Cober Opublikowano 16 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 I co to znaczy drzwi zrobione na beton......... ? Przeciez wiesz ale rozumiem, że chcesz żebym przybliżył to tym którzy nie wiedzą. Otóż drzwi na beton to według mojej terminologii drzwi zrobione maxymalnie szczelnie i o maxymalnej sztywności. Tylko membrana ma prawo wykonywać jakikolwiek ruch czyli zbliżenie sie maksymalnie do komory zamkniętej ostatnio tak modnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinoff Opublikowano 16 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 Dawać uszczelkę czy nie dawać.... No ja nic od siebie o uszczelce nie pisałem... no ale niech będzie... mam matę pod dystansem Dalej właśnie ukazują się następne problemy które trzeba rozwiązać ... i tu zaczyna się cała lista sposobów w jaki sposób to należy zrobić. Dać to , czy tamto , a może jednak bez uszczelki , ale tak naprawdę czy one coś wnoszą ? oprócz dyskusji. Z resztą jak z każdą teorią, ta o super sztywnych i szczelnych drzwiach które są jedyną szansa na poprawną grę wooferów czasami nie ma poparcia w rzeczywistości. Istnieje wiele innych składowych mogących na to wpłynąć chociażby litraż drzwi... Pewnie, że finalny efekt roboty przy drzwiach zależny będzie od różnych czynników, i to wielu. Tylko niemal zawsze gdy dochodzi do rozmowy o szczegółach padają argumenty, że jest wiele innych składowych robiących granie drzwi i na tym dyskusja dotycząca tych szczegółów się rozmywa w zasadzie zrobienie dobrze pełnych drzwi sprowadza się do wytłumienia rezonansów większych powierzchni blach, usztywnienia ich by nie rezonowały pod wpływem pracy woofera i zapewnienia mu stabilnego podparcia dla kosza w miejscu montażu, nie ma potrzeby pitolić przy sobocie czy niedzieli o takich pierdołach 150 razy już wywałkowanych w innych tematach... W zasadzie to przy drzwiach zrobionych jak napisałeś nie powinno być kłopotu z ich grą... no ale jednak we większości aut po zrobieniu drzwi te kłopoty są i chyba przepisy na drzwi w wielu wątkach też nie pomagają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 16 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 A ja nie mam maty pod dystansami mam jedynie cienką (mikroskopijną - nadmiar wycisnął dystans skręcony z drzwiami na śruby fi6 lub 8mm)warstwę silikonu No i jestem głuchy na oba oczy i dla mnie jest bombowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawa88 Opublikowano 16 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 może dajmy już spokój... to temat o budżetówce Mamusy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suzuki.gsx Opublikowano 16 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 No i jestem głuchy na oba oczy i dla mnie jest bombowoW porównaniu co do niektórych; szczęściaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 16 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 może dajmy już spokój... to temat o budżetówce Mamusy...Jak sie skończy dyskusja to zieloni wyczyszczą offtopic z offtopicu W porównaniu co do niektórych; szczęściaż. :hurra: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULII Opublikowano 16 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 że jest wiele innych składowych robiących granie drzwi i na tym dyskusja dotycząca tych szczegółów się rozmywa ... i tu zaczynają sie schody każdej dyskusji. Jak sie skończy dyskusja to zieloni wyczyszczą i rozdadzą pochwały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mamusa Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Przez weekend działałem, nie było czasu na odpisywanie, trochę dyskusja rozgorzała. Ale tak jak Sinoff wspomniałeś, może to i dobrze i z pożytkiem dla wszystkich że takie pozornie nieważne rzeczy są omawiane, bo na głos ze strony forumowych guru przecież nie ma co liczyć ;) A czy wyjdzie kaszanka czy dobre granie, to zawsze dodatkowe doświadczenie przybędzie. Na chwilę obecną jestem zadowolony że z kilku sugestii/porad było mi dane skorzystać. Chociaż już wiem że przy kolejnym aucie będą chyba komory Jak sie skończy dyskusja to zieloni wyczyszczą offtopic z offtopicu Ja tu offtopicu nie widzę, po prostu niektórzy za bardzo popłyneli, ale bywały tematy z 30 stronami o niczym ;) mam jedynie cienką (mikroskopijną - nadmiar wycisnął dystans skręcony z drzwiami na śruby fi6 lub 8mm)warstwę silikonu Identyczna sytuacja ;) Co się udało zrobić? Zerwanie mat które leżały na otworach lub w pobliżu. Następnie czyszczenie druciakiem szpachlówki na tyle na ile chciała odejść ;) następnie opalarka w ruch i jeszcze raz dokładne wyciśnięcie tych mat co pozostały. Postanowiłem pozostawić płaskowniki w otworach jako podstawę do maty szklanej i zywicowania, no i zawsze dodatkowe usztywnienie. Na duży otwór poszła 1 warstwa rowingu + 3 maty szklanej (żywica z małym dodatkiem magicznego pyłu ). Tak jak mówiłem, otwór przy zamku musi być zrobiony tak jak był, bo z zamkami w żabojadach różnie bywa. Co do dystansu i okolic. Cała powierzchnia dookoła została potraktowana kombinacją żywicy, 1 warstwy tkaniny rowingowej + 1/2 warstwy maty szklanej. Całość "zachodzi" na dystans w celu jego spojenia z blachą dookoła. Dodatkowo od wewnątrz tak jak mówiłem, dokręcone płaskowniki(dokładnie 2 łączniki budowlane typu NA) usztywniające powierzchnię tuż przy dystansie, wyklejone matą razem z sąsiadującymi powierzchniami. Blacha w świetle dystansu została lekko nacięta i dogięta jak zaproponował Przemcio. Niestety pogoda w niedziele nie rozpieszczała, więc na położenie ostatecznej warstwy GMS'a nie było szans. A więc do następnego weekendu, jak mnie najdzie wena to może coś jeszcze pokombinuje. Chociaż już na chwilę obecną efekt organoleptyczny jest lepszy niż był ;) Przepraszam, ale zdjęcia robione taboretem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 No to teraz to się zabetonowałeś na amen tylko nie chciałbym a może bym chciał zobaczeć twoją minę jak stoisz z kątówką przed drzwiami i musisz je na chwile otworzyć Jak juz sie bawileś zywicą to mogłeś zrobić grube klapki -odlewy otworów i je wkleić na klej do szyb (Aqua lub nawet silikon) i zanitować. Wtedy jakby co rozwiercasz nity i struną do szyb 5 minut i zdemontowane bez zniszczeń a tak samo sztywne Pozostaje trzymać kciuki ze nie będziesz potrzebować tego robić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mamusa Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Jak juz sie bawileś zywicą to mogłeś zrobić grube klapki -odlewy otworów i je wkleić na klej do szyb (Aqua lub nawet silikon) i zanitować. Wtedy jakby co rozwiercasz nity i struną do szyb 5 minut i zdemontowane bez zniszczeń a tak samo sztywne Czy tak samo sztywne to bym się kłócił, w ten sposób mam połączone z resztą drzwi, na moją logikę - większa powierzchnia styku z blachą i większa połać usztywniona = lepiej Ale mniejsza o to, jak będzie trzeba otworzyć to się rozwali o zrobi od nowa, ryzyko zawodowe ;) Dobrze że akurat z szybami/prowadnicami itd. problemów w Xantiach nie ma ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robaknow Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Połączenie tych profili metalowych w otworach technologicznych rozbraja , ale ważne żeby działało nie wyglądało Trzymam kciuki za dalsze postępy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Wygląda zayyyyye..... Nawet mojej żonie się spodobało To jest tak jakby drzwi od basu się rozpier...... Znaczy pękały a Mamusa w panice próbował łatać metalowymi plastrami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t00m3q Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Osobiście uważam, że te plaskowniki średnio zdają egzamin ich perforacja powoduje dość dużą elastyczność materiału a nie o to tu loto jak to mawia pewna reklama "ale to twój tron " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mamusa Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Osobiście uważam, że te plaskowniki średnio zdają egzamin ich perforacja powoduje dość dużą elastyczność materiału a nie o to tu loto jak to mawia pewna reklama "ale to twój tron " Ale w tym momencie ich perforacja nie ma żadnego znaczenia, przecież wszystko jest zażywicowane i zamatowane, a te płaskowniki w tym momencie służą tylko jako dodatkowe wsparcie/szkielet dla konstrukcji z żywicy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Przyznaj się ze to były plasterki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mamusa Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Przyznaj się ze to były plasterki No przecież sam wpadłeś na trop, toż to metalowe plastry do łatania dziur po basie ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t00m3q Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 No w sumie tak, Co nie zmienia faktu że użycie pasków wyciętych z aluminium nie zaszkodziło by temu zabiegowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Odczep się te są fajne-- takie audiofilskie Takie voodoo -- jeśli nie chcesz wierzyć nie musisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBSONBERCIK Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Hello.Osobiście poszedł bym na łatwizne i dał blachę .... jednak. To całe za żywicowanie itd to piszcie co chcecie ale z całą pewnością spowodowało usztywnienie i zespojenie tej części w dzwiach.Teraz pozostaje tylko zmontować i słuchać. I oby banan na twarzy zabłysnął.Żeby nie było że taki mundry jestem to napisze że u mnie dzwi są stage 2 i nadal robie jakieś zmiany - teraz ukierunkowanie wofera. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elgardiel Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Czy tak samo sztywne to bym się kłócił, w ten sposób mam połączone z resztą drzwi, na moją logikę - większa powierzchnia styku z blachą i większa połać usztywniona = lepiej Ale mniejsza o to, jak będzie trzeba otworzyć to się rozwali o zrobi od nowa, ryzyko zawodowe ;) Dobrze że akurat z szybami/prowadnicami itd. problemów w Xantiach nie ma ;) Jak robisz odlew, to masz taką samą powierzchnię styku, nie ma prawa być szpary Jeśli chodzi o przymocowanie, nitujesz, często, gęsto, nie ma prawa że coś się poruszy. Natomiast, stosując silikon lub aqua, upewniasz się że wszystko będzie tak samo szczelne jak po za żywicowaniu całości. A tak jak Przemcio mówi, w razie awarii, banalnie łatwy dostęp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinoff Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 A czy wyjdzie kaszanka czy dobre granie, to zawsze dodatkowe doświadczenie przybędzie. Na chwilę obecną jestem zadowolony że z kilku sugestii/porad było mi dane skorzystać Tego nigdy nie przewidzisz.... niestety... Ja pisząc u Ciebie w temacie posiłkowałem się przede wszystkim własną bazą doświadczeń zdobytą przy robieniu grania w aucie, głównie własnym. To jak robisz finalnie drzwi zupełnie nie przypomina mojej roboty ale właśnie dzięki takim tematom jak Twój i wielu innym z tego działu można będzie wybrać własną drogę korzystając z doświadczeń innych bez totalnej loterii na wejściu.Swoją drogą zdrowy ulep Ci wyszedł i paskudny jak diabli ale jednocześnie podpada on pod moje kryteria oceny tego co pożądane przy robieniu drzwi więc krok do przodu Czy tak samo sztywne to bym się kłócił, w ten sposób mam połączone z resztą drzwi, na moją logikę - większa powierzchnia styku z blachą i większa połać usztywniona = lepiej Ale mniejsza o to, jak będzie trzeba otworzyć to się rozwali o zrobi od nowa, ryzyko zawodowe ;) Dobrze że akurat z szybami/prowadnicami itd. problemów w Xantiach nie ma ;) Poszedłeś jedną z dwu dróg przy zaślepianiu rewizji. Mi bliższy jest sposób przytoczony przez Przemcia gdzie łatwy dostęp do bebechów drzwi jest przy okazji a istotą jest ilość/różnorodność materiałów tłumiących. W takim układzie można dołożyć na ten przykład uszczelniacz dekarski (Soudal, Tytan), klej/szczeliwo (Wurth), aqua silikon (Braven) przy wklejaniu zaślepek na rewizje czy wzmocnień na zewnętrznym poszyciu. Drgania, które w mniejszym albo większym stopniu woofer przeniesie przez dystans trafiają wtedy na różne substancje tłumiące "poukładane" w zupełnie przypadkowy sposób. W moich drzwiach takie rozwiązanie sprawia się dobrze. Mała zagadka jest w tym, że słyszałem doskonale grające drzwi robione w sposób podobny do Twoich w obecnym wydaniu Na dodatek dość często na forum czytamy o drzwiach zrobionych "na beton", co by przez to określenie nie rozumieć, to pewnikiem idzie za tym spora ilość materiału, różnego i kupa roboty.Takie robienie drzwi też do mnie nie przemawia bo mam u siebie typową wersję "light" czyli zwykły dystans osadzony na usztywnieniu z blachy alu 5mm plus 3mm alublachy w rewizjach a całość pokryta jedną warstwą maty czyli w sumie nic specjalnie odkrywczego. I przy tak zrobionych drzwiach nie mam problemu z typowo lekkim wooferem jak i tym, który duży wykop ma i sporo prądu żre. Ale tak jak Sinoff wspomniałeś, może to i dobrze i z pożytkiem dla wszystkich że takie pozornie nieważne rzeczy są omawiane, bo na głos ze strony forumowych guru przecież nie ma co liczyć ;)No cóż.... to prawda... można by nawet powiedzieć, że dogmat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 zwykły dystans osadzony na usztywnieniu z blachy alu 5mmCzyli to usztywnienie z alu dałeś od strony kabiny, nie wewnątrz drzwi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinoff Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Tak, od strony kabiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULII Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Ja cały czas żyłem w przekonaniu że od wewnętrznej strony drzwi. Poniekąd instalacja dystansu jest już usztywnieniem tej części drzwi i dlatego moje zwoje poszły dalej i wymyśliły inną drogę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mamusa Opublikowano 31 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 No to by było na tyle w temacie drzwi. Wciąż jakieś drobne dźwięki wydaje strona kierowcy, nie przy każdej częstotliwości do wychwycenia, a po założeniu tapicerki zanikają całkowicie. Podejrzewam zewnętrzną listewkę drzwi która mimo podklejania itd. dalej potrafi zagrać koncert na zewnątrz, więc i do środka pewnie niepożądany dźwięk przebija. Brak mi już sił i ochoty na dalsze poszukiwania, jest duuużo lepiej niz było, po wrzuceniu Xeteców przybyło sporo dolnych rejestrów, męski wokal w końcu jest męski, choć w porównaniu do AWX'ów ucierpiała nieco przestrzenność. Sama sprężystość kicka jest pewnie wypadkową wymiany woofera i przeróbek drzwi, ale progres jest znaczny i odrazu słyszalny. Teraz przydałoby się więcej waciszy wpompować w furtki, bo tak się spodobało słuchanie, że po raz pierwszy dotarłem miejsca gdzie piec łapał zadyszkę ;) W następny weekend auto w końcu wędruje do tapicera na obszycie wnętrza, więc przy okazji pewnie inne rzeczy będe modził mając puste wnętrze do dyspozycji ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.