę. W wielu utworach wzmacniacz będzie też obsługiwał i 30Hz, będzie miał zapas mocy do dyspozycji i pewnie poda np. 300W w którymś momencie, ale głośnik powinien wytrzymać krótkie impulsy o tej mocy. Czy będziesz słyszał te 30Hz? Raczej chyba nie, bo emisja ich będzie na niskim SPL, ale głośnik dostanie te piki mocy w tym zakresie częstotliwości. Edit. S 800.2 ma filtr subsoniczny. W takim razie mozesz podciąć dół na tyle, aby pozbyć się niesłyszalnych częstotliwości. Najpierw podaj dla sprawdzenia cały dół (10Hz do 50Hz) na suba i oceń, przy jakiej częstotliwości "nie warto" męczyć suba, bo słyszalność pewnego zakresu jest nieosiągalna dla naszych uszu ze względu na niski poziom SPL. Edytowane 21 Października 2018 przez grzeczny_52 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinoff Opublikowano 21 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2018 A czy jeśli zrobię jak ten gościu, policzę ile muszę mieć V na wyjściu wzmakach i ustawie pod multimetrem to będzie się zgadzać? Oczywiście pod utworem, on miał 50hz, szukać takiego samego czy też może 30hz? Wg wyliczeń to na 250rms ma wzmaku musiałbym mieć 31.62V na wyjściu na głośnikZanim będziesz liczył i kombinował przeczytaj, a przynajmniej spróbuj przeczytać http://www.strefacaraudio.pl/topic/40006-gain-niby-prosta-sprawa/?hl=gain Jak już uda Ci się przebrnąć, to odnieś info do swojego auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ruffy Opublikowano 21 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2018 Zanim będziesz liczył i kombinował przeczytaj, a przynajmniej spróbuj przeczytać http://www.strefacaraudio.pl/topic/40006-gain-niby-prosta-sprawa/?hl=gain Jak już uda Ci się przebrnąć, to odnieś info do swojego auta. Dzięki za link, próbowałem coś ogarnąć z tego nad filmem stronę wcześniej, jednak brzmi to co najmniej kilka poziomów wtajemniczenia wyżej żeby tego było mało to też nie wiem czy to wszystko się uda jak mam walnięty alternator i przy mocnym graniu spada mi napięcie, przez co wzmacniacz traci swoją efektywność, najpierw chyba muszę ogarnąć alternator i big3, a dopiero się bawić w strojenie... ewentualnie może kondensator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
khazar Opublikowano 21 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2018 Kondensator to nie rozwiązanie problemu z prądem, to raczej kosmetyka na samym końcu gdy wszystko jest Ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 21 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2018 Sprawdź regulator napięcia. Może on siadać i nie pracuje pełną parą. Bo te "skromne" np. 50/60 A powinien dawać bez dużych spadków.Taki prąd ociera się o moc w granicach 800 W brutto. Brutto - wliczając w to sprawność wzmacniaczy - realny pobór prądu.Przykładowo przewód 5 m o przekroju 25 przy 60 A daje spadek ok. 0,45 V. Nie wliczam spadków napięć w miejscach styków.Dla 1,5 m i tym samym przekroju jest to 0,13 V. Nie licząc j/w. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ruffy Opublikowano 21 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2018 Sprawdź regulator napięcia. Może on siadać i nie pracuje pełną parą. Bo te "skromne" np. 50/60 A powinien dawać bez dużych spadków.Taki prąd ociera się o moc w granicach 800 W brutto. Brutto - wliczając w to sprawność wzmacniaczy - realny pobór prądu.Przykładowo przewód 5 m o przekroju 25 przy 60 A daje spadek ok. 0,45 V. Nie wliczam spadków napięć w miejscach styków.Dla 1,5 m i tym samym przekroju jest to 0,13 V. Nie licząc j/w. Właśnie prawdopodobnie regulator jest winny, trzeba to ogarnąć na porządnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4diwr0c Opublikowano 21 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2018 To najlepiej najpierw zrób porządek pod maską a dopiero później wskakuj do bagażnika ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ruffy Opublikowano 21 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2018 taki mam właśnie zamiar, muszę tak czy siak naprawić ten alternator, później zobaczę co z tym big3 dziś odebrałem brakujące kable, może jutro jak mi się uda dorobię drugie przewody pod wzmacniacz i jeden masowy do wzmaka bo miałem wsadzone 20mm2 ze starej instalacji xD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4diwr0c Opublikowano 21 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2018 jak dobrze zrobisz to big 3 nie będzie potrzebne, zresztą osobiście myśle że big 3 przyda sie bardziej dla kogoś kto draguje niż dla jakościowca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
khazar Opublikowano 21 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2018 Nie do konca, u mnie DLS A6 bez big3 działał gorzej niż kanał subwoofera w Alpine PDX V9. Jezeli tak by miało być nawet z big3 to byłby skandal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noelo Opublikowano 21 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2018 myślę że big3 przyda się każdemu, w końcu prąd naszym przyjacielem ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ruffy Opublikowano 23 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2018 Zanim będziesz liczył i kombinował przeczytaj, a przynajmniej spróbuj przeczytać http://www.strefacaraudio.pl/topic/40006-gain-niby-prosta-sprawa/?hl=gain Jak już uda Ci się przebrnąć, to odnieś info do swojego auta. A jakiś prostszy sposób na ustawienie odpowiednio gaina? Bo dotarłem do Twoich postów z których mógłbym Cię porównać do szamana który próbuje zaczarować jadowita kobrę xD tamten temat to gmeranie gainem na poziomie mocno zaawansowanym, niestety nie miałem możliwości z osluchaniem się w car audio więc nawet ciężko mi złapać na subie przester, wzmacniacz ma conajmniej 3x tyle mocy co wymaga subwoofer, zacznę chyba kręcić gainem aż zacznie się coś niepokojącego dziać, lub ewentualnie po naprawieniu alternatora i wsadzeniu kondensatora zacznę mierzyć prąd na 50hz i ustawie tyle ile trzeba... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arrow Opublikowano 23 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2018 O proszę autko widuję na mieście nawet nie wiedziałem że z forum A jakiś prostszy sposób na ustawienie odpowiednio gaina? Najlepiej na słuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.