Skocz do zawartości

II Eliminacje MP Easca 2013 - Sosnowiec, 15-16.06.2013


Rekomendowane odpowiedzi

Bez spiny Panowie , bez spiny :zdrowko:

 

Ja się nie spinam. Robię swoje granie i dla siebie. Bedzie gdzie pojechać jak skończę to pojadę, nie będzie(czemu się nie będę dziwił) to wjadę 2 km dalej na darmową autostradę i pojadę sobie na AYA, jeśli będę miał ochotę spotkać się w większym gronie czy porywalizować.

 

 

 

Jedno mnie nadal zastanawia, gdzie tak naprawdę jest ukryta ta różnica...

 

Mnie nie pytaj... Socjologii tylko rok zrobiłem potem kierunek zmieniłem na studiach... :rotfl:

To nie jest problem DBL'ców bo u nich jak widać chętnych nie brakuje a ludzi lubiących SQL, spytaj sam siebie lub paru kolegów słuchających jakościowo , dlaczego im się nie chce i uzyskasz odp na swoje rozterki. Mi jedynie przykro patrzeć jak schodzi to na psy, mimo starań organizatorów i coraz bardziej przyjaznej formuły dla każdego chętnego.

Widocznie takie czasy MP3 w kieszeni i słuchawki na uszach, pirat ściągniety w dwie sek i masz filharmonię za dwiesta, bez żadnego wysiłku. Pokolenie Yuppies i Plug & play.

 

Zresztą i tak nie wróżę nic dobrego dla CA w przeciągu najbliższych lat kiedy stare auta już będą za stare i trafią na złom w nowych widzisz jaki jest kierunek zabudowana deska multimedia spięte w wyższych modelach( a wiadomo ,że z biegiem lat tak jak z Airbagiem czy ESP lub klimatronikiem trafi to niżej) masz magistralę typu MOST i pewnie jej kolejne wariacje, wszystko jest spięte w jeden ring , wypięcie jakiegokolwiek komponentu z takiego obiegu gdzie masz wszystko od wycieraczek, poprzez multimedia a skończywszy na sterowniku silnika powoduje unieruchomienie auta. W tej chwili kod żródłowy BMW wynosi 5 mln pozycji trwają pracę nad magistralą , która będzie się posługiwać 20 mln pozycji, przy czym dostęp do kodu jest chroniony przez lobby przed dostępem "obcych" . Więc nie wepniesz się z niczym w takim samochodzie najnowszej generacji, nie wywalisz jego plastikowego suba, czy wzmacniaczy bo je unieruchomisz. Samo odczytanie kodu także nic nie wnosi no bo skąd możesz wiedzieć , co z tych 5 mln pozycji odpowiada wycieraczkom, fotelom, czy oświetleniu ambientowemu? Nawet jak byś to rozklimił na zasadzie manufaktury i rzemiosła narażasz się na konsekwencje prawne za naruszenie tajemnicy firmy.  Alpine już w tej chwili jest dostawcą razem z Harmanem dla Bmki, i tutaj trzepią kasę na serii.

Możesz zbudować coś zupełnie odbrębnego ale nadal pozostanie problem braku integracji z multimediami na desce oraz żródła, które pozwoli sterować CA, ale nie na zasadzie dyndającego na kablu w kabinie sterownika typu RUX.

Co do samej magistrali tłumaczy się ,że jest to rozwój bo wzrasta ilość danych do transmisji a g... prawda, ile kosztuje 15 m włókna szklanego na optyk? A ile kosztuje parę km kabli w miedzi na każdy klasyczny samochód? Przemnóż tą oszczędność przez milion i zrozumiesz dlaczego tak się dzieje.

 

Odbyłem interesującą rozmowę jak to się odbywa ze strony Audi czy BMW z firmami zajmującymi się CA dla nich. Powstaje nowy projekt auta ostatnią osobą w tej układance jest akustyk. Najpierw przychodzi pan od bezpieczeństwa, który mówi... Tweeter nie może być na słupku, gdyż w przypadku otwarcia kurtyny, statystycznie 10 na 1000 przypadków skończyło by się śmiercią pasażera uderzonego takim przedmiotem, następnie pan akustyk mówi, no to trójkąt? Pan od bezpieczeństwa mówi jak dla mnie ok. Ale przychodzi pan księgowy i mówi, ale w zależności o wersji musielibyśmy zrobić kilka wersji tych trójkątów i to w kilku kolorach , to za drogo kosztuje, ale za to jak pójdzie w boczek pod większą maskownicę to można to modyfikować bez kosztów dla fabryki, na końcu pan akustyk zostaje z ręką w nocniku i ma zrobić "coś" z "niczego". Nie mogąc uzyskać efekty naturalnie, nad czym się obecnie skupiają te firmy? Nad jak największym i najdoskonalszym projektowaniem układów DSP , które sztucznie za pomocą swoich logarytmów dokonują "oszustwa" słuchacza, oczywiście z naturalnie stworzonym systemem nie może się to równać bo niby jak, naginając prawa fizyki. A efekty słychać w tych systemach B&O etc , którymi się podniecają zwykli zjadacze i jeszcze płacą po kilkadziesiąt tys kupując nowe auto.

Jeśli chodzi o modyfikacje głośników w takim aucie jest to nie możliwe, bo każda zmiana nie była brana pod uwagę przy wykonywaniu oprogramowania do DSP, więc przyniesie to zupełnie negatywny efekt od zamierzonego. Pieca jak wspomniałem nie wyjmiesz i nie wymienisz ,gdyż przerwiesz "ring" i auto zgłupieje.

Proste? Proste. A kapusta dla BMW większa, Alpine nie musi się martwić o zbyt radyjek za 300 zł bo to samo wyprodukuje w ilości pary mln sztuk dla pod dany model auta i swoje też zarobi.

 

Jedne firmy widząc co się dzieje zareagują wystarczająco szybko jak np Brax, który zrobił ten procesorek i wzmacniacz w jednym z Helixa, który wpinasz w serię, a inne naturalnie wymrą nie mając rynku zbytu. Niestety kwestią czasu jest ,że i u Fischera pozostanie tylko wspomnienie po pięknie wykonywanych  produktach z manufaktury w drewnianej skrzyneczce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 323
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

 


Marcin nie zrozumiałeś wiem ze go nie było ale taka sama sytuacja była w cz ale w drąg tam 3miejsce mieli Ci ukraincy tym tjunem w którejs kategorii

 

Przeczytaj mój elaborat Łukasz powyżej, może komuś da do myślenia, a póki co cieszmy się swoimi dinozaurami póki chodzą, bo dobre już było. :)

A na koniec chcąc nie chcąc aby nie chodzić piechotą, kupimy taki nowy wynalazek a ze swoich staroci CA zrobimy przyzwoite HA do drinka. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...masz magistralę typu MOST i pewnie jej kolejne wariacje, wszystko jest spięte w jeden ring , wypięcie jakiegokolwiek komponentu z takiego obiegu gdzie masz wszystko od wycieraczek, poprzez multimedia a skończywszy na sterowniku silnika powoduje unieruchomienie auta. 

...Pieca jak wspomniałem nie wyjmiesz i nie wymienisz ,gdyż przerwiesz "ring" i auto zgłupieje...

 

MOST nie jest już aż takim wielkim "hallo" jak w Twoim czarnym scenariuszu dla branży CA.

Dajemy radę, chociaż tanio nie jest: http://www.mobridge.us/products/most-advanced-digital-analog-pre-amp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


MOST nie jest już aż takim wielkim "hallo" jak w Twoim czarnym scenariuszu dla branży CA.

Dajemy radę, chociaż tanio nie jest: http://www.mobridge....-analog-pre-amp

 

Nie MOST Jurku, bo to przecież żadna nowinka jako rozwiązanie same w sobie, nie wiem jak sobie to nazwali w obecnej postaci, dużo bardziej rozbudowanej i rozwiniętej,ale znacznie się skomplikowało a w zasadzie na tą chwilę jest uniemożliwione wpięcie w ten "rdzeń nerwowy". A dostępu do kodu żródłowego, lub dania choć jednej pozycji pod odpowiedni adapter na tą chwilę udostepnić nie chcą, do kiedy się to nie zmieni to pozostaje grzebanie palcem w tyłku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mobridge jest chyba jedynym producentem takich interfejsów bezpośrednio współpracującym z twórcami magistrali MOST, któremu jest oficjalnie udostępniany kod źródłowy. To chyba raczej tylko kwestia czasu zanim wypuszczą jakąś puszkę dostosowaną do najnowszej magistrali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Mobridge jest chyba jedynym producentem takich interfejsów bezpośrednio współpracującym z twórcami magistrali MOST, któremu jest oficjalnie udostępniany kod źródłowy. To chyba raczej tylko kwestia czasu zanim wypuszczą jakąś puszkę dostosowaną do najnowszej magistrali.

 

A ile orientacyjnie kosztuje taka czarna zabawka jak dałeś w linku?

Czy miałeś okazję rozmawiać lub może sami użyliście w jakimś aucie tego adaptera? Jak to się sprawuje jako żródło np do procka , bo rozumiem ,że dane jako takie są pobierane z ori multimediów w aucie, typu napęd cd/dvd czy czytnik sd?

 

Co do Mobridge nie wiedziałem ,że jest taki producent oficjalnie posiadający dostęp do kodu żródłowego. Bo wiadomo co człowiek zrobił to i człowiek ( a zwłaszcza panowie o skośnych oczach :D ) rozpracuje, ale bez dokładnych danych jaki kod czemu odpowiada podejrzewam "rzemieślniczo" można by narobić bajzlu w elektronice auta no i w Europie narazić się na konsekwencje prawne za użycie bezprawnie zastrzeżonej myśli technicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka firm w PL na tym już robi.

Cena puszki: 2600-3000zł w zależności od ilości roboty, ewentualnych dodatków, programowania, itp.

 

M1000-M-DA2  -  PRZEDWZMACNIACZ DLA MAGISTRALI MOST
• Złącze światłowodowe MOST (25MHz) oraz wiązka zasilająca w zestawie
• Wyjście cyfrowe
• Wyjście analogowe
• 24 bit / 192kHz przetwornik C/A
• Wsparcie dla regulacji z fabrycznych jednostek (głośność / balance / fader) i/lub
fabrycznego sterowania w kierownicy
• Współpraca z fabrycznie zainstalowanymi źródłami dźwięku ( telefon / nawigacja /
rozpoznawanie mowy / telewizja / dvd)
• Wsparcie dla dźwiękowych komunikatów z fabrycznych czujników parkowania
• 12V sygnał sterujący wzmacniaczem
• Zawiera: wiązkę przewodów zasilających, złącze światłowodowe, zestaw złącz RCA
Kompatybilność: Audi, BMW, Land Rover, Mercedes, Mini, Porsche

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DA 2 nie nadaje się zbytnio do wykorzystania do procka. Ale DA 1 już tak więc w zasadzie b. fajne rozwiązanie: regulacja podstawowych funkcji i sygnał z ori do tego procek już nie made in China i można zrobić jakieś rozsądne granie. A pozwala w pełni zachować funkcjonalność multimediów w aucie np Audi korzystając z map google z wykorzystaniem internetu bezprzewodowego oprócz oczywistej funkcji nawigacji , "przygotowuje" auto na ułamki sekund wcześniej zanim dany odcinek drogi się pojawi, np...wiedząc ,że za chwilę będzie pagórek redukuje bieg nizej, wiedząc ,że za chwilę będzie serpentyna utwardza amortyzację auta etc, etc długo by wymieniać bo inzynierowie szaleją. :wink:
A wszystkie istotne elementy auta są spięte tą magistralą. W zasadzie z wyłączeniem układów bezpieczeństwa te mają swoje niezależne rozwiązania aby odseparować Nasze bezpieczeństwo od kaprysu szklanej rurki pracującej w ringu.

 

A jaki koszt za DA 1? Pewnie coraz częściej się będą pojawiać pytania o tego typu rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego da 2 nie nadaje się do wykorzystania z procem ?? Przecież ma wyjście toslink więc w czym problem ?? Jeśli chcesz czystą przejsciówkę bez wyjścia RCA - no problem ;)

 

Sugeruję się tylko zaleceniem producenta:

"Note:  If you plan on using an external processor via the TOSLINK optical connection then we reccomend using the DA1 product.  The DA2 product has less volume due to it's enabled graphic equailiser utilised in the BMW vehicles.  Connection of the DA2 to an external processor translates to very low volume which in turn is compensated by installer increasing the amplifier gain which only starts to increase the amplifier noise floor.  The DA1 was designed to be used with an external processor where as the DA2 was designed to be used running directly into amplifiers."

 

Druga kwestia ,że skoro planuje się użycie zewnętrznego procesora to po co używać adaptera , który ma jeszcze doładowana sekcję kompletu rca z analogowym preampem... Im mniej gadzetów w każdym z komponentów toru audio tym lepiej...

 

Trzecia, jest pewnie trochę tańszy niż DA2 i ma dokładnie to co potrzeba aby posiąść żródło sygnału z ori multimediów auta i pełną integrację z nimi.

 

Spytam więc przewrotnie, skoro można mieć dokładnie to co potrzeba za mniej , po co przepłacać? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zgodzę się z tym ,że w przypadku DBL wpływ ma mniej zmiennych i bardziej się można skupić na kwitesencji tego o co tam chodzi, niemniej czy kasa czy czas poświęcony na to są zbliżone. Jest łatwiej jednak nie na zasadzie plug&play. Chociaż idą chłopaki po bandzie na łatwiznę tnąc koszta i np nigdzie nie spotkałem się z bandpasem użytym do DBL, bo zawsze łatwiej uciąć kawałek pcvki i zmienić strojenie skrzynki niż sklepac 10 paczek Bandpasa, którego nie da się wyliczyć w programie a trzeba fizycznie stworzyć.

Oczywiście nie mówię tutaj o autach mistrzowskich typu Terra , gdzie całe auto to jedna wielka skrzynka... :D A niższych kategoriach, gdzie mimo ograniczeń sprzętowych jest pole na lepsze wyniki, jeśli się ktoś bawi w to na serio."

 

Dodaj jeszcze godziny latania ze skrzynką po aucie, zabawa z term labem (a to nie taki łatwodostepny tani bajer), często się wiąże z pomiarami za opłatą, nikt za darmo Ci tego nie pożyczy, a godzina na zrobienie nowej skrzynki nie wystarczy :P

Jak wyniki są zbliżone to nie raz trzeba podkręcić gałę, a recony też swoje kosztują :D

A jak nie trafisz w utworek na pomiarze to nici z przygotowań- mam przykład z Poznania gdzie chłopaki wylosowali utwór na którym uwaliłem Suba a wynik.... Szkoda gadać.

 

Mimo to i tak jestem pełen podziwu dla Was chłopaki za wiedzę w temacie no i oczywiście słuch którego ja nie mam.

Patrząc w dział "Wasze instalacje" czasem aż nie mogę uwierzyć ile pracy i kasy trzeba włożyć żeby sędzia usłyszał to i owo :)

Szkoda tylko że taka małe frekwencja na zawodach, mnie wypad do Sosnowca żeby sobie piernąć przez minutę, kosztował około 600 zł. Dla kogoś kto zarabia niecałe 2000 zł to naprawdę dużo, ale warto pojechać, pooglądać no i najważniejsze - zintegrować się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak poprzebieram, to będą, ale na razie mam ważniejsze sprawy do ogarnięcia. Galeria na stronie EASCA jest otwarta dla wszystkich zarejestrowanych. Skoro jest wielkie ciśnienie na foty, to możecie tam również sami dodawać własne zdjęcia do albumów osobistych. W końcu przez cały dzień można ich narobić mnóstwo.

:rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...