t00m3q Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Dodam, ze moj gazownik fajtłapa bo inaczej nazwać nie mogę tez o świecach zasunął text typu: " nie wierz w takie mity świeca to świeca ma działać "Jednak nie dawało mi to spokoju i pogadałem z Tomkiem zmieniłem na zalecane świece i auto odżyło .. Więcej komentować nie trzeba Obawiam sie ze jak sie przerzuce na LPG to trudno mi bedzie wdrozyc je w zycie i pamiec przyzwyczajeniaTez mam to czeciej w D niż w głowie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nubi3 Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Mawiają że zakazy są po to by je ignorować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_smok Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Odnośnie spalania i ecodrive`ingu. 2.0TDI 220KM 8,9l Jaworzno-Warszawa (po przejechaniu 229km) 9,2l Warszawa Jaworzno (po przejechaniu 120km) W mieście poniżej 7,0l nie zszedłem nigdy tym samochodem.trasy autostradowe to pewnie pod 200 jedziesz na takim spalaniu , ja tam mam biedne 170km z 2.0 i średnia z miasta i drobnych tras siedzi jak byk 6l , jak ktoś nie wierzy zapraszam sam się przejedzie , stawiam ze turbina u ciebie się kończy albo źle zestrojona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinoff Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Witam kolegow.Otoz stoje przed wyborem auta padlo na auto do zagazowania albo juz z instalacja lpg. Kryteria rocznik min 2010. Moc min 130-140 moze byc z turbo. Cena do 40 tys juz z nagieciem budzetu. Auto 5 drzwiowe typu hatchback lub kombi. Dość ciężki temat zapodałeś przez kryteria wyboru i jednocześnie ten wybór trochę uprościłeś Przy warunkach jakie stawiasz przychodzi mi do głowy jakiś francuz średniej wielkości z silnikiem pojemności dwóch litrów. Myślę, że zdecydowana większość się dobrze gazuje a kwestia obiegowej opinii o awaryjności może zdecydowanie uprościć Ci wyszukanie mało zużytego i nie bitego egzemplarza. Spalanie gazu zależne od wielu czynników będzie ale tym takim dwulitrowym motorze przeważnie oscyluje w granicach 11-16 litrów na setkę, to takie realne wartości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonek Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Mondeo mk4 2,3? Co prawda mam klekota 2,0 , ale znajomy ma na podtlenku LPG i nie narzeka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Felipe07 Opublikowano 13 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 Moje osobiste zdanie jest takie że o ile z kryteriami typu moc, cena, ilość drzwi, dobre znoszenie podtlenku się zgodzę to warunek rocznik min 2010 jest "dla sąsiadów". Przecież taka laguna za 40tys za 3 lata będzie warta 30?... i co po roczniku? Lepiej się prowadzi jak ma auto 5 lat a nie 8 ale mniejszy przebieg ? Osobiście odjąłbym z 2-3 lata i szukał wypasionej 2.5 - większość marek ma je bardzo dopracowane a spalanie nie jest wcale wyższe niż 2.0 - litr w przypadku lpg za 1.42 pomijam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pretor Opublikowano 13 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 Moje osobiste zdanie jest takie że o ile z kryteriami typu moc, cena, ilość drzwi, dobre znoszenie podtlenku się zgodzę to warunek rocznik min 2010 jest "dla sąsiadów". Przecież taka laguna za 40tys za 3 lata będzie warta 30?... i co po roczniku? Lepiej się prowadzi jak ma auto 5 lat a nie 8 ale mniejszy przebieg ? Osobiście odjąłbym z 2-3 lata i szukał wypasionej 2.5 - większość marek ma je bardzo dopracowane a spalanie nie jest wcale wyższe niż 2.0 - litr w przypadku lpg za 1.42 pomijam...Na szczescie to nie twoje kryteria I wcale sie nie musisz z nimi zgadzac.Mlodsze auta=mozliwie mniejszy przebieg=mozliwa mniejsza awarujnosc niektorych podzespolow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 13 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 mniejsza awarujnosc niektorych podzespolow. Tu by można polemizować gdyż : 1) konstruktor - projektuje2) księgowy - obcina koszty3) dział optymalizacji - celowo obniża trwałość elementów4) ekolodzy - wymagają coraz czystszych spalin co niebywale komplikuje sterowanie mieszanką oraz napełnieniem / opróżnieniem cylindra + dziesiątki czujników Kiedyś udział procentowy działów był1) - 90%2) - 5%3) - 1%4) - 5% A teraz1) - 10%2) - 30%3) - 30%4) - 30% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tony_tr Opublikowano 13 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 No takich czasów się doczekaliśmy niestety. Tak samo jest ze wszystkim, telewizory LCD, sprzęt budowlany, auta... Za około 5 lat pozostanie nam już jedynie taki wybór. Przecież takie 20 letnie auto (niech nawet będzie z czasów świetności i bezawaryjności) też w końcu padnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pretor Opublikowano 13 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 Zgadza sie.Kazdy chyba woli miec mlodsze auto a co do przebiegu to roznie to bywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Wybaczcie ot wrócę do tematu spalania bo mnie to troszkę zdenerwowało... Dodge Caravan 3.3 automat, trasa szczecin - poznań, tankowalem w Szczecinie full... Teraz tankowalem w Poznaniu (253km) i weszło 25.23 litra... Spalanie poniżej 10 a trasę zrobiłem w niecałe 2.5 godziny z dwoma przystankami ;) jakieś sugestie? Spala płyn chłodniczy? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saltech Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Sharan 2.8 v6 automat nigdy ponizej 13l. Autostrada tempomat 20l . tyle. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pretor Opublikowano 14 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Wybaczcie ot wrócę do tematu spalania bo mnie to troszkę zdenerwowało... Dodge Caravan 3.3 automat, trasa szczecin - poznań, tankowalem w Szczecinie full... Teraz tankowalem w Poznaniu (253km) i weszło 25.23 litra... Spalanie poniżej 10 a trasę zrobiłem w niecałe 2.5 godziny z dwoma przystankami ;) jakieś sugestie? Spala płyn chłodniczy? ;)Szczerze to chetnie sie przejade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Może was zaskoczę ale jeżdżę autem na benzynę ( bez lpg ) od ..... kilku dobrych lat. Nie pamiętam już kiedy ostatni raz zastanawiałem się ile pali moje auto .Jeśli chcecie auto, które mało pali to Golf ( na forach tematycznych piszą, że tdi pali niecałe 3 a gti niecałe 5 ).Wcale im się nie dziwię. Skoro pierwsi tankują za 3 dychy a drudzy za 5 dych to ile te auta mają palić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 To tak jak ja chwalę sobie brak wyświetlanego spalania. Jak mam potrzebę deptać podłogę, to nie mam wyrzutów sumienia, gdy patrzę na zegary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 To tak jak ja chwalę sobie brak wyświetlanego spalania. Jak mam potrzebę deptać podłogę, to nie mam wyrzutów sumienia, gdy patrzę na zegaryMasz tdi, co byś nie robił nie weźmie więcej jak 7 litrów oliwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Nawet jakbyś mial multivana a za nim lawete z drugim multivanem. Ja tez nie patze na spalanie bo gaz po 1.5zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 90km tzw 1z faktycznie ale już 115 w galaxy nie ma opcji poniżej 7 mówię o 1.9tdi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Tomo ma oktawię90ps Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Czyli zgadza się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Horu Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Gulf 3 1.6 spalił mi najmniej w trasie 8.3l LPG(12 zł na 100km) najwięcej w mieście z klimą 11 litrów (szał 16 zł na 100km:)). Standardowo 9l z hakiem lpg. Mierzone tylko metodą bak do pełna. Jeśli chcecie auto, które mało pali to Golf ( na forach tematycznych piszą, że tdi pali niecałe 3 a gti niecałe 5 ).Wcale im się nie dziwię. Skoro pierwsi tankują za 3 dychy a drudzy za 5 dych to ile te auta mają palić . Nigdy nie uwierzę, że golf spali niecałe 3 litry ON. Z górki na luzie i do tego chyba z wiatrem. 4 litry to mooooże jeszcze osiągnie jadąc emerycko na tempomacie w trasie. Ja nie wiem czy ludzie reklamują w ten sposób swoje auta i ich super stan silnika, że tak mało pali ale to się chce śmiać słuchając czasami takich opowieści. Zwłaszcza, że silnik taki był w domu i to w kilku autach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Nigdy nie uwierzę, że golf spali niecałe 3 litry ON.Miałem kiedyś G3 tdi 90ps. Palił przy mojej jeździe ok 5 litrów klima brała dodatkowe 0,5 litra. W G4 już spalanie ok 7 litrów. Waga auta robi swoje.Kiedyś był test, jakiś seat z motorem 1,9tdi spalił ponoć 2,9 litra. Ale tego nie ma co brać pod uwagę ponieważ do testu wzięto najlepszy możliwy wynik z idealnymi warunkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t00m3q Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Dokładnie , moj brat ma e90 w coupé 2.0 deczko ponad 200koni (był lekki choć)jechaliśmy Poznań Warszawa w 4 osoby autostrada paka 170-190 spaliła 6,9litra ropy (średnia prędkość z całego odcinka Ok 140km/h) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek260 Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 To i tak więcej niż benzyny opisane wcześniej Morał sprzedać oszczędnego diesla i kupić jeszcze bardziej oszczędną benzyne zaden z was nie spalił 4-5l na 100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Oszczędności z trasy w moim przypadku tracę w mieście, jak już mówiłem poniżej 18 chyba jeszcze nie było ;) w trasie moja podstawowa zasada to operować gazem tak żeby silnik pracował pod minimalnym obciążeniem (rozpędzanie się przed górką, wyprzedzanie z dystansu a nie "z za auta") i unikanie hamowania (hamowanie silnikiem, odpuszczenie gazu sporo przed miejscowością, innymi autami). Na trasie z Poznania (krajówka i s3) wyprzedziły mnie wczoraj raptem 4 auta a utrzymywana prędkość między 110 a 120 na całej trasie. Jest kilka sztuczek które pozwalają sporo zejść ze spalaniem nie tracąc przy tym na dynamice jazdy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.