Piotrsaint Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Tony nieuzasadnione zabranie dowodu?Już widzę jak po zabraniu dowodu zapierdzielasz i przywracasz lampy do oryginalnego stanu po czym kleisz głupka, że nie wiesz o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBSONBERCIK Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Hello ROBSONBERCIK, dnia 30 Gru 2015 - 10:08, napisał:Z drugiej strony jeżeli po prawidłowym ,profesionalnym ustawieniu świateł wrócisz do garażu ,zatrzymasz auto w miejscu gwarantującym powtórzenie tej pozycji. Profesjonalnym... Masz na myśli ten sprzęt na stacjach diagnostycznych, który określenie "kalibracja" słyszał jedynie w momencie sprzedaży XX lat temu? No nie chcesz mi chyba powiedzieć że nie znasz lub nie ma w Twej okolicy lub nawet województwie jakiegoś ogarniętego diagnosty lub mechanika który prawidłowo wykona ustawienie tychże świateł.Nie popadajmy ze skrajności w skrajność. Paradoks jest taki - Co do zabierania dowodu to nawet jak będę jechał z zamontowanymi zarnikami xenonowymi HID w ryflowanej szklanej lampie co jest niedozwolone to i tak mi dowodu Pan policjant nie zatrzyma. Wystarczy skorzystać ze swoich praw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walec Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Jak we wszystkim trzeba zachowac umiar i zdrowy rozsadek. Mam nieoryginalne żarniki i brak samopoziomowania. Z tym, ze auto pierwsza rejestracja w 1996 (audi c4), kiedy uklad samopoziomowania nie był wymagany przez przepisy, z kolei zarniki niedostępnnę, trzeba było zaadoptować współczesne. Linia odcięcia świateł równiutka, zero problemów z ustawieniem na stacji diagnostycznej? Mam się czuć jak przestępca?Problemem są nieustawione światła, niezależnie czy z lenistwa czy braku możliwości i niezaleznie jakie tam źródło światla siedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tony_tr Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Tony nieuzasadnione zabranie dowodu?Już widzę jak po zabraniu dowodu zapierdzielasz i przywracasz lampy do oryginalnego stanu po czym kleisz głupka, że nie wiesz o co chodzi. Okej, przyznaję nie wiem jak to jest w takim przypadku Aleee.... Jak Ci zabiorą dowód za zamontowane xenony to albo:1. Jedziesz to znajomego diagnosty2. Zakładasz halogeny - przechodzisz przegląd i potem znowu xenon. Wystarczy skorzystać ze swoich praw. Rozwiniesz proszę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekTDI Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 1. Jedziesz to znajomego diagnosty2. Zakładasz halogeny - przechodzisz przegląd i potem znowu xenon. I dlatego ten kraj wygląda tak jak wygląda, każdy chce być mądrzejszy od drugiego, albo inaczej, chce go w wała zrobić. Baaaa przepisy mówią co i jak, podane na tacy "jak krowie na rowie" a on i tak będzie interpretował po swojemu i chOOOOj. Chcesz xenony, kupuj auto z xenonami, albo zrób to jak Pan Bóg przykazał. A jak nie, to nowe reflektory, albo regeneracja odbłyśnika. Kolejni super kierowcy, to Ci w starych BEEMACH i innych szrotach i załączonych na pół gwizdka światłach drogowych jako pseudodzienne, ale to kolejny "temat rzeka". W egzekwowaniu tego typu spraw nasz kraj jest dalej na poziomie krajów trzeciego świata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machul333 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Akurat te twoje stare beemy mają takie rozwiązanie fabrycznie , więc tu do legalności nie masz co się przyczepić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
albert1995 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Akurat te twoje stare beemy mają takie rozwiązanie fabrycznie , więc tu do legalności nie masz co się przyczepić.Dokładnie i nie tylko stare, choć w niektórych egzemplarzach było to dostępne dopiero po aktywowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekTDI Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Miało Z3 i tyle, potem nowsze e39. Reszta to druciarstwo forumowe (e34, e36, e38,) z wkładaniem modułów i innych dupereli, daje to na zarowke 4V i wszyscy się tym jarają.Nie masz homologacji RL na reflektorze to masz "drut", z resztą te samochody zahaczają już o youngtimer'y i grzech robić im taką krzywdę, ale nie o tym tu mowa, więc koniec OT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saltech Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Ten modul nie daje 4v tylko zmienia wypełnienie napięcia. Sam mam taki i uważam że jest o wiele lepszy niż doczepiony led z bazaru. Moje światła na pewno widać. A nowe jak i stare niektóre modele właśnie tak realizują światła dzienne. Zamontowalem tylko i wylacznie dlatego bo szkoda mi palić xenon w dzień gdzie nic nie daje tylko punk odniesienia dla kierowcy z naprzeciwka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tony_tr Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Ten modul nie daje 4v tylko zmienia wypełnienie napięcia. Możesz rozwinąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saltech Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Nie ma co rozwijać. http://lepard.eu/modul-swiatel-do-jazdy-dziennej-drl/ pocztaj jak mercedesy mają rozwiazane światło pozycyjne i stop na jednej żarówce. Mierzysz i jest 12v a swieci raz mocniej raz słabiej. Oscyloskop prawde pokazuje w tym temacie. Przy obniżeniu napięcia z 12v na 4 v przy dwóch żarówkach od długich po 55w trzeba zbudować opornice która wytworzy ciepło. A ten modul jest maleńki. A i właśnie taki mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machul333 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Miało Z3 i tyle, potem nowsze e39. Reszta to druciarstwo forumowe (e34, e36, e38,) z wkładaniem modułów i innych dupereli, daje to na zarowke 4V i wszyscy się tym jarają.Nie masz homologacji RL na reflektorze to masz "drut", z resztą te samochody zahaczają już o youngtimer'y i grzech robić im taką krzywdę, ale nie o tym tu mowa, więc koniec OT.Czemu uznajesz to jako druciarstwo ? Chyba jesteś słabo doinformowany bo w większości Bmw nie potrzeba dokładać żadnych modułów . Wystarczy przez interfejs uruchomić opcję osłabionych drogowych jako dzienne. Mówisz że to Youngtimer a legalne/ fabryczne opcję wyposażenia uznajesz za druciarstwo. I tu na poparcie moich słów cytat z Elektrody Pozwólcie, że dorzucę garść konkretów, bo z lektury wątku przebija totalny chaos. Polska jest członkiem porozumienia UN, w którym określa się cały zestaw norm dla wyposażenia pojazdów. Światła do jazdy dziennej opisane są rozporządzeniem nr 87 normy E/ECE/324, E/ECE/TRANS/505. Po tych kluczach znajdziecie tę normę bez problemu. Teraz najważniejsze konkrety dotyczące świateł do jazdy dziennej: sposób formowania wiązki: - wiązka skupiona eliptycznie, świecąca na wprost, czyli tak samo jak światła drogowe (inaczej zwane 'długimi')! - jasność w osi świecenia: minimum 400cd maksimum 800cd - kątowy rozkład natężenia jest symetryczny i opisany jest w w/w normie (aneks nr 3), ale przykładowo w PIONIE wymaga się minimum 70% jasności dla kąta 5 stopni i minimum 20% jasności dla kąta 10 stopni. W POZIOMIE wymagania minimalne są następujące: 90% dla 5 stopni, 70% dla 10 stopni, 25% dla 20 stopni. Jak widać, optymalna jest skupiona wiązka eliptyczna, skierowana osią główną 'na wprost', czyli równolegle do osi podłużnej pojazdu. Drugim wnioskiem jest, że jako zamiennik (dopuszczony normą) świateł do jazdy dziennej można stosować światła drogowe 'długie' (!!) ALE po obniżeniu mocy (np modulacja PWM, albo szeregowe połączenie włókien) tak, żeby w osi nie emitowały więcej niż 800cd!! i mniej niż 400cd. To tyle w skrócie, cała norma nie jest aż taka długa, zachęcam do lektury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Możesz rozwinąć?Nie mam pojęcia, jak to tam wygląda, ale tak ogólnie, to "moc" urządzenia można regulować nie tylko zmianą napięcia, ale też przez ową zmianę wypełnienia. Jeśli Cię to interesuje, to zagadnienie nazywa się PWM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBSONBERCIK Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 ROBSONBERCIK, dnia 04 Sty 2016 - 12:24, napisał:Wystarczy skorzystać ze swoich praw. Rozwiniesz proszę ? Podobno myślenie nie boli. Jeżeli napiszę że :Możesz skorzystać z prawa do usunięcia usterki na miejscu - to mogę być zle zrozumiany , atakowany i zaszufladkowany. Dlatego przeczytaj proszę taką historię z innego forum ,daje także do myślenia . http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/78030-moja-przygoda-z-hidami-czyli-xenon-sprawny-inaczej-ku-przestrodze-oraz-do-rozwazan/?do=findComment&comment=840088 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.