Skocz do zawartości

wpływ akumulatora na alternator


pawellaby
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy zbyt duży akumulator moze zaszkodzić alternatorowi ?

 

Mój kumpel bardzo bardzo dobry mechanik twierdzi, ze to oczywiste - za duzy akumulator szkodzi akumulatorowi , ponieważ nie potrafi nigdy go doładować i przez co cały czas pracuje w przeciązeniu jakims tam i przez to sie wykancza

 

co myslicie ?

 

padl mi altek ... na wlacznym aucie bez zadnego sprzetu ca... 13.6 V

 

po wlaczeniu awaryjnych ogrzewania itp..... uwaga tutaj.... SPADEK DO 12.3 V !!!!!!!!!!!

Edytowane przez powalla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Alternator pracuje gdy jest zapotrzebowanie na prąd a czy naładowany aku odbiera/pobiera prąd ? Praktycznie nie.

 

Altek 50A doładuj bez ZADNEGO problemu 1000Ah :D fakt przez ten czas bedzie na full jechał alternator. Ale im blizej konca ładowania tym bardziej aku "odpuszcza" z ładowaniem a przy max naładowanym aku wytwarza energii tyle co na zasilenie swiateł, komputera czy co to tam bedziemy mieć włączone ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za duzy akumulator szkodzi sam sobie, alternator nie da więcej niż 100% swoich możliwości, chyba, że przez krótki czas, ale to ma się do rzeczywistości jak sławetne 4x50w w radiu :)

Poza tym był już podobny temat, co prawda chodziło o dwa aku, ale suma sumarum można to uznać za to samo. W tamtym temacie trochę zrobiłem z siebie idiotę :) Po chwili refleksji dotarło do mnie, że to nie tak jak się uparłem :). Alternator dając np 100 A bez problemu utrzyma w należytym stanie akumulator o pojemności 120-140 Ah, pod warunkiem jazdy na dłuższych dystansach niż do osiedlowego sklepu po bułki na śniadanie.

Pojazd do normalnej eksploatacji potrzebuje przykładowo 30-40 A, więc na ładowanie aku zostaje sporo zapasu. Sprawa nieco inaczej wygląda przy mocniejszym sprzęcie CA, bo ten potrzebuje sporo prądu i na pewno pod takim obciążeniem generator szybciej sie zużyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle wszyscy ( z wyjątkiem Dawida WM ) zapomnieli o bardzo ważnym czynniku - co on Wam zrobił, że tak go lekceważycie ? :P Chodzi o czas. W jednostce pojemności akumulatora widnieje jednostka czasu 'h' więc trzeba ją uwzględniać ;) Akumulator sam ustali sobie odpowiedni prąd ładowania. Jeśli będzie o dużej pojemności, to jego ładowanie będzie trwało dłużej. Większy prąd ładownia może wymusić nawet malutki akumulator ale będący w złym stanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle wszyscy ( z wyjątkiem Dawida WM ) zapomnieli o bardzo ważnym czynniku - co on Wam zrobił, że tak go lekceważycie ? :P Chodzi o czas. W jednostce pojemności akumulatora widnieje jednostka czasu 'h' więc trzeba ją uwzględniać ;)

 

Ciężka to była robota , ale czasami nauka nie idzie w las :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno pytanie związane cały czas z prądem- przepiąłem akumulatory i odziwo jest 14,2 teraz stałe ładowanie ale gdzy włącze światła ,długie, nawiew , awaryjne, ogrzewasznie szyby,wycieraczki , jezdze szybami i nie pamietam co jeszcze to spada do 12,6 - altek do wymiany ? od razu i jest to pewne ? a moze trzeba poprawić seryjny + i mase ;>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Wy ślązaki tak macie że sobie skaczecie do gardeł ? :) (tyczy się Paweł i Stochus)

 

Jeżeli ktoś czyta ulotki (chyba mało kto) to też wie że producenci określają bezpieczne prądy ładowania akumulatora. To że macie rozładowany aku o byle jakiej pojemności i macie altek z zapasem to nie znaczy że używacie 50% alternatora do potrzeb aktualnych czyli muzyka, swiatła itd, a drugi 50% leci w aku :) To wszystko zależy jaki to aku jaki altek itd. Wg mnie to nawet logiczne bo ciekawe jakbyś Ty się poczuł pijąc wódkę nienormalnie (wiesz że możesz sam pól litra wypić w jakimś czasie - to normalne) - ktoś Ci wlewa pół litra na raz do gardła - nienormalne :) Kwas się gotuje, na szczęście to odbiornik jest panem płynącego do niego prądu a nie wytwórca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej 3 razy zapytać niż raz spierdzielić

 

btw. Stochus nie jest ze śląska :rotfl:

 

Jak mozesz/umiesz/dasz rade/masz warunki to zmierz napiecie bezposrednio na altku.

 

jak bym mial warunki i mozliwosci to dawno bym to zrobil ale do tego chyba trzeba miec jakis inny "magiczny" miernik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wrzucony bodajze Centre 61Ah lub 64Ah, alternator 43Ah...

Kupiłem samochod i juz byl, nówka. Padł tak jak mowilem, jakies 10 miechów?

Przerobiłem temat aku/altek, altek musi móc naładować aku, bo jak masz dużą róznice, to się po prostu uszkodzi po dłuższym czasie.

Zasięgnij informacji, jaki margines wiekszej pojemnosci aku mozna miec, miedzy zdolnoscia altka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...