wisior Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 WitamCiekawy dość temat i niejednokrotnie wałkowany. Sporo błędów ludzie popełniają i wiele pytań. Postaram się to wszystko w jednym temacie rozjaśnić w miarę możliwości.Auto fabrycznie dość ciche i komfortowe. Ma być lepiej, sporo lepiej.Właściciel raczej nie liczy na tanio, ma być dobrze.Materiały użyte to w 100% GMS z najnowszych linii.Wszystkie etapy były/będą poprzedzone pomiarami przed/po.Temat raczej na długie zimowe wieczory bo robię to w wolnej chwili po pracy a takich mam ostatnio bardzo mało ;)Będę sukcesywnie uzupełniał wpisy o nowe foty i opis. Pytania mile widziane ;) Dzisiaj zaczęliśmy od maski i podszybia/grodzi. Materiały użyte: GMS 010 HOODGMS 07 PRO NANOBUTYLGMS DP2 http://i1053.photobucket.com/albums/s475/wisior/Image00001_zps6831b570.jpg http://i1053.photobucket.com/albums/s475/wisior/Image00002_zpsad668130.jpg http://i1053.photobucket.com/albums/s475/wisior/Image00003_zps8c5aeb84.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Wszystkie etapy były/będą poprzedzone pomiarami przed/po.To co i gdzie się zmieniło po tłumieniu tej maski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 pytanie o pomiary - co, jak i czym chcesz mierzyc? dla porownania przydaloby siepomierzyc tez inne materialy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dan Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Nie jestem ekspertem, ale myślę że bez pomiarów akustyki i wyodrębnieniu niepożądanych częstotliwości ( dobraniu pod tym kontem materiałów tłumiących) ciężko będzie uzyskać wymierny efekt.To nie "Hamerykaniec" w którym położymy Babciny koc i będzie ciszej.Ale mogę się mylić( mam nawet taką nadzieję )Trzymam kciuki za wymierne efekty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinoff Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Wszystkie etapy były/będą poprzedzone pomiarami przed/po.Zapewne na zewnątrz jest ciszej , a jakie zmiany wewnątrz auta są? Auto fabrycznie dość ciche i komfortowe. Ma być lepiej, sporo lepiej.Do pełnego obrazu brakuje fotek z fabrycznym głuszeniem auta, pokaż proszę co usuwasz, bo czym zastępujesz, to widać. Dzisiaj zaczęliśmy od maski i podszybia/grodzi.Maskę pokazałeś, a podszybie/gródź? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wisior Opublikowano 8 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Panowie spokojnie auto wczoraj zacząłem rozbierać po 20 ;) dzisiaj muszę go oddać właścicielowi gdyż tak się umówiliśmy, że robimy etapowo bo wszystko n raz nie dam rady czasowo on również.Zdjęcia grodzi/podszybia wrzucę wieczorem. Auto jest dość głośno/ciche ponieważ seryjnie posiada Bang & Olufsena a co za tym idzie podwójne szyby itd ... ale z drugiej strony właściciel wymienił wydechy na jakieś sportowe także przy mocnym przyśpieszaniu hałas w aucie przeraża. (ponad 85dB przy około 120km/h)Obecne zmiany dały stosunkowo niewiele ale było to również do przewidzenia. Zmieniło się brzmienie silnika słyszalne z wewnątrz na mniej uciążliwe i jest o około 1dB ciszej na postoju. Podczas jazdy nie testowaliśmy na razie z braku czasu. Przed kolejnym etapem sprawdzimy dokładnie. Choć nie ukrywam, właściciel już się cieszy bo nie liczył na wiele.Kolejny etap to drzwi. Następnie w planach bagażnik,dach,błotniki,podłoga,ściana grodziowa od wewnątrz - ogólnie wszystko co się tylko da i tak grubo jak się tylko da ;) ps. fabrycznie maska miała cienką "szmatkę" i to tyle - podszybie/grodź - nic (tam gdzie wycieraczki). Od strony silnika lekki kocyk termiczny. Tam użyłem 07 Pro na blachę oraz większe powierzchnie oraz absorber w postaci DP2 (3 warstwy, super sprawa) http://gms.pl/media_library/2013/11/24/138530888951.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 absorber w postaci DP2 (3 warstwy, super sprawa) A jak z odpornością na temp, jest bez warstwy aluminium, nie spłynie latem w komorze silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszLDZ Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Maskę pokazałeś, a podszybie/gródź?Dokładnie, to będzie kluczowe biorac pod uwage hałas wewnątrz auta i n tym trzebaby sie raczej skupić, wygłuszenie maski to raczej tak jak kolega mówi wytłumi dzwieki na zewnątrz auta, a osobiście przy takiej jednostce to grzech tłumic jej pomruk. W poprzednim aucie nie miałem wygłuszenia maski, montując je, zauważalny efekt był na zewnatrz, wewnątrz nie było wymiernych korzyści. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Zdjęcia grodzi/podszybia wrzucę wieczorem. Auto jest dość głośno/ciche ponieważ seryjnie posiada Bang & Olufsena a co za tym idzie podwójne szyby itd ... ale z drugiej strony właściciel wymienił wydechy na jakieś sportowe także przy mocnym przyśpieszaniu hałas w aucie przeraża. (ponad 85dB przy około 120km/h) Swego rodzaju niekonsekwencja... Kupić sportowy samochód, gdzie z założenia producent stara się zachować jak najkorzystniejszy stosunek masy do mocy, stąd takie a nie inne "oszczędne" wagowo materiały tłumiące. Następnie zamontować jeszcze głośniejszy wydech a następne... Stwierdzić, że jednak za głośny i dociążyć auto zbędnymi kg... Inżynierowie walczą z każdym elementem o urwanie kg (odchudzanie wahaczy , lżejsza miska olejowa etc) a właściciel i tak zrobi swoje i naładuje butylu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszLDZ Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Miejmy nadzieje, że chociaz wydech dedykowany/robiony pod auto, a nie włozone byle by fajnie to wyglądało i buczało ostro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Jestem ciekaw, co dadzą kolejne etapy prac i liczę na fotki truck, kupienie Audi S5, to już jest nie konsekwencja, samochód pełen kompromisów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suzuki.gsx Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Spokojnie ludziska, temet ciekawy, oby ogarniający nie odszedł od początkowych założeń to będzie git.Co do pomiarów to nie ma co się podniecać, ja kiedyś wziąłem lapka z mic do autka, z jakimś tam programem.Nie pamiętam już wyników, ale były zmiany widoczne w cyferkach, i to nie mało o ile dobrze pamiętam.Gdzieś na YT jest filmik jak koleś mierzy furkę podczas jazdy w podobny sopsób, w środku tylko siedzenie i nowe tłumienie,bez ori dywanu, kanap itp, a rezultat badzo widoczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wisior Opublikowano 8 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Miejmy nadzieje, że chociaz wydech dedykowany/robiony pod auto, a nie włozone byle by fajnie to wyglądało i buczało ostro Zapewniam Cię że właściciel wie co robi i nigdy by byle czego nie kupił do takiego auta ...Wkrótce zrobię foty auta jego taty to dopiero potwór S7 ABT ponad 600 koni ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek1981 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Wkrótce zrobię foty auta jego taty to dopiero potwór S7 ABT ponad 600 koni ! do codziennej jazdy ?? A jednak w Polsce można się bawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 to jest sztuczne powiększanie przyrodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek1981 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 to jest sztuczne powiększanie przyrodzenia szczerze...? chciałbym takie powiększenie przyrodzenia a co jeszcze chciałbym to aby stać było mnie na utrzymanie owego potworka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 jakoś nie widzę zastosowania takiego potwora do codziennej jazdy adrenaliny też mniej daje niż jazda na pierwszym lepszym plastikowym motorze jeśli już miałbym tak się bawić to wczoraj z pompy wyjeżdzał Dodge Charger Hemi to był dzwięk a nie tam jakieś AUDI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kupczak90 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 jest o około 1dB ciszej na postoju Ludzkie ucho zauważa zmiany w głośności od 3 dB, dla mnie sama koncepcja projektu bez sensu, bo to nie A8 żeby był komfort i cisza, tylko auto do szaleństw. To jednak sprawa osobista właściciela, jego cyrk jego małpy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marine_4000 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Nie kumam waszych komentarzy... Nie wasze auto, nie wiecie o co chodzi właścicielowi a negujecie sens sprawy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 No dokladnie... Sens jest czy go nie ma klient płaci, klient ma Aaa i zazdroszcze takiego potwora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Oj Kamil chyba ruszyłes lub poruszyłes drażliwy temat, połowa ludzi stwierdzi że bez sensu robota, druga powie że to nawet nie kryptoreklama, a reszta - dlaczego nie XXX. Ja zrobiłem podobnie, i efekt był ten sam, kto chciał to zrozumiał przekaz, kto nie i tak mu nie dogodzisz, a w Twoim przypadku jak będziesz fotki ładował raz na tydzień, nim ktoś kto będzie chciał się dowiedzieć będzie musiał przebrnąć przez 40 stron mniej lub bardziej durnych wypowiedzi oraz zarzutów, zanim czegoś się dowie. Ja jak złapię kolegę z jego fabrycznym Dodgem, wstawię pomiar jego auta i mojego, będzie czyste porównanie. P.S. a auto ciekawe, po nowym roku będę robił podobne, tylko RS5 po modzie i zdjęciu wszelkich kagańców auto już przypłynelo, teraz je w gebelsach przerabiają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wisior Opublikowano 8 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 do codziennej jazdy ?? A jednak w Polsce można się bawić Oj można ... oboje jeszcze mają mega motory. Młody najnowsze sportowe BMW (cos kolo 200hp) a ojciec jakieś duże choperowate ... jakoś nie widzę zastosowania takiego potwora do codziennej jazdy adrenaliny też mniej daje niż jazda na pierwszym lepszym plastikowym motorze jeśli już miałbym tak się bawić to wczoraj z pompy wyjeżdzał Dodge Charger Hemi to był dzwięk a nie tam jakieś AUDI Zapewniam Cię ze to naprawdę komfortowe autko jaki i to S5 taki i S7. Po bułki i nad morze problemu nie ma Ludzkie ucho zauważa zmiany w głośności od 3 dB, dla mnie sama koncepcja projektu bez sensu, bo to nie A8 żeby był komfort i cisza, tylko auto do szaleństw. To jednak sprawa osobista właściciela, jego cyrk jego małpy ;) Człowieku to maska :-) spodziewales się -10 :-DSwoja droga myślę , że A8 wcale nie jest cichsze od tej wersji S5 . Na prawde wersja z BO dużo lepiej wygłuszona... Nie kumam waszych komentarzy... Nie wasze auto, nie wiecie o co chodzi właścicielowi a negujecie sens sprawy...Pan chce Pan będzie miał :-) No dokladnie... Sens jest czy go nie ma klient płaci, klient ma Aaa i zazdroszcze takiego potwora Dokładnie ! Oj Kamil chyba ruszyłes lub poruszyłes drażliwy temat, połowa ludzi stwierdzi że bez sensu robota, druga powie że to nawet nie kryptoreklama, a reszta - dlaczego nie XXX. Lubie takie tematy :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GDM Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 ps. fabrycznie maska miała cienką "szmatkę" i to tyle - podszybie/grodź - nic (tam gdzie wycieraczki). Od strony silnika lekki kocyk termiczny. Tam użyłem 07 Pro na blachę oraz większe powierzchnie oraz absorber w postaci DP2 (3 warstwy, super sprawa)W takim razie gdzie został zastosowany GMS 010 Hood? Temat mnie interesuje, bo przed świętami chciałem u siebie w aucie robić wygłuszenie maski butyl + 010 Hood ale widzę, że Ty zastosowałeś inną kombinację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koral666 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Doczekamy się więcej jakiś fotorelacji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Doczekamy się więcej jakiś fotorelacji ? wystarczy przeczytać co autor tematu napisał, a nie tylko patrzeć jak na komiks dla 2 latków... Temat raczej na długie zimowe wieczory bo robię to w wolnej chwili po pracy a takich mam ostatnio bardzo mało ;) Będę sukcesywnie uzupełniał wpisy o nowe foty i opis. Pytania mile widziane ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.