Skocz do zawartości

xenony do lamp bez soczewki.


krzysiek158
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Hello

 

 

 


ROBSONBERCIK, dnia 30 Gru 2015 - 10:08, napisał:

Z drugiej strony jeżeli po prawidłowym ,profesionalnym ustawieniu świateł wrócisz do garażu ,zatrzymasz auto w miejscu gwarantującym powtórzenie tej pozycji.
 
Profesjonalnym... Masz na myśli ten sprzęt na stacjach diagnostycznych, który określenie "kalibracja" słyszał jedynie w momencie sprzedaży XX lat temu?

 

 

No nie chcesz mi chyba powiedzieć że nie znasz lub nie ma w Twej okolicy lub nawet województwie jakiegoś ogarniętego diagnosty  lub mechanika który prawidłowo wykona ustawienie tychże świateł.

Nie popadajmy ze skrajności w skrajność.

 

Paradoks jest taki -

 

Co do zabierania dowodu to nawet jak będę jechał z zamontowanymi zarnikami  xenonowymi HID w ryflowanej szklanej lampie co jest niedozwolone to i tak mi dowodu 

Pan policjant nie zatrzyma. 

Wystarczy skorzystać ze swoich praw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak we wszystkim trzeba zachowac umiar i zdrowy rozsadek. Mam nieoryginalne żarniki i brak samopoziomowania. Z tym, ze auto pierwsza rejestracja w 1996 (audi c4), kiedy uklad samopoziomowania nie był wymagany przez przepisy, z kolei zarniki niedostępnnę, trzeba było zaadoptować współczesne. Linia odcięcia świateł równiutka, zero problemów z ustawieniem na stacji diagnostycznej? Mam się czuć jak przestępca?

Problemem są nieustawione światła, niezależnie czy z lenistwa czy braku możliwości i niezaleznie jakie tam źródło światla siedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Tony nieuzasadnione zabranie dowodu?

Już widzę jak po zabraniu dowodu zapierdzielasz i przywracasz lampy do oryginalnego stanu po czym kleisz głupka, że nie wiesz o co chodzi.

 

Okej, przyznaję nie wiem jak to jest w takim przypadku :)

Aleee.... Jak Ci zabiorą dowód za zamontowane xenony to albo:

1. Jedziesz to znajomego diagnosty

2. Zakładasz halogeny - przechodzisz przegląd i potem znowu xenon.

 

 

 


Wystarczy skorzystać ze swoich praw.

 

Rozwiniesz proszę :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


1. Jedziesz to znajomego diagnosty

2. Zakładasz halogeny - przechodzisz przegląd i potem znowu xenon.

 

I dlatego ten kraj wygląda tak jak wygląda, każdy chce być mądrzejszy od drugiego, albo inaczej, chce go w wała zrobić.

 

Baaaa przepisy mówią co i jak, podane na tacy "jak krowie na rowie" a on i tak będzie interpretował po swojemu i chOOOOj.

 

Chcesz xenony, kupuj auto z xenonami, albo zrób to jak Pan Bóg przykazał.

 

A jak nie, to nowe reflektory, albo regeneracja odbłyśnika.

 

Kolejni super kierowcy, to Ci w starych BEEMACH i innych szrotach i załączonych na pół gwizdka światłach drogowych jako pseudodzienne, ale to kolejny "temat rzeka".

 

W egzekwowaniu tego typu spraw nasz kraj jest dalej na poziomie krajów trzeciego świata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miało Z3 i tyle, potem nowsze e39. Reszta to druciarstwo forumowe (e34, e36, e38,) z wkładaniem modułów i innych dupereli, daje to na zarowke 4V i wszyscy się tym jarają.

Nie masz homologacji RL na reflektorze to masz "drut", z resztą te samochody zahaczają już o youngtimer'y i grzech robić im taką krzywdę, ale nie o tym tu mowa, więc koniec OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten modul nie daje 4v tylko zmienia wypełnienie napięcia. Sam mam taki i uważam że jest o wiele lepszy niż doczepiony led z bazaru. Moje światła na pewno widać. A nowe jak i stare niektóre modele właśnie tak realizują światła dzienne. Zamontowalem tylko i wylacznie dlatego bo szkoda mi palić xenon w dzień gdzie nic nie daje tylko punk odniesienia dla kierowcy z naprzeciwka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co rozwijać. http://lepard.eu/modul-swiatel-do-jazdy-dziennej-drl/ pocztaj jak mercedesy mają rozwiazane światło pozycyjne i stop na jednej żarówce. Mierzysz i jest 12v a swieci raz mocniej raz słabiej. Oscyloskop prawde pokazuje w tym temacie. Przy obniżeniu napięcia z 12v na 4 v przy dwóch żarówkach od długich po 55w trzeba zbudować opornice która wytworzy ciepło. A ten modul jest maleńki.

A i właśnie taki mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miało Z3 i tyle, potem nowsze e39. Reszta to druciarstwo forumowe (e34, e36, e38,) z wkładaniem modułów i innych dupereli, daje to na zarowke 4V i wszyscy się tym jarają.

Nie masz homologacji RL na reflektorze to masz "drut", z resztą te samochody zahaczają już o youngtimer'y i grzech robić im taką krzywdę, ale nie o tym tu mowa, więc koniec OT.

Czemu uznajesz to jako druciarstwo ? Chyba jesteś słabo doinformowany bo w większości Bmw nie potrzeba dokładać żadnych modułów . Wystarczy przez interfejs uruchomić opcję osłabionych drogowych jako dzienne. Mówisz że to Youngtimer a legalne/ fabryczne opcję wyposażenia uznajesz za druciarstwo.

 

I tu na poparcie moich słów cytat z Elektrody

 

Pozwólcie, że dorzucę garść konkretów, bo z lektury wątku przebija totalny chaos. Polska jest członkiem porozumienia UN, w którym określa się cały zestaw norm dla wyposażenia pojazdów. Światła do jazdy dziennej opisane są rozporządzeniem nr 87 normy E/ECE/324, E/ECE/TRANS/505. Po tych kluczach znajdziecie tę normę bez problemu. Teraz najważniejsze konkrety dotyczące świateł do jazdy dziennej: 

 

sposób formowania wiązki: 

- wiązka skupiona eliptycznie, świecąca na wprost, czyli tak samo jak światła drogowe (inaczej zwane 'długimi')! 

 

- jasność w osi świecenia: 

minimum 400cd 

maksimum 800cd 

 

- kątowy rozkład natężenia jest symetryczny i opisany jest w w/w normie (aneks nr 3), ale przykładowo w PIONIE wymaga się minimum 70% jasności dla kąta 5 stopni i minimum 20% jasności dla kąta 10 stopni. W POZIOMIE wymagania minimalne są następujące: 90% dla 5 stopni, 70% dla 10 stopni, 25% dla 20 stopni. 

 

Jak widać, optymalna jest skupiona wiązka eliptyczna, skierowana osią główną 'na wprost', czyli równolegle do osi podłużnej pojazdu. 

 

Drugim wnioskiem jest, że jako zamiennik (dopuszczony normą) świateł do jazdy dziennej można stosować światła drogowe 'długie' (!!) ALE po obniżeniu mocy (np modulacja PWM, albo szeregowe połączenie włókien) tak, żeby w osi nie emitowały więcej niż 800cd!! i mniej niż 400cd. 

 

To tyle w skrócie, cała norma nie jest aż taka długa, zachęcam do lektury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


ROBSONBERCIK, dnia 04 Sty 2016 - 12:24, napisał:

Wystarczy skorzystać ze swoich praw.
 
Rozwiniesz proszę ?

 

 

Podobno myślenie nie boli.

 

Jeżeli napiszę że :

Możesz skorzystać z prawa do usunięcia usterki na miejscu 

 

- to mogę być zle  zrozumiany , atakowany i zaszufladkowany.

 

Dlatego  przeczytaj proszę taką  historię z innego forum ,daje  także do myślenia .

 

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/78030-moja-przygoda-z-hidami-czyli-xenon-sprawny-inaczej-ku-przestrodze-oraz-do-rozwazan/?do=findComment&comment=840088

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...