mamusa Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Świat się na 2 modelach wooferów nie kończy. Pojemność ori komory znasz. Symulacja w programie w jakiś sposób pomaga, sprawdzić można czy coś ma prawo zagrać. Ale nie ma rozwiązań plug&play w tym przypadku, do tego dochodzi kwestia źródła o czym już wspomniano. A co do tego że na forum e39 chwalą... zapewne tekturowe tuby też im "dobrze dają radę" ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaNiOn Opublikowano 29 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Ostatnią kwestią napawającą Was odrazą jest koncepcja podłączenia zasilania wzmaka pod instalację radia. Mam tu na myśli wzmak o mocy w okolicach RMS 1% THD 2x50W. Maksymalnie może on ciągnąć w trybie ciągłym z sieci ok. 8-9A. Do tego wystarczy kabel w stylu 5-6mm2. Jeśli taki jest w serii do radia to czemu nie? Sam wzmacniacz radia nie będzie obciążony (bo nie będą do niego podpięte głośniki). Muzyki też nie będę słuchać cały czas na 100% mocy bo to mało możliwe zatem te 8-9A pewnie nigdy nie wystąpi. Zatem czemu nie? (pomijając kwestę, że "tak się nie robi"). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawa88 Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Raczej nikt sobie tego z palca nie wyssał. Pomiń to już teraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Sluchaj kolejny raz to jest forum Car Audio a nie ludzi którzy chcą zastosować jakieś swoje go..ne obejscia. Zrobisz jak uważasz. Tak poza tematem z gow.na bata nie ukrecisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaNiOn Opublikowano 29 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Z ciekawostek - może się komuś przyda.Zrobiłem kilka symulacji w WinISD popularnych głośników 130mm w fabrycznych komorach BMW E39 (2,3l). Głośniki które teoretycznie się nadają:1. JBL C508GTi MkII - ok. 200Hz dla 0dB i 120Hz dla -3dB2. Morel Tempo 5W - ok. 138Hz dla 0dB i 108Hz dla -3dB i niestety mała górka na +1dB dla 200-300Hz3. Hertz HV130 - ok. 300Hz dla 0dB i 140Hz dla -3dB Głośniki które teoretycznie się nie nadają:1. DLS R5A2. Hertz ESK 130.53. Hertz EV 130.54. Morel Maximo 5W5. u-Dimension Jr. Comp 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kurol Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Mam tu na myśli wzmak o mocy w okolicach RMS 1% THD 2x50W. Maksymalnie może on ciągnąć w trybie ciągłym z sieci ok. 8-9A. Do tego wystarczy kabel w stylu 5-6mm2. Jeśli taki jest w serii do radia to czemu nie? Sam wzmacniacz radia nie będzie obciążony (bo nie będą do niego podpięte głośniki). Muzyki też nie będę słuchać cały czas na 100% mocy bo to mało możliwe zatem te 8-9A pewnie nigdy nie wystąpi. Zatem czemu nie? (pomijając kwestę, że "tak się nie robi").Na 8-9A to starcza przewod 1.5mm2 Kwestia tylko ile V bedzie przy wzmaku podczas obciazenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaNiOn Opublikowano 29 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Jak przyjdzie wzmak to się będę zastanawiać. Można by podpiąć z ciekawości oscyloskop na zasilanie wzmaka i na sygnał wyjściowy i zobaczyć czy i na ile przysiada (zasilanie jak i sygnał) w trakcie pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankus Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Jak już chcesz montować wzmacniacz to zrób to choćby zgodnie ze sztuką, nawet na zestawie kabli z Media (włączamy niskie ceny) experta. Jak interesuje cię argo audio. To masz tutaj zdjęcie instalacji miszczów z okolic Bytowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marine_4000 Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 A konkret wygląda tak; http://audiomanufakt...e39-kickpanele/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 A nie lepiej dać sobie spokój z takim podejściem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaNiOn Opublikowano 29 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Ktoś się orientuje którędy najłatwiej (w E39 Touring) puścić kable sygnałowe z radia do wzmacniacza w bagażniku, i z powrotem głośnikowe do przednich głośników? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_ps2 Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 ale pozostają jeszcze pewnie jakies pasywne elementy ori systemu, wiec wpiecie przykładowo 4 kanałowego wzmacniacza pod ori instalacje głosników ori wzmacniacz w BMW masz multikanalowy, kazdy glosnik jest napedzany z osobnej koncowki mocy Ktoś się orientuje którędy najłatwiej (w E39 Touring) puścić kable sygnałowe z radia do wzmacniacza w bagażniku, i z powrotem głośnikowe do przednich głośników? zobacz jakie masz kable glosnikowe puszczone do fabrycznego wzmacniacza u mnie w e46 to 1.5mm2 wiec wymieniac nie trzeba, chyba ze ktos musi ;) sygnalowki w e36 puszczalem przez tunel srodkowy, pozniej pod wykladzina i do bagaznika i dla mnie to byl najprostrzy sposob w e39 bedzie pewnie podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaNiOn Opublikowano 30 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 (...) zobacz jakie masz kable glosnikowe puszczone do fabrycznego wzmacniacza u mnie w e46 to 1.5mm2 wiec wymieniac nie trzeba, chyba ze ktos musi ;) (...)Mam najprostszą wersję - brak wzmacniacza - brak wiązki do niego.Wszystkie kable głośnikowe idą od radia do głośników ;( - jak wzmacniacz pojawi się w bagażniku to będę musiał ciągnąc nowe kable. W każdym razie dzięki za propozycje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszLDZ Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 ori wzmacniacz w BMW masz multikanalowy, kazdy glosnik jest napedzany z osobnej koncowki mocyKolega, jesli dobrze zrozumiałem chce podpiąc seryjne głosniki pod inny wzmacniacz. I teraz pytanie, czym pocięte sa głosniki w aucie, czy jest jakas jedna zwrotnica fabryczna czy po prostu woofery ida pełnym pasmem a przed syczkami np. jest wlutowany kondensator jakis i tyle. Pytanie to jest istotne jesli zamierza np. pędzic aktywnie ori system w swoim aucie, ale to pod warunkiem , ze zagosci jednostka z taka funkcją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Wsadzilem hv135 w nie duzo większej komory do swojej c4 i daja jako tako rade juz kilka lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaNiOn Opublikowano 30 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Kolega, jesli dobrze zrozumiałem chce podpiąc seryjne głosniki pod inny wzmacniacz. I teraz pytanie, czym pocięte sa głosniki w aucie, czy jest jakas jedna zwrotnica fabryczna czy po prostu woofery ida pełnym pasmem a przed syczkami np. jest wlutowany kondensator jakis i tyle. Pytanie to jest istotne jesli zamierza np. pędzic aktywnie ori system w swoim aucie, ale to pod warunkiem , ze zagosci jednostka z taka funkcją. W tym wypadku nie ma problemu - głośniki tylne idą bezpośrednio do radia. Głośniki przednie mają w oryginale "zwrotnice" zamontowaną w drzwiach (konkretnie zwrotnica składa się z kondensatora). Z resztą na ten moment mam założone Helixy B52C zatem mam zwrotnice z zestawu. Zastanawiam się, czy jednak nie zrezygnować z fabrycznego radia i założyć coś normalnego - zgaduje, że będzie to lepsze rozwiązanie niż oryginalne radio + wzmacniacz (a na pewno prostsze w montażu). Niestety brzydkie ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mamusa Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Zastanawiam się, czy jednak nie zrezygnować z fabrycznego radia i założyć coś normalnego - zgaduje, że będzie to lepsze rozwiązanie niż oryginalne radio + wzmacniacz (a na pewno prostsze w montażu). Niestety brzydkie ;/ Najlepiej aftermarketowe radio + wzmacniacz. ;) Jeżeli miałbyś wymienić tylko radio to zostań przy ori i dorzuć piec - efekt będzie lepszy niż końcówki z jakiegokolwiek radia a estetycznie wypadnie lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszLDZ Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Jeżeli miałbyś wymienić tylko radio to zostań przy ori i dorzuć piec - efekt będzie lepszy niż końcówki z jakiegokolwiek radiaNie zgodze sie z Tobą, chyba nie wiesz co to za kupa jesli chodzi o ori źródło w e-39, nie wiem jak seryjne nokie, ale skoro Michał wyzej napisał, ze nie sa takie złe to pewnie nie sa :)sama zmiana jednostki na jakaś w miare porzadna z prockiem ( tu w 350-400zł można nabyc cos ciekawego) pewnie zdziała więcej anizeli podłaczenie pieca pod ori jednostkę. W moim volvo wrzucenie tylko i wyłacznie 9833 i ustawienie odpowiednich czasów dało naprawde super efekt - powiem tak, lepszy niz sie spodziewałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mamusa Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Założyłem że rozmawiamy o budżetach niższych niż "porządne radio z aktywką" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaNiOn Opublikowano 30 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Budżet jest taki, że i tak planuje zakupić "wirtualną zmieniarkę CD" (umożliwiającą wpięcie w fabryczne radio i odtwarzanie z usb/bluetooth (lossless), ponadto umożliwia zintegrowanie z kierownicą i wyświetlaczem fabrycznym i posiadającą zestaw głośnomówiący) - takie urządzonko do tego auta to 670pln. Niestety wydanie tej kasy nie poprawi kiepawego dźwięku - zatem wzmacniacz (podłączony pod sygnał z przed końcówki mocy oryginalnego radia) - powiedzmy dodatkowe ok.400pln. Wychodzi w sumie 1070pln i konieczność ciągnięcia kabli do i z bagażnika. Rozważam zatem, czy się nie poddać i zamiast fajnego zestawu zintegrowanego, kupić jakieś radio do max ok. 900pln (też z bluetooth itp) + moduł sterowania z kierownicy i wychodzi kwotowo podobnie, a nie muszę ciągnąć kabli. Jednak, czy jakieś stosunkowo fajne radio + fabryczne głośniki będzie lepiej niż radio standard + wzmacniacz + seryjne głośniki. (PS. apetyt rośnie w miarę jedzenia...Jest jakieś radio które umożliwia np. podpięcie tweeterów do radia i ustawienie im HPF od np. 2,5kHz, z równoczesnym wysyłaniem sygnału mid (200Hz-2kHz) na wyjście RCA i do wzmacniacza i sygnałów low (20-200Hz) na inne RCA i też do wzmacniacza? (zakresy mocno orientacyjne). Z tego co widzę to radia poniżej 1k mają tylko opcję regulacji LPF dla subwoofera (na wyjściu RCA) + możliwość regulacji HPF w zakresie 80-200Hz dla głośników - czyli i tak muszą być zwrotnice pasywne.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankus Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Za 800zł kupisz Clariona CZ703 a za 900zł Alpine CDE-195BT obydwa wyposażone w aktywne zwrotki, czasówki i BT. Oczywiście nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malutki Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Tak czytam i odnoszę wrażenie ze za chwile zboczymy na wątki typowo filozoficzne. Jak nie wiesz co wybrać to wybierz się na spota i posłuchaj innych aut. Godzina na spocie da ci więcej niż szukanie po forach tego jedynego właściwego rozwiązania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaNiOn Opublikowano 30 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Tak czytam i odnoszę wrażenie ze za chwile zboczymy na wątki typowo filozoficzne. Jak nie wiesz co wybrać to wybierz się na spota i posłuchaj innych aut. Godzina na spocie da ci więcej niż szukanie po forach tego jedynego właściwego rozwiązania Masz rację. Zostawmy te aktywne podziały - to zmierza w złym kierunku ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mamusa Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 CZ703 ma teoretycznie wszystko czego potrzebujesz. Oprócz wyglądu ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankus Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 CZ703 ma teoretycznie wszystko czego potrzebujesz. Oprócz wyglądu ;) Z nowych radyjek to większość odstaje wizualnie od designu wnętrz aut. Szczególnie tych z przełomu lat 90". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.