Skocz do zawartości

xenony do lamp bez soczewki.


krzysiek158
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hello.

 

 

 


: światła zawsze ustawiam samemu, bo dokładność takiej prostej usługi w SKP to jakiś żart....

 

Może to jakieś kiepskie stacje odwiedzałeś, nie mające sprzętu dedykowanego do " pomiaru i regulacji strumienia świateł przednich " 

http://www.wsop.pl/wp-content/uploads/2013/11/lujan_swiatla_5417.jpg

 

 

lub Pan od obsługi nie potrafił  obsługiwać sprzętu i prawidłowo przeprowadzić tego banalnego zabiegu.

 

 

 

Z drugiej strony jeżeli po prawidłowym ,profesionalnym ustawieniu świateł wrócisz do garażu ,zatrzymasz auto w miejscu gwarantującym powtórzenie tej pozycji.

Włączysz światła i odrysujesz sobie na ''ścianie  linię odcięcia " to jest duża szansa że można to wykorzystać jako punkt odniesienia do ponownego ustawienia sobie samemu świateł.

 

Tutaj jest jak z dzwiekiem w C.A. - skąd wiemy  czy gra dobrze  czy zle?

Nie mając punktu odniesienia,wzorca,informacji jak brzmi dzwięk z orginalnego instrumentu ,nośnika - mogą nastąpić przekłamania.

 Pierwszym sygnałem że jest coś nie tak to mrugający nam inni użytkownicy drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dodam od siebie ze tez mam xenon w golfie, oczywiście lampy z homologacją, spryski są tylko nie mam samopoziomowania, ale przerobiłem wiązkę żeby działała reg. wysokości z kabiny, przetwornice niestety hidy ale żarniki mam Philipsa, jeszcze mi nikt nigdy nie mrógnął że go oślepiam czy coś, ale lampa jest przystosowana pod żarnik d2s.

Lampy można ustawić samemu tylko potrzeba kawałek równej powierzchni ok 5m. Po ustawieniu samodzielnie dla sprawdzenia pojechałem na SKP i było idealnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert. Każda stacja musi takowe urzadzenia posiadać. Problem jest w szkoleniu i doświadczeniu diagnosty który nie ma pojęcia jak podstawić maszynę aby pomiar a również regulacja była zgodnie ze sztuką. Wiem bo pracowałem z dwoma diagnostami którzy kurs odbębnili. Aby nie było OT. Właśnie przyszły oblysniki po regeneracji z firmy Hubert Cugier i montujemy a poziomowanie chwilowo nie działa ale i tym się zajmę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba niektorzy tutaj powariowali z tymi hidami. Niech mi ktos poda jakis przyklad z zycia kiedy posiadacz lamp z hidami stal sie sprawca wypadku z tego powodu?Rzeczoznawca samochodowy z ubezpieczalni to zwykly ciec po drobnym szkoleniu z autodaty czy innych programow. Problemy moga sie zaczac gdy w wypadku ktos zginie i wkracza rzeczoznawca biegly sadowy. Tlumaczenie ze oslepil mnie kierowca z na przeciwka i przez to zjechalem do rowu jest smieszne, a poza tym nawet kto by go zlapal i na dodatek jeszcze mu to udowodnil;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba niektorzy tutaj powariowali z tymi hidami. Niech mi ktos poda jakis przyklad z zycia kiedy posiadacz lamp z hidami stal sie sprawca wypadku z tego powodu?Rzeczoznawca samochodowy z ubezpieczalni to zwykly ciec po drobnym szkoleniu z autodaty czy innych programow. Problemy moga sie zaczac gdy w wypadku ktos zginie i wkracza rzeczoznawca biegly sadowy. Tlumaczenie ze oslepil mnie kierowca z na przeciwka i przez to zjechalem do rowu jest smieszne, a poza tym nawet kto by go zlapal i na dodatek jeszcze mu to udowodnil;)

 

A co jesli kierowca rzekomo oslepiony zjedzie w kierunku hid-a I ten wtedy jednak bedzie mial z tego powodu problem.W zyciu kuzynka Ubezpieczyciel Pzu miala dwa takie przypadki I gdyby nie ona I jej wiedza to jej znajomy by mial do dzisiaj problemy.Cos wiecej??

Chyba niektorzy tutaj powariowali z tymi hidami. Niech mi ktos poda jakis przyklad z zycia kiedy posiadacz lamp z hidami stal sie sprawca wypadku z tego powodu?Rzeczoznawca samochodowy z ubezpieczalni to zwykly ciec po drobnym szkoleniu z autodaty czy innych programow. Problemy moga sie zaczac gdy w wypadku ktos zginie i wkracza rzeczoznawca biegly sadowy. Tlumaczenie ze oslepil mnie kierowca z na przeciwka i przez to zjechalem do rowu jest smieszne, a poza tym nawet kto by go zlapal i na dodatek jeszcze mu to udowodnil;)

 

A co jesli kierowca rzekomo oslepiony zjedzie w kierunku hid-a I ten wtedy jednak bedzie mial z tego powodu problem.W zyciu kuzynka Ubezpieczyciel Pzu miala dwa takie przypadki I gdyby nie ona I jej wiedza to jej znajomy by mial do dzisiaj problemy.Cos wiecej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba niektorzy tutaj powariowali z tymi hidami. Niech mi ktos poda jakis przyklad z zycia kiedy posiadacz lamp z hidami stal sie sprawca wypadku z tego powodu?Rzeczoznawca samochodowy z ubezpieczalni to zwykly ciec po drobnym szkoleniu z autodaty czy innych programow. Problemy moga sie zaczac gdy w wypadku ktos zginie i wkracza rzeczoznawca biegly sadowy. Tlumaczenie ze oslepil mnie kierowca z na przeciwka i przez to zjechalem do rowu jest smieszne, a poza tym nawet kto by go zlapal i na dodatek jeszcze mu to udowodnil;)

Przypadku z wypadku nie mam, na szczęście. ..bo wielokrotnie muszę patrzeć zaraz za maskę auta i szukać linii by jechać poprawnie. A niech w tym momencie mi coś wyskoczy to nie zobaczę nic przez takich magicznych poprawiaczy świateł. .. szkoda słów, nikomu z nas nie powinna przez myśl przejść możliwość spowodowania takiej sytuacji i grzebanie samemu. Albo robimy jak należy od a do z albo wcale. Gdybym był policjantem to byłbym chyba najgorszym funkcjonariuszem od kontroli świateł. Właśnie przez pryzmat doświadczeń z tras jakie pokonuje

I jakie spotykam sytuacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia wiem ze czasem z dostępnością części do xenonu jest trudna i trzeba sie ratować np. przetwornicami hidowymi, gorzej jest jak padnie samopoziom to ori nowa części kosztuje krocie a używki ciężko dostępne są i tez nie wiadomo jak z sprawnością tego jest.

Nie jestem jakimś fanem hidów ale nie one tu najwięcej maja do powiedzenia tylko ludki którzy je wkładają gdzie tylko się da jak by mogli to w migacze by to wsadzali, jeżdżą i sie cieszą ze maja xenon w lampie z ryflowanym kloszem , takich to odrazu młotkiem po lampach. Jezeli chodzi o temat oślepiania to dużo nowych samochodów na podwójnych soczewkach mocno oślepia a wszystko zgodne ze sztuka i tak to fabryka wypuszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem , czy część z Was zapomina o pewnym fakcie, czy nie zdaje sobie z niego sprawy.

To, że niewielka grupa szczęśliwców (takich jak jak) ma samochody z samopoziomowaniem nie oznacza, że inne podobnie się zachowują.

Jeśli ustawia ktoś światła w zwykłym aucie przy pustym baku a potem jedziesz z wypełnionym do połowy (kogo stać na cały  :wink: ) to kąt padania światła się zmieni.

Tak samo dotyczy przewozu osób i bagażu. Dziwi mnie fakt, że jakoś żaden z montujących te wynalazki nie był nigdy oślepiony przez pojazd jadący z naprzeciwka. Może wtedy zastanowił by się nad tym aspektem. Skoro jednak nikt z nich nie został oślepiony to oznacza, że na szczęście niewielu takich  ....... wymoderowano jeździ po naszych drogach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Jeśli ustawia ktoś światła w zwykłym aucie przy pustym baku a potem jedziesz z wypełnionym do połowy (kogo stać na cały  ) to kąt padania światła się zmieni.

A czy czais cos takiego jak sie ustawia swiatla to jest regulacja i dajesz ja do samej gory zeby wlasnie jak jedziesz w komplecie i z bagazem to zmieniasz w dol??? Nie licze maluchów i duzych fiatow ktore moze tego nie mialy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy czais cos takiego jak sie ustawia swiatla to jest regulacja i dajesz ja do samej gory zeby wlasnie jak jedziesz w komplecie i z bagazem to zmieniasz w dol??? Nie licze maluchów i duzych fiatow ktore moze tego nie mialy.

 

Czy jesteś w stanie napisać ( jeśli można prawdę ) jak często tego używasz i czy korygujesz to w trakcie jazdy jak ubywa w baku paliwa ?

Oczywiście robisz to nie na oko tylko mierzysz  :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jesteś w stanie napisać ( jeśli można prawdę ) jak często tego używasz i czy korygujesz to w trakcie jazdy jak ubywa w baku paliwa ?

Oczywiście robisz to nie na oko tylko mierzysz  :wink:

Oczywiscie dla Ciebie 50 kg robi az taka roznice ze musisz korygowac swiatla tak??? JEsli jade w wiecej jak dwie osoby to wlasnie koryguje bo od tego to jest.No ale wiesz duzo osob ma to gdzies a pozniej jest jak jest.A gdy dodatkowo dochodzi takie wlasnie oswietlenie jak hid to juz jest masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się wtrącę... Najczęściej na trasie oślepia mnie auto na zwykłych (czyt. Nie kombinowanych) reflektorach... Zapewne po szybkiej naprawie pod blokiem po spotkaniu ze słupkiem na parkingu albo zwierzem na drodze (nawet warsztatowy Pan Stefan z szopy przy wymianie ustawi światła chociaż w kit na bramie byle linię jakąś miały)... Rzadziej choć często trafia się ktoś z połamanymi mocowaniami odblysnikow... Xeon to przypadek 1/20 i przeważnie jest to przez brak spryskiwaczy na lampy. Jak się ma coś w głowie to i w ryflowanym kloszu można hid-a zamontować i nikogo nie oślepia a nawet z przeglądem kłopotu nie będzie dużego ale to inny temat. Na hid-y się psioczy a na chinskie reflektory świecące jak chcą już nie? Ludzie zakładają pod blokiem lampy z alledrogo, wrzucają do nich pierdylion watowe żarówki i jeżdżą świecąc wszędzie tylko nie na drogę... I jest tego 10x więcej niż aut z hid-ami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby przeróbka zwykłych reflektorów była zgodnie z prawem możliwa, to np. Hella wprowadziła by takie kit-y. Z tego co wiem to nie robi.

Nie jestem w stanie przekonać argumentami osób, które nie założyły i nie mają dzieci, gdyż rozwaga i myślenie o innych nie o sobie przychodzi właśnie po założeniu rodziny. Miejcie jednak na uwadze, że jeśli ja miałbym stłuczkę z takim autem to na miejscu pojawiła by się od razu policja, po wykryciu przez policję, że ze światłami może być coś nie tak od razu wnioskował bym na piśmie o zabezpieczenie tego auta jako dowodu na parkingu policyjnym ( skuteczność wniosku praktycznie 100% ). Koszt parkingu, jeśli auto niezgodne z przepisami pokryje właściciel auta. Biegły musiał by tylko odpowiedzieć na pytanie - czy istnieje prawdopodobieństwo, że światła pojazdu mogły oślepić kierującego pojazdem Y. Nawet nie było by pytania jakie to prawdopodobieństwo czy minimalne czy maksymalne. Stwierdzenie "istnieje prawdopodobieństwo" - wygrywam sprawę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie tędy droga, na dobrą sprawę każdy kumaty gość może odwrócić kota ogonem i z poszkodowanego stajesz się winny, bardzo duża ilość aut u nas w kraju jest kombinowana juz nie mówię o tych składanych z dwóch, lampy tak jak kolego napisał jedna świeci na Maroko druga na kaukaz, albo Ci co nakupują światełek do jazdy dziennej w chińskim markecie itp. zamontowane na pale bez homologacji a później jedzie taki w deszczowy dzień i głąba nie widać na drodze to co wtedy jak wypadek czy stłuczka będzie?

 

Kolego Grzegorz1969 przy stłuczce z każdym autem posiadającym xenon będziesz się dopatrywał jakiejś nie legalności ?

 

Panowie nie tędy droga, na dobrą sprawę każdy kumaty gość może odwrócić kota ogonem i z poszkodowanego stajesz się winny, bardzo duża ilość aut u nas w kraju jest kombinowana juz nie mówię o tych składanych z dwóch, lampy tak jak kolego napisał jedna świeci na Maroko druga na kaukaz, albo Ci co nakupują światełek do jazdy dziennej w chińskim markecie itp. zamontowane na pale bez homologacji a później jedzie taki w deszczowy dzień i głąba nie widać na drodze to co wtedy jak wypadek czy stłuczka będzie?

 

Kolego Grzegorz1969 przy stłuczce z każdym autem posiadającym xenon będziesz się dopatrywał jakiejś nie legalności?

Wielu użytkowników dróg nawet nie zdaje sobie sprawy ze ma xenon a o samo poziomowaniu nawet nie słyszeli nawet diagności nie ogarniają co i jak przegląd zrobią i taki gość jeździ bo takie auto kupił przegląd zrobił a fachowcem nie musi być i znać sie na tym, lampa są, świecą co więcej potrzeba ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znac się nie musi, ale to nie oznacza, że może jeździć ze światłami, które są przerobione i wszystkich oślepiają. Od tego jest diagnosta, by sprawdził czy wszystko z samochodem jest ok. Jeśli w razie "w" coś będzie nie tak, to jest problem. To jest tak jak z prawem. Nie musisz znać, ale przestrzegać trzeba.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja lubię takie teoretyczne rozmowy... Szkoda, że w praktyce nawet jak ktoś ci wymusi zjechanie do rowu (przy wyprzedzaniu) to ciężko wyegzekwować jego winę (choć musiałeś uciekać żeby się z nim nie zdarzyć) a co dopiero takie przypadki... Poza tym prawo skonstruowane jest tak, że na miejscu zdarzenia to sprawca (oślepiony czy nie) jest sprawcą a właściciel pojazdu z niedozwolonymi przeróbkami dostaje za nie mandat (ew po dowodzie) ale nie czyni go to sprawcą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam właśnie xenon i spryskiwacze i poziomowanie które nie działa. Jak zabrałem się za wymianę oblysnikow to się o tym dowiedziałem i teraz będę to naprawial. Od roku użytkuje to auto i nikt nigdy mi nie mrugnął ale sam fakt ze mam a nie działa jest dla mnie nie do przyjęcia. Ma działać i juz. Opowiem jeszcze takie doświadczenie. Opel insignia podczas nocnej podróży mocno mnie denerwował ponieważ ma automotyczny przełącznik świateł mijania na drogowe i odwrotnie. Działanie tego systemu jest o wiele wolniejsze niż reakcja kierowcy co powoduje że nie zliczona ilość użytkowników drogi jadących z naprzeciwka mi mrugnął abym zmienił światła. Maszyna nie zastąpi kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę znaleźć zdjęć jak lampy świeciły przed regeneracją odbłyśników ale po regeneracji efekt był taki:

 

Odbłyśniki porównanie starych i nowych po regeneracji:

 

post-7899-0-07939200-1451585565_thumb.jpg

 

A tak to świeci na żarnikach philips 5000k:

post-7899-0-58213300-1451585565_thumb.jpg

 

W zestawie oczywiście poziomowanie, lampy ori astry, samopoziomowanie i spryski lamp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Odbłyśniki porównanie starych i nowych po regeneracji:

 

Jak dla mnie to do regeneracji jeszcze się nie kwalifikowały ale ok.

 

 

 


Miejcie jednak na uwadze, że jeśli ja miałbym stłuczkę z takim autem to na miejscu pojawiła by się od razu policja, po wykryciu przez policję, że ze światłami może być coś nie tak od razu wnioskował bym na piśmie o zabezpieczenie tego auta jako dowodu na parkingu policyjnym

 

Nawet podczas stłuczki w dzień gdy mijania są wyłączone? Po za tym nie rób z tego jakiegoś wyznacznika winy. Jakbyś wyprzedzał na 3ciego i przywalił we mnie czołowo to też byś zwalał na światła? Jak w Polsce wszystko by tak świetnie funkcjonowało to nie oglądałbyś programów typu "państwo w państwie". Jeśli ktoś zgrywałby takiego cwaniaka, a ja wiedziałbym że bankowo to nie ja go oślepiłem i służy to jedynie "odwrócenia kota ogonem" to z pewnością też bym coś wyszukał w takim aucie np. zbity któryś z reflektorów.

A jak np wpadniesz do rowu bo ktoś zapomniał wyłączyć długich, to spytam jak mu to udowodnisz? To chyba gorsze niż lekkie oślepienie przez światła mijania? Z mojej strony to prostackie myślenie bo jak będziesz miał wypadek z kolesiem, który posiada stare odbłyśnikowe reflektory, które świecą w kosmos i faktycznie Cię oślepią to g**** mu zrobisz. Przegląd podbity? Podbity.

 

 

 

 


Może to jakieś kiepskie stacje odwiedzałeś, nie mające sprzętu dedykowanego do " pomiaru i regulacji strumienia świateł przednich "

 

Tak... kiedyś jak mi silniczki puściły reflektory w dół i kazałem facetowi ustawić mi światła na stacji kontroli pojazdów bo widzę jedynie kilka metrów drogi przed maską, to mi powiedzieli żebym sobie DŁUGIE włączył jak nic nie widzę. Przystawił jakieś ustrojstwo do lampy i powiedział "OK". W domu wziąłem imbusa w łapę i ustawiłem.

 

 

 


Z drugiej strony jeżeli po prawidłowym ,profesionalnym ustawieniu świateł wrócisz do garażu ,zatrzymasz auto w miejscu gwarantującym powtórzenie tej pozycji.

 

Profesjonalnym... Masz na myśli ten sprzęt na stacjach diagnostycznych, który określenie "kalibracja" słyszał jedynie w momencie sprzedaży XX lat temu?

 

 

BTW. Policja ma też lekko związane ręce. Okej, w przypadku nielegalnych przeróbek sprawa jest prosta ale jak maja komuś udowodnić "oślepianie"? Zabrać dowód? Za co? Za przypuszczenie? Potem taki kowalski ustawi światła w domu pojedzie na przegląd, który wypadnie ok, a policjant dostanie pisemko ze skargą o nieuzasadnione zabranie dowodu oraz roszczenia o zwrot poniesionych kosztów. Po co im to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym zabieraniem dowodu to oczywiście ze moga to zrobic za przypuszczenia. Wystarczy to aby Cie skierowac na badanie techniczne ktore potwierdzi lub nie czy mial racje a 30zl od punktu i wycieczka do urzędu komunikacji gratis.

I nie chodzi tu tylko o swiatla a o wszystko co mu sie ubzdura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...