Skocz do zawartości

Kadett 3.2 v6- wydzielone


powalla
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

Nie mówię, żeby trzymał obroty jak V8 lub V12 z BMW

 

 

Widziałeś ten filmik, jak na silniku 850- tki stoji moneta 2 marki (bo euro to chyba nie było) i odpalają ten silnik, a moneta stoi dalej? Tylko coś nie mogę znaleźć tego wideo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze chcialem przejechac sie 1.2 turbo ale gdzies nie ma okazji, ale to juz jest postrach :)

 

miałem okazję jechać, naprawdę fajnie takie małe taczki śmigają :D

Hamowanie ze znacznej prędkości niemal do zera na tarczach z uno turbo - bezcenne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałeś ten filmik, jak na silniku 850- tki stoji moneta 2 marki (bo euro to chyba nie było) i odpalają ten silnik, a moneta stoi dalej? Tylko coś nie mogę znaleźć tego wideo...

To akurat stary numer jak świat.

Dilerzy w salonach używali tego, żeby ludzi przekonać do V12.

Każde V12 z BMW i mercedesa tak pracuje. Zdrowego silnika w 7 praktycznie nie słyszysz, gdyby nie obrotomierz to nawet nie wierz, że pracuje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4.0 w E30 od mojego szefa też fajnie zamiata mimo, że nie do końca pracuje tak jak powinno(problem z jałowymi, gubi zapłony)

 

Jalowy to ogolny i czesty problem z M60 - mimo wszystko (w autach z lat 90-tych) moim zdaniem znacznie lepszy wybor niz starsze technologicznie V12 5.0

 

Zdrowego silnika w 7 praktycznie nie słyszysz, gdyby nie obrotomierz to nawet nie wierz, że pracuje

 

Najwieksze z tym problemy to sa w hybrydowych Lex'ach :D

Edytowane przez coobah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem znacznie lepszy wybor niz starsze technologicznie V12 5.0

To zależy do czego.

Kulturą pracy V8 nie dorówna nigdy V12. Jak już pisałem, mam do czynienia z tym autem:

http://allegro.pl/bogate-bmw-e38-750i-lift-individual-lpg-slask-i1326047258.html

Siedząc w aucie silnika praktycznie nie słychać, ani nie czuć. Z V8 już tak nie jest, ale faktem jest, że V8 jest lepszy materiałem do driftu, choćby dlatego, że jest lżejszy, łatwiej o manualną skrzynię(nie trzeba skrzyni z 850), no i niewiele trzeba, żeby osiągnąć te 320KM, które ma 5.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V12 jest dobre i żywotne. Problem w tym, że koszt obsługi tego silnika jest tak duży, że dla przeciętnego, świadomego nabywcy ( o średnim portfelu ) wtórnego samochodu z takim motorem, w zupełności przyćmiewa jego zalety.

Dlatego, też najczęściej schodzą V8mki.

Sam chciałem pakować się w 5.4 ale analiza kosztów, zakupu 6 ganga, remontu generalnego, nowych częsci itd ( bez robocizny bo myself ) przekroczyłaby pewien próg.

Ostatecznie wybór padł na rzędowego big sixa ( siedzący w temacie wiedzą :D ), który już czeka na przeróbki :cwaniak:

Edytowane przez Karolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcyjnie M73(5.4) jest podobny bodajże do M40 lub M30 jakoś tak. Samo rozwiązanie rozrządu, jest takie samo.

Silnik ten to zwykłe OHC, czyli jeden wałek nad głowicą, gdzie V8 to już DOHC. Remont V12 jest tak samo skomplikowany jak remont starych M20 i M30, jedynie części więcej.

Te silniki są bardzo czułe na nieszczelności w dolocie.

Tutaj przewagę ma M62B44TU(4.4 po lifcie na vanosach), który potrafi wyrównać swoją pracę nawet jak jedna strona niedomaga.

W 5.4 największe koszta to przepływomierze(uszkadzają się tak samo jak w każdym innym motorze, tyle, że tu są dwa), alternator(chłodzony wodą tak samo jak w 4.4) i ogólnie osprzęt. Sam słupek jest praktycznie nieśmiertelny.

 

 

Taka ciekawostka, bmw stworzyło jeden egzemplarz serii 8 z silnikiem V12 DOHC. Model nazywał się M8. Wyróżniało go to, że nie miał otwieranych lamp co było najbardziej charakterystyczne w serii 8. Silnik ten miał 550KM co było wynikiem fenomenalnym jak na tamte czasy, gdzie lambo miało 475KM, a ferrari jeszcze mniej(420 bodajże). Niestety, m motorsport wypuściło chwilę później 850CSI(5.6l) i zrezygnowali z produkcji tego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu miałem okazję pohulać

 

E30 w Combi z 4.4

 

Dawno już się tak nie ubawiłem ;)

 

Oj dawno!

 

Straszny ubaw, dan124, nie daleko mnie chłopak ma w E30 silnik od E93 M3 420KM.

Całe przeróbki z silnikiem i osprzętem wyszły go ponad 40 tysięcy i on tym w cale nie jeździ na drift czy temu podobne, normalnie

jeździ tą Bejcą po ulicach, czasami tylko wk...wia właścicieli e-S Kalss, BMW 7 czy innych mocarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Straszny ubaw, dan124, nie daleko mnie chłopak ma w E30 silnik od E93 M3 420KM.

Całe przeróbki z silnikiem i osprzętem wyszły go ponad 40 tysięcy i on tym w cale nie jeździ na drift czy temu podobne, normalnie

jeździ tą Bejcą po ulicach, czasami tylko wk...wia właścicieli e-S Kalss, BMW 7 czy innych mocarzy

 

Jak głosi prawdawne powiedzenie: Do E30 wejdzie... wszystko :)

Potem jedzie taki sleeper i ma troche powyzej 10s do 200/h <LOL>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo podoba mi się również charakterystyka zadbanych R6 w e46 (328i,330i)

Dzisiaj miałem okazję przewieźć się(nie mogłem za bardzo depnąć ze względu na warunki) E46 3.0D 204KM(ten na CR II). Bardzo kulturalny diesel, a przy tym od 1,5tys. już ciągnie do przodu. Ciekawe w takim razie jak odpycha się taki X5 4.0D(3.0 d biturbo), jak katalog podaje dla niego 6,4s do setki.

 

Pod względem kultury rewelacyjny jest 4.0D V8 z E38 i E65. Praktycznie nie słychać, że to diesel. Na wyższych obrotach słychać V8 a nie klekot, a do tego 560NM momentu w e38 powoduje, że na prawdę przyjemnie się tym jeździ.

 

cursor z tego co pamiętam jednak silnik z M8 nie przepadł tak w niepamięć ;)

Tyle, że już nie w BMW. Nawet 850 CSI miała silnik SOHC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja e38 740D to super wóz do latania w trasach z tym że fajnie jak by było to w manualu.

Jak by występował w manualu to pewnie wybór padł by na ten model ;)

 

Mój szef ma E70 (08r) w 3.0D w automacie. Jeździć tym nie miałem okazji jeszcze, ale brzmi fajnie z racji, że nie słychać w nim diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja e38 740D to super wóz do latania w trasach z tym że fajnie jak by było to w manualu.

Jak by występował w manualu to pewnie wybór padł by na ten model ;)

Kumpel też tak mówił, a teraz nie wyobraża sobie dupowozu z "leniuchem" :P

Ma 3.0D w e38, wyraźnie tańsza opcja jeśli chodzi o koszta eksploatacji, a spalanie 6,5-7,0l dziwi niejedną osobę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...