Skocz do zawartości

Felgi , opony - temat zbiorczy


gazownik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 533
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 1 miesiąc temu...

Siema, kiedys kupilem nowe, 185/65/14, mocno sie kleily przy hamowaniu, dosyc dobra cena ale slyszalem, od zbajomych wulkanizatorow, ze sie szybko scieraja. Tyle ode mnie.

Siema, kiedys kupilem nowe, 185/65/14, mocno sie kleily przy hamowaniu, dosyc dobra cena ale slyszalem, od zbajomych wulkanizatorow, ze sie szybko scieraja. Tyle ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 10 miesięcy temu...

Niedługo odbieram auto od mechanika i chyba zostanie coś na opony.

Obecnie mam Hankook Ventus V12 205/40 R17 i są bardzo fajne w porównaniu z oryginalnymi 205/60 R15 - prowadzenie znacznie lepsze, ale komfort gorszy.

205/40 R17 niestety są niskie i przytrzasnęło oponę na dziurze i wyszedł bąbel na boku opony. Uważam na dziury, bo tak mam po poprzednim aucie na gwincie i nisko profilowych oponach, ale traf na naszych drogach tak chciał. Z resztą już trochę mają i bieżnika nie za wiele, więc liczyłem się z wymianą tak czy inaczej.

 

Istotne dla mnie jest zachowanie opony na mokrej nawierzchni i zastanawiam się nad Uniroyal RainSport 3 ( miałem w poprzednim aucie parę sezonów Rainsport 2 i bardzo sobie chwalę ), oraz Hankook Ventus S-1 Evo2

Opony w rozmiarze 205/45 ( lub jeszcze lepiej profil 50 ) R17

 

Jeżeli ktoś coś może opowiedzieć o tych oponach to mile widziane wpisy, lub może ktoś coś innego poleci dobrego na mokrym w tych rozmiarach w cenie do bardzo bliskich okolic 1500zł za komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uniroyal RainSport 3 miałem  to najgorsze opony jakie można sobie kupić a najlepsze bridgestone Potenza a obecnie tyojo Proxet t1r które też polecam

Bridgestone Potenza

Czytaj więcej: http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-potenza-s001-225-40-r18-92-y-xl-fr/135163951?origin=shopping&gclid=CM6hkqqYw9QCFUg6Gwod3doEkQ
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.
Bridgestone Potenza

Czytaj więcej: http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-potenza-s001-225-40-r18-92-y-xl-fr/135163951?origin=shopping&gclid=CM6hkqqYw9QCFUg6Gwod3doEkQ
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.
Bridgestone Potenza

Czytaj więcej: http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-potenza-s001-225-40-r18-92-y-xl-fr/135163951?origin=shopping&gclid=CM6hkqqYw9QCFUg6Gwod3doEkQ
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.
Bridgestone Potenza

Czytaj więcej: http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-potenza-s001-225-40-r18-92-y-xl-fr/135163951?origin=shopping&gclid=CM6hkqqYw9QCFUg6Gwod3doEkQ
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.
Bridgestone Potenza

Czytaj więcej: http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-potenza-s001-225-40-r18-92-y-xl-fr/135163951?origin=shopping&gclid=CM6hkqqYw9QCFUg6Gwod3doEkQ
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako przeciwwage dam continental premium contact...

 

Mam używam, cisne ile wejdzie i dają radę,oczywiście woda wyznacznik.

 

Jeżeli tańsze mogą być to zawsze polecę nexen nblue HD bardzo pozytywnie

 

mnie zaskoczyły, szczerze nie mógłbym je używać zamiast conti.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy conti, w srebrnej jeden sezon na tyle wytrzymały, gdzie 15 tysięcy to max jaki zrobiłem. W nowych autach które kupuje jest conti i bardziej niebezpiecznej opony nie miałem. Mało tego opony zdjęte z zapasów po zimie, czyli założone w fabryce na trzy sztuki wszystkie sa na gwarancji bo straciły owal i nie szło na tym jeździć. Fakt moje auta robią spore przebiegi i grzechem byłoby napisac że nie sa w stanie przelatać od kwiecień/maj do październik/listopad. Zwykły kormoran kładzie je na łopatki i nawet nadaje sie na połowę następnego sezonu przy jednej trzeciej ceny. Lepszy wybór to viking który przejmuje stare wzory bieżników po conti i widać daje lepsza mieszankę, płótna, druty  bo opony nie strzelają, brzegi nie pękają i żadne bąble nie wychodzą ...

 

W zeszłym roku na 15 opon 5 wystrzeliło, trzy są na gwarancji, a reszta jest na śmietniku, nawet te z  tylnej osi wleczonej, gdzie koła się tylko kręcą ...

 

Problem może być fakt iż conti jest w wielu markach jako pierwsza opona i na tym rynku liczy sie tylko cena, więc chyba lepiej jest mieć kontrakt na milion sztuk (w cenie z kontraktu ) niż zrobić dobrą gumę i nie mieć na nią zbytu ...

 

... ale jak opona zakładana w fabryce to juz jest premium ... i najlepsza z najlepszych ...

 

W tucsonie też mam conti i po 8 tysiącach widać już zanik poprzecznych nacięć - właśnie tych które niby są na wodę zrobione !!! - gówno pod nowym butem i tyle !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy conti, w srebrnej jeden sezon na tyle wytrzymały, gdzie 15 tysięcy to max jaki zrobiłem. W nowych autach które kupuje jest conti i bardziej niebezpiecznej opony nie miałem. Mało tego opony zdjęte z zapasów po zimie, czyli założone w fabryce na trzy sztuki wszystkie sa na gwarancji bo straciły owal i nie szło na tym jeździć. Fakt moje auta robią spore przebiegi i grzechem byłoby napisac że nie sa w stanie przelatać od kwiecień/maj do październik/listopad. Zwykły kormoran kładzie je na łopatki i nawet nadaje sie na połowę następnego sezonu przy jednej trzeciej ceny. Lepszy wybór to viking który przejmuje stare wzory bieżników po conti i widać daje lepsza mieszankę, płótna, druty  bo opony nie strzelają, brzegi nie pękają i żadne bąble nie wychodzą ...

 

W zeszłym roku na 15 opon 5 wystrzeliło, trzy są na gwarancji, a reszta jest na śmietniku, nawet te z  tylnej osi wleczonej, gdzie koła się tylko kręcą ...

 

Problem może być fakt iż conti jest w wielu markach jako pierwsza opona i na tym rynku liczy sie tylko cena, więc chyba lepiej jest mieć kontrakt na milion sztuk (w cenie z kontraktu ) niż zrobić dobrą gumę i nie mieć na nią zbytu ...

 

... ale jak opona zakładana w fabryce to juz jest premium ... i najlepsza z najlepszych ...

 

W tucsonie też mam conti i po 8 tysiącach widać już zanik poprzecznych nacięć - właśnie tych które niby są na wodę zrobione !!! - gówno pod nowym butem i tyle !!!

 

Które modele Conti masz na myśli - ??

 

Miałem Conti Premium Contacty 2 (nie mylić z nowymi 5) - lepszej oponki nie upalałem. (Nie wiem czy to ma znaczenie ale moje były z rynku DE).

 

Teraz mam Fuldy SportControl - w miarę, na pewno są mega ciche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka,

 

Zależy kto do czego potrzebuje. Mam obecnie na Pandzie od 5 lat Uniroyal RainSport 2 i na wodę są genialne ale ze Sportem nie wiele maja wspólnego. Kleją się dobrze mieszanka miękka ale boki opony są rownież miękkie. Jak ktoś lubi trochę dynamiczniej, ostrzej w zakrętach pojechać to ze 2-3 razy niech się przeżegna. Ma się wrażenie. Ze koła się niby trzymają a samochód jakby się na sprężynach na zewnątrz łuku wyciągał. Nigdy więcej takich doznań. Z 3ka podobno jest tak samo, super na wodzie ale boki miękkie i podobne efekty jak z 2ką. Z uniwersalnych, tanich a bardzo dobrych mogę polecić Dunlop BlueResponse. Miałem je na Avce, poleciłem bratu do Focusa i teściom do Octavii. Ciche, świetnie się kleją drogi, guma idealna. Miałem tez Conti Premium i rownież złego słowa o nich nie powiem. Obecnie jeżdżę na Goodyearach F1 Assymetric 3 - 225/45 r17 i jeździ się jak po szynach. Bardzo dobre gumki.

4a5aba67271d0d44312ca8a6083d8b2a.jpg

 

Poza tym przy wyborze opon tez zwróciłbym uwagę na rodzaj zawieszenia z tylu, czy prostsze belka skrętna czy bardziej zaawansowane i wielowachacz. Jak wielowachacz to unikałbym opon symetrycznych, tzw. "Jodełek" itp., są bardziej narażone w takim zawieszeniu na efekt "ząbkowania" opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dany model tylko wszystkie. Wiesz napisałem co mnie spotkało. Po prostu sprawdzam co jakiś czas że te premium są nic nie warte i trzy razy tańsza opona lepiej wypada

 

Co do sportu to nie wiem, ale nie znam (a może w tej chwili nie kojarzę i)takiego w którym by się CONTI krecil. Jak pisałem w srebrnej esce na tyle zrobiły może 12 tysięcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja od siebie dodam IMPERIAL ECOSPORT2 mam je w rozmiarze 225/40 r18 felga Tomason TN1 naprawde solidne opony jak na chińczyki solidny rant na feldze, po przejsciu na nówki z zużytych goodyear byłem w szoku!!! ciche nawet napisze że sporo cichsze od toyo ktore kiedyś miałem, z goodyear są bardzo porównywalne więc po co przepłacać, spalanie na nawet niższym poziomie od goodyear, testowałem juz je na autostradzie przy predkości prawie 200km/h i nic żadnych zastrzeżeń!! powiem tak jak ma ktoś zakładać używane i kilkuletnie markowe opony to o niebo lepszym wyborem sa NÓWKI Imperiale ja jestem z nich bardzo zadowolony za zapłaciłem za nie bagatela 700zł za komplet i to w tym rozmiarze!! Wicher też posiada je w swojej nowej czarnej strzale i po rozmowie z Wieśkiem również bardzo sobie je chwali, jak najbardziej polecam je niezdecydowanym za tą cene oferują bardzo dużo, na mokrym pomimo 140 koników pod maską cieżko je sprowokować do poślizgu co również jest zaskakujące, dla mnie na tą chwile opona bezkonkurencyjna w przedziale cena jakość!! jak ktoś ma pytania o te oponki chętnie odpowiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...