Skocz do zawartości

BMW e91 330xd - Kwiat polskiego caraudio ;)


pavliq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Furtki sa na tyle przyjazne, ze mozesz sobie zbudowac komore praktycznie pod kazda 16'tke, ktora dobrze czuje sie w tym srodowisku. ;)

tak, ale w planach jest montaż 18 od scana, albo 2x18 na stronę :)  nie mam jakiejś potrzeby posiadania komór, z praktycznych aspektów cenię sobie również kieszenie w drzwiach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 349
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

 


tak, ale w planach jest montaż 18 od scana, albo 2x18 na stronę  nie mam jakiejś potrzeby posiadania komór, z praktycznych aspektów cenię sobie również kieszenie w drzwiach ;)

 

No przy 2x18 to raczej praktyczne aspekty nie beda mialy juz znaczenia. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przy 2x18 to raczej praktyczne aspekty nie beda mialy juz znaczenia. ;)

jak dobrze pójdzie to i kieszeń i 2 woofery po modach wejdą :)

To fakt, gdyz jedna 18'tka nie zmiesci sie w dolnym rogu drzwi.

zmieści się, tylko będzie delikatnie nachodziła na listwę ozdobną. Wszystko da się rozwiązać szlifierką :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Revelator nie bardzo ma ochotę grać w komorze , a może inaczej, komora pod niego musi mieć trochę abstrakcyjny litraź jak na warunki ca.

I tak jak Bury wspomniał próbowałem zrobić największe jakie się da, wyszło ca.12 litrów, ale revelatory się w nich udusiły.

Zostałem z kulfonami na drzwiach :-)

Dlatego pełne drzwi tak jak to planuje Paweł, są lepszym wyjściem.

Z małym zastrzeżeniem, że o ile tec i f1 są przeznaczone do warunków ca to zwykły revelator domowy nie ma żadnej ochrony przed wwilgocią w pełnych drzwiach może z czasem to być problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Revelator nie bardzo ma ochotę grać w komorze , a może inaczej, komora pod niego musi mieć trochę abstrakcyjny litraź jak na warunki ca.

I tak jak Bury wspomniał próbowałem zrobić największe jakie się da, wyszło ca.12 litrów, ale revelatory się w nich udusiły.

właśnie o to chodzi - w tych furtkach komory może i da się zrobić, ale nie jakieś ogromne. Na duży plus prawie płaska powierzchnia tapicerki i sporo miejsca pod spodem, ale wyjdzie na oko z 9-10 litrów. Jakbym tego nie zrobić to komora i tak się tu nie sprawdzi w tym wypadku, z kolei woofer jest b. fajny i nie ma sensu go zmieniać.

 

Z małym zastrzeżeniem, że o ile tec i f1 są przeznaczone do warunków ca to zwykły revelator domowy nie ma żadnej ochrony przed wwilgocią w pełnych drzwiach może z czasem to być problem.

zrobi się jakiś daszek z pianki - będzie musiało wystarczyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka zdjęć z prac nad bagażnikiem.

Jest tam naprawdę dużo miejsca, usuwając fabryczne "wytłoczki" okazuje się, że schowek (ten model z racji na rozmiar tłumika ma tylko schowek w miejscu koła zapasowego) jest całkiem pojemy. Co więcej można dość łatwo go zdemontować i pracować z tym elementem na zewnątrz auta.

Niestety wymiary schowka okazały się trochę za małe i wymagał on przeróbki. Zabrakło około 8-10 cm :)

 

Po złożeniu pod fabryczną podłogą jak widać zmieszczą się 3 wzmacniacze, zwrotnice, procesor i kilka innych elementów. I to bez podnoszenia podłogi wyżej :)

 

post-3253-0-55313200-1423421021_thumb.jpg post-3253-0-03224800-1423421022_thumb.jpg post-3253-0-55455500-1423421022_thumb.jpg post-3253-0-06330400-1423421023_thumb.jpg post-3253-0-55164700-1423421023_thumb.jpg post-3253-0-05316500-1423421024_thumb.jpg post-3253-0-56612000-1423421024_thumb.jpg post-3253-0-08156600-1423421025_thumb.jpg post-3253-0-56511300-1423421025_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczny schowek wymagał trochę bardziej regularnych kształtów, na bazie szablonu zostały przygotowane odpowiednie formatki.

Wszystko jak najcieńsze i jak najlżejsze (same piece będą swoje ważyć) - zabudowa wykonana z płyty MDF o grubości 3mm :D

 

post-3253-0-42783600-1423563192_thumb.jpg post-3253-0-10467900-1423563193_thumb.jpg post-3253-0-44587200-1423563193_thumb.jpg post-3253-0-76854000-1423563193_thumb.jpg post-3253-0-26280100-1423563194_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł jest jak najbardziej fajny, ale moim zdaniem idealnie sprawdziłby się z mniejszymi piecami. Podłączenie ich do prądu jak i regulacje gaina będą dosyć kłopotliwe. W e90 montowałem wzmacniacz do góry nogami, do płyty mdf która przykręcona była do półki, w kombi raczej nie ma szans na takie manewry.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc nie widzi mi się to. Lepiej podnieś podłogę. Fakt, że bagarek jak w yarisie ale sporo to ułatwi.

Bagażnik jest mini bardzo i zależy mi na wykorzystaniu tych schowków. Miejsca wbrew pozorom jest tam dużo, tylko te piece też dość duże są :)

 

Pomysł jest jak najbardziej fajny, ale moim zdaniem idealnie sprawdziłby się z mniejszymi piecami. Podłączenie ich do prądu jak i regulacje gaina będą dosyć kłopotliwe. W e90 montowałem wzmacniacz do góry nogami, do płyty mdf która przykręcona była do półki, w kombi raczej nie ma szans na takie manewry.  

piece mają tryb "direct" i przy podawaniu sygnału z procesora nie ma potrzeby korzystania z gainów. Ale na przyszłość jest też "okienko rewizyjne" do którego będzie dostęp pod zderzakiem. Ze śrubokrętem do regulacji da się dostać, gainy po tej samej stronie. Przewody faktycznie za dużo miejsca nie mają przewidzianego, ale codziennie się tego nie montuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwiatek idzie własną drogą już w kolejnym projekcie i chwała Mu za to. Ja kibicuje projektowi.

 

Za kilka lat Twoje foty będą jako przykład w budowie CA w tym modelu bo chyba do tej pory ich nie ma za dużo :)

 

Gratulacje za zapał i duuuużo wolnego czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwiatek idzie własną drogą już w kolejnym projekcie i chwała Mu za to. Ja kibicuje projektowi.

 

Za kilka lat Twoje foty będą jako przykład w budowie CA w tym modelu bo chyba do tej pory ich nie ma za dużo :)

 

Gratulacje za zapał i duuuużo wolnego czasu.

dziękuję, oby coś z tego było :) szukałem i w miarę pełnej relacji z instalacji sql nie znalazłem.

Czas, właśnie przydałoby się tak ze 2-3 tygodnie urlopu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W maju 2014 "pod kierownictwem" forumowych kolegów Woolly24 i czaszunia zacząłem bliźniaczy projekt, tyle ze z e91 325d i na gratach ze średniej polki. Projekt jest cały czas w fazie modyfikacji ale juz powoli zbliża sie do etapu, który można umownie nazwać "końcem"

 

Jeżeli planujesz w drzwiach cokolwiek innego, niż 13nastka w miejscu seryjnego głośnika, to tak, czy siak będziesz musiał robić panele, a od nich juz tylko krok do komór... Pisze to z autopsji i godzin spędzonych nad rozwiązaniem poprawnego montażu w tym przypadku. Niestety taki urok tego samochodu i chociaż moze wydawać Ci sie inaczej, raczej nic poza 13nastka w seryjnym miejscu nie zagra tutaj bez komór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W maju 2014 "pod kierownictwem" forumowych kolegów Woolly24 i czaszunia zacząłem bliźniaczy projekt, tyle ze z e91 325d i na gratach ze średniej polki. Projekt jest cały czas w fazie modyfikacji ale juz powoli zbliża sie do etapu, który można umownie nazwać "końcem"

 

Jeżeli planujesz w drzwiach cokolwiek innego, niż 13nastka w miejscu seryjnego głośnika, to tak, czy siak będziesz musiał robić panele, a od nich juz tylko krok do komór... Pisze to z autopsji i godzin spędzonych nad rozwiązaniem poprawnego montażu w tym przypadku. Niestety taki urok tego samochodu i chociaż moze wydawać Ci sie inaczej, raczej nic poza 13nastka w seryjnym miejscu nie zagra tutaj bez komór.

 

Super! Jakąś relację prosimy bo nie ma dużo zdjęć tych aut z pracy nad nimi.

Zdaję sobie sprawę, że i tak rezać trzeba i tak. Ale z drugiej strony czy pełne drzwi czy komory - pewnie ilość czasu porównywalna (komory nie wyglądają na strasznie skomplikowane do zrobienia w tym aucie).

Natomiast głośnik/i które chcę włożyć w drzwi nie zdadzą egzaminu w komorze. Stąd pełne furtki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, temat będzie, relacja będzie ale wszystko w swoim czasie. Na razie chciałbym żeby mój system w końcu zaczął grać… 

 

Rzeczywiście projektów e90/91 jest jak na lekarstwo ale co by nie mówić to stworzony przez głuchego Niemca, dość problematyczny samochód w kwestii audio. Może nie jakoś bardzo problematyczny ale jednak, skoro większość na forum bmw w temacie audio idzie w retrokit alpine, dedykowany zestaw u-dim albo co odważniejsi w logic7, który raczej też jest pomyłką biorąc pod uwagę rzeźbę przy jego montażu.

 

W temacie drzwi tak, jak piszesz-zeby wsadzić cokolwiek w niefabryczne miejsce trzeba rezać. Komory "wychodzą" praktycznie same po zrobieniu panela, natomiast co do pełnych drzwi zwróć uwagę, że głośnik wypadnie w miejscu, w którym jest taka blacha-wspornik od prowadnicy szyby i niestety głośnik zamiast grać w drzwi będzie właśnie grał w tą niesczęsną blachę…

Przerabialiśmy ten temat z Wollym i czaszunią jakoś w czerwcu i jedyne mądre rozwiązanie to komory, którch też nie planowaliśmy i wszystko było przygotowane pod pełne furtki.

 

P.S.

Gdzie robiłeś program i jakie hamownia wypluła cyferki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello.

 

 

 


- zabudowa wykonana z płyty MDF o grubości 3mm

 

A myślałeś  zróbić  z alu  blachy 2-3mm  a  do niej przykręcisz  wzmacniacze  . Powstanie w ten prosty sposób wieksza powierzchnia do oddawania  z nich ciepła .

Taki - ten, tego radiator .

 

No i generalnie  ciekawie się to przedstawia  -  kibicuje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...