barył Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 waski powiedz które dokładnie fragmenty i dlaczego to nie prawda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawellaby Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 W takim razie coś u mnie nie bangla jak należy i mam za dużo "prundu"... U mnie światła mijania i drogowe, nawiew, ogrzewanie tylnej szyby, pełne oświetlenie wnętrza, odkręcone radio na 90% (2 sztuki M1 i A5) i było 13,7V naladowalem moj aku- faktycznie byl troche niedoladowany teraz ladowanie jest 14.3 ale po wlaczeniu wszystkiego jest 12,6 mierzylem w 5 autach wszedzie dzieje sie tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 waski powiedz które dokładnie fragmenty i dlaczego to nie prawda. Zaznaczyłem te fragmenty. Ładowanie następuję nawet gdy różnica między napięciem akumulatora a alternatora wynosi "0.000000001V". Prąd zawsze przepływa z wyższego potencjału do niższego. To, że w samochodzie ładowanie wynosi te 14,4V wynika stąd, że powyżej tego napięcia następuje gazowanie elektrolitu. Ustawiono więc największe możliwe by : zmniejszyć prąd płynący w tym obwodzie, skrócić czas ładowania.Pojemność akumulatora nie ma praktycznie znaczenia w kwestii ładowania, prócz tego, że wraz ze wzrostem pojemności, wydłuża się czas jego ładowania do pełnego "stanu". Jeśli pilnuje się by akumulator nie wyładowywać nadmiernie ( czyli normalna praca ) to alternatorowi nie robi różnicy czy to jest 55Ah czy 120Ah. naladowalem moj aku- faktycznie byl troche niedoladowany teraz ladowanie jest 14.3 ale po wlaczeniu wszystkiego jest 12,6 mierzylem w 5 autach wszedzie dzieje sie tak samo. U mnie nie ma prawa spać poniżej 14V w takich warunkach .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawellaby Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 chyba mi nie powiesz ze 5 aut ma w sobie awarie prądową a jestem swiecie przekonany ze zmierzyl bym jeszcze 5 pierwszych z ulicy i bylo by tak samo , o co chodzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Nie wiem.... raczej nie ma awarii ale pewnie wpływ na to mają czynniki konstrukcyjne. Parę razy obciążałem układ by zrobić sobie bilans i nie napięcie nie zeszło poniżej 14V przy standardowych obciążeniach plus sprzęt grający. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 o co chodzi ?tak jak pisałem, każdy producent przewiduje/zaleca pomiar w innych warunkach, często są to podwyższone obroty do przedziału 2500-3000obr/min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LightSound Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 chyba mi nie powiesz ze 5 aut ma w sobie awarie prądową a jestem swiecie przekonany ze zmierzyl bym jeszcze 5 pierwszych z ulicy i bylo by tak samo , o co chodzi ? Ale macie problemy, mierzysz to na jałowym? Przeważnie jak dawid WM napisał trzeba to mierzyć na wyższych obrotach - u mnie na jałowym nie ma ładowania, dopiero pojawia się pow. 1200obr/min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 A u mnie na jałowych jest takie, jak mówiłem. Nie ma prawa spaść. Z tego wynika - zależy od samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.