Skocz do zawartości

KaNiOn

Użytkownik
  • Postów

    49
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Bielsko-Biała

Ostatnie wizyty

296 wyświetleń profilu
  1. Chciałem coś w klasie A/B i chciałem osobne bardziej rozbudowane DSP no i chciałem się "pobawić" z kablami - P Six nie rozwiązuje tych "problemów". Ten system co chce złożyć na klockach jw. ma w założeniu grać odczuwalnie lepiej od PP82DSP - czy tak będzie - dam znać (OFC będzie to subiektywna opinia). OFC mam świadomość, że to żaden HighEnd - za tanio 😉. Dam też znać czy to miało sens - na razie to nie bo póki co potykam się o te klocki w domu 😂. Na razie czekam bo jeszcze inne opcje chce posprawdzać zanim zacznę pruć bagażnik. Chętnie bym wrzucił Helixa C lub Mosconi Zero (ew. A/S) -> niestety zestaw jak od DLSa wyszedłby kilkukrotnie drożej i takiej kwoty na audio w aucie na ten moment nie chce przeznaczać. Co do DSP ta sama historia - w samych klockach na płytce to klasa Helixa 3 Pro - czy implementacja jest równie dobra (lub zła - niektórzy nie lubią Helixów)? czy gra tak samo? - wie ten co słuchał obu - ja nie wiem, ale lubię DACi na AKMach, soft też ma spoko zatem dałem mu szanse - wg recenzji lipy nie ma. Co do wyklejenia drzwi - cel był taki by wyeliminować ew. rezonanse boczków, plus sama mata też wbrew pozorom całkiem nieźle izoluje akustycznie. Czy żałuje? Nie 😉. Czy jest jakoś odczuwalnie lepiej? Też nie, ale jak sam zauważyłeś "zauważalnie lepiej" to jest, zapewne jak całe auto wybebeszysz i wydasz pare k na maty. Czy bym zauważył różnice bez tej maty? Pewnie nie, no chyba, że coś by dzwoniło 😂.
  2. Pytanie czy Twój schowek/ radio pochodzą z tego auta 😉 Ludzie piszą, że nic kodować nie trzeba - wpina się "specjalny" kabel AUX BMW i nagle pojawia się opcja AUX klikając "mode" w radiu - tu jest filmik z montażu: https://youtu.be/4bQzxaaDQ6E Tutaj przykładowy kabelek: https://allegro.pl/oferta/kabel-gniazdo-aux-jack-bmw-quadlock-bmw-z4-e85-x3-e83-e39-e60-e61-e63-e64-14706221172 Wpisując swój VIN w realom może mógłbyś sobie prześledzić jaki jest oryginalny numer kabelka - najbezpieczniejsza opcja, a pewnie nie kosztuje dużo. Z tego co widzę w poniższym dokumencie - AUX był dostępny dla wszystkich wersji audio jako osobna opcja. Możesz wyjąć radio i obadać czy jest podpięty ten AUX co go masz. Co do systemu to tu masz opis dla E83: https://share.qclt.com/bmw资料/ICT/English/Participant_manual/mfp-hgk-brk-e83-info-kommu_en.pdf
  3. Tu masz jeszcze dodatkowo na szybko link do kablozy audio w E90 -> w E83 pewnie jest to samo: https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=138949
  4. Na przykład czytając instrukcje obsługi własnego auta... Mozna też "wyklikać na radiu"... Nie wiemy jaki masz system audio (HiFi, Top HiFi, Logic 7 itd). Nie wiemy jaki masz Head Unit CCC, M-ASK, M-ASK2 czy jeszcze coś innego? W każdym aucie "jest miejsce" i "się da" - pytanie co konkretnie chcesz zrobić? System aktywny? Pasywny? Źródłem "radio" BMW? Masz tam wzmaka fabrycznego (jak tak to po światłowodzie czy analogowego)? Nie napisałeś nawet jaki masz zestaw audio jw. Nie rozumiem. Masz już coś grzebane z audio czy pełna seria? Jak pełna seria to nigdzie nie masz 50mm2 (chyba, że główny przewód plusowy od aku pod maskę ;)) Co chcesz uzyskać? Planujesz jakieś "rekordy SPL", że Ci 300/350A potrzebne? Jaki wzmak chcesz tam pchać? Jak planujesz do tych ~600W RMS w klasie AB do normalnego słuchania w podróży to fabryczny powinien dać radę bez problemu. Masz BMW w którym chcesz grzebać to se idź na https://www.realoem.com i sprawdź jaki dokładnie masz altek... Dowiesz się tam też z czego się Twój system audio dokładnie składa itd... Można. Jakieś błędy się mogą pojawić po ponownym zapięciu akumulatora, ale jak zapniesz aku z powrotem i zamkniesz auto z pilota i zostawisz na 30min to się same skasują. Gwiazdka taka, że po takiej operacji możesz np. stracić jakieś adaptacje - jeśli auto jest w pełni sprawne - nie ma problemu, jeśli natomiast już "ledwo jedzie" to może "jeździć jeszcze gorzej", aż się znowu nie skalibruje - nie wiem jak dokładnie to wygląda w tym modelu ale odpinałem aku wiele razy w E34/E39/F11 i nie było żadnych problemów - to w końcu auto jak auto - odpięcie aku w celu choćby wymiany to normalna sprawa i samo w sobie "groźne" nie może być...
  5. Przygotowałem sobie zestawienie wyników pomiarów tłumienia/izolacji różnych "pianek" - wrzucam bo może innym też się przyda. Zestawienie przygotowane w oparciu o YT i pomiary własne. Dobór danych: Wybierałem takie filmy gdzie pomiar jest dokonywany stosunkowo prawdziwym sonometrem w powtarzalnych warunkach i powtarzają się te same maty u różnych twórców z podobnym wynikiem. Wyniki z YT odczytywałem na oko. Pomiary własne: Wyniki własne mierzyłem sonometrem w trybie FAST z zapisem próbki co 0,5sec (czas pomiaru 30sec). Z listy wyników odrzuciłem pierwsze i ostatnie wartości (zanim matę docisnąłem), a dla reszty wybrałem wartość środkową (medianę) -> wynik jest dzięki temu znacznie precyzyjniejszy. Moje pomiary dokonywałem wielokrotnie i są bardzo powtarzalne - aczkolwiek trzeba przyjąć dla całej listy pewną odchyłkę +/- i traktować ją orientacyjnie. DECLAIMER: Jest to lista orientacyjna i należy do niej podchodzić z głową jak i z rezerwą. Nie każdej maty można użyć wszędzie (choćby wodoodporność, są też wymieszane materiały izolujące i absorbujące itd). Wynik z sonometru to oczywiście wyłącznie jeden parametr - nie wiemy np. z tej listy jak maty sobie radzą w funkcji częstotliwości, warunki pomiaru są dalekie od warunków w aucie itd. Producer Model Before After Delta Source Comment STP Barer 4KC 4mm 80 71 9 https://www.youtube.com/watch?v=93gMzL3AjJc Bitmat C6s 81,5 72 9,5 Self measurement STP Splen 8mm 81 71 10 https://www.youtube.com/shorts/tChUUJkYM9Q Bitmat K6s 81,5 71,3 10,2 Self measurement STP Aeroflex 10mm 81 69 12 https://www.youtube.com/shorts/tChUUJkYM9Q Gladen Aerowave 81 66,5 14,5 https://www.youtube.com/shorts/Dlr0_ijvYlc STP Blackton 4mm 81,5 65,4 16,1 Self measurement Comfortmat Vision Red 6mm 80 62 18 https://www.youtube.com/shorts/wwZDFw6fbD0 Comfortmat Tsunami 12mm 90,8 72 18,8 https://www.youtube.com/watch?v=XcKb1Mav7WE Mesure on different side STP Accent 10mm 81 62 19 https://www.youtube.com/shorts/tChUUJkYM9Q STP Blackton 4mm + Blackton 4mm 81,5 60,3 21,2 Self measurement Comfortmat Tsunami 12mm 81 55,4 25,6 https://www.youtube.com/shorts/Dlr0_ijvYlc STP Magma 6mm 81,5 55,9 25,6 Self measurement STP Sonora 5,2mm 81,5 55,9 25,6 Self measurement Comfortmat Integra 6mm 90,8 65 25,8 https://www.youtube.com/watch?v=XcKb1Mav7WE DrArtex Integra 6,5mm 81 55 26 https://www.youtube.com/shorts/Dlr0_ijvYlc Comfortmat Tsunami 18mm 81 55 26 https://www.youtube.com/shorts/Dlr0_ijvYlc Comfortmat Blockshot 7mm 81 55 26 https://www.youtube.com/watch?v=xc_fRIYbaqs SGM Barier Lite 6mm 90,8 63,5 27,3 https://www.youtube.com/watch?v=XcKb1Mav7WE Comfortmat Blockshot 7mm 90,8 62,5 28,3 https://www.youtube.com/watch?v=XcKb1Mav7WE Comfortmat Blockshot 7mm 79 50,5 28,5 https://www.youtube.com/watch?v=PaImQx_87Yw Comfortmat Raptor 4mm 81 52,5 28,5 https://www.youtube.com/shorts/wwZDFw6fbD0 DrArtex VibroBarier 7mm 81 52 29 https://www.youtube.com/watch?v=xc_fRIYbaqs Comfortmat Raptor 4mm 81 52 29 https://www.youtube.com/watch?v=xc_fRIYbaqs Comfortmat Raptor 4mm 81 52 29 https://www.youtube.com/shorts/tChUUJkYM9Q STP Blackton 4mm + Blockator 3mm 81,5 52,2 29,3 Self measurement STP Barer 4KC 4mm + Noiseblock 3mm 79 49,5 29,5 https://www.youtube.com/watch?v=JcoLD2Npa0Y Bitmat C6s + Raptor 4mm 81,7 52,1 29,6 Self measurement Bitmat K6s + Raptor 4mm 81,7 51,8 29,9 Self measurement STP Barer 4KC 4mm + Noiseblock 3mm 80 50 30 https://www.youtube.com/watch?v=93gMzL3AjJc STP Barer 4KC 4mm + Noiseblock 3mm 79 49 30 https://www.youtube.com/watch?v=PaImQx_87Yw Bitmat K6s + Blockator 3mm 81,5 51,5 30 Self measurement Bitmat C6s + Blockator 3mm 81,5 51,4 30,1 Self measurement Comfortmat Raptor 4mm 81,5 51,3 30,2 Self measurement Comfortmat Raptor 4mm 81,5 51,2 30,3 Self measurement (second measurement) STP Blackton 4mm + Blackton 4mm + Blockator 3mm 81,5 51,1 30,4 Self measurement STP Blackton 4mm + Noiseblock 3mm 79 48,5 30,5 https://www.youtube.com/watch?v=JcoLD2Npa0Y Comfortmat Turbo V-ton 8 + Blockator 3mm 79 48,5 30,5 https://www.youtube.com/watch?v=wogVueaDTMk Comfortmat Blockator 3mm 81,5 50,7 30,8 Self measurement SGM Barier Ultra 6mm 90,8 59,5 31,3 https://www.youtube.com/watch?v=XcKb1Mav7WE STP Blackton 8mm + Noiseblock 3mm 79 47,5 31,5 https://www.youtube.com/watch?v=wogVueaDTMk Comfortmat Vision Red 6mm + Blockator 3mm 90,8 58,2 32,6 https://www.youtube.com/watch?v=XcKb1Mav7WE Comfortmat Raptor 4mm + Blockator 3mm 81,5 48,7 32,8 Self measurement Comfortmat Titan 8mm 81 48 33 https://www.youtube.com/watch?v=xc_fRIYbaqs STP Biplast Premium15mm + Noiseblock 3mm 90,8 57,5 33,3 https://www.youtube.com/watch?v=XcKb1Mav7WE SGM Barier Mix 6mm 90,8 57,5 33,3 https://www.youtube.com/watch?v=XcKb1Mav7WE Comfortmat/STP Vision Red 6mm + Noiseblock 3mm 90,8 57,3 33,5 https://www.youtube.com/watch?v=XcKb1Mav7WE Comfortmat Titan 8mm 81 47 34 https://www.youtube.com/shorts/uTpkIrUXDgk
  6. Jeśli chodzi o samo połącznie BMW HUD -> DSP IN -> DSP OUT - to do tego miejsca mogę się zapiąć bezpośrednio interfejesem audio z PC i mierzyć -> nierównej charakterystyki częstotliwościowej się spodziewam, ale problemów fazowych czy czasowych na tym etapie się nie spodziewam - póki wszystko idzie po kablach to faza i czasy się muszą zgadzać (tak myślę) - z resztą na tym poziomie nie mam możliwości korekcji ani fazy ani czasów. Jeśli chodzi o DSP OUT -> wzmacniacze -> głośniki - to tu już korzystam z mikrofonu i OFC patrzę na wszystko (najpierw fazy, później czasy, później zwrotnice (w moim wypadku woofery vs reszta pasma (mid+tweeter)), później EQ - i tak wiele razy w kółko aż wszystko się zgadza).
  7. Kolejne zmiany planuje w jakiś tam etapach na podstawie nabytych doświadczeń z etapów wcześniejszych. Teraz jest etap montażu sprzętu jw. i strojenia. Pierwotnie kupiłem komplet Matcha, złożyłem jw. i to miał być system docelowy i koniec tematu. No właśnie - miał 😉 Teraz to hobby 😂. Dalszym etapem albo będzie dokupienie wzmaka i dołożenie suba, albo pełnej 3 drożnej aktywki, albo zmiany głośników ew. dowolne łączenie tych etapów. Po to kupiłem DSP z wieloma drogami i ficzerami by się nie ograniczać na przyszłość. Wiązki i ułożenie w bagażniku też planuje "na przyszłość". Aktywny 3way mnie trochę odrzuca - bo trzeba całe auto wybebeszyć i kable dociągnąć - ale jw. nie wykluczam go.
  8. W tym miejscu może też pytanie do Was: DSP D68SP daje możliwość niezależnej regulacji EQ wejść od regulacji EQ wyjść. a) lepiej poustawiać sobie sygnał z wejść analogowych (źródło HUD/NBT BMW) aby był płaski, z wejścia bluetooth - też by był płaski (jeśli nie będą) i dopiero na tym poustawiać EQ wyjść wg. mikrofonu do zadanej target curve? b) olać ustawianie samych wejść i ustawić tylko wyjścia wg. mikrofonu do zadanej target curve. Bo im mniej EQ tym lepiej? Polecacie opcje a) czy opcje b)?
  9. Idziemy w HighEnd 😂 Ogólnie będzie mnóstwo zabawy z montażem tych zabawek zatem zapewne aktualizacja nie prędko. Plan jest taki by CCi2 zasilał woofery pod fotelami (2x170W 2om), natomiast CCi44 - przód i tył (4x85W 4om). Docelowo może jeszcze kiedyś dojdzie CCi500 do subwofera w bagażniku.
  10. Niby tak, ale pytanie na ile szczelnie jest to "zamalowane". Teorie znam. Pytałem jak z praktyką - mnóstwo firm car-audio stosuje takie wygłuszenia w wersji z dodatkową pastą i bez (same maty). Może jest ktoś na forum, kto ma to samo auto od lat, albo zna auta z takim wytłumieniem po latach?
  11. Wszyscy to robią właśnie taką technologią - maty + masa. Zastanawia mnie czy ma ktoś doświadczenia z takim wygłuszeniem po latach? Woda tam nie podchodzi? Nadkola nie zaczynają gnić? Nigdy nie dokleimy maty na zgrzewkach blach na 100% powierzchni na 100% na szczelnie, a jak wiadomo woda chętnie włazi we wszelkie mikro dziurki i zaczyna się tam rozpychać pod spodem...
  12. Jest tego sporo - wymieniłem te zestawy, które wg. niemieckich czasopism i innych źródeł w necie są "topowe" - np.: https://carhifi-magazin.de/down/ch_testliste.pdf Sam wybierałem pomiędzy nimi, wybrałem Match i jest OK, aczkolwiek odczuwam pewien niedosyt i dziś raczej bym się uśmiechał do AudioSystem HX FIT, aczkolowiek być może błędnie - ja ma to jeszcze nie ustawione finalnie, mam też słabszy i starszy wzmak niż autor wątku. Na pewno Matche wyglądają w ręce tandetnie - plastikowe kosze, a w wooferach kosze z blaszki jak od puszki z piwa - komplet Helixów DB 52.1 Dark Blue, które miałem w poprzednim aucie kosztujących swego czasu 1/4 ceny Matcha na oko wygląda przy Matchu jak jakiś High End 😂
  13. Moim zdaniem w "nowszych" BMW kluczem do sukcesu jest amp z DSP -> to już masz. Dalej ustawienie wszystkiego prawidłowo (w tym wywalenie centralnego i wyciszenie/wyłączenie tyłu - dzięki temu uzyskasz prawidłową scenę, pozycjonowanie instrumentów, detale). Czy zmiana głośników jest konieczna i ile poprawia? Moim zdaniem zmiana wooferów z fabrycznych HiFi na Match (czy inne aftermarketowe dobrej jakości) zmienia bardzo dużo - woofery fabryczne są po prostu mułowate i dudniące. To już też masz za sobą. Tweetery fabryczne też są mega słabe - zatem ich wymiana na cokolwiek też sporo wnosi. Midy czy Match czy fabryczne - ja jakoś nie obserwuje spektakularnych różnic. Tutaj pojawia się problem - ciężko zmienić same tweetery -> trzeba mieć do tego jakąś zwrotnicę pasującą też do midów, ewentualnie pociągnąć kable i zestroić wszystko aktywnie - koszt spory. IMO - na ten moment polecam Ci jak koledzy wyżej skupić się na strojeniu systemu - zastanowić co i jak chciałbyś inaczej i przekazać info komuś kto umie to ustawić. W drugiej kolejności dopiero zmieniać głośniki jak nie będziesz zadowolony, a między Braxami, a fabryką z BMW (HiFi) jest ogromna przepaść tak cenowa jak i zapewne jakościowa - masz dostępne np. AudioSystem HXFIT 100 BMW UNI EVO 3 - komplet wszystkiego co trzeba kosztuje obecnie ok. 1,5k PLN. Ewentualnie ESX VXB4.2C za ok 1k PLN. Jest też Match C42-FRT (tego mam ja i jw. tweeter zauważalnie lepszy niż fabryka, ale ogólnie to d* nie urywa). Wyżej cenowo masz zestaw Helix Ci7 za ok. 4k PLN. Poza zestawami dedykowanymi do BMW masz też całe morze innych zestawów, które wejdą w drzwi przy odrobinie pracy instalatora. Brax to już z 8-10k PLN jak i trzeba boczki przerabiać by wcisnąć tam 160mm głośnik. Info jw. na podstawie nikłego doświadczenia i własnych riserchy i doświadczeń:
  14. Ma ktoś jakieś doświadczenia z tymi wzmacniaczami? Wg. testów Car&HiFi: https://carhifi-magazin.de/chtestliste.php DLS CC44 wypada na poziomie np.: Hifonics ZRX9404 Hifonics VXI9404 Audio System R-110.4 Helix M Four DSP ...i całej masy wzmaków "przeciętnych" Jest też gorszy od np. Hifonics TRX6006 czy Mosconi 130.4. Tutaj: https://www.dropbox.com/s/ttqllik75sefne2/High Value Amplifier Shootout.pdf?dl=0 jest oceniony na równi z np. Zapco ST-4XSQ Zastanawiam się nad wymianą Match PP82DSP na zestaw jakiś wzmaków A/B (taka fantazja) i w oko wpadł mi komplecik DLC CCi-44 (średnie + góra (na ten moment Match)) + CCi-2 (woofery (na ten moment też Match - 2om)). Pytanie tylko, czy nie jest to downgrade i lepiej zabrać tego Hifonics TRX6006 (skoro tak świetnie jest oceniany w Car&HiFi: https://www.carfeature.de/media/pdf/e0/3e/49/Test.pdf) - jego minusem jest natomiast wbudowane DSP (wolałbym jednak osobne + nie wiem czy TRX6006DSP dogada się z sygnałem zbalansowanym na wejściu - tu ktoś miał dokładnie problem, którego wolałbym uniknąć: https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1635658).
  15. Cześć, Po rozstaniu się z BMW E39, czas na następcę i jak w każdym aucie - zrobienie w nim jako-takiego audio. Tym razem zdecydowałem pójść w stronę normalnych rozwiązań i zostawić za sobą moje dotychczasowe doświadczenia z agro-audio. Założenia pozostały bez zmian - ma kosztować paczkę draży i grać jak w filharmonii 😉 No to po kolei - pacjent: Pacjent miał fabryczne audio HiFi (100mm mid w boczkach drzwi, tweetery w lusterkach, 100mm mid wraz z tweterem na środku deski, woofery pod przednimy fotelami, midy i twettery w dachu dla pasażerów tylnej kanapy oraz wzmacniacz w bagażniku). Dla przeciętnego posiadacza auta ten zestaw grał "przyzwoicie". Natomiast oczywiście miał pewne (dla mnie spore) wady: 1. Woofery pod fotelami były bardzo wolne i rozlazłe - szybka stopa perkusji i słyszymy buuuuuu... 2. Tony wysokie baardzo słabe i ostre. 3. Brak stereofonii i detali. Po przeczytaniu całego Internetu zdecydowałem się na zestaw Match do BMW jako kompromis ceny i łatwości montażu i opinii. Budżet jaki jest taki jest, a po latach obcowania ze słabym audio w autach - wymagania nie były wysokie. Wg. forów czy testów w niemieckich gazetach Match UP C42BMW-FRT.1 + Match UP W8BMW-S to ponoć najlepsze co można kupić do BMW w zakresie zestawów plug&play (pomijając AudioSystem HX, który niestety już gra w zupełnie innej lidze cenowej). Zestaw głośników trzeba czymś napędzić i tu założyłem, że musi być DSP -> dzięki Waszym radom miałem w poprzednim aucie radio z DSP i byłem z niego bardzo zadowolony. Tutaj ponownie - biorąc pod uwagę kompromis ceny i łatwości montażu - stanęło na Match PP82DSP - bo tani znalazłem na ebazarku. Do tego przydałoby się czymś wygłuszyć drzwi + komory wooferów. Postawiłem na maty STP Gold (6szt) + STP BLACKTON 4mm (2szt) i 8mm (2szt). Głośniki wymieniałem w drzwiach L+P i pod fotelami. Głośnik centralny odpiąłem całkiem, Głośniki tylne ściszyłem by coś tam grały pasażerom, ale żebym ja ich nie słyszał - dla tylnych głośników nie ruszałem EQ - zostało płaskie, ustawiłem tylko czasy. No i czas na zabawę. W pierwszej kolejności zrobiłem szablony z kartonu (chyba dzięki temu podejściu ostatecznie zamiast zużyć ~6mat jak wynikało z info w necie - zużyłem w sumie 3 - nie został praktycznie żaden odpad): Później na jej podstawie powycinałem kształty z maty - od razu dla lewej i prawej strony: Wygłuszyłem komory wooferów (nie zaklejając otworka "stratnego", czy tam odprowadzającego wilgoć), oblutowałem też kabelki z zestawu - szkoda, że producent fabrycznie tego nie robi ew. powinna być tulejka: Oraz blachy pod obudowami (też nie zaklejając miejsca gdzie uszczelka opiera się o nadwozie): Pozostało wyklejenie boczków i montaż głośników. Kable okleiłem taśmą piankową + parcianą, żeby nic nie dzwoniło. Wypadałoby też zerwać piankę paroizolacyjną z drzwi i wygłuszyć same drzwi jeśli się jest Profi - ja jestem druciarzem i tego nie robiłem, ograniczyłem się do samej "komory głośnika" - czyli w wypadku BMW - boczków: Po montażu - strojenie. Z tym było najwięcej zabawy. Najpierw woziłem się ze zmierzaniem i kodowaniem ostatecznie WSZYSTKICH MOZLIWYCH KOMBINACJI opcji. Szczegóły w tym temacie: Ostatecznie nie znalazłem, żadnego płaskiego ustawienia -> każde ma jakąś korekcję. Nie wiem czy to wynika z wersji softu, daty produkcji auta, modelu czy czego - zostawiłem ustawienia fabryczne jak dla HiFi opisane tu: Dalej ustawiłem w kolejności: 1. Zwrotnice (LR4 - 24db/okt) 2. Czasy - mierzyłem i ustawiłem za pomocą Holm Impulse. 3. Ustawiłem EQ - najpierw wg. automatycznych wyliczeń REW, później dostosowywałem ręcznie. 4. Ustawiłem poziomy L vs R w oparciu o SPLMeter i wykresy w REW. Screeny z Helixa bieżących ustawień: A tak to wyszło (screen z punktu 4 czyli ustawiania poziomów - robiłem to z miesiąc później, niż ustawienia EQ - widać, że trochę się EQ rozjechało po wygrzaniu głośników - trzeba będzie poprawić) + trochę podbiłem woofery pod fotelami bo basu była za mało jak ustawiłem wg. mojej "target curve": Efekt? Zaj* - jestem bardzo zadowolony, przede wszystkim jest precyzja i stereofonia, bas jest szybki. Wszystko super. Cel osiągnięty. Co dalej? Zacząć od nowa 😉 Męczą mnie wysokie tony w niektórych rockowych kawałkach - trzeba by je przyciąć i poustawiać jeszcze raz. Nabrałem też doświadczenia z ustawieniem tego wszystkiego - zatem ustawiłbym wszystko na nowo. Poszukałbym też czy woofery pod fotelami mogą grać wyżej - nie zapowiadało się na to, ale może mogą - jeśli tak dałoby to szerszą możliwość ew. wymiany zastawu w drzwiach. No i zabawa się rozkręca: 1. Skoro może być tak dobrze to może jakby wrzucić lepszy wzmacniacz to byłoby jeszcze lepiej? (jak głośno się słucha to robi się hałas - zgaduje, że to Match nie daje rady trzymać głośników w ryzach). 2. Przydałyby się wyższej klasy głośniki wysokotonowe - już się uśmiecham do jakiś Scan Speaków R1904/613001. No i Oczywiście - wszystkie Wasze opinie, rady, sugestie - bardzo mile widziane.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...