kris1981 Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Witam Wszystkich.Moja sprawa wygląda następująco. Mam fiata Marea Weekend 1.9 JTD, jest w nim alternator 100A.Chciałbym zmienic alternator na mocniejszy coś rzedu 120-150amper.Muzyke łącznie z subem słucham na odpalonym silniku, ewentualnie na zgaszonym ale bez suba. Napięcie mi konkretnie spada.Mam pytanie do Was następujące: jaki alternator pasuje do tego auta żeby był większy mocowo od tego co mam? I drugie moje pytanie jakbym już miał mocniejszy altek czy dobrze kupic jeden ale konkretny akumulator(myślę tu o aku typowych do car audio) czy lepiej rozbic na dwa akumulatory mniejsze,gdzie drugi bedzie w bagażniku, no i oczywiscie aby oba nieprzekroczyly danej mocy alternatora,żeby miały ładowanie.Przewody mam 35mm, napewno dodam jeszcze jeden o przekroju 50mm,gdzie razem pojdą pod rozdzielacz aby jak najmniejszy spadek był na przewodach. Ale i tak wiem,że same przewody nierozwiąża tego.Z góry dziękuje za Waszą pomoc i czekam na istotne informacje,które mi pomogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Może altek już nie domaga ?? 100A to wcale nie tak mało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lord_wiader Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 mi konkretnie spadaCo to za jednostka? Jaką ma wartość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris1981 Opublikowano 5 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Co to za jednostka? Jaką ma wartość? Waha sie miedzy 12,4-12,8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@riusz Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 To przecież normalne napięcie co ty od niego chcesz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris1981 Opublikowano 5 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 To przecież normalne napięcie co ty od niego chcesz ? Jak dam dwa trzy oczka glosniej juz jest 11,4Powiedzcie mi czy jak pociągne z alternatora przewod plusowy do aku ale dam 35mm, bo te seryjne sa cienkie to pomoże coś, i oczwiscie bym dobrze mase z aku dał do karoserii dodatkowo tez 35mm. Czy takie rzeczy coś pomogą ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Oczywiście ze wyjdzie to tylko na plus. Nie gwarantuje ze spadki znikną - jeśli altek pada to nic nie poradzisz. Wg mnie coś jest nie halo - wstrzymał bym się z wymiana alternatora na większy. Trzeba dokonać pomiarów w paru punktach by dowiedzieć się gdzie dokładnie znika napięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris1981 Opublikowano 5 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Oczywiście ze wyjdzie to tylko na plus. Nie gwarantuje ze spadki znikną - jeśli altek pada to nic nie poradzisz. Wg mnie coś jest nie halo - wstrzymał bym się z wymiana alternatora na większy. Trzeba dokonać pomiarów w paru punktach by dowiedzieć się gdzie dokładnie znika napięcie. Myślisz że dobry 100amperowy altek jest dobry do zasilenia całego mojego sprzętu CA, głośnik od suba dostaje 1,6kw nielicząc przodu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 U siebie przez chwile miałem grubo ponad 1 kW - przy włączonych światłach, podhrzewaniach i dmuchawach napięcie spadało do 12,8 V - altek 120A . Przy średniej glosnosci ok 13,5 V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MixhaL Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 1. Zregeneruj altek2. daj plus z altka do aku przz bezpiecznik3. daj mase z altka do karoseri4. popraw mase z silnika do karoseri5. popraw mase z aku do karoseri6. zakladajac ze "-" od wzmaka idzie do aku dołoż jeszcze jeden przewód do karoseri przy wzmaku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MixhaL Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Może altek już nie domaga ?? 100A to wcale nie tak mało... Masz rację, to już nędza, nie idzie słuchać przy takim altku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Rozwiniesz swoją myśl ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris1981 Opublikowano 5 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Czyli moze byc prawdopodobne że altek mi sie konczy, tak sobie ogladam i czytam i wydaje mi sie że pasowalby do mnie altek od fiata ducato 2.3 3.0jtd jest w nim 140amperowy altek, i jeszcze patrzalem na alternatorem od fiata marei 2.4 jtd jest w nim 120amperowy alternator.Czy z tych wymienionych modeli aut pasowałby alternator bez przerabiania uchwytów??Czy ktoś miał już tego typu instalacje do przerobienia?? proszę o cenne porady dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris1981 Opublikowano 6 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 1. Zregeneruj altek2. daj plus z altka do aku przz bezpiecznik3. daj mase z altka do karoseri4. popraw mase z silnika do karoseri5. popraw mase z aku do karoseri6. zakladajac ze "-" od wzmaka idzie do aku dołoż jeszcze jeden przewód do karoseri przy wzmaku Zrobię tak jak mówisz, ale i tak zmienię altek na 120 Amper, zawsze o 20amper będzie większy a to zawsze już jest coś wiecej. Zaloze przewody do wszystkiego 50mm. Mam nadzieje ze poprawi to dynamikę zasilenia a następstwem poprawę grania sprzętu. Dzięki za cenne rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mark_89 Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 hmmm regulator napięcia w altku nie działa sprawnie, lub kończą sie szczotki, poza tym tak jak wyżej grubsze kable i przede wszystkim przeczyścić masy, dać nowe konektory, wazelina techniczna itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris1981 Opublikowano 6 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 Powiedzcie mi jedną rzecz tylko czy 120 amperowy alternator w 100% sprawny technicznie mówiąc po prostu miodzio powinien mój sprzet dobrze zasilic oczywiscie beda przy tym zrobione te wszystkie polaczenia kablowe miedzy altkiem a akumulatorem i wszystkie masowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 Znajdź temat Grzegorza1969 o Bilansie energetycznym - obadaj ile Twoje auto pożera prądu bo tak na oko nikt Ci nie powie na 100%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 Przeczytałem cały wątek i :1) Nadal nie wiem jaki sprzęt to ma zasilać i jakie w związku z tym może być jego zapotrzebowanie na energię ;2) Ile zużywa sam samochód /Więc nie podejmuje się postawić prawidłowej diagnozy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris1981 Opublikowano 6 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 Przeczytałem cały wątek i :1) Nadal nie wiem jaki sprzęt to ma zasilać i jakie w związku z tym może być jego zapotrzebowanie na energię ;2) Ile zużywa sam samochód /Więc nie podejmuje się postawić prawidłowej diagnozy . A więc tak altek mam 100amper, głośnik X zound madness dwucewkowy 12'' 1500W RMS/5000W, wzmak do niego Vibe black box 5 który daje mu 1600W RMS w 2ohm, przod hertz ESK zasilany audio artem gdzie dostają 2x100w RMS, akumulator mam 74Ah nowiutki, przewody zasilające 35mm do monobloka ,do audio arta 10mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MixhaL Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 Zakładając że będziesz słuchał suba na max mocy czyli 1400-1600rms to musiałbyś mieć altka 240-260 amper aby ci to uciągnał na biegu jałowym, być może nawet z włączonymi światłami, w innym wypadku napięcie będzie kuciac. Podczas jazdy wystarczy 200A altek.Kolejną modyfikacją "poprawiającą" zasilanie jest kupno świateł do jazdy dziennej, u mnie dało to bardzo dużo ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 Na oko moje:1) Instalacja CA może zużywać stale do 170 Amper ;2) Instalacja auta około 20 Amper (choć jak włączysz dodatkowe odbiorniki to więcej) ;3) Razem 190 Amper pikuś ;4) Alternator powinien mieć około 190 Amper + 10% ;tak prądochłonnych instalacji nie robię więc dalej niech inni pomogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 Zakładając że będziesz słuchał suba na max mocy czyli 1400-1600rms to musiałbyś mieć altka 240-260 amper aby ci to uciągnał na biegu jałowym, być może nawet z włączonymi światłami, w innym wypadku napięcie będzie kuciac. Podczas jazdy wystarczy 200A altek.Kolejną modyfikacją "poprawiającą" zasilanie jest kupno świateł do jazdy dziennej, u mnie dało to bardzo dużo !Jak proces myślowy wygenerował te wartości , skoro zmiana świateł ( zysk 100W ) dał tak istotną poprawę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MixhaL Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 Jak proces myślowy wygenerował te wartości , skoro zmiana świateł ( zysk 100W ) dał tak istotną poprawę U Ciebie może i masz poboru 100W na światłach (choć powątpiewam bo same światła mijania pobierają 110W plus postojowe przód tył i inne duperele) ale u innych na pewno jest więcej. U mnie np. same żarówki w podsufitce oświetlające kabinę zużywają 50W. Wszystko zależy od auta. Te stare proste samochody mają światła z przodu, z tyłu i parę żąróweczek w środku, te nowsze mają po nawet dwie postojówki z przodu i z tyłu plus kilkadziesiąt w środku co daje się bardzo we znaki dla altka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 (edytowane) U Ciebie może i masz poboru 100W na światłach (choć powątpiewam bo same światła mijania pobierają 110W plus postojowe przód tył i inne duperele) ale u innych na pewno jest więcej. U mnie np. same żarówki w podsufitce oświetlające kabinę zużywają 50W. Wszystko zależy od auta. Te stare proste samochody mają światła z przodu, z tyłu i parę żąróweczek w środku, te nowsze mają po nawet dwie postojówki z przodu i z tyłu plus kilkadziesiąt w środku co daje się bardzo we znaki dla altka. Zmiana zużycia prądu przez wymiane oświetlenia ( wewnętrznego raczej nie uzywasz w czasie jazdy ?) , daje oszczedności na poziomie 100 do 150 W . Są to wartości znikome wobec szacowanego całkowitego zużycia pradu . Napisz zatem , dlaczego Twoim zdaniem niezbędna jest zmiana alternatora na mocniejszy.Zakładając że będziesz słuchał suba na max mocy czyli 1400-1600rms to musiałbyś mieć altka 240-260 amper aby ci to uciągnał na biegu jałowym, być może nawet z włączonymi światłami, w innym wypadku napięcie będzie kuciac Edytowane 7 Października 2010 przez nakamichi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MixhaL Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 A czemu domy buduje sie na fundamentach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.