Skocz do zawartości

Szumy głośników przy podłączonych głośnikach.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Chciałbym poprosić o pomoc, iż wszystkie wskazówki jakie znalazłem na

forum już wykonałem. samochód Citroen DS4, radio oryginalne.

 

 

Przewody luźno puszczone na siedzeniach, sprawdzone masy, sprawdzony

wzmacniacz (drugi).

 

 

Problem:

 

1.Szum z głośników przy załączonej stacyjce i na wyłączonym radiu,

załączonym radiu czy też silniku. Do wzmacniacza podłączone tylko

przewody od głośników i zasilanie.

 

 

2. Po wpięciu dwóch kanałów przy przełączeniu głośności na radiu

powyżej 15 (skala do 30) nietypowy dźwięk z tweeterów, tak jakby

przeskok napięć. Przy odłączonych tweeterach to samo dzieje się na

przednich głośnikach.

 

 

Instalacja w samochodzie:

 

 

W poniższym linku znajduje się zestaw przednich głośników i tweetery

Firma Gladen typ RS165 Speed:

 

- https://www.ars24.com/lautsprecher/gladen/8499/gladen-rs-165-speed?sPartner=idealo

 

 

Link do specyfikacji wzmacniacz nr 2 Firma Blow ZR250A:

 

- http://www.morele.net/wzmacniacz-samochodowy-blow-zr250a-400w-28-111-407511/

 

 

Przewód zasilający 8mm2, a przewód wyjściowy za wzmacniaczem to zwykła

praktycznie linka około 0,75mm2. Czy ona może siać takie zakłócenia..?

 

 

3. Czy mogę bez problemu podłączyć te głośniki bezpośrednio do radia?

Problem jaki tu wynika to fakt, iż tweetery i głośniki muszą być

gdzieś jeszcze zmostkowane, ponieważ gdy odkręciłem za wzmacniaczem

przewody od głośników to tweetery również przestały grać.

 

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób zdjęcie jak podlaczyles zasilanie do wzmacniacza, ps oczywiście system przedni podlaczyles pod zwrotnice z zestawu ? Możesz podłączyc 2 way pod końcówkę radia dla sprawdzenia .Sygnał z radia do wzmacniacza jak jest realizowany ? Masz wyjścia rca w jednostce ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak:

1. Zasilanie i REM są zmostkowane przy samym wzmacniaczu. Układ wyłącza się po około 2minutach od wyciągnięcia kluczyka. Ta instalacja była już w tym samochodzie, niestety nie wiem jak to jest zrobione dokładnie. Z instalacji pozostały tylko przewody i głośniki.

2. Przewody sygnałowe są podłączone pod kostkę ISO za radiem (ktoś porobił PINy + i - na każdy kanał i wpiął je w kostkę w miejsce gdzie było wyjście na głośniki, termokurczliwe założone i piny mocno trzymają się w kostce) w kanał głośników PP i PL, wyprowadzone na RCA bezpośrednio do wzmacniacza.

3. Zdjęcie zrobię o godzienie 16 jak pójdę do znajomego, bo to nie u mnie jest problem.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie pisałem, że prawdopodobnie nie ma. cały przewód jest wpięty bezpośrednio od kostki ISO z radia do wzmacniacza. Jedna końcówka to piny na kostki ISO, a druga końcówka to RCA podłączone do wzmacniacza. To zrozumiałem, muszę zakupić konwerter, wtedy nie będę miał takich zakłóceń przy pracy dwóch kanałów, tak..?

 

Pytanie drugie, dlaczego mam szumy w głośnikach przy podłączonym zasilaniu i wyjściu wzmacniacza na głośniki. Bez przewodu sygnałowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd jest wzięte zasilanie ? Ogólnie - po co Ci taka odpowiedź ? Jaka by nie była, to powinieneś mieć wszystko podłączone prawidłowo, gdyby wtedy siało, to bym się martwił, w takim wypadku dalsze dyskusje nie mają większego sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...