Skocz do zawartości

E39 by SynDmx


SynDmx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Na reszte się nie wypowiadam bo szkoda czasu

Nnawet lepiej, bo zajmująco nie piszesz i chociaż kilka suchych nitek na firmie Democar zostanie :)

 

Jeśli te płaskowniki weszły a obstawiam ze mniej więcej maja te 2-3mm grubości wiec czy nie warto tego zerwać kupić blachę aluminiową i zrobić taką "wanienkę" aby weszła w nią tapicerka i po sprawie.

Chyba że źle myślę to proszę mnie poprawić.

Też uważam pomysł z wanienką za optymalny ale przy podzieleniu jej na 2-3 części, zdecydowanie łatwiejsze pasowanie jest niż w przypadku jednego dużego kawałka.

 

Dlatego sam się do tego nie zabierałem, bo mam w tym małe doświadczenie.

Jeśli będzie to dla Ciebie jakimś pocieszeniem, to osoba robiąca drzwi w Twoim aucie w przypadku zaślepiania otworu alublachą musiałaby całkiem mocno improwizować. Cała robota wymaga raczej zdolności manualnych i podstawowego zestawu elektronarzędzi. Doświadczenia nabierzesz po spasowaniu 1-2 kawałków blachy, w najgorszym razie wszystkie czynności wykonasz zdecydowanie wolniej niż człowiek dysponujący wprawą i doświadczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjechałem do znajomego w Świebodzinie, który też wygłuszał drzwi w BMW tyle że w starszym wydaniu. Zestaw ma bardzo podobny, Na przodzie HX SQ, zasilane K2.01

 

A ja juz myslalem ze tylko ja mam te glosniczki w swoim aucie :) mam nadzieje ze uda nam sie zrobic tego skromnego spota niedlugo i posluchamy co nieco, mam plytki testowe FOCAL'a oprocz chyba 2-giej, no i z m4a nagrywane ale i tak jest co posluchac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie udzielam sie w tym podforum, bo wiem ile pracy trzeba jeszcze włożyć w moje granie ale może niech któryś pan z Łodzi i okolic wypowie sie na temat moich furtek. Jak było, kiedy drzwi były zrobione na odpier... sie, a jak zagrało po kilku cennych wskazówkach, na następnym spocie. I to w kartonowym japończyku. Teraz wiem, że nie wyobrażam sobie drzwi bez PŁATóW blachy zamykających otwory. Nie wklejam fotek, bo to nie mój temat ale jak ktoś chce to pokaże :P

Jedno co powiem o tym co zobaczyłem na fotach: tragedia. Chleb chlebem, ale szanująca się firma nie powinna schodzić poniżej jakiegoś poziomu jakościowego...

Mam ASy HX Phase. Tne je od 50 do 80Hz i nawet jak bym ciął je grubo ponad 100Hz to nie żałowałbym włożonej pracy. Niebo a ziemia.

 

Dodam starą mądrość: Sprzęt zagra tak jak zamontujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak było, kiedy drzwi były zrobione na odpier... sie, a jak zagrało po kilku cennych wskazówkach, na następnym spocie. I to w kartonowym japończyku. Teraz wiem, że nie wyobrażam sobie drzwi bez PŁATóW blachy zamykających otwory. Nie wklejam fotek, bo to nie mój temat ale jak ktoś chce to pokaże :P

No coż... różnica jest znaczna i głośniki mogą pokazać pazurki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja nie zamknąłem tych drzwi na amen, tak jak pisałem jeśli będę czuł niedosyt to dam blachę na ten stelaż. Dzisiaj wleci sub do bagażnika (niestety wzmaki przykręcone nadal do skrzyni), pisałem w innym dziale o problemach z zasilaniem, dołożyłem drugi aku 100Ah, rozruch o wiele szybciej kręci więc może to pomoże w spadkach napięcia w jakiś sposób, jeśli nie to będziemy zbierać na Kinetika :P

Jak wszystko połączę do kupy to zrobię jeszcze foty bagażnika i może jakiś filmik pokazowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli będę czuł niedosyt to dam blachę na ten stelaż

 

Dwa pytania. Jest miejsce na dołożenie blachy? Podobno boczek przylega do tego co teraz jest.

Drugie pytanie: Zdajesz sobie sprawe ile roboty jest przy zrywaniu dobrze przyklejonej maty? Rzadko który skrawek nadaje sie do ponownego przyklejenia. Robota i kasa razy dwa. Chociaż tutaj mało odklejania będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak miejsca od zewnątrz nie ma właśnie bo boczki dociskają matę do stelażu, jedynie od wewnątrz ale to o wiele więcej roboty. Na razie zostanie tak jak jest, brzmienie mi odpowiada więc nie będę kombinował. Autko jest już leciwe a zbieram na nowego Stratusa więc te 2 lata wytrzymam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa pytania. Jest miejsce na dołożenie blachy? Podobno boczek przylega do tego co teraz jest. Drugie pytanie: Zdajesz sobie sprawe ile roboty jest przy zrywaniu dobrze przyklejonej maty? Rzadko który skrawek nadaje sie do ponownego przyklejenia. Robota i kasa razy dwa. Chociaż tutaj mało odklejania będzie :)

 

gustav... spójrz w mój post odnośnie rzeżby w identycznej 5ce"Alpine F1 w E39", polecam fotki, i.... o jaaaacie, przecież tam weszła blacha... Więc jak dla mnie zasłanianie się, tym ,że tam jakieś profilowanie boczka wchodzi, to zwykłe wymigiwanie się pana montażysty z "babola" ... :D

Podejrzewam ,że jeśli by rzeczywiście przyszło do zrywania maty to SynDmx, nie uważasz ,że koszt maty a koszt blaszki alu 2 mm, to inna bajka? Wiem ,że Ci się przykro zrobiło jak każdy zaczął narzekać na tą robotę, ale ja odniosłem wrażenie, że o ile do Ciebie nikt nic nie ma( bo i dlaczego) to głównie poszło o montażystę z Demo... Mi się wydaje, że skoro trafia się do firmy z jakąś tam renomą, to albo mówią, że potrzeba dołożyć parę groszy aby zrobić wszystko zgodnie z rzemiosłem albo dziękują grzecznie za zlecenie aby utrzymać jakiś poziom a nie wypuszczać baboli...

Ale jak widać na tym przykładzie najlepiej, przy obecnym marazmie w branży CA, żaden grosz nie śmierdzi, choćby miało być zrobione po łepkach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jak dla mnie zasłanianie się, tym ,że tam jakieś profilowanie boczka wchodzi, to zwykłe wymigiwanie się pana montażysty z "babola" ... :D

 

A ja myśle że juz lekko przeginacie, jeśli ta mata jest tak odstawiona że po zmontowaniu z boczkiem ciasno siedzi, to tam nie ma co wachlować !!! a Wam to już lekko w .... się poprzewracało ;)

Popatrzcie na auta z lat 2000, czy tam też wszędzie blacha alu siedzi, pierścienie z tytanu itp. a jakoś ME wygrywaly. Weźcie się za poprawny montaż a nie łapcie za duperele, ważne że klient zadowolony, i zapłacił tyle co chciał i ma to co chciał, a jak Wam to nie odpowiada, to dogadać adres na PW i podjedźcie w wolnych swoich godzinach i mu tego babola poprawcie, a nie na forum przez klawiature mu udowadniać że jego auto w takim wykonaniu nie może grać, szczególnie że jak już mówiłem KLIENT ZADOWOLONY !!!!!!

 

albo dziękują grzecznie za zlecenie aby utrzymać jakiś poziom a nie wypuszczać baboli...

 

A skąd wiecie za co klient dokładnie zapłacił i co zlecił ? bo z tego co widzę, a nawet rozmawiałem z kolegą zanim do Democaru pojechał, i chodziło mu tylko o zamontowanie 16'ki w drzwiach i wygłuszenie drzwi, nic nie wspominał o zabijaniu ich blachami. Zapewne to własnie zlecił i za to został skasowany, a skoro sam jeszcze jest z tego co otrzymał - zadowolony, mysle że zbędne jest dalsze bicie piany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim montażu na sztywne profile zda to egzamin dobrze. Mata posiada poszycie aluminiowe sama w sobie i jest sztywna. Dla glośnika zrobiona jest komora a ciśnienie z woofera nie jest tak duże żeby tą matę wypychać. Miałem kiedyś też tak zrobione w audi i było dobrze. Czepiacie się. Pewnie było by alu zrobione to dla was była by za cienka. Jest to tylko połowa drzwi a stelarz jest solidny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd wiecie za co klient dokładnie zapłacił i co zlecił ? bo z tego co widzę, a nawet rozmawiałem z kolegą zanim do Democaru pojechał, i chodziło mu tylko o zamontowanie 16'ki w drzwiach i wygłuszenie drzwi, nic nie wspominał o zabijaniu ich blachami. Zapewne to własnie zlecił i za to został skasowany, a skoro sam jeszcze jest z tego co otrzymał - zadowolony, mysle że zbędne jest dalsze bicie piany.

Wiemy to o czym pisze SynDmx i tego się trzymajmy.

Jako że chciałem mieć to zrobione porządnie, zajął się nimi kolega Łukasz z Democar :) oto efekty jego pracy:

Wiemy także czego w firmie Democar się nie dowiedział i czego o dobrym zrobieniu drzwi dowiedział się w tym temacie.

 

A ja myśle że juz lekko przeginacie, jeśli ta mata jest tak odstawiona że po zmontowaniu z boczkiem ciasno siedzi, to tam nie ma co wachlować !!! a Wam to już lekko w .... się poprzewracało ;)

Popatrzcie na auta z lat 2000, czy tam też wszędzie blacha alu siedzi, pierścienie z tytanu itp. a jakoś ME wygrywaly. Weźcie się za poprawny montaż a nie łapcie za duperele

A ja myślę, że dopychanie boczkiem maty nie jest duperelą tylko dość istotnym bobem, który dość mocno ogranicza woofery, tak samo te droższe jak i te tańsze. Argument o autach z "lat 2000" słabo sie tu wpisuje, możemy porównywać też do aut z roku 1990 albo nawet 1980. Tylko w jakim celu i co ztym mają zawody wspólnego?

 

a jak Wam to nie odpowiada, to dogadać adres na PW i podjedźcie w wolnych swoich godzinach i mu tego babola poprawcie

A nie lepiej by było gdybyś pozwolił każdemu dysponować własnym czasem?

 

a nie na forum przez klawiature mu udowadniać że jego auto w takim wykonaniu nie może grać

To w sumie forum... wiesz ...dyskusje, informacje,spory i inne takie... :)

 

ważne że klient zadowolony

z tego co otrzymał - zadowolony

KLIENT ZADOWOLONY !!!!!!

Czemu tak ten fakt podkreślasz? Raz by nie wystarczyło? Democar spartolił robotę, tak zostało to ocenione w tym topiku, mimo zadowolenia klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Democar spartolił robotę, gdyż wg. Ciebie alu blachy nie wsadził

bardziej chyba wszystkim chodzi już o jakiekolwiek zamaskowanie otworu - o usztywnienie. a potem dopiero można myśleć czy można było lepiej (to byłby szczegół, a tu chodzi konkretnie o wiszącą matę w powietrzu. tak to rozumiem od samego początku tematu. i nie wiem po co dalej drążyć... skoro komuś to odpowiada ok...

 

w kwestii zrozumienia.. jestem za położeniem blachy :hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby tak. może jestem za blachą z tego względu że gdy za coś się biorę "staram się" zrobić bardziej solidnie niż wielu wystarczy ( w miarę możliwości) osobiście sam bym robił drzwi nie zlecając nikomu. jestem bardziej zadowolony z własnego c....go grania niż jak mi ktoś miałby lepiej zrobić. a wracając do drzwi. po przeczytaniu wszystkiego można samemu dojść do wniosku... czy jestem za blachą czy nie. no i czy będzie to słyszalne... jeden powie TAK drugi że NIE.

akurat tu chyba najważniejsze by (przy tej konfiguracji) nie doszło do luzów maty i niepożądanych dźwięków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie jest min grubości takiej blachy żeby więcej kuch nie robić ?

Ale to nie jest kwestia blachy i jej grubości a odpowiedniego środowiska dla pracy woofera. Można oczywiście rozpatrywać wpływ grubości blachy lub innego materiału zaślepiającego otwory w odniesieniu do mocy którą dostaną woofery, wpływ mat i pianek, osadzenia samego woofera i jego kontroli itd. ale nadal podstawowym czynnikiem decydującym o dobrym kopniaku z drzwi będzie sztywna i szczelna komora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że tak, ale rozpatrując dokładnie tą konstrukcje drzwi, gdzie połowa tapicerki zaglębia się w drzwi, naklejona mata sama w sobie będzie dobrze usztywniona, bo dodatkowy usztywnieniem będzie boczek który ją dociska.

 

Blacha da tutaj większą stabilność, do tego jeszcze mata wszystko uszczelni, ale jej brak w tym przypadku raczej wiele nie zmieni.

Jak to było napisane w bliźniaczym wątku o wooferze, pytanie czy brak tej blachy wpłynie znaczącą na dzwięk i jak go zmieni lub nie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo dodatkowy usztywnieniem będzie boczek który ją dociska.

I o to się cała sprawa rozbija bo:

- boczek do dociskania maty nie służy i jest półśrodkiem tylko

- kieszeń nie dolega idealnie do maty na całej powierzchni wnęki

- między kieszenią a matą prędzej czy później ląduje pianka i niedokładne dociskanie maty tylko pogłębia się

 

Blacha da tutaj większą stabilność, do tego jeszcze mata wszystko uszczelni, ale jej brak w tym przypadku raczej wiele nie zmieni.

Jak to było napisane w bliźniaczym wątku o wooferze, pytanie czy brak tej blachy wpłynie znaczącą na dzwięk i jak go zmieni lub nie ;)

Moim zdaniem zmieni znacząco, przede wszystkim w przypadku szybkich uderzeń basu i kicka przy wysokiej głośności i odpowiedniej ilości "powietrza" w systemie.

 

O różnych "za i przeciw" w kontekście robienia drzwi SynDmx powinien dowiedzieć się od człowieka z firmy Democar a nie w tym temacie i to nie w kategorii "dobrze-źle" ale jako "przyczyna-skutek" albo jako "problem-rozwiązanie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miało by to sens jak byś Sinoff zapiankował klamki, szyba na sztywno zapiankować, oczywiście otwory którymi ucieka woda. Tak na głucho. Wtedy ciśnienie jakieś tam jest. W normalnych drzwiach ciśnienie i tak spitoli tymi dziurami i ta mata która i tak ma na sobie aluminium i jest w miare sztywna nawet nie drgnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miało by to sens jak byś Sinoff zapiankował klamki, szyba na sztywno zapiankować, oczywiście otwory którymi ucieka woda. Tak na głucho. Wtedy ciśnienie jakieś tam jest. W normalnych drzwiach ciśnienie i tak spitoli tymi dziurami i ta mata która i tak ma na sobie aluminium i jest w miare sztywna nawet nie drgnie.

 

Co Wy macie z tym ciśnieniem i szczelnością .

90 % małych kolumn głośnikowych pracuje z otworem BR i jakoś sobie " plumkają " :wink:

To nie jest zamknięcie komory i wytworzenie ciśnienia jak napompowanej piłce , gdzie istnieje potrzeba utrzymania ciśnienia przez długi okres czasu. Tu ciśnienie zmienia się powiedzmy 100 razy na sekundę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj posiedziałem nad ustawieniem zestawu (na razie bez suba) i cięcie mam na 60-70 Hz, woofery kopią po nogach aż miło, nie spodziewałem się że mają taki potencjał (w porównaniu z Saxami w niewygłuszonych drzwiach to niebo a ziemia). Wszystko mam na Flat praktycznie (wcześniej wysokie zawsze mocno podniesione) dźwięk jest czysty i przejrzysty nawet przy dużej głośności, tweeter nie ostrzy, gra głośno ale przyjemnie. Takie zestawienie (JL i AS) jest dla mnie świetne. Nie zamierzam na razie nic zmieniać (poza budową bagaja) Jak wleci Sub to pobawię się czasówkami. Wczoraj go tylko wrzuciłem na szybko i okazało się, że dołożenie drugiego aku spowodowało że spadki napięcia już nie są tak drastyczne (Steg się ani razu nie wyłączył). O postępach w zabudowie będę informował oczywiście, ale jak na razie brak funduszy i co najważniejsze pomysłu. Jeśli macie jakieś propozycje jak to zrobić (montaż wzmaków na lewej ścianie bagażnika) to piszcie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...