Skocz do zawartości

AUDI A4B7


Tmaxi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 6 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam po sporej przerwie w tym czasie troszeczkę się zmieniło u mnie. Oto foto relacja z modyfikacji.

 

Zmiany:

 

- wymiana kabli sygnałowych na Monster 401 i Monster 201

- wymiana kabli głośnikowych

- wymiana kabli zasilających ( spawarka) w zabudowie

- modyfikacja układu zasilającego

- poprawiona furtki (dodatkowa pianka i zmiana dystansów na solidniejsze)

- modernizacja zabudowy bagażnika

- nowe słupeczki :)

- delikatne wytłumienie bagażnika (mata Dynamat Xtrime)

 

 

post-10350-0-17762400-1398862121_thumb.jpg

post-10350-0-38477400-1398862128_thumb.jpg

post-10350-0-81359800-1398862134_thumb.jpg

post-10350-0-21293400-1398862141_thumb.jpg

post-10350-0-66392500-1398862148_thumb.jpg

post-10350-0-44724000-1398862154_thumb.jpg

post-10350-0-68367300-1398862160_thumb.jpg

post-10350-0-22514000-1398862167_thumb.jpg

post-10350-0-43566100-1398862174_thumb.jpg

post-10350-0-11462500-1398862181_thumb.jpg

post-10350-0-83208800-1398862201_thumb.jpg

post-10350-0-99153500-1398862209_thumb.jpg

post-10350-0-83165000-1398862216_thumb.jpg

post-10350-0-10310500-1398862223_thumb.jpg

post-10350-0-60759200-1398862229_thumb.jpg

post-10350-0-88883500-1398862235_thumb.jpg

post-10350-0-41398000-1398862241_thumb.jpg

post-10350-0-83455000-1398862246_thumb.jpg

post-10350-0-23021800-1398862251_thumb.jpg

post-10350-0-02214300-1398862257_thumb.jpg

post-10350-0-59355900-1398862275_thumb.jpg

post-10350-0-32829700-1398862282_thumb.jpg

post-10350-0-98271200-1398862287_thumb.jpg

post-10350-0-59807000-1398862441_thumb.jpg

post-10350-0-87080000-1398862448_thumb.jpg

post-10350-0-63227200-1398862459_thumb.jpg

post-10350-0-23916600-1398862469_thumb.jpg

post-10350-0-24860300-1398862477_thumb.jpg

post-10350-0-62674700-1398862486_thumb.jpg

post-10350-0-02328900-1398862496_thumb.jpg

post-10350-0-02163700-1398862503_thumb.jpg

post-10350-0-95609800-1398862509_thumb.jpg

post-10350-0-31234400-1398862518_thumb.jpg

post-10350-0-71001600-1398862542_thumb.jpg

post-10350-0-15609800-1398862551_thumb.jpg

post-10350-0-82320400-1398862557_thumb.jpg

post-10350-0-38855900-1398862565_thumb.jpg

post-10350-0-69979500-1398862571_thumb.jpg

post-10350-0-10103100-1398862577_thumb.jpg

post-10350-0-92587100-1398862585_thumb.jpg

post-10350-0-52721300-1398862594_thumb.jpg

post-10350-0-09650600-1398862603_thumb.jpg

post-10350-0-42400200-1398862610_thumb.jpg

post-10350-0-40260800-1398862636_thumb.jpg

post-10350-0-43357300-1398862642_thumb.jpg

post-10350-0-07447000-1398862649_thumb.jpg

post-10350-0-71454600-1398862655_thumb.jpg

post-10350-0-24903500-1398862662_thumb.jpg

post-10350-0-78153600-1398862669_thumb.jpg

post-10350-0-33015600-1398862677_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


To będzie dosyć dziwny montaż woofer będzie zamontowany do pierścienia w panelu, pierścień spięty z dystansem w drzwiach

Możesz dodać fotki z roboty przy drzwiach? Temat samej roboty przy drzwiach zupełnie pominąłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że masz na myśli:

 

 


woofer będzie zamontowany do pierścienia w panelu, pierścień spięty z dystansem w drzwiach

i to rozwiązanie umarło śmiercią naturalną. Te panele, to akurat stosunkowo mały wycinek pracy przy drzwiach.

A co w takim razie z wykonaniem tłumienia drzwi? Czy możesz opisać jak je tłumiłeś i dorzucić fotek, których jak widzę sporo robiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie szukałem fotek z roboty przy furtkach i niestety gdzieś przepadły, więc musze opisać co i jak było robione.

 

Mata Dynamat Xtrime poszycie furtek od wewnątrz, otwory montażowe klejone matą i na to kolejna warstwa maty już po całości, a wszystko przykryte pianką ok. 3mm.

dystanse mdf żywicowane plus włókno szklane przykręcone na śruby metryczne, a pomiędzy dystans a blachę taśma wulkanizacyjna i wszystko porządnie skręcone.

 

Tapicerka od wewnątrz żywica z włóknem szklanym mata Dynamat i na to pianka 3 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie usztywniałeś ani otworów rewizyjnych ani miejsca montażu dystansów. W zdecydowanej większości przypadków te operacje przynoszą pozytywny skutek no ale pewnie miałeś własne powody aby z nich zrezygnować. Nic to, mam nadzieję, że w końcu wybiorę się na warszawskiego spota i obok Twojego posłucham kilku aut, o których czytałem na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w miejscu zamontowania dystansów blacha jest dosyć sztywna i mocna.

To czy jest dosyć sztywna wyjdzie w praniu  :wink:  zwłaszcza przy głośniejszym słuchaniu - puść na początek na próbę z testówki sygnał 50hz na woofery ( nie za długo i nie za głośno ale dosyć głosno) i wyjdzie od razu, jak nie ma wibracji i buczenia to jest gitara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


To czy jest dosyć sztywna wyjdzie w praniu :wink: zwłaszcza przy głośniejszym słuchaniu - puść na początek na próbę z testówki sygnał 50hz na woofery ( nie za długo i nie za głośno ale dosyć głosno) i wyjdzie od razu, jak nie ma wibracji i buczenia to jest gitara.

 

A ja się zapytam, czy Twoim zdaniem przyklejenie żywicy i włókna do blachy pod dystansem daje jakiś efekt w Twoim przypadku (instalacji) ? Sprawdzałeś, czy coś się działo niedobrego bez tego ? Ciekawi mnie, czy się żywica nie odklei z czasem :hyhy: Bo coś mi się wydaje, że mamy nowe panaceum... Śmiem twierdzić, że skręcenie dystansu z blachą w takim miejscu zmniejsza bardzo mocno jej podatność na "pracę"+ porządna mata. Idąc tym tropem, to można całe drzwi wypaćkać włóknem i żywicą, bo przecież blacha pracuje nie tylko w tym miejscu... Jak przywatujesz i dotkniesz drzwi w miejscu oddalonym od dystansu, to poczujesz, że pracuje (przy mocnych wooferach). Dla mnie zaczyna się przesada już w takim momencie, kiedyś mata bitumiczna i robiło się drzwi na "beton" i to grało ! Teraz już na porządku dziennym pod dystansem żywice, dodatkowe blachy, blacha na otwory technologiczne obowiązkowo 3x grubsza jak na pozostałej części drzwi :hyhy::rotfl: skrzynki na suby z granitu :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się zapytam, czy Twoim zdaniem przyklejenie żywicy i włókna do blachy pod dystansem daje jakiś efekt w Twoim przypadku (instalacji) ? Sprawdzałeś, czy coś się działo niedobrego bez tego ? Ciekawi mnie, czy się żywica nie odklei z czasem :hyhy: Bo coś mi się wydaje, że mamy nowe panaceum... Śmiem twierdzić, że skręcenie dystansu z blachą w takim miejscu zmniejsza bardzo mocno jej podatność na "pracę"+ porządna mata. Idąc tym tropem, to można całe drzwi wypaćkać włóknem i żywicą, bo przecież blacha pracuje nie tylko w tym miejscu... Jak przywatujesz i dotkniesz drzwi w miejscu oddalonym od dystansu, to poczujesz, że pracuje (przy mocnych wooferach). Dla mnie zaczyna się przesada już w takim momencie, kiedyś mata bitumiczna i robiło się drzwi na "beton" i to grało ! Teraz już na porządku dziennym pod dystansem żywice, dodatkowe blachy, blacha na otwory technologiczne obowiązkowo 3x grubsza jak na pozostałej części drzwi :hyhy::rotfl: skrzynki na suby z granitu :rotfl: :rotfl: :rotfl:

A kto komu zabroni? Jeśli sprawdził to u siebie u mu zdaje egzamin to wie co mówi :) jednym starcza sama mata innym tzw betonowanie :) każde auto to indywidualny poligon doświadczalny i można wiele rzeczy poradzić ale i tak decyzja należy do właściciela :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


każde auto to indywidualny poligon doświadczalny i można wiele rzeczy poradzić ale i tak decyzja należy do właściciela :)

 

Dokładnie, więc niech nie traktuje tego, jako "kanon", Ty też :wink2: Niech wypowie się, że "słuchałem u siebie jednych drzwi bez usztywnienia pod dystansem z maty i żywicy, a drugich właśnie tak zrobionych i efekt był powalający, znaczny, bardzo odczuwalny", a mi się wydaję, że to raczej "ja tak mam, jest super, ale jak jest bez, to już nie wiem" :hyhy: Wg. mnie, żywica się odklei od blachy z czasem i nawet nie będziesz wiedział, że już nie masz tego "tajnego" usztywniacza :hyhy: ale efekt placebo jest :hyhy:

 

 

 


Boguś, wyluzuj...tworzą się nowe teorie :wink2:

 

Always :wink2:  Zaraz rodzinka się zjedzie, grill, te sprawy :wink2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko przeczytać ze zrozumieniem :rotfl:

Bo Twój komętarz wynikł tylko dlatego że oczywiście nie doczytałeś, co Tmaxi napisał.

 

Jak ktoś bolą skrzynki z granitu :rotfl: Radze sobie zbić jedną, druga i odsłuchać. Robiłeś porównanie? Czy raczej nie ?

Przekonywać do pancernych skrzynek, nie zmierzam, nie mniej zrobiłem sobie 20L skrzynkę z płyty 20mm, a potem tą samą skrzynie wzmocniłem do 60mm. Od tak by się dowiedzieć...czy jest sens.

Tak jak było czuć że cała skrzynka(20mm) 'pracuje', tak na skrzynce 60mm nie robiło to żadnego wrażenia.

Tak samo jak ma znaczenie sztywne osadzenie wf na dystansie by pracował wf a nie dystans, tak analogicznie jest z subem.

 

Czy porządnie wyklejone drzwi będą brzęczeć? Nie będą. Czy da się na nich wygrać zawody, da się.

 

Nie mniej wychodząc z tej samej zasady że w tak trudnym środowisku jaki jest samochód, staramy się wooferowi stworzyć jak najdogodniejsze warunki pracy.

Tak że na moje, jeśli jestem w stanie zwiększyć sztywność drzwi(tak jak sztywność skrzynki na suba), będę to robił.

 

Chyba że uważacie, że sztywność nie ma znaczenia, to zaraz zamocuje moje woofery na klej na gorąco :rotfl:

 

Już się nie będę zagłębiał w 'walory słuchowe', bo się nie nam i tworze mity. :rotfl:

A tak..nie znam się :rotfl:

 

:zdrowko:

 

p.s. Choć testowa była z 60(nad wyraz), myślę docelowa będzie z 50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehehe troszkę słaby ze mnie mówca, wolę dłubanie ;) - a w sumie to najlepiej wybrać się do wawki na spocik i posłuchać :)

Dziś biorę się za oklejanie drugiego słupka, bardzo ciężko idzie. Zrobiłem sporo słupeczków ale ten projekt jest ciężki :(

 

 

post-10350-0-33201200-1399022726_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Bo Twój komętarz wynikł tylko dlatego że oczywiście nie doczytałeś, co Tmaxi napisał.

 

To do mnie ?

 

 

 


Jak ktoś bolą skrzynki z granitu :rotfl: Radze sobie zbić jedną, druga i odsłuchać. Robiłeś porównanie? Czy raczej nie ?

 

Nie, a skrytykowałem gdzieś ? Raczej stwierdzam, że to już skrajność jest, niedługo żeby woofer "zagrał", to trzeba będzie przynitować do blachy zewnętrznej blachę alu 5 mm, nity z zewnątrz poszpachlować, przerobić drzwi z zewnątrz, auto pomalować, ale przynajmniej powiedzieć można, że "zrobiłem wszystko, żeby zapewnić optymalne warunki dla wooferka" :rotfl:  Rozumiesz zamysł mojej wypowiedzi ? :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się zapytam, czy Twoim zdaniem przyklejenie żywicy i włókna do blachy pod dystansem daje jakiś efekt w Twoim przypadku (instalacji) ? Sprawdzałeś, czy coś się działo niedobrego bez tego ? Ciekawi mnie, czy się żywica nie odklei z czasem :hyhy: Bo coś mi się wydaje, że mamy nowe panaceum...

Akurat tej zywicy stricte pod samym dystansem mam tyle co kot napłakał, ale wokół miejsca montazu woofera zrobiłem dośc grubą warstwe ok 3mm i tutaj juz jest efekt zauwazalny. Nie wiem jak w innych autach, ale fiat ma gowniane te blachy i wiotkie, więc taki zabieg dał sporo bo po prostu usztywnił to, szkoda, ze okazji nie ma to bys zobaczył naocznie. Miałem porównanie z i bez tego wzmocnienia, bo pare ładnych tygodni jeździłem bez i różnica w sztywnosci jest i to spora w moim przypadku. Bezpośrednio natomiast za dystansem od drugiej strony blachy, wieksza robotę robi natomiast metalowy wyciety pierścien z blachy w kształt dystansu, który przykreciłem robi jako jedna wielka podkładka:) Apropos zywicy i maty szklane - dlaczego miałaby sie odkleić nie rozumiem, blacha dobrze przygotowana odtłuszczona i zmatowiona, bez jaj, nie ma prawa sie to odkleic, gdyby tak było bez sensu byłoby stosowanie w ogóle wszelakich zywic. W tych wszyetkich zabiegach Bogus chodziło mi o usztywnienie na maksa drzwi tak aby nawet grajac maksymalnym basem nic nie brzęczało latało i było sztywno, efekt tez uzyskałem i jestem zadowolony - a to czy zastosujesz zywice blache czy plastelinę :wink: to jeden grzyb - spełniło zadanie i tyle. Zreszta co do usztywnienia - nigdy nie uzyskasz efektu 100% sztywnosci bo to niemozliwe, praktycznie, ale robimy szystko aby zblizyc sie do jakiegoś tam poziomu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej stwierdzam, że to już skrajność jest, niedługo żeby woofer "zagrał",

 

Czy porządnie wyklejone drzwi będą brzęczeć? Nie będą. Czy da się na nich wygrać zawody, da się.

Woofer zagra, w wytłumionych drzwiach, ale czy nie dążymy w naszym hobby do perfekcji i staramy się stworzyć te idealne warunki? Może po co w ogóle tłumić :rotfl:

Też troszkę przesadzasz, w tych czasach jest problem w dorwaniu blachy o grubości 1mm i zasłonięcie otworów rewizyjnych? Nie widzę w tym przerostu formy nad treścią.

A nie widziałem by ktoś kładł blachę 5mm na otwory(jeszcze) :rotfl:

 

Otwory rewizyjne tak musisz zasłonić, no chyba że wolisz latającą mate bo ktoś nie zasłonił otworów?

Po za tym jak często wychodzą 'kwiatki', po tłumieniu...'tego nie trzeba wzmacniać', a potem jak zwykle są drzwi do poprawki?

Można zrobić to raz i zamknąć temat.

Zobacz u mnie w temacie, 1mm laminat, wklejony w drzwi, ani to drogie nie było, a jak ze strony zewnętrznej ugniesz paluchem blachę to stawiam piwo.

(mój laminat był dokładany do odtłuszczonej blachy na klej do szyb, więc na pewno się nic nie odklei)

Jeden zrobi instalacje na szybko i będzie poprawnie, drugi ma więcej czasu i ma ochotę się pobawić.

To teraz jest grzech?

 

Nie, a skrytykowałem gdzieś ?

Odniesienie do 'skrzynek z granitu', tak. I ogólnie cała twoja wypowiedz o przeroście formy nad treścią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc Ty masz problem z czytaniem ze zrozumieniem :wink2: O otworach napisałem 3 mm blachę, a te 5, to taki "żart" na blachę zewnętrzną, także rozróżniaj stronę wewnętrzną i zewnętrzną drzwi :wink2: Piszesz o jakiś grzechach, a ja tylko poruszyłem sprawę "kanonu" - ja tak mam, najlepiej na świecie, kto ma inaczej, to będę się czepiał i poruszał tą kwestię... Koniec OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...