Skocz do zawartości

BMW E39 - w którą pójść stronę?


Rekomendowane odpowiedzi

Świat się na 2 modelach wooferów nie kończy. Pojemność ori komory znasz. Symulacja w programie w jakiś sposób pomaga, sprawdzić można czy coś ma prawo zagrać. Ale nie ma rozwiązań plug&play w tym przypadku, do tego dochodzi kwestia źródła o czym już wspomniano.

 

A co do tego że na forum e39 chwalą... zapewne tekturowe tuby też im "dobrze dają radę" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ostatnią kwestią napawającą Was odrazą jest koncepcja podłączenia zasilania wzmaka pod instalację radia.

 

Mam tu na myśli wzmak o mocy w okolicach RMS 1% THD 2x50W. Maksymalnie może on ciągnąć w trybie ciągłym z sieci ok. 8-9A. Do tego wystarczy kabel w stylu 5-6mm2. Jeśli taki jest w serii do radia to czemu nie? Sam wzmacniacz radia nie będzie obciążony (bo nie będą do niego podpięte głośniki). Muzyki też nie będę słuchać cały czas na 100% mocy bo to mało możliwe zatem te 8-9A pewnie nigdy nie wystąpi. Zatem czemu nie? (pomijając kwestę, że "tak się nie robi").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawostek - może się komuś przyda.

Zrobiłem kilka symulacji w WinISD popularnych głośników 130mm w fabrycznych komorach BMW E39 (2,3l).

 

Głośniki które teoretycznie się nadają:

1. JBL C508GTi MkII - ok. 200Hz dla 0dB i 120Hz dla -3dB

2. Morel Tempo 5W - ok. 138Hz dla 0dB i 108Hz dla -3dB i niestety mała górka na +1dB dla 200-300Hz

3. Hertz HV130 - ok. 300Hz dla 0dB i 140Hz dla -3dB

 

 

Głośniki które teoretycznie się nie nadają:

1. DLS R5A

2. Hertz ESK 130.5

3. Hertz EV 130.5

4. Morel Maximo 5W

5. u-Dimension Jr. Comp 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam tu na myśli wzmak o mocy w okolicach RMS 1% THD 2x50W. Maksymalnie może on ciągnąć w trybie ciągłym z sieci ok. 8-9A. Do tego wystarczy kabel w stylu 5-6mm2. Jeśli taki jest w serii do radia to czemu nie? Sam wzmacniacz radia nie będzie obciążony (bo nie będą do niego podpięte głośniki). Muzyki też nie będę słuchać cały czas na 100% mocy bo to mało możliwe zatem te 8-9A pewnie nigdy nie wystąpi. Zatem czemu nie? (pomijając kwestę, że "tak się nie robi").

Na 8-9A to starcza przewod 1.5mm2 :)

Kwestia tylko ile V bedzie przy wzmaku podczas obciazenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już chcesz montować wzmacniacz to zrób to choćby zgodnie ze sztuką, nawet na zestawie kabli z Media (włączamy niskie ceny) experta. Jak interesuje cię argo audio. To masz tutaj zdjęcie instalacji miszczów z okolic Bytowa.

 

post-12801-0-53879500-1438183684_thumb.jpg

 

post-12801-0-26145000-1438183817_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 ale pozostają jeszcze pewnie jakies pasywne elementy ori systemu, wiec wpiecie przykładowo 4 kanałowego wzmacniacza pod ori instalacje głosników

 

ori wzmacniacz w BMW masz multikanalowy, kazdy glosnik jest napedzany z osobnej koncowki mocy

 

Ktoś się orientuje którędy najłatwiej (w E39 Touring) puścić kable sygnałowe z radia do wzmacniacza w bagażniku, i z powrotem głośnikowe do przednich głośników?

 

zobacz jakie masz kable glosnikowe puszczone do fabrycznego wzmacniacza u mnie w e46 to 1.5mm2 wiec wymieniac nie trzeba, chyba ze ktos musi ;) sygnalowki w e36 puszczalem przez tunel srodkowy, pozniej pod wykladzina i do bagaznika i dla mnie to byl najprostrzy sposob w e39 bedzie pewnie podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) zobacz jakie masz kable glosnikowe puszczone do fabrycznego wzmacniacza u mnie w e46 to 1.5mm2 wiec wymieniac nie trzeba, chyba ze ktos musi ;) (...)

Mam najprostszą wersję - brak wzmacniacza - brak wiązki do niego.

Wszystkie kable głośnikowe idą od radia do głośników ;( - jak wzmacniacz pojawi się w bagażniku to będę musiał ciągnąc nowe kable.

 

W każdym razie dzięki za propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ori wzmacniacz w BMW masz multikanalowy, kazdy glosnik jest napedzany z osobnej koncowki mocy

Kolega, jesli dobrze zrozumiałem chce podpiąc seryjne głosniki pod inny wzmacniacz. I teraz pytanie, czym pocięte sa głosniki w aucie, czy jest jakas jedna zwrotnica fabryczna czy po prostu woofery ida pełnym pasmem a przed syczkami np. jest wlutowany kondensator jakis i tyle. Pytanie to jest istotne jesli zamierza np. pędzic aktywnie ori system w swoim aucie, ale to pod warunkiem , ze zagosci jednostka z taka funkcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega, jesli dobrze zrozumiałem chce podpiąc seryjne głosniki pod inny wzmacniacz. I teraz pytanie, czym pocięte sa głosniki w aucie, czy jest jakas jedna zwrotnica fabryczna czy po prostu woofery ida pełnym pasmem a przed syczkami np. jest wlutowany kondensator jakis i tyle. Pytanie to jest istotne jesli zamierza np. pędzic aktywnie ori system w swoim aucie, ale to pod warunkiem , ze zagosci jednostka z taka funkcją.

 

W tym wypadku nie ma problemu - głośniki tylne idą bezpośrednio do radia. Głośniki przednie mają w oryginale "zwrotnice" zamontowaną w drzwiach (konkretnie zwrotnica składa się z kondensatora).

 

Z resztą na ten moment mam założone Helixy B52C zatem mam zwrotnice z zestawu.

 

Zastanawiam się, czy jednak nie zrezygnować z fabrycznego radia i założyć coś normalnego - zgaduje, że będzie to lepsze rozwiązanie niż oryginalne radio + wzmacniacz (a na pewno prostsze w montażu). Niestety brzydkie ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Zastanawiam się, czy jednak nie zrezygnować z fabrycznego radia i założyć coś normalnego - zgaduje, że będzie to lepsze rozwiązanie niż oryginalne radio + wzmacniacz (a na pewno prostsze w montażu). Niestety brzydkie ;/

 

Najlepiej aftermarketowe radio + wzmacniacz. ;) Jeżeli miałbyś wymienić tylko radio to zostań przy ori i dorzuć piec - efekt będzie lepszy niż końcówki z jakiegokolwiek radia a estetycznie wypadnie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli miałbyś wymienić tylko radio to zostań przy ori i dorzuć piec - efekt będzie lepszy niż końcówki z jakiegokolwiek radia

Nie zgodze sie z Tobą, chyba nie wiesz co to za kupa jesli chodzi o ori źródło w e-39, nie wiem jak seryjne nokie, ale skoro Michał wyzej napisał, ze nie sa takie złe to pewnie nie sa :)sama zmiana jednostki na jakaś w miare porzadna z prockiem ( tu w 350-400zł można nabyc cos ciekawego) pewnie zdziała więcej anizeli podłaczenie pieca pod ori jednostkę. W moim volvo wrzucenie tylko i wyłacznie 9833 i ustawienie odpowiednich czasów dało naprawde super efekt - powiem tak, lepszy niz sie spodziewałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budżet jest taki, że i tak planuje zakupić "wirtualną zmieniarkę CD" (umożliwiającą wpięcie w fabryczne radio i odtwarzanie z usb/bluetooth (lossless), ponadto umożliwia zintegrowanie z kierownicą i wyświetlaczem fabrycznym i posiadającą zestaw głośnomówiący) - takie urządzonko do tego auta to 670pln.

 

Niestety wydanie tej kasy nie poprawi kiepawego dźwięku - zatem wzmacniacz (podłączony pod sygnał z przed końcówki mocy oryginalnego radia) - powiedzmy dodatkowe ok.400pln.

 

Wychodzi w sumie 1070pln i konieczność ciągnięcia kabli do i z bagażnika.

 

Rozważam zatem, czy się nie poddać i zamiast fajnego zestawu zintegrowanego, kupić jakieś radio do max ok. 900pln (też z bluetooth itp) + moduł sterowania z kierownicy i wychodzi kwotowo podobnie, a nie muszę ciągnąć kabli.

 

Jednak, czy jakieś stosunkowo fajne radio + fabryczne głośniki będzie lepiej niż radio standard + wzmacniacz + seryjne głośniki.

 

(PS. apetyt rośnie w miarę jedzenia...

Jest jakieś radio które umożliwia np. podpięcie tweeterów do radia i ustawienie im HPF od np. 2,5kHz, z równoczesnym wysyłaniem sygnału mid (200Hz-2kHz) na wyjście RCA i do wzmacniacza i sygnałów low (20-200Hz) na inne RCA i też do wzmacniacza? (zakresy mocno orientacyjne). Z tego co widzę to radia poniżej 1k mają tylko opcję regulacji LPF dla subwoofera (na wyjściu RCA) + możliwość regulacji HPF w zakresie 80-200Hz dla głośników - czyli i tak muszą być zwrotnice pasywne.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i odnoszę wrażenie ze za chwile zboczymy na wątki typowo filozoficzne. Jak nie wiesz co wybrać to wybierz się na spota i posłuchaj innych aut. Godzina na spocie da ci więcej niż szukanie po forach tego jedynego właściwego rozwiązania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i odnoszę wrażenie ze za chwile zboczymy na wątki typowo filozoficzne. Jak nie wiesz co wybrać to wybierz się na spota i posłuchaj innych aut. Godzina na spocie da ci więcej niż szukanie po forach tego jedynego właściwego rozwiązania

 

Masz rację.

 

Zostawmy te aktywne podziały - to zmierza w złym kierunku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...