Skocz do zawartości

Palą się końcówki mocy we wzmacniaczach, jak uchronić?


Pindudyndu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

jezeli kondensator byl uzywany to zapewne jest juz wyregulowany

 

pisalem juz ze te "mierniki" trzeba regulowac poniewaz zasilane sa z tego samego napiecia ktore "mierza"! czyli nie moga dzialac tak jak mierniki na baterie

 

a koncowki znowu ci sie spala, jezeli nic nie zmieniles w swojej instalacji i nadal bedziesz tego sprzetu uzywal tak samo jak poprzednio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli po wymianie regulatora masz napięcie do 14,4V to napięcie jest ok. ja bym szukał w przewodach tuż przy wzmacniaczu. Sprawdz napięcie na przewodach podpiętych pod wzmacniacz - może masz gdzieś niedaleko zwarcie. Normalnie powinien się zapalić protect, ale zależy to od zabezpieczeń wewątrz wzmaka. Jeśli napięcie na przewodach jest ok- odłącz przewody głośników i sprawdź co się dzieje. Jak wygląda twoja instalacja audio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli kondensator byl uzywany to zapewne jest juz wyregulowany

 

pisalem juz ze te "mierniki" trzeba regulowac poniewaz zasilane sa z tego samego napiecia ktore "mierza"! czyli nie moga dzialac tak jak mierniki na baterie

 

Możesz to bliżej opisać , bo wynika z tego , ze nie mogą prawidłowo mierzyć napięcia na uruchomionym silniku i na postoju

 

 

 

czyli mimo zamontowania kondensatora znów spalą mi się końcówki mocy?

 

Stopnie mocy zazwyczaj nie ulegają uszkodzeniu od niestabilnego zasilania , które moze powodować uszkodzenia przetwornicy a nie stopni mocy.

Tu przyczyn należy upatrywać w nadmiarowym prądzie ( niska impedancja obciążenia ) lub złych warunkach termicznych , czyli próby pozyskania mocy max przy wysokiej temperaturze pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na jakiej podstawie tak wnioskujesz?

Z tego

 

pisalem juz ze te "mierniki" trzeba regulowac poniewaz zasilane sa z tego samego napiecia ktore "mierza"! czyli nie moga dzialac tak jak mierniki na baterie

 Przecież byl tam cytat .

 

Zatem kalibracja jest potrzebna ze względu na zmienne warunki ( napięcie zasilania )  w odróznieniu do zasilania z baterii, tak wynika z tego co napisałeś  , a o wytłumaczenie czego prosiłem wyżej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kalibracji wymaga "punkt odniesienia"

 

przeciez to logiczne ze pisze skrotami myslowymi bo autor nie ma pojecia o elektryce/elektronice

 

 

Chyba zbyt na skróty , czyli Twoim zdaniem napięcie odniesienia zależy od napięcia/ źródła zasilania ?

I dalej w mierniku bateryjnym wzorcem napięcia odniesienia jest bateria , nawet jeżeli zmienia się jej napięcie ze względu na malejąca pojemność . Dobrze odczytałem "myśl przewodnią " Twojej wypowiedzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam radio fabryczne z dorobioną jakąś oszukajką która daje wyjście na wzmacniacz i jest wzmak Ground Zero 2075HPX a do niego Magnat Streetracer 1000XL czy jakoś tak i kondensator Dietz z elektroniką 1.0F.

 

Nie zgadzam się żebym przegrzewał sprzęt bo ten sam zestawik miałem w 2 poprzednich moich samochodach i nigdy nie było żadnego problemu ani usterki, problemy zaczęły się dopiero w obecnym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Jak już temat ma dwie strony, to opisz/rozrysuj tą instalację :D

X2

Jak możesz to najlepiej dodaj zdjęcia jakieś gdzie i jak masz podłączony ten sprzęt bo jak to już ktoś to już wcześniej zauważył GZ się zwyczajnie gotuje zapewne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X2

Jak możesz to najlepiej dodaj zdjęcia jakieś gdzie i jak masz podłączony ten sprzęt bo jak to już ktoś to już wcześniej zauważył GZ się zwyczajnie gotuje zapewne...

 

 

 

Wcześniej miałem Magnata THE ROCK 400 i też w nim poleciały końcówki mocy w tym samochodzie, ground zero jest kolejny i też już miał spalone, naprawili na gwarancji ale napisali że więcej nie naprawią

 

schemat:

 

http://img543.imageshack.us/img543/3752/schematcaraudio.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej miałem Magnata THE ROCK 400 i też w nim poleciały końcówki mocy w tym samochodzie, ground zero jest kolejny i też już miał spalone, naprawili na gwarancji ale napisali że więcej nie naprawią

 

Czytasz tekst pisany przed udzieleniem odpowiedzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Wcześniej miałem Magnata THE ROCK 400 i też w nim poleciały końcówki mocy w tym samochodzie, ground zero jest kolejny i też już miał spalone, naprawili na gwarancji ale napisali że więcej nie naprawią

 

schemat:

 

http://img543.imageshack.us/img543/3752/schematcaraudio.jpg

miałeś instalacje rozrysować a nie za przeproszeniem  burdel w bagazniku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Wcześniej miałem Magnata THE ROCK 400 i też w nim poleciały końcówki mocy w tym samochodzie, ground zero jest kolejny i też już miał spalone, naprawili na gwarancji ale napisali że więcej nie naprawią


Sorki Kolego ale już że tak powiem bardziej "łopatologicznie" się nie umiem wyrazić.

Jeżeli dasz radę się zastosować do próśb, poleceń, podpowiedzi itp większości ludzi którzy zabierali głos w tym temacie to po prostu to zrób i na pewno wtedy uzyskasz odpowiedzi na nurtujące Cie pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to opisz/rozrysuj tą instalację :D

 

 

 

 

 

Wcześniej miałem Magnata THE ROCK 400 i też w nim poleciały końcówki mocy w tym samochodzie, ground zero jest kolejny i też już miał spalone, naprawili na gwarancji ale napisali że więcej nie naprawią

 

schemat:

 

http://img543.imageshack.us/img543/3752/schematcaraudio.jpg

 

 Mistrzowie.pl :krzeslem::lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 

 

Połączenia rozrysuj (przewody, kable, jak co połączone,do jakich wejść/wyjść jak skręcone gałki, filtry)

 

PS. Admini i tak cierpliwi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...