Skocz do zawartości

deficyt prądu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Swoja instalacje mam juz ponad 2 miesiace ale od tygodnia jezdze z nowa skrzynia basowa. Dzis zauwazylem jadac powoli w nocy ze przy podkreceniu radia do 24vol idzie zaobserwowac przygasanie swiatel mijania przy mocniejszym basie. Moja instalacja: glosniki przod - hertz dsk 165, radio - alpine ute 72bt, wzmacniacz crunch 1000w 4kanalowy (70w rms na kanal, 250w rms w mostku), skrzynka basowa z glosnikiem powerbass PS-12 250W rms wszystkie dane podane dla 4ohm. Zasilanie pociagniete wystarczajaco grubym kabelkiem styki plusowe jak i minusowe sa w porzadku. Wiem ze akumulator ktory mam aktualnie jest do wymiany i planuje wrzucic nowy, ale mam wątpliwości czy sama wymiana aku wystarczy. Mysle nad dolozeniem kondesatora 1F ktory ureguluje spadki napiecia podczas mocniejszego uderzenia basu. Alternator pracuje prawidlowo zamontowany fabryczny. Jaki aku byscie polecili pod taka instalacje. Furmanka to 1.6 16v benzyniak. 66Ah za duzo czy odpowiednio pod taka instalacje ? Dzieki za odpowiedzi pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Wiem ze akumulator ktory mam aktualnie jest do wymiany i planuje wrzucic nowy, ale mam wątpliwości czy sama wymiana aku wystarczy. Mysle nad dolozeniem kondesatora 1F ktory ureguluje spadki napiecia podczas mocniejszego uderzenia basu.

 

Tak, kondensator lekiem na całe zło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na początek :

1. wymień kabel (w ogóle skąd wytrzasłeś 12 mm^2?) 16mm2 min najlepiej 25-35mm2, wiadomo cena ale ja osobiście mam położone Lgy i jedyny problem jaki z nimi występuje to ciężko je ułożyć

2. Sprawny akumulator to PODSTAWA!!! sam borykałem się z tym problemem, niby ładowanie ok, napięcie spoko ale przychodził pan bass a światła uciekały:)

3. Będąc w takiej samej sytuacji kupiłem (oj ja głupi) kondensator i sytuacja praktycznie się nie zmieniła (niby coś tam lepiej ale tylko coś tam) szczęśliwy tylko jestem że wyrwałem go za przysłowiowe "dobre 0.7l" a teraz zmniejszam zabudowę (opuszczam podłogę o całe 4cm ) bo jest on ZBĘDNY.

4. Jeżeli ciągniesz masę z budy obowiązkowo dołóż kabel chociaż z masy aku do budy. Osobiście ja mam masę 35 z aku i 25 z budy (ale to już taka lekka przesada;)

5. Co do Aku to kupiłem FORSE 65Ah na 640A w golfie 1.6 cacy lata, alternator 90A przestał się pocić. w Specpart-cie stoi po 270pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie przesadzajmy z tym ofc, Zwykła miedź wystarczy taka jaka jest w LGY albo OS (spawarka). Prawdziwe markowe zasilanie OFC kosztuje swoje $$.

Ale prawda wystrzegać się CCA jak ognia, bo kupujesz sobie takie 16mm2 CCA a zachowuje się to jak 10mm2 miedzi,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sadexo dziekuje bardzo tobie za jedyna sensowna odpowiedz w moim temacie. Swoim postem bardzo mi naswietliles sprawe. Co do kabelkow to kolego @Mehow kable zasilajace sa z miedzi beztlenowej z kruger&matza. Moj blad ze napisalem 12mm2 sa to kable 4awg czyli z tego co wyczytalem 10mm2. Moj temat jest w dziale 'DZIAL DLA POCZATKUJACYCH' a wiec pewne osoby moglyby wywnioskowac ze to nie jest ktoras moja instalacja z kolei, a dopiero pierwsza. Akumulator tak jak mówiłem będę wymieniał planuje zakup boscha 60Ah 540A.

Co do mojego rozumowania, ktore wedlug was jest bledne i smiejecie sie z tego tekstem - kondensator lekiem na całe zło. Według mojego rozumowania, jeśli w danym momencie jest zwiększone zapotrzebowanie na prąd, czyli bass, to przy obciążalności przerywanej (no bo w końcu nie tylko niskie tony są w danej piosence) to w momencie uderzenia kondensator oddałby zgromadzony ładunek subwooferowi a w obwodzie oświetlenia nie byłoby deficytu prądu. Wnioskuje to po tym, że po wyciszeniu subwoofera i podkręceniu muzyki jeszcze głośniej światła nie gasną. Oczywiście moge sie mylić i nie twierdze ze mam racje, tylko chcialbym w koncu zobaczyc sensownego posta w ktorym wytlumaczy ktos dlaczego dana rzecz zachowuje się tak, a nie inaczej, bo postami jednozdaniowymi na pewno nie naświetlicie mi sytuacji. 

Lista rzeczy które planuje zrobić - na 1 ogień wymiana akumulatora, która jest już w planach od dłuższego czasu. Jeśli problem nie zniknie dorzucenie przewodu 16 lub 25mm2 z karoserii do minusa aku. Jeśli problem nie zniknie wymiana kabli zasilających na 25mm2. 

Na koniec ludzi, którzy mają większą wiedzę techniczną chciałbym poprosić o wyliczenie tego jaki maksymalny prąd może przepłynąć przez kabelki, jesli brakuje jakichs danych z checia podam lub zrobie pomiary. Za wszystkie sensowne posty dziekuje
 

@edit

wielkie dzieki za przekierowanie do tematu big 3, mysle ze takowy zabieg też na pewno wykonam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu nie moge edytować poprzedniego postu, jeśli moge prosic moderatora o wbicie tego wpisu do poprzedniego postu.

PANOWIE, bardzo przepraszam za wprowadzenie w błąd. Bardzo mnie to dziwiło osobiście że taka konkretna linka miałaby tylko 10mm2. Kable są amerykańskiej firmy dopiero teraz dojrzałem że owe 4AWG jest odpowiednikiem naszego 21,2mm2.

DEFINICJA AWG WIKIPEDIA - http://pl.wikipedia.org/wiki/American_wire_gauge.

Po wczesniejszych odpowiedziach i po dowiedzeniu sie ze jednak tak czy tak wyszło na moje ("pociagniete wystarczajaco grubym kabelkiem")  :hyhy:  wnioskuje ze pierwszy krok jaki powinienem wykonać to pociagnac kabelek o wiekszym przekroju z aku do karoserii i podzielić się z wami co z tego wyszło. Z aku do karoserii chyba już nie potrzebuje ofc? :help:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu auto zmieniać, niech założy reaktor jądrowy i powinno mu prądu styknąć. 

A tak na serio kondensator nie pomoże, sprawdź połączenia kabli czy nie ma syfu w miejscu styków (ma być czyściutka blacha). Sam ma alu kable bo kupiłem z piecem za grosze i na razie wystarczają 21mm2 + Rodek R2180i i STX SW 12 (300RMS)  i przy mocnym ogniu spadek to ok 1V więc tragedii nie ma i nie widać przygasania czegokolwiek więc się dziwnie czemu u ciebie takie rzeczy są. Napisz jakie auto i jaki piec. 

Będziesz chciał się bawić dalej w CA to wrzuć spawarę 25/50 i będzie git  :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto to renault laguna 2 1.6 16v 2001r. Alternator mam 98 amper, akumulator co prawda jest już wykończony aktualnie znajduje sie tutaj 72ah jakis szrot. Aaa i piec to crunch 1000.4

@tomomadej ............................................................ Jeszcze raz złamiesz jakikolwiek punkt regulaminu i blokada się mooocno przedłuży!

Jutro posprawdzam dokładnie wszystkie miejsca styków, koło środy postaram się wrzucić koło 35mm2 z aku do karoserii.

 

 

Od razu auto zmieniać, niech założy reaktor jądrowy i powinno mu prądu styknąć. 

 

Wezme to pod uwage :D

Edytowane przez powalla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


@tomomadej 2 razy wypowiadałeś sie pod tematem ani razu mi nie pomogłeś, nie potrzebuje tutaj twoich głupich postów.

Szczególnie mój drugi post  :ok:

Poświęciłeś choć chwilę, aby odnaleźć odpowiedź na to swoje pytanie? Raczej nie, a ja napisałem Ci, gdzie tego szukać. Jest tam taka tabelka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...