Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie samochodu etc


pavliq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 10 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 246
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Cześć, planuje zakup auta, zaczynam się rozglądać, szukać, nie mam pojęcia co wybrać, dlatego proszę szersze grono o pomoc ;).

 

Budżet, chciałbym się zamknąć w25000zl. Max, jeżeli coś mnie skusi, zainteresuje to 30000zl.

Wymagania, auto z duszą, jajem, ciekawą opcja wyposażenia i przyzwoitym komfortem.

 

1. Bmw e39 525iA 2001-2003. Auto jest marzeniem z dawnych lat. Dla mnie klasa sama w sobie, skóry, mpakiet zew. i wew. Mocny silnik, piękny dźwięk. Ok 25000zl , w grę wchodzi tylko import od pierwszego właściciela z zagranicy, w pl mocno zmęczone.

2. Honda civic 1.8 140km. Sportowy, nowoczesny wygląd i chyba tyle, no i 30000 na dobrą sztukę może być malo.

3. Opel vectra c 2.0 turbo, hm.. Auto szybkie, zwinne, fajnie wygląda, ponoć prosta konstrukcja i w 25000 można się zmieścić, można trafić z niskim przebiegiem.

4. Skoda octavia 2, auto chyba ze wszystkich najbardziej polecane przez mojego mechanika, kupisz, będziesz jeździł i jeździł, dobre dla kogoś kto ma rodzinę, potrzebuje w miarę młodego auta.

 

Co o tym myślicie, co polecacie? Czekam na opinię i wasze propozycje. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E39 w sedanie, znalazłem na forum bmw speców, co zajmują się sprowadzaniem bmw(hobbistycznie, niesamowitą wiedzę mają) i po rozmowie z nimi wiem, że 25000 wystarczy na bogatą opcję z mpakietem. Zastanawiam się chyba najbardziej pomiędzy, czy e39 z przebiegiem 250kkm-300kkm czy coś niższej klasy, młodszego, nowszego. Chce auto którym pojeżdżę pare lat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e39 525i   za tą kasę może być ok ale:

 

ten silnik lubi olej nie wiem czy wiesz  przez pierwsze 7000km po wymianie oleju potrafi zjeść  nawet 1 litr oleju a później coraz więcej po tych 7000 tysiącach i wg wszystkich jest ok  ale mnie osobiście to mocno irytowało bo "co chwilę" trzeba było 40dychy na olej wydać i dolewać a jeżeli lubisz czerwone pole na obrotomierzu  to jeszcze więcej oleju jee(wymiana odmy nic nie daje wymiana uszczelniaczy zaworowych nic nie daje, dopiero dzięki nafcie można poprawić kompresję ale to nie rozwiązuje problemu na dłuższą metę) Bmw to skarbonka przez pierwszy rok użytkowania e39 530i  co miesiąc z wypłaty byłą dokładka żeby samochód spełniał swoją rolę 100% czyli poprawnie jeździł i funkcjonował
teraz mam kolejną skarbonkę e60 530d  ale zrobiłem już 25000km  2 wymiany oleju   i  silnik nie bierze ani grama!

8 lat jeździłem e39 napierw przed liftem 520iA   a później po lifcie 530iA 2002r

wymienię kilka usterek z którymi miałem styczność w poliftowym modelu po 240tys km
1. uszczelniacze zaworowe w silniku
2. DISA - zawór w kolektorze ssącym
3. uszczelnienia na vanos- ach   (silnik jest trochę słabszy)
4. uszczelnienia pod głowiczką filtra olejowego

5. nie działający wentylator klimatyzacji  którego nie można zregenerować  - przed liftem można

6. wibracje karoserii i kierownicy (tarcze hamulcowe  i wahacze muszą być z wyższej półki  bo jak kupi się tanio z alledrogo  to wibrację na kierownicy dalej będą- słabej jakości tuleje w tych z aledrogo)

7. silnik wentylatora nawiewu w kabinie

8. nie działające wspomaganie  -  elektryczne wspomaganie przestaje działać  kierownica chodzi ciężko, już nie wspomnę że chyba w każdej bmw 95-03  cieknie pompa wspomagania którą trzeba wymienić
9.  audio jest do bani a żeby trafić z dsp  to trzeba mieć szczęście
10. tuleje pływające w tylny zawieszeniu  (masakra z wymianą samemu!)
11. przed sprzedażą przestały częściowo działać elektryczne fotele

12. opornica wentylatora

13. odma to profilaktyczna wymiana
14. wtryski do czyszczenia na myjce ultradzwiękowej

można by pisać pewnie połowę już zapomniałem  ale to wszystko co napisałem jest do ogarnięcia  a później radość z jazdy w 100% 
aaale na samym końcu zostaje właśnie spożycie oleju przez silnik bo masz już wszystko zrobione a silnik dalej wpier....a olej.!

podobno przy 540i  jest tyle samo do zrobienia + rozrząd ok 4000zł  ale to dopiero jest radość z jazdy:) 

jak coś mi się przypomni to napiszę

 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 czy e39 z przebiegiem 250kkm-300kkm czy coś niższej klasy, młodszego, nowszego. Chce auto którym pojeżdżę pare lat

Jeśli trafisz zdrową i zadbaną e39 (nawet z przebiegiem 300k), jest duże prawdopodobieństwo, że pojeździsz długo bez większych problemów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam tyle doświadczenia z innymi markami ale np. bmw e46 ma dużo tańsze i bardziej odporne na nasze drogi zawieszenie  i  e46 320d  ze 150KM motorem  jedzie lepiej niż 530iA  tak na moje oko

2 baniaki mniej
mniejsze spalanie  mniejsze koszta   tylko trzeba z lupą kupować ! bo można się pogrążyć

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

zdecydowanie postawiłby na skode  mocne auto które nie wyczyści portfela bo zawieszenie proste jak drut a silniki diesla napędzają pół europy.. od siebie proponuje  audi A3 8p

sam swego czasu wsiadłem w BMW szału nie było.. rok i do ludzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napędzają połowę też polskiego rynku warsztatów, szczególnie 2.0tdi. Czytam jak polecasz skode i nie mogę przestać się śmiać. Te auta jak szmelcwageny są g. warte. Najlepiej kup passerati, rocznik 2002, Niemiec dzwonił by odkupić, igła, 210tys przebiegu itd.

 

wysłane przez tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

mam ibize 6 lat 1,9 tdi dłubnieta na 230 hp spalanie 6-9 litrów  przyspieszenie w okolicach 6 sec jakos specjalnie maski nie otwieram..

ale to nie passat  czy a4 gdzie zawieszka sie sypie i jest proporcjonalnie droga do zakupu auta.. silnik 2,0 tdi 8v to praktycznie to samo co 1,9 nie 16v ten ma swoje wady.. reasumując możesz się śmiać skoda to dobry wybór mocne zawieszenie i tanie w naprawie blacha ok...a tak z ciekawości napisze nowy silnik 2,0 tdi 272 konie najmocniejszy 4 cylindrowy silnik diesla na świecie vag to vag następne będzie S3/8P bo mało mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

mam ibize 6 lat 1,9 tdi dłubnieta na 230 hp spalanie 6-9 litrów  przyspieszenie w okolicach 6 sec jakos specjalnie maski nie otwieram..

Poka screen z Racelogica or it didnt happened

 

A co do spalania w dyszlu...

A3 1,9tdi Quattro min 6 średnie 8 max 13 / 100km

Alfa 159 1,9jtd Minimum trasa 5,8 średnie 8 max 13 / 100km

 

Po wioskach pełno pasków co nawet 5 nie spalą jak do kościoła jeżdżą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Tak tylko że nowa generacja w tej cenie to bez hydroactiv(w 3gen jest to tylko opcja, w 2 poprzednich to standard:) )

 

Da się trafić, z ojcem kupiliśmy pół roku temu, w tym przedziale cenowym :) 2.0 hdi w automacie, sedan, z hydro, w dobrym wyposażeniu. Tylko trzeba się nastawić że parę "szpachli" w trakcie poszukiwań się obejrzy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...