Skocz do zawartości

E39 by SynDmx


SynDmx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panie Józefie, u mnie i w jeszcze jednym samochodzie taki zabieg zrobil tylko jeszcze wiekszy balagan. Może mądrej głowie to zagra ale ja za świeży jestem w temacie.

Z ciekawości. Co jest Pan w stanie uzyskać? Chodzi mi oczywiście o aktywne opóźnianie z dwóch kanałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Wy macie z tym ciśnieniem i szczelnością .

90 % małych kolumn głośnikowych pracuje z otworem BR i jakoś sobie " plumkają " :wink:

To nie jest zamknięcie komory i wytworzenie ciśnienia jak napompowanej piłce , gdzie istnieje potrzeba utrzymania ciśnienia przez długi okres czasu. Tu ciśnienie zmienia się powiedzmy 100 razy na sekundę .

Dąży się do idealnej odgrody (obudowy) dla głośnika, a nieszczelna napewno nią nie jest i nie można jej porównywać do BR :szok: . Tu raczej można porównywać do obudów z membraną bierną :rotfl: Według mnie już mniejszym złem by było "zrobić" tą nieszczelność na zewnątrz auta jak do środka gdzie siedzi słuchacz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dąży się do idealnej odgrody (obudowy) dla głośnika, a nieszczelna napewno nią nie jest i nie można jej porównywać do BR :szok: . Tu raczej można porównywać do obudów z membraną bierną :rotfl: Według mnie już mniejszym złem by było "zrobić" tą nieszczelność na zewnątrz auta jak do środka gdzie siedzi słuchacz.

 

Można tez porównać do odgrody , gdzie o skuteczności decyduje jej wymiar.

Szczelność w rozumieniu zamknięcia , nie jest warunkiem jej prawidłowej pracy.

Tak na marginesie , jaka jest relacja powierzchni otworów do odprowadzenia wody w stosunku do powierzchni płata drzwi . Zatkaj te 3 cm/2 , zapewne zwiększysz ciśnienie w niewiarygodnym stopniu.

 

PS , a te otwory to gdzie odprowadzają wodę , do wnętrza :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miało by to sens jak byś Sinoff zapiankował klamki, szyba na sztywno zapiankować, oczywiście otwory którymi ucieka woda. Tak na głucho. Wtedy ciśnienie jakieś tam jest. W normalnych drzwiach ciśnienie i tak spitoli tymi dziurami i ta mata która i tak ma na sobie aluminium i jest w miare sztywna nawet nie drgnie.

Nie zamierzam z drzwi kick paneli robić. Myślę, że otwory odwadniające, nieszczelności przy klamkach, cięgnach czy uszcelkach szyb nie będą miały znaczenia przy chwilowej zmianie ciśnienia powodowanej przez głośnik. Powiedzmy, że przy kickowym kopnięciu z drzwi czas na jaki wzrasta ciśnienie w drzwiach jest sporo krótszy niż czas potrzebny na utratę tego ciśnienia przez otwory, króre zwykle pozostaja niezaślepione.

Mata to zupełnie inna historia, na większych otworach rewizyjnych, nie usztywnionych, potrafi ładnie pracować w rytm uderzeń basu przy okazji zmieniając nieznacznie kubaturę drzwi. Czy to ma jakieś znaczenie? Pewnie tak skoro po zaślepieniu otworów rewizyjnych kick staje się dobitny i sprężysty.

 

Co Wy macie z tym ciśnieniem i szczelnością .

Ja tylko ze szczelnością :) Fakt, powinienem zaznaczyć, że drzwi mają być maksymalnie szczelne z pominęciem otworów/szczelin, które muszą zostać odkryte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak masz zostawić otwory i szczeliny które mają takie pozostać, to o jakiej szczelności mówimy ? Będziecie zaklejać blachą każdą powierzchnie, a otwory co znajdują się co 10cm, jak i min 10 letnie uszczelki szyba-drzwi zostawicie takie jakie są. Odpuścmy lepiej ten nigdzie nie idący wątek, bo tylko 4 strony śmieci pozostało w tym topiku o zabudowie BMW naszego kolegi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak masz zostawić otwory i szczeliny które mają takie pozostać, to o jakiej szczelności mówimy ? Będziecie zaklejać blachą każdą powierzchnie, a otwory co znajdują się co 10cm, jak i min 10 letnie uszczelki szyba-drzwi zostawicie takie jakie są. Odpuścmy lepiej ten nigdzie nie idący wątek, bo tylko 4 strony śmieci pozostało w tym topiku o zabudowie BMW naszego kolegi.

Dźwignia w lewo , albo w prawo .

Uszczelka albo jest elastyczna i dolega do szyby , albo jest sparciała i jest do wymiany .

Jedno co obserwuję od dłuższego czasu , to dyskusje ile ludków różnej nacji można zgromadzić na ostrzu szpilki.

Czy 12cm/2 dodatkowej powierzchni wytłumionej blachy , czy jedna poprzeczka lub wspornik więcej spowoduje , ze system zabrzmi o klasę czy dwie wyżej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież cała ta rozmowa sprowadza się do tego czy dali z siebie 100%

 

Gdyby dopieścili te maty...............

Ja nikogo nie usprawiedliwiam , ale sygnalizuje "skończoność " pewnych zagadnień .

Co do mat to dzięki poprawiło się ;)

Dzięki nim , zmieniłeś klipsy mocowania tapicerki na czerwone , czy temu podobne :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak masz zostawić otwory i szczeliny które mają takie pozostać, to o jakiej szczelności mówimy ?

O maksymalnej możliwej do uzyskania bez pogarszania funkcji jaką maja spełniać drzwi. Maty w aucie SynDmx są klejone starannie i samo wykonanie tłumienia fabrycznych blach nie budzi zastrzeżeń - to szczelność, która jest niestety jedną stroną medalu. Druga strona to sztywność, to właśnie tu firma Democar się nie popisała i ten fakt stanowi istotę obecnej dyskusji.

 

Czy 12cm/2 dodatkowej powierzchni wytłumionej blachy , czy jedna poprzeczka lub wspornik więcej spowoduje , ze system zabrzmi o klasę czy dwie wyżej ?

Kilkanaście cm² maty, poprzeczka albo wspornik takiej różnicy nie uczynią.

 

Ja nikogo nie usprawiedliwiam , ale sygnalizuje "skończoność " pewnych zagadnień .

W takim razie jak znaleźć granicę skuteczności różnych rozwiązań?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to właśnie tu firma Democar się nie popisała i ten fakt stanowi istotę obecnej dyskusji.

 

To właśnie tu powinieneś dokładnie ustalić z zleceniodawcą jak i wykonawcą co było przedmiotem zlecenia jak i kosztów które miały być zapłaconie, wtedy będziemy mogli dalej rozpartywać poziom bublarstwa, niestety nie każdy mający firmę potrafi to zrobić za 8 piwek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To właśnie tu powinieneś dokładnie ustalić z zleceniodawcą jak i wykonawcą co było przedmiotem zlecenia jak i kosztów które miały być zapłaconie, wtedy będziemy mogli dalej rozpartywać poziom bublarstwa

Nie wspomniałeś tylko o jednym fakcie: klient powinien być uprzedzony o pozytywnych jak i negatywnych skutkach tak wykonanej usługi, a tego niestety dowiedział sie dpoiero na tym forum.

SynDmx chciał mieć drzwi zrobione "porządnie" ale określenie "porządnie" według standartu firmy Democar, to jak się okazuje zupełnie coś innego niż według standartu użytkowników tego forum, a przynajmnij ich części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że jesteś specjalistą od drzwi BMW, wiesz dokładnie jaki wpływ ma takie a nie inne wykonanie drzwi w tym dokładnie modelu. Nie pozostaje mi nic innego jak uchylić czoła.

 

Nigdy w swoich drzwiach nie zastosowałem blachy, a miałem podobne otwory w endeavor, paski blachy i 2 warstwy maty dawały radę, nikt nie zarzucał mi braku kicka z 18cm woofera w drzwiach, tak więc JA nie znajduje negatywnych skutków braku blachy w zamknięciu drzwi, większą robotę robiło dobre ich uszczelnienie, jak i stabilny kick-panel.

 

Ale przyznaję Tobie racje, standard forum to standard, do tego trzeba się dostosować, inaczej ma się przechlapane.... właścicielowi owego BMW proponuje na spoty jechać pod innym pseudonimem, bo do czasu jak nie opublikuje fot z blachą co najmniej alu w drzwiach, będzie totalna brzmieniowa lipa. A co by nie robił, winą można obarczyć wyłącznie drzwi, nc innego, a firmie Democar... no cóż,.... biedne te kilka aut co stoi w kolejce.

 

Znam jedno auto, gdzie właściciel stracił wiele czasu na zrobieniu drzwi, otwory zaspawywał kwasiakiem, kick panel był frezowany z kawałka aluminium, na wszystko szła mata najwyższej jakości, a woofer jak dudnił tak dudni nadal. Wydał wiele, czasu stracił od cholery a przyczyna gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie tylko to że Ci którzy krytykują jeszcze nie słyszeli jak grają te woofery, a oceniają pracę po zdjęciach. Porównywałem granie w 3 autach różnych zestawów i dobrze zrobionych drzwi i jak dla mnie jest ok, możliwe że woofery krytykujących pracę Łukasza kopią mocniej niż moje ale co z tego? Pisałem wyraźnie że jestem zadowolony. Kolejna sprawa - fundusz i czas oczekiwania na auto był ograniczony a dogięcie blachy żeby pasowała w ten otwór to nie taka prosta sprawa, ze szwagrem przy piwie i młotkiem w ręku tego nie zrobicie. Gdybym miał nieograniczone środki finansowe i zastępcze auto do pracy to było by inaczej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...