Skocz do zawartości

Samochody i co zrobiłeś dla swojego samochodu ...


dan124
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Juby jesteś miszcz z tymi emotami, zawsze rozwalają system... :D

 

A felasie fajne i dobrze zrobione, choć kolor... że tak powiem "nie standardowy"...  :wink:

Z roboty jestem mega zadowolony:) 2 były kwadratowe, dwie trochę mniej ale wszystkie wyprostowane a potem chemiczne usunięcie lakieru, napawanie ubytków na rantach, toczenie i podkład, kolor i dodatkowy bezbarwny w proszku wszystko.

 

Szczerze polecam!

 

Gustowny kolor ;)

Nadkola rozpychane?

Kiedyś chciałem poszerzyć ale koszt za duży. Poza tym zima 7inch a lato 7,5 i jest cacy bo et dobre:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś tankowałem, Pb95 za 4,52 a LPG za 2,31

 

To ok. Ja patrzyłem na ceny na początku tygodnia. Jutro zobacze co i jak. Ale wszyscy wiemy że zachodniopomorskie ma najgorsze pensje w stosunku do cen paliw czy tez "chleba". A czym dalej w dół tym taniej. I tym sposobem 100g odgrzewanej świeżej mrożonki rybnej nad morzem 50 zł a na Śląsku 20 zł. Polecam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem termostat, po przejechaniu 300km zaczęło wyć łożysko wiskozy parę dni później odezwał się alternator. Termostat wymieniłem sam a łożysko wymieniał mi warsztat z racji tego że nie mam prasy. Alternator miałem drugi w zapasie więc wystarczyło przełożyć regulator napięcia i sprzęgiełko, koszt przełożenia tych elementów to według warsztatu 80zł a wymiany łożyska wiskozy to 250zł :szok: łożysko kupiłem sam(85zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem wczoraj przegląd, stan bardzo dobry, amorki powyżej 70% wszystkie, obecnie zero luzów w zawieszeniu, tylko ręczny od strony pasażera ma o 30% mniejszą skuteczność jak ten od kierowcy(trzeba słoneczkiem pokręcić). Licznik wykręcił 420kkm. Sprawdziłem olej i inne płyny, na przeglądzie wyregulowane zostały światła przednie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wymieniony filtr powietrza

2. Wymiana żarówek świateł mijania - Tungsram Sportlight na Osram Nightbreaker Unlimited (drugi komplet Tungsramów wytrzymał ok 3 miesięcy - jedna z żarówek zaczęła słabiej świecić  http://forum.vectraklub.pl/public/style_emoticons/default/bad.gif)

3. Wymiana żarówek kierunkowskazów lamp tylnych - Osram Diadem Chrome - niestety jedna sztuka zaświeciła dosłownie chwilę po czym się przepaliła  http://forum.vectraklub.pl/public/style_emoticons/default/bad.gif

 

Teraz czekam ile czasu wytrzymają Osramy Unlimited  http://forum.vectraklub.pl/public/style_emoticons/default/biggrin.png  http://forum.vectraklub.pl/public/style_emoticons/default/mysli.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje autko przez cztery lata miało dwa razy wymieniany olej. I nic więcej! ZERO! Parę rzeczy zaczęło się odzywać ale cały czas naprawa była przekładana "na jutro". Nigdy nic się z nim nie działo. Stało trzy tygodnie pod blokiem, aż glonami wycieraczki zarosły. Wsiadam, odpalam silnik i lecę nad morze. Bez żadnych problemów. Stwierdziłem że już wystarczy. Trzeba się samochodzikowi odwdzięczyć zwłaszcza że w tym roku będzie obchodził dwudzieste urodziny. Od początku grudnia stoi u mechanika. List rzeczy które zostały zrobione:

1. Komplet rozrządu

2. Komplet sprzęgła + lżejsze koło zamachowe

3. Wymiana wszystkich klocków i tarcz hamulcowych

4. Regeneracja wszystkich zacisków hamulcowych bo zaczynały wyglądać na wyeksploatowane.

5. Przeguby, końcówki drążków i sworznie

6. Wszystkie płyny(olej, olej skrzyni biegów, płyn hamulcowy, płyn wspomagania, płyn do chłodnicy) i filtry - wszystko wymienione na "markowe"

7. Żarówki na osram nightbreaker

8. Świece + przewody(ngk racing)

9. Regeneracja rozrusznika i alternatora

10. Wszystkie paski

12. Uszczelki pokrywy zaworów

13. Uszczelka miski olejowej

14. Oba uszczelniacze wału bo zaczynały podciekać

15. Sonda lambda + silniczek krokowy bo delikatnie obroty falowały,

16. Wymiana albo czyszczenie pompki paliwa w baku bo czasem jakby brakowało mocy

 

Prace nadal trwają bo od kilku dni nie mogę dostać dobrego uszczelniacza na wał. Minus jest taki że zostałem bez auta na święta. Po odbiorze pójdzie jeszcze folia na dach i kilka elementów a zaraz potem auto trafi do gazownika na wymianę butli, przegląd i może wymianę instalacji na sekwencje. I obowiązkowo pranie tapicerki i mycie silnika. Blacharką zajmę się na wiosnę. To tak na szybko chociaż o paru rzeczach pewnie zapomniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji ułamanego ostatniego zwoju sprezyny i tego ze po 23latach moja audi stoi jak motorówka, postanowiłem obnizyć... Tył poprzedni wlasciciel potraktował jakimis zielonymi sprezynami wiec stała jak koza z przodu a z tylu lezała. 

 

Gratis przy wyjmowaniu kolumn wymieniłem całe kompletne przewody hamulcowe plus wahacze, sa za grosze wiec głupota było by tego nie zrobić.

 

Zamówiłem -55 z Jamex na przód celem delikatnego posadzenia całego samochodu.

 

Porównywalismy nowa i ori sprezyne, były nizsze o ok 2zwoje (b jamexy  maja 5 zamiast 6) i wydawało sie fajnie.

 

Po spuszczeniu samochodu na ziemie myslalem ze mnie rozerwie z nerwów cały przód siadł 1,5cm wzgledem ori.... Co za g...o. 

 

Palcem tego szajsu wiecej nie tkne niech sobie bedzie mniejsza motorówka, szkoda bylo nerwów tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę naprawa alternatora, niestety padl regulator napiecia i sprzegielko. Troszke sie nameczylem z wyjeciem skubanca bo altki w fiatach to po prostu masakra.No ale sie udalo.

Przy okazji namierzylem pęknięty delikatnie przewód paliwowy lekko saczyla sie ropa.

Nastepnie dzisiaj pojechalem dokupić lakier do mojego fiata kolor z alfy Romeo nr. Lakieru 130. Niestety ostatnio wracajac z roboty zajechalem do teścia droga tam ma lekki spadek no i sie stalo zapomnialem wrzucic bieg o ręcznym juz nie wspomnę.Auto stoczylo sie na cale szczęście na teścia żuka, blotnik rozwalilem do wymiany. Moje zdziwienie bylo niezle jak wyszedlem przed dom i patrze ze niema auta. Dzisiaj lakierowac będę blotnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem kolejnego civica eg4 za grosze z padnietym silnikiem 1.5 i sprawilem mu na swieta 6 lat mlodsze serce z przebiegiem 102 tys km :)

Co prawda niby 1.4 ale wszystko identyko jak w 1.5 moc wyglad przelozylem sam slupek reszta osprzetu zostala :)

Przy okazji wymienilem:

- Pasek rozrzadu rolke i pompe wody + uszczelki na wale i walku

- Wszystkie filtry

- Plyny ustrojowe (olej, olej w skrzyni, plyn chlodzacy, plyn w ukladzie kierowniczym) zostal jeszcze hamulcowy ale to przy swapie hamulcy z VTI

- Końcòwki drążkow

- Termostat czujnik temperatury i jeszcze jakis tam czujnik

- No i porzadne mycie silnika i komory

No to chyba by bylo na tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te sprężyny Jamexa, to dobrałeś odpowiednio do wagi na oś ?

ciezszego silnika niż moj nie było :) chyba ze v8 ale tam sa inne springi. Wyjalem amory zero roznicy.

Dobe posuniecie Emil al ja bym zmienil takze lozysko oporowe i uszczelniacze od strony skrzyni jak i w skrzyni. Zawsze kiedy mam motor na wierzchu taki zestaw idzie z miejsca. Kilka zlotych a ile nerwow na pozniej zaoszczedzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...