Skocz do zawartości

Spadki napięcia,jakie wybrac rozwiązanie


kris1981
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.

Moja sprawa wygląda następująco. Mam fiata Marea Weekend 1.9 JTD, jest w nim alternator 100A.Chciałbym zmienic alternator na mocniejszy coś rzedu 120-150amper.Muzyke łącznie z subem słucham na odpalonym silniku, ewentualnie na zgaszonym ale bez suba. Napięcie mi konkretnie spada.Mam pytanie do Was następujące: jaki alternator pasuje do tego auta żeby był większy mocowo od tego co mam? I drugie moje pytanie jakbym już miał mocniejszy altek czy dobrze kupic jeden ale konkretny akumulator(myślę tu o aku typowych do car audio) czy lepiej rozbic na dwa akumulatory mniejsze,gdzie drugi bedzie w bagażniku, no i oczywiscie aby oba nieprzekroczyly danej mocy alternatora,żeby miały ładowanie.Przewody mam 35mm, napewno dodam jeszcze jeden o przekroju 50mm,gdzie razem pojdą pod rozdzielacz aby jak najmniejszy spadek był na przewodach. Ale i tak wiem,że same przewody nierozwiąża tego.Z góry dziękuje za Waszą pomoc i czekam na istotne informacje,które mi pomogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przecież normalne napięcie co ty od niego chcesz ?

 

Jak dam dwa trzy oczka glosniej juz jest 11,4

Powiedzcie mi czy jak pociągne z alternatora przewod plusowy do aku ale dam 35mm, bo te seryjne sa cienkie to pomoże coś, i oczwiscie bym dobrze mase z aku dał do karoserii dodatkowo tez 35mm. Czy takie rzeczy coś pomogą ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ze wyjdzie to tylko na plus. Nie gwarantuje ze spadki znikną - jeśli altek pada to nic nie poradzisz. Wg mnie coś jest nie halo - wstrzymał bym się z wymiana alternatora na większy. Trzeba dokonać pomiarów w paru punktach by dowiedzieć się gdzie dokładnie znika napięcie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ze wyjdzie to tylko na plus. Nie gwarantuje ze spadki znikną - jeśli altek pada to nic nie poradzisz. Wg mnie coś jest nie halo - wstrzymał bym się z wymiana alternatora na większy. Trzeba dokonać pomiarów w paru punktach by dowiedzieć się gdzie dokładnie znika napięcie.

 

Myślisz że dobry 100amperowy altek jest dobry do zasilenia całego mojego sprzętu CA, głośnik od suba dostaje 1,6kw nielicząc przodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli moze byc prawdopodobne że altek mi sie konczy, tak sobie ogladam i czytam i wydaje mi sie że pasowalby do mnie altek od fiata ducato 2.3 3.0jtd jest w nim 140amperowy altek, i jeszcze patrzalem na alternatorem od fiata marei 2.4 jtd jest w nim 120amperowy alternator.Czy z tych wymienionych modeli aut pasowałby alternator bez przerabiania uchwytów??Czy ktoś miał już tego typu instalacje do przerobienia?? proszę o cenne porady :) dziękuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zregeneruj altek

2. daj plus z altka do aku przz bezpiecznik

3. daj mase z altka do karoseri

4. popraw mase z silnika do karoseri

5. popraw mase z aku do karoseri

6. zakladajac ze "-" od wzmaka idzie do aku dołoż jeszcze jeden przewód do karoseri przy wzmaku

 

Zrobię tak jak mówisz, ale i tak zmienię altek na 120 Amper, zawsze o 20amper będzie większy a to zawsze już jest coś wiecej. Zaloze przewody do wszystkiego 50mm. Mam nadzieje ze poprawi to dynamikę zasilenia a następstwem poprawę grania sprzętu. Dzięki za cenne rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi jedną rzecz tylko czy 120 amperowy alternator w 100% sprawny technicznie mówiąc po prostu miodzio powinien mój sprzet dobrze zasilic oczywiscie beda przy tym zrobione te wszystkie polaczenia kablowe miedzy altkiem a akumulatorem i wszystkie masowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały wątek i :

1) Nadal nie wiem jaki sprzęt to ma zasilać i jakie w związku z tym może być jego zapotrzebowanie na energię ;

2) Ile zużywa sam samochód /

Więc nie podejmuje się postawić prawidłowej diagnozy :hyhy: .

 

A więc tak altek mam 100amper, głośnik X zound madness dwucewkowy 12'' 1500W RMS/5000W, wzmak do niego Vibe black box 5 który daje mu 1600W RMS w 2ohm, przod hertz ESK zasilany audio artem gdzie dostają 2x100w RMS, akumulator mam 74Ah nowiutki, przewody zasilające 35mm do monobloka ,do audio arta 10mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając że będziesz słuchał suba na max mocy czyli 1400-1600rms to musiałbyś mieć altka 240-260 amper aby ci to uciągnał na biegu jałowym, być może nawet z włączonymi światłami, w innym wypadku napięcie będzie kuciac. Podczas jazdy wystarczy 200A altek.

Kolejną modyfikacją "poprawiającą" zasilanie jest kupno świateł do jazdy dziennej, u mnie dało to bardzo dużo !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oko :wink: moje:

1) Instalacja CA może zużywać stale do 170 Amper ;

2) Instalacja auta około 20 Amper (choć jak włączysz dodatkowe odbiorniki to więcej) ;

3) Razem 190 Amper => pikuś ;

4) Alternator powinien mieć około 190 Amper + 10% ;

tak prądochłonnych instalacji nie robię więc dalej niech inni pomogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając że będziesz słuchał suba na max mocy czyli 1400-1600rms to musiałbyś mieć altka 240-260 amper aby ci to uciągnał na biegu jałowym, być może nawet z włączonymi światłami, w innym wypadku napięcie będzie kuciac. Podczas jazdy wystarczy 200A altek.

Kolejną modyfikacją "poprawiającą" zasilanie jest kupno świateł do jazdy dziennej, u mnie dało to bardzo dużo !

Jak proces myślowy wygenerował te wartości , skoro zmiana świateł ( zysk 100W ) dał tak istotną poprawę :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak proces myślowy wygenerował te wartości , skoro zmiana świateł ( zysk 100W ) dał tak istotną poprawę :rolleyes:

 

 

U Ciebie może i masz poboru 100W na światłach (choć powątpiewam bo same światła mijania pobierają 110W plus postojowe przód tył i inne duperele) ale u innych na pewno jest więcej. U mnie np. same żarówki w podsufitce oświetlające kabinę zużywają 50W. Wszystko zależy od auta. Te stare proste samochody mają światła z przodu, z tyłu i parę żąróweczek w środku, te nowsze mają po nawet dwie postojówki z przodu i z tyłu plus kilkadziesiąt w środku co daje się bardzo we znaki dla altka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie może i masz poboru 100W na światłach (choć powątpiewam bo same światła mijania pobierają 110W plus postojowe przód tył i inne duperele) ale u innych na pewno jest więcej. U mnie np. same żarówki w podsufitce oświetlające kabinę zużywają 50W. Wszystko zależy od auta. Te stare proste samochody mają światła z przodu, z tyłu i parę żąróweczek w środku, te nowsze mają po nawet dwie postojówki z przodu i z tyłu plus kilkadziesiąt w środku co daje się bardzo we znaki dla altka.

 

Zmiana zużycia prądu przez wymiane oświetlenia ( wewnętrznego raczej nie uzywasz w czasie jazdy ?) , daje oszczedności na poziomie 100 do 150 W . Są to wartości znikome wobec szacowanego całkowitego zużycia pradu .

Napisz zatem , dlaczego Twoim zdaniem niezbędna jest zmiana alternatora na mocniejszy.

Zakładając że będziesz słuchał suba na max mocy czyli 1400-1600rms to musiałbyś mieć altka 240-260 amper aby ci to uciągnał na biegu jałowym, być może nawet z włączonymi światłami, w innym wypadku napięcie będzie kuciac

Edytowane przez nakamichi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...