Skocz do zawartości

Subwoofer STX - problem


Sławek S
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Użytkownik rafaelptak66 dnia 07 kwiecień 2012 - 15:49 napisał

Za 2 tygodnie mają wychodzić nowe modele.

Co wiesz, czego my nie wiemy, chyba, że to tajemnica.

Zadna tajemnica.Za 2 tygodnie wypuszczają nowe głośniczki.

:rotfl:

Same konkrety. Dzięki za info :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę robić śmietnika na forum, a sprawa dotyczy tego samego subwoofera.

Konkretnie chodzi o to czy można ustawiać dwa takie same subwoofery naprzeciw siebie głośnikami ( BR szczelinowy na bok wychodzi ) ?

 

Chcę dodać drugi sub. To moje odczucie cichszego działania suba po przeróbkach CA wynika z tego, że więcej mocy poszło na przód i sub niedomaga. Nie to że gra źle, bo moim zdaniem gra b.dobrze i bas jest czuć, ale jednak gdzieś ginie. Jak się zmieni balans przód/tył ( ściszy przód ), to jest jak było wczesniej, ale przecież chyba nie o to tu chodzi.

 

Ustawienie w stylu...

post-8913-0-47005500-1334250396_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze byc tak ze bas sie zniesie...

Właśnie tego się trochę obawiałem.

 

Na razie nie mam drugiej skrzyni, więc nie sprawdzę. Pytałem bo chciał bym umieścić wszystko w bagażniku tak, żeby był on dalej użyteczny, a w razie konieczności, żeby można było jeden, albo oba subwoofery zdemontować, a ustawienie jednego i drugiego po boku najbardziej by mi odpowiadało jeżeli chodzi o rozmieszczenie.

Drugi sub zrobię i tak na pewno. Od 30 kwietnia mam 14 dni urlopu, więc będzie czas na dłubanie, bo i tam mam dłubania przy aucie trochę. Między innymi muszę zdjąć tapicerkę z podłogi i przy okazji puszczę RCA środkiem auta.

Materiały na obudowę mam oprócz głośnika i terminala.

Jak już zrobię, to sprawdzę ustawienie i dam znać w temacie co i jak. Jak nie będzie dobrze, to ustawię oba tyłem do oparcia ( głośnik w str. klapy bagażnika ). Zawsze będzie można jeden wypiąć i rozłożyć połowę oparcia, żeby coś przewieźć.

 

Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednie głośniki podłączone są poprawnie według oznaczeń na zwrotnicach, wzmacniaczach. Zwróciłem na to większą uwagę jak montowałem zwrotni z powrotem po przeróbce ( po podłączeniu kabli sprawdziłem raz jeszcze zanim założyłem tapicerkę ).

 

Kable od terminala do pin out-ów przetwornika przylutowane i tutaj zwracałem uwagę na poprawność ( wewnątrz obudowy ). Natomiast podłączenie sub-wzmacniacz powinno być dobrze, ale teraz jak o tym wspomniałeś, to zaczęło mnie męczyć. Raz jeszcze sprawdzę podłączenie przy subwooferze. Każda cewkę w nim zasila osobny kanał wzmacniacza, wiec coś mogłem pomieszać i któryś kanał zamienić. Do wzmacniacza dociera sygnał mono, o czym wcześniej wspominałem. Poza tym wzmacniacz też przełączony w tryb mono, żeby nie było, ze zabijam głośnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czego mam "szukać" jak podepnę suba odwrotnie ? Podłączę obie cewki odwrotnie i czego mam nasłuchiwać ?

A tak poza tym, to dlaczego do dyskusji o drugim subie weszła faza/przeciw faza ? Nie to żebym się czepiał, ale nie ukrywam ze zaciekawiło mnie na jakiej podstawie u mnie wyszło to stwierdzenie, żeby sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest sub w fazie z wooferami to basu na łączeniu jest więcej a jak jest w przeciwfazie to robi się dziura, sub ciągnie z bagażnika, powinieneś to usłyszeć. Najlepiej wrzucić sobie częstotliwość testową gdzie mniej więcej wypada łączenie (np. 70Hz) i zmienić plus z minusem na subie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dzisiaj się wyrobię przez zmierzchem, to sprawdzę.

 

Wrzucając hasło w google wyrzuciło mi takie coś. Czy jest to coś warte ?

http://w982.wrzuta.pl/audio/5M8elcX23zP/test_glosnikow_w_fazie_i_przecifazie

 

I czy sprawdzenie wychylenia głośnika za pomocą np. baterii 1.5V, jest dobre ?

 

Poza tym dalej nie wiem czemu, "ktoś" wyskoczył z fazą/przeciw fazą w moim przypadku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym dalej nie wiem czemu, "ktoś" wyskoczył z fazą/przeciw fazą w moim przypadku ?

ja, wsiadając na spotach do aut, których nie znam, zawsze wrzucam dwie nuty - left -right i faza. Dopiero wtedy można zacząć słuchać (6 czy 7 aut już było z zamienionymi RCA lub odwrotną fazą na spotach). Nic nie kosztuje sprawdzenie tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogrzebałem trochę przy kablach i zaczynam głupieć trochę.

 

Głośniki z przodu względem siebie grają w fazie. Tutaj zwróciłem większą uwagę jak niedawno podłączałem po przeróbce, aby dobrze podpiąć zwrotnice do wzmacniacza i głośniki do zwrotnic.

 

Kable od subwoofera podpięte były według oznaczeń poprawnie. Do tego odpiąłem przewody przy wzmacniaczu i podpiąłem baterię 1.5V ( paluszek ) zgodnie z biegunami i głośnik wychylił się do przodu.bieguny odwrotnie, to głośnik w tył - czyli zakładam że jest dobrze podłączony. ( tak też było według oznaczeń ).

Podpinałem subwoofer do kanałów 1-2 i do 3-4, a także w mostku ( po odpowiednim spięciu cewek ) celem sprawdzenia czy może głośnik wali cewką przez coś z końcówką mocy itp. ale było to samo.

 

Przy podłączeniu jakie miałem obecnie subwoofer uderzał cewką.

Przy podłączeniu w mostku ten sam efekt.

Przy podłączeniu kabli odwrotnie mam wrażenie jak by bas był minimalnie lepszy, albo mam tylko takie złudne wrażenie.

Przy kablach podpiętych odwrotnie na włączonym silniku słychać uderzenie cewki ( jak w poprzednich konfiguracjach ). Natomiast jak zgaszę silnik, to walenia nie ma. Można powiedzieć, że wzmacniacz dostaje mniejsze napięcie itp. ale ...

 

Na włączonym silniku mogę dać głośność np. na 30 o i słychać walenie. Gaszę silnik i mogę podgłośnić np. do 35 i walenia barak, a jest sporo głośniej i mocniejszy bass. Dalej mogę jeszcze zwiększyć głośność, ale słychać było, że przód zaczynał mieć już dość i nie chciałem puścić czegoś z dymem.

 

Konfiguracje przewodów jeszcze zmieniłem dwa razy dla pewności i za każdym razem na kablach plusowych podłączonych do terminali minusowych wzmacniacza i minusowych przewodów podłączonych pod terminale plusowe, było to samo. Głośnik mógł głośniej i lepiej grać na zgaszonym silniku.

I teraz nie wiem co jest grane i o co tu chodzi.

 

Druga rzecz o której wiedziałem i nie zwracałem uwagi i która teraz mi się znowu rzuciła w oczy, jest to, że w sekcji zasilania wzmacniacza od subwoofera mam kolejno: POWER, REMOTE, MASA i nie podłączone ACC 12V+

 

Co to jest to ACC 12V+ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...