Skocz do zawartości

wygłuszanie na poważnie Audi S5


wisior
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ciekawy dość temat i niejednokrotnie wałkowany. Sporo błędów ludzie popełniają i wiele pytań. Postaram się to wszystko w jednym temacie rozjaśnić w miarę możliwości.

Auto fabrycznie dość ciche i komfortowe. Ma być lepiej, sporo lepiej.

Właściciel raczej nie liczy na tanio, ma być dobrze.

Materiały użyte to w 100% GMS z najnowszych linii.

Wszystkie etapy były/będą poprzedzone pomiarami przed/po.

Temat raczej na długie zimowe wieczory bo robię to w wolnej chwili po pracy a takich mam ostatnio bardzo mało ;)

Będę sukcesywnie uzupełniał wpisy o nowe foty i opis. Pytania mile widziane ;)

 

Dzisiaj zaczęliśmy od maski i podszybia/grodzi.

 

Materiały użyte:

 

GMS 010 HOOD

GMS 07 PRO NANOBUTYL

GMS DP2

 

http://i1053.photobucket.com/albums/s475/wisior/Image00001_zps6831b570.jpg

 

http://i1053.photobucket.com/albums/s475/wisior/Image00002_zpsad668130.jpg

 

http://i1053.photobucket.com/albums/s475/wisior/Image00003_zps8c5aeb84.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 136
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie jestem ekspertem, ale myślę że bez pomiarów akustyki i wyodrębnieniu niepożądanych częstotliwości ( dobraniu pod tym kontem materiałów tłumiących) ciężko będzie uzyskać wymierny efekt.

To nie "Hamerykaniec" w którym położymy Babciny koc i będzie ciszej.

Ale mogę się mylić( mam nawet taką nadzieję:) )

Trzymam kciuki za wymierne efekty :super:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Wszystkie etapy były/będą poprzedzone pomiarami przed/po.

Zapewne na zewnątrz jest ciszej , a jakie zmiany wewnątrz auta są?

 

 


Auto fabrycznie dość ciche i komfortowe. Ma być lepiej, sporo lepiej.

Do pełnego obrazu brakuje fotek z fabrycznym głuszeniem auta, pokaż proszę co usuwasz, bo czym zastępujesz, to widać.

 

 


Dzisiaj zaczęliśmy od maski i podszybia/grodzi.

Maskę pokazałeś, a podszybie/gródź?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie spokojnie auto wczoraj zacząłem rozbierać po 20 ;) dzisiaj muszę go oddać właścicielowi gdyż tak się umówiliśmy, że robimy etapowo bo wszystko n raz nie dam rady czasowo on również.

Zdjęcia grodzi/podszybia wrzucę wieczorem. Auto jest dość głośno/ciche ponieważ seryjnie posiada Bang & Olufsena a co za tym idzie podwójne szyby itd ... ale z drugiej strony właściciel wymienił wydechy na jakieś sportowe także przy mocnym przyśpieszaniu hałas w aucie przeraża. (ponad 85dB przy około 120km/h)

Obecne zmiany dały stosunkowo niewiele ale było to również do przewidzenia. Zmieniło się brzmienie silnika słyszalne z wewnątrz na mniej uciążliwe i jest o około 1dB ciszej na postoju. Podczas jazdy nie testowaliśmy na razie z braku czasu. Przed kolejnym etapem sprawdzimy dokładnie. Choć nie ukrywam, właściciel już się cieszy bo nie liczył na wiele.

Kolejny etap to drzwi. Następnie w planach bagażnik,dach,błotniki,podłoga,ściana grodziowa od wewnątrz - ogólnie wszystko co się tylko da i tak grubo jak się tylko da ;)

 

ps. fabrycznie maska miała cienką "szmatkę" i to tyle - podszybie/grodź - nic (tam gdzie wycieraczki). Od strony silnika lekki kocyk termiczny. Tam użyłem 07 Pro na blachę oraz większe powierzchnie oraz absorber w postaci DP2 (3 warstwy, super sprawa) 

 

http://gms.pl/media_library/2013/11/24/138530888951.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Maskę pokazałeś, a podszybie/gródź?

Dokładnie, to będzie kluczowe biorac pod uwage hałas wewnątrz auta i n tym trzebaby sie raczej skupić, wygłuszenie maski to raczej tak jak kolega mówi wytłumi dzwieki na zewnątrz auta, a osobiście przy takiej jednostce to grzech tłumic jej pomruk. :wink:  W poprzednim aucie nie miałem wygłuszenia maski, montując je, zauważalny efekt był na zewnatrz, wewnątrz nie było wymiernych korzyści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia grodzi/podszybia wrzucę wieczorem. Auto jest dość głośno/ciche ponieważ seryjnie posiada Bang & Olufsena a co za tym idzie podwójne szyby itd ... ale z drugiej strony właściciel wymienił wydechy na jakieś sportowe także przy mocnym przyśpieszaniu hałas w aucie przeraża. (ponad 85dB przy około 120km/h)

 

Swego rodzaju niekonsekwencja... Kupić sportowy samochód, gdzie z założenia producent stara się zachować jak najkorzystniejszy stosunek masy do mocy, stąd takie a nie inne "oszczędne" wagowo materiały tłumiące. Następnie zamontować jeszcze głośniejszy wydech a następne... Stwierdzić, że jednak za głośny i dociążyć auto zbędnymi kg... Inżynierowie walczą z każdym elementem o urwanie kg (odchudzanie wahaczy , lżejsza miska olejowa etc) a właściciel i tak zrobi swoje i naładuje butylu :...:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie ludziska, temet ciekawy, oby ogarniający nie odszedł od początkowych założeń to będzie git.

Co do pomiarów to nie ma co się podniecać,  

ja kiedyś wziąłem lapka z mic do autka, z jakimś tam programem.

Nie pamiętam już wyników, ale były zmiany widoczne w cyferkach, i to nie mało o ile dobrze pamiętam.

Gdzieś na YT jest filmik jak koleś mierzy furkę podczas jazdy w podobny sopsób, w środku tylko siedzenie i nowe tłumienie,

bez ori dywanu, kanap itp, a rezultat badzo widoczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejmy nadzieje, że chociaz wydech dedykowany/robiony pod auto, a nie włozone byle by fajnie to wyglądało i buczało ostro :rotfl:

Zapewniam Cię że właściciel wie co robi i nigdy by byle czego nie kupił do takiego auta ...

Wkrótce zrobię foty auta jego taty to dopiero potwór S7 ABT ponad 600 koni !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jakoś nie widzę zastosowania takiego potwora do codziennej jazdy :P

 

adrenaliny też mniej daje niż jazda na pierwszym lepszym plastikowym motorze :hyhy:

 

jeśli już miałbym tak się bawić to wczoraj z pompy wyjeżdzał Dodge Charger Hemi to był dzwięk a nie tam jakieś AUDI 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


jest o około 1dB ciszej na postoju

 

Ludzkie ucho zauważa zmiany w głośności od 3 dB, dla mnie sama koncepcja projektu bez sensu, bo to nie A8 żeby był komfort i cisza, tylko auto do szaleństw. To jednak sprawa osobista właściciela, jego cyrk jego małpy ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Kamil chyba ruszyłes lub poruszyłes drażliwy temat, połowa ludzi stwierdzi że bez sensu robota, druga powie że to nawet nie kryptoreklama, a reszta - dlaczego nie XXX.

 

Ja zrobiłem podobnie, i efekt był ten sam, kto chciał to zrozumiał przekaz, kto nie i tak mu nie dogodzisz, a w Twoim przypadku jak będziesz fotki ładował raz na tydzień, nim ktoś kto będzie chciał  się dowiedzieć będzie musiał przebrnąć przez 40 stron mniej lub bardziej durnych wypowiedzi oraz zarzutów, zanim czegoś się dowie.

 

Ja jak złapię kolegę z jego fabrycznym Dodgem, wstawię pomiar jego auta i mojego, będzie czyste porównanie.

 

P.S. a auto ciekawe, po nowym roku będę robił podobne, tylko RS5 po modzie i zdjęciu wszelkich kagańców :) auto już przypłynelo, teraz je w gebelsach przerabiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:szok:  do codziennej jazdy ?? 

 

A jednak w Polsce można się bawić  :wink:

Oj można ... oboje jeszcze mają mega motory. Młody najnowsze sportowe BMW (cos kolo 200hp) a ojciec jakieś duże choperowate ...

 

 

jakoś nie widzę zastosowania takiego potwora do codziennej jazdy :P

 

adrenaliny też mniej daje niż jazda na pierwszym lepszym plastikowym motorze :hyhy:

 

jeśli już miałbym tak się bawić to wczoraj z pompy wyjeżdzał Dodge Charger Hemi to był dzwięk a nie tam jakieś AUDI 

 

Zapewniam Cię ze to naprawdę komfortowe autko jaki i to S5 taki i S7. Po bułki i nad morze problemu nie ma

 

Ludzkie ucho zauważa zmiany w głośności od 3 dB, dla mnie sama koncepcja projektu bez sensu, bo to nie A8 żeby był komfort i cisza, tylko auto do szaleństw. To jednak sprawa osobista właściciela, jego cyrk jego małpy ;) 

Człowieku to maska :-) spodziewales się -10 :-D

Swoja droga myślę , że A8 wcale nie jest cichsze od tej wersji S5 . Na prawde wersja z BO dużo lepiej wygłuszona...

 

Nie kumam waszych komentarzy... Nie wasze auto, nie wiecie o co chodzi właścicielowi a negujecie sens sprawy...

Pan chce Pan będzie miał :-)

 

No dokladnie... Sens jest czy go nie ma klient płaci, klient ma :)

Aaa i zazdroszcze takiego potwora :D

Dokładnie !

 

Oj Kamil chyba ruszyłes lub poruszyłes drażliwy temat, połowa ludzi stwierdzi że bez sensu robota, druga powie że to nawet nie kryptoreklama, a reszta - dlaczego nie XXX.

 

Lubie takie tematy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. fabrycznie maska miała cienką "szmatkę" i to tyle - podszybie/grodź - nic (tam gdzie wycieraczki). Od strony silnika lekki kocyk termiczny. Tam użyłem 07 Pro na blachę oraz większe powierzchnie oraz absorber w postaci DP2 (3 warstwy, super sprawa)

W takim razie gdzie został zastosowany GMS 010 Hood? Temat mnie interesuje, bo przed świętami chciałem u siebie w aucie robić wygłuszenie maski butyl + 010 Hood ale widzę, że Ty zastosowałeś inną kombinację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczekamy się więcej jakiś fotorelacji ? :wink2:

 

wystarczy przeczytać co autor tematu napisał, a nie tylko patrzeć jak na komiks dla 2 latków...

 

 

 

 

Temat raczej na długie zimowe wieczory bo robię to w wolnej chwili po pracy a takich mam ostatnio bardzo mało ;)

 

Będę sukcesywnie uzupełniał wpisy o nowe foty i opis. Pytania mile widziane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...