mastah22 Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 4.0 w E30 od mojego szefa też fajnie zamiata mimo, że nie do końca pracuje tak jak powinno(problem z jałowymi, gubi zapłony) Fajnie zamiata bokiem póki ma wszystkie koła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonsr60 Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 A to swoja droga, taki glupi srej z 1.2 16v juz pewnie tez daje troche frajdy, ale nei o to tu chodzi... oj daje rady daje ale na skrzyni abart/palio zawsze chcialem przejechac sie 1.2 turbo ale gdzies nie ma okazji, ale to juz jest postrach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juby Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Nie mówię, żeby trzymał obroty jak V8 lub V12 z BMW Widziałeś ten filmik, jak na silniku 850- tki stoji moneta 2 marki (bo euro to chyba nie było) i odpalają ten silnik, a moneta stoi dalej? Tylko coś nie mogę znaleźć tego wideo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juby Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 A jednak euro : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Ale on ma drugi silnik wielkosci mojego w sreju sluzacy do odpalania tego potwora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobih Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 @ dan124motor pochodzi z vectry C po lifcie 2005/2006rztcw w poliftach już nie było 3.2 v6 tylko 2.8 v6 turbo, wiec pewnie motor z jednego z ostatnich przedliftow . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hellsin Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 zawsze chcialem przejechac sie 1.2 turbo ale gdzies nie ma okazji, ale to juz jest postrach miałem okazję jechać, naprawdę fajnie takie małe taczki śmigają Hamowanie ze znacznej prędkości niemal do zera na tarczach z uno turbo - bezcenne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Widziałeś ten filmik, jak na silniku 850- tki stoji moneta 2 marki (bo euro to chyba nie było) i odpalają ten silnik, a moneta stoi dalej? Tylko coś nie mogę znaleźć tego wideo...To akurat stary numer jak świat. Dilerzy w salonach używali tego, żeby ludzi przekonać do V12.Każde V12 z BMW i mercedesa tak pracuje. Zdrowego silnika w 7 praktycznie nie słyszysz, gdyby nie obrotomierz to nawet nie wierz, że pracuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coobah Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 (edytowane) 4.0 w E30 od mojego szefa też fajnie zamiata mimo, że nie do końca pracuje tak jak powinno(problem z jałowymi, gubi zapłony) Jalowy to ogolny i czesty problem z M60 - mimo wszystko (w autach z lat 90-tych) moim zdaniem znacznie lepszy wybor niz starsze technologicznie V12 5.0 Zdrowego silnika w 7 praktycznie nie słyszysz, gdyby nie obrotomierz to nawet nie wierz, że pracuje Najwieksze z tym problemy to sa w hybrydowych Lex'ach Edytowane 29 Listopada 2010 przez coobah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 moim zdaniem znacznie lepszy wybor niz starsze technologicznie V12 5.0To zależy do czego.Kulturą pracy V8 nie dorówna nigdy V12. Jak już pisałem, mam do czynienia z tym autem:http://allegro.pl/bogate-bmw-e38-750i-lift-individual-lpg-slask-i1326047258.htmlSiedząc w aucie silnika praktycznie nie słychać, ani nie czuć. Z V8 już tak nie jest, ale faktem jest, że V8 jest lepszy materiałem do driftu, choćby dlatego, że jest lżejszy, łatwiej o manualną skrzynię(nie trzeba skrzyni z 850), no i niewiele trzeba, żeby osiągnąć te 320KM, które ma 5.4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolo Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 (edytowane) V12 jest dobre i żywotne. Problem w tym, że koszt obsługi tego silnika jest tak duży, że dla przeciętnego, świadomego nabywcy ( o średnim portfelu ) wtórnego samochodu z takim motorem, w zupełności przyćmiewa jego zalety.Dlatego, też najczęściej schodzą V8mki.Sam chciałem pakować się w 5.4 ale analiza kosztów, zakupu 6 ganga, remontu generalnego, nowych częsci itd ( bez robocizny bo myself ) przekroczyłaby pewien próg.Ostatecznie wybór padł na rzędowego big sixa ( siedzący w temacie wiedzą ), który już czeka na przeróbki Edytowane 29 Listopada 2010 przez Karolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Konstrukcyjnie M73(5.4) jest podobny bodajże do M40 lub M30 jakoś tak. Samo rozwiązanie rozrządu, jest takie samo.Silnik ten to zwykłe OHC, czyli jeden wałek nad głowicą, gdzie V8 to już DOHC. Remont V12 jest tak samo skomplikowany jak remont starych M20 i M30, jedynie części więcej.Te silniki są bardzo czułe na nieszczelności w dolocie.Tutaj przewagę ma M62B44TU(4.4 po lifcie na vanosach), który potrafi wyrównać swoją pracę nawet jak jedna strona niedomaga.W 5.4 największe koszta to przepływomierze(uszkadzają się tak samo jak w każdym innym motorze, tyle, że tu są dwa), alternator(chłodzony wodą tak samo jak w 4.4) i ogólnie osprzęt. Sam słupek jest praktycznie nieśmiertelny. Taka ciekawostka, bmw stworzyło jeden egzemplarz serii 8 z silnikiem V12 DOHC. Model nazywał się M8. Wyróżniało go to, że nie miał otwieranych lamp co było najbardziej charakterystyczne w serii 8. Silnik ten miał 550KM co było wynikiem fenomenalnym jak na tamte czasy, gdzie lambo miało 475KM, a ferrari jeszcze mniej(420 bodajże). Niestety, m motorsport wypuściło chwilę później 850CSI(5.6l) i zrezygnowali z produkcji tego modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Brakowało im miejsca pod maską, więc wywalili lampy spod maski i wstawili nie duże nad zderzakiem;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Brakowało im miejsca pod maską, więc wywalili lampy spod maski i wstawili nie duże nad zderzakiem;]Nie musieli tam nic dodatkowo wstawiać, przekonstruowali lampy, które już tam były(przeciwmgielne i kierunek) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Swego czasu miałem okazję pohulać E30 w Combi z 4.4 Dawno już się tak nie ubawiłem ;) Oj dawno! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzidzi_2006 Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 Swego czasu miałem okazję pohulać E30 w Combi z 4.4 Dawno już się tak nie ubawiłem ;) Oj dawno! Straszny ubaw, dan124, nie daleko mnie chłopak ma w E30 silnik od E93 M3 420KM.Całe przeróbki z silnikiem i osprzętem wyszły go ponad 40 tysięcy i on tym w cale nie jeździ na drift czy temu podobne, normalniejeździ tą Bejcą po ulicach, czasami tylko wk...wia właścicieli e-S Kalss, BMW 7 czy innych mocarzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolo Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 Straszny ubaw, dan124, nie daleko mnie chłopak ma w E30 silnik od E93 M3 420KM.Całe przeróbki z silnikiem i osprzętem wyszły go ponad 40 tysięcy i on tym w cale nie jeździ na drift czy temu podobne, normalniejeździ tą Bejcą po ulicach, czasami tylko wk...wia właścicieli e-S Kalss, BMW 7 czy innych mocarzy Jak głosi prawdawne powiedzenie: Do E30 wejdzie... wszystko Potem jedzie taki sleeper i ma troche powyzej 10s do 200/h <LOL> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gilotyn@ Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 cursor z tego co pamiętam jednak silnik z M8 nie przepadł tak w niepamięć ;) Dokładnie jak piszesz V8 i V12 BMW to poezja Bardzo podoba mi się również charakterystyka zadbanych R6 w e46 (328i,330i)Bardzo przyjemnie się tym jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolo Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 Rozwojowa wersja motoru S70/2 z M8 trafiła do McLarena F1, gdzie dodatkowo podniesli mu moc i z tego co pamiętam auto do 2005r było najszybszym na swiecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gilotyn@ Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 Dokładnie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 Bardzo podoba mi się również charakterystyka zadbanych R6 w e46 (328i,330i)Dzisiaj miałem okazję przewieźć się(nie mogłem za bardzo depnąć ze względu na warunki) E46 3.0D 204KM(ten na CR II). Bardzo kulturalny diesel, a przy tym od 1,5tys. już ciągnie do przodu. Ciekawe w takim razie jak odpycha się taki X5 4.0D(3.0 d biturbo), jak katalog podaje dla niego 6,4s do setki. Pod względem kultury rewelacyjny jest 4.0D V8 z E38 i E65. Praktycznie nie słychać, że to diesel. Na wyższych obrotach słychać V8 a nie klekot, a do tego 560NM momentu w e38 powoduje, że na prawdę przyjemnie się tym jeździ. cursor z tego co pamiętam jednak silnik z M8 nie przepadł tak w niepamięć ;)Tyle, że już nie w BMW. Nawet 850 CSI miała silnik SOHC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gilotyn@ Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 Racja e38 740D to super wóz do latania w trasach z tym że fajnie jak by było to w manualu.Jak by występował w manualu to pewnie wybór padł by na ten model ;) Mój szef ma E70 (08r) w 3.0D w automacie. Jeździć tym nie miałem okazji jeszcze, ale brzmi fajnie z racji, że nie słychać w nim diesla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 Racja e38 740D to super wóz do latania w trasach z tym że fajnie jak by było to w manualu.Jak by występował w manualu to pewnie wybór padł by na ten model ;)Kumpel też tak mówił, a teraz nie wyobraża sobie dupowozu z "leniuchem" Ma 3.0D w e38, wyraźnie tańsza opcja jeśli chodzi o koszta eksploatacji, a spalanie 6,5-7,0l dziwi niejedną osobę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 Nie wiem o co wam chodzi z tymi dieselkami, mnie rajcuje odgłos mojego klekotka:DA 3.0 dieselek w BMW mniej/więcej od 2000r, to świetny silnik, najbardziej polecany do e39. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolo Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 3.0D to moim zdaniem najlepszy diesel w historii tej firmy. Dla mnie pod każdym względem jest idealny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.