Skocz do zawartości

eryczek93

Użytkownik
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    bełchatów

Osiągnięcia eryczek93

  1. @tomomadej - po twojej uwadze od razu zaatakowałem faq nazara (które z resztą już dobrze znam) na którym znalazłem TABELKĘ (tak jak napisałeś). Ja pytałem o wzór na wyliczenie tego wszystkiego biorąc pod uwagę obciążenie w danym momencie... @saltech pasek klinowy ? światło gaśnie na zapalonym silniku na biegu jałowym (przy jezdzie pod obciazeniem jeszcze nie testowałem) @tbrek w tym momencie jest aku 72ah bardzo stary wiec nawet nie mam jak sprawdzić ładowania, tak więc myślę w przyszłym tygodniu wymienie aku zrobie big3, sprawdze wszystkie styki i sie odezwe czy problem nadal wystepuje dziekuje bardzo za wszystkie odpowiedzi
  2. Auto to renault laguna 2 1.6 16v 2001r. Alternator mam 98 amper, akumulator co prawda jest już wykończony aktualnie znajduje sie tutaj 72ah jakis szrot. Aaa i piec to crunch 1000.4 @tomomadej ............................................................ Jeszcze raz złamiesz jakikolwiek punkt regulaminu i blokada się mooocno przedłuży! Jutro posprawdzam dokładnie wszystkie miejsca styków, koło środy postaram się wrzucić koło 35mm2 z aku do karoserii. Od razu auto zmieniać, niech założy reaktor jądrowy i powinno mu prądu styknąć. Wezme to pod uwage
  3. Nie wiem czemu nie moge edytować poprzedniego postu, jeśli moge prosic moderatora o wbicie tego wpisu do poprzedniego postu. PANOWIE, bardzo przepraszam za wprowadzenie w błąd. Bardzo mnie to dziwiło osobiście że taka konkretna linka miałaby tylko 10mm2. Kable są amerykańskiej firmy dopiero teraz dojrzałem że owe 4AWG jest odpowiednikiem naszego 21,2mm2. DEFINICJA AWG WIKIPEDIA - http://pl.wikipedia.org/wiki/American_wire_gauge. Po wczesniejszych odpowiedziach i po dowiedzeniu sie ze jednak tak czy tak wyszło na moje ("pociagniete wystarczajaco grubym kabelkiem") wnioskuje ze pierwszy krok jaki powinienem wykonać to pociagnac kabelek o wiekszym przekroju z aku do karoserii i podzielić się z wami co z tego wyszło. Z aku do karoserii chyba już nie potrzebuje ofc?
  4. Sadexo dziekuje bardzo tobie za jedyna sensowna odpowiedz w moim temacie. Swoim postem bardzo mi naswietliles sprawe. Co do kabelkow to kolego @Mehow kable zasilajace sa z miedzi beztlenowej z kruger&matza. Moj blad ze napisalem 12mm2 sa to kable 4awg czyli z tego co wyczytalem 10mm2. Moj temat jest w dziale 'DZIAL DLA POCZATKUJACYCH' a wiec pewne osoby moglyby wywnioskowac ze to nie jest ktoras moja instalacja z kolei, a dopiero pierwsza. Akumulator tak jak mówiłem będę wymieniał planuje zakup boscha 60Ah 540A. Co do mojego rozumowania, ktore wedlug was jest bledne i smiejecie sie z tego tekstem - kondensator lekiem na całe zło. Według mojego rozumowania, jeśli w danym momencie jest zwiększone zapotrzebowanie na prąd, czyli bass, to przy obciążalności przerywanej (no bo w końcu nie tylko niskie tony są w danej piosence) to w momencie uderzenia kondensator oddałby zgromadzony ładunek subwooferowi a w obwodzie oświetlenia nie byłoby deficytu prądu. Wnioskuje to po tym, że po wyciszeniu subwoofera i podkręceniu muzyki jeszcze głośniej światła nie gasną. Oczywiście moge sie mylić i nie twierdze ze mam racje, tylko chcialbym w koncu zobaczyc sensownego posta w ktorym wytlumaczy ktos dlaczego dana rzecz zachowuje się tak, a nie inaczej, bo postami jednozdaniowymi na pewno nie naświetlicie mi sytuacji. Lista rzeczy które planuje zrobić - na 1 ogień wymiana akumulatora, która jest już w planach od dłuższego czasu. Jeśli problem nie zniknie dorzucenie przewodu 16 lub 25mm2 z karoserii do minusa aku. Jeśli problem nie zniknie wymiana kabli zasilających na 25mm2. Na koniec ludzi, którzy mają większą wiedzę techniczną chciałbym poprosić o wyliczenie tego jaki maksymalny prąd może przepłynąć przez kabelki, jesli brakuje jakichs danych z checia podam lub zrobie pomiary. Za wszystkie sensowne posty dziekuje @edit wielkie dzieki za przekierowanie do tematu big 3, mysle ze takowy zabieg też na pewno wykonam
  5. 12mm2, masa do blachy. Zrodlem pradu jest alternator ale jesli akumulator jest ....... to nie naladuje sie do ustalonej wartosci, a jesli nie ma skad oddac tego pradu to go po prostu nie odda
  6. Witam wszystkich. Swoja instalacje mam juz ponad 2 miesiace ale od tygodnia jezdze z nowa skrzynia basowa. Dzis zauwazylem jadac powoli w nocy ze przy podkreceniu radia do 24vol idzie zaobserwowac przygasanie swiatel mijania przy mocniejszym basie. Moja instalacja: glosniki przod - hertz dsk 165, radio - alpine ute 72bt, wzmacniacz crunch 1000w 4kanalowy (70w rms na kanal, 250w rms w mostku), skrzynka basowa z glosnikiem powerbass PS-12 250W rms wszystkie dane podane dla 4ohm. Zasilanie pociagniete wystarczajaco grubym kabelkiem styki plusowe jak i minusowe sa w porzadku. Wiem ze akumulator ktory mam aktualnie jest do wymiany i planuje wrzucic nowy, ale mam wątpliwości czy sama wymiana aku wystarczy. Mysle nad dolozeniem kondesatora 1F ktory ureguluje spadki napiecia podczas mocniejszego uderzenia basu. Alternator pracuje prawidlowo zamontowany fabryczny. Jaki aku byscie polecili pod taka instalacje. Furmanka to 1.6 16v benzyniak. 66Ah za duzo czy odpowiednio pod taka instalacje ? Dzieki za odpowiedzi pozdrawiam
  7. Tak wlasnie myslalem, jakies propozycje co bym jutro mial jakis punkt odniesienia w sklepie ?
  8. Witam panowie. Jestem w trakcie kompletowania calego zestawu. Aktualnie wygluszone drzwi, glosniki zamontowane na dystanstach (hertz dsk165) radyjko alpine ute72bt, zmienione fabryczne kable glosnikowe na 1.5mm2 pociagniete do bagaznika razem z zasilaniem 10mm2, od radia chinche i remote takze do bagaznika. Calosc zmieniana z fabrycznej instalacji w lagunie 2 2001r, nie ma porownania z fabrycznym brzdekaniem. Jak na ten moment pieniedzy mam malo, na calosc poszlo juz dobre 1200zl. Budzetowa tube dostalem od kolegi za darmo, na razie planuje poleciec na niej dopoki nie uskladam na jakas lepsza skrzynke. Jedyne czego brakuje do kompletu zeby to wszystko zagralo jak trzeba to wzmak. U kolegi w aucie te same glosniki napedza ten wzmak i wg mnie gra calkiem fajnie. BLAUPUNKT GTA 470 840W 4 KANALY -http://allegro.pl/wzmacniacz-blaupunkt-gta-470-moc-840w-4-kanalowy-i4389240789.html Kolejna propozycja jest Crunch gpx 1000.4 4x125w rms 4 kanaly-http://allegro.pl/crunch-gpx1000-4-wzmacniacz-4-kanalowy-4x125w-rms-i4419630425.html Tutaj zestaw uzywka (zagra to chociaz troche ??) Blaupunkt EMB 1200 ze wzmacniaczem Blaupunkt EMA 260 - http://olx.pl/i2/oferta/subwoofer-samochodowy-blaupunkt-plus-wzmacniacz-CID5-ID6BR0N.html I wlasnie dostalem oferte kupna wzmaka PY-4B02R za 150zl pewnie do 120 da rade zejsc. jutro planuje jeszcze jechac do zakladu car audio niedaleko w okolicy w celu zapoznania sie z ich oferta i posluchania tego jak poszczegolne wzmaki ktore mi zaproponuja beda współpracować. Chcialbym poznac wasza opinie na temat tych 4 ofert ktore przestawilem moze ktorys z was mial stycznosc z ktoryms z nich. Lepiej jechac i wybrac na odsluch i fachowe porady czy wybrac cos z listy ? Dzieki za jakiekolwiek odpowiedzi
  9. eryczek93

    Gaszę światło ;)

    Zapalamy i robimy dyskoteke
  10. eryczek93

    kupie radio + wzmak

    Witam. Potrzebuje radia i wzmacniacz (kable tez) pod glosniki hertz dsk 165. Budzet nie jest wysoki, na pierwszy ogien najwazniejsze radio, na ktore pieniadze mam na pewno. Wzmacniacz z kablami najprawdopodobniej po wyplacie. Radio musi posiadac wejscie usb/karty sd. Nie zalezy mi na cd.
  11. Odswiezam temat @2up czym przepalic ? Boje sie wiercic w swojej kostce z powodu braku wystarczajacego miejsca
  12. Witam dziekuje bardzo za wszystkie odpowiedzi rozumiem ze 14m przekroju 1.5mm2 bedzie ok. @baltosz na radio mam budzet 3 stowki, polecisz cos ?
  13. http://allegro.pl/kabel-przewod-glosnikowy-mitsumi-miedz-2x1-5mm-ofc-i4411610779.html KABEL PRZEWÓD GŁOŚNIKOWY MITSUMI MIEDŹ 2x1,5mm Starczy czy dac 2.5mm2? Na oko 14m starczy zeby przeciagnac do bagaznika ?
  14. Witam siema hej i czołem wszystkim. Jestem tu nowy, mianowicie pierwszy moj post z zapytaniem po miesiecznym studiowaniu forum. Troche prac juz za mna jeszcze sporo przede mna, ale o tym w innym temacie. Montuje amatorskie car audio do swojej lalki 2, zamowione sa juz glosniki hertz dsk 165, ktore w przyszlosci beda podpiete pod wzmacniacz ( nie potrzebuje krytyki na temat glosnikow, decyzja zapadla [budzet taki a nie inny]). Nie mam zamiaru montowac (jak na razie) grania dla wymagajacych z powodu kosztow, dlatego tez nie wiem jaki wzmacniacz bedzie montowany i wiem ze przez to odpowiedz na moje pytanie bedzie trudna, ale.. Czy zostawić w drzwiach fabryczne 0.75mm2 czy zmienic chociazby na 1.5mm2 ? Pytam teraz bo po zamontowaniu dystansu i oklejeniu reszty matami nie bede mial juz do tego dostepu. Wzmacniacz oraz radio planuje pod koniec tygodnia sobie kupic, mam w okolicy fajny sklep z car audio, pomontowac przerozne zobaczyc jak to gra i wybrac. Chyba ze moze ma ktos z was fajnego wzmaka dla amatora muzyki który fajnie zgra sie z dsk165?;> Licze na wyrozumialosc, pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...