Marcyś Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Co do domówek:http://audiomanufaktura.pl/bmw-e34/http://www.instalacjecaraudio.pl/sound_quality/97_bmw_seria_5_1995.html Tutaj były 8ohmowe na wzmaku, który daje 40rms przy 4ohm. I dawało to radę. Takie same woofery są tutaj:http://www.audiocar.pl/forum/viewtopic.php?t=4873a tutaj zdjęcia robienie kickpaneli:http://audiomanufaktura.pl/bmw-e392/ Nie słuchałem,ale auto było na zawodach w Olsztynie i można było posłuchać. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo155 Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 (edytowane) jeżeli robić komory zamkniete trezba to zrobić naprawdę pożądnie , bo troszkę mdf-u szpachli to nie jest ta właściwa droga , jeżeli możesz zrób fotki tych drzwi ze zdjętym boczkiem , i pomyślą jakieś osoby tutaj, co ci doradzic żeby było ok, kick panele to nie tylko MDF oklejony pończochą i zalany żywicą ;P, poniżej krok pokroku jak zrobic formę !!!!!! a nastepnie czystego włukna zrobic komore , wosk ,i inne w akcji; Edytowane 25 Sierpnia 2010 przez pablo155 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasylwek Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 No ba zda się , że to by trzeba "najsampierw" jakieś grajki (z odpowiednim T-S ) znaleźć, potem im komórki jakie zbudować, potem w docelowej furmance posłuchać.Tak mi się nawinęło ...czy to aby dobry sposób na "redukcję kosztów" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo155 Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 (edytowane) No ba zda się , że to by trzeba "najsampierw" jakieś grajki (z odpowiednim T-S ) znaleźć, potem im komórki jakie zbudować, potem w docelowej furmance posłuchać.Tak mi się nawinęło ...czy to aby dobry sposób na "redukcję kosztów" ? Dokładnie , kolejny motyw to szlifowanie włókna szklanego jest strasznie szkodliwe dla zdrowia , trzeba to robic na zakładzie przystosowanym do tego typu, maski , rękawiczki , pyłki włókna szklanego są tak szkodliwe dla płuc jak azbest ,także poza odpowiednią objętością jest druga strona medalu, końcowy efekt Edytowane 25 Sierpnia 2010 przez pablo155 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyk Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 kick panele to nie tylko MDF oklejony pończochą i zalany żywicą ;P, poniżej krok pokroku jak zrobic formę !!!!!! No i pięknie. Jakbym chciał masowo produkować skrzynie z włókna to już wiem jak Powiedz więc, jak wg. Ciebie ma wyglądać konstrukcja kickpaneli? Tak mi się nawinęło ...czy to aby dobry sposób na "redukcję kosztów" ?W moim przypadku wyszło taniej w porównaniu z matami STP o ok 30%. No i jestem ciekawy czy bym zdołał przygotować drzwi matami na 20cm kickbasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasylwek Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 @Kamyk cza się "spocić" zanim Mikołaj przyjedzie na razie mam wenę i ...rzeźbię, koniec września bedzie docel .P.S. co u Michała, chłop wyszedł przed ołtarz i... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Słuchałem kilku autek z komorami i zawsze była kupa.Akurat Michała auta nie słuchałem ale Grisleja owszem.Moim zdaniem szkoda czasu i nerwów na to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Słuchałem kilku autek z komorami i zawsze była kupa.Akurat Michała auta nie słuchałem ale Grisleja owszem.Moim zdaniem szkoda czasu i nerwów na to. To chyba jeszcze nie wszystkich słuchałeś , szukaj , kombinuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 ...eee tam posłuchać mogę ale nie pójdę tą drogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 ...eee tam posłuchać mogę ale nie pójdę tą drogą. Wyzej , chyba jednak co innego napisałeś. Faktem jest natomiast , ze mało jest pojazdów gdzie to rozwiązanie potrafi wykazać swoje potencjalne zalety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 ...albo ukryć i zniwelować wady , a raczej specyficzną konstrukcję niektórych drzwi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mamusa Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 (edytowane) To może idąc innym tokiem - co widzicie lepszego w nawet najlepiej wygłuszonych furtkach? Bo na moje oko to nawet średnio udany (pod względem objętości-dopasowania woofera) kickpanel powinien mieć przewagę nad zwykłymi furtkami - ale ja się mało znam, dlatego wyjaśnijcie mi IMHO taki kickpanel to idealne rozwiązanie-pod warunkiem dopasowania odpowiedniego woofera - i jak ktoś wspomniał praktycznie jedyna opcja montażu większych przetworników-mając na myśli warsztat i możliwości domowego konstruktora. Głównie pytam o zdanie tych co odsłuchiwali w czym kickpanel miałby "przegrywać" ze zwykłym rozwiązaniem - bo osobiście takiej okazji nie miałem, ale wydaje mi się że jest lepszym rozwiązaniem aniżeli standardowy montaż. Edytowane 25 Sierpnia 2010 przez mamusa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 ...albo ukryć i zniwelować wady , a raczej specyficzną konstrukcję niektórych drzwi Każdy kij ma dwa końce , zazwyczaj ilość dostępnego miejsca wewnątrz drzwi jest czynnikiem wymuszającym budowę większej części z objętości panela na zewnętrznej stronie drzwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Rozumiem, że sub jest w kabinie i jest umieszczony blisko Ciebie (możliwie z przodu) skoro tak wysoko go tniesz? Co widzisz złego w podziale na poziomie 75 Hz i co ulegnie istotnej zmianie gdy ja obniżymy do np 60 Hz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyk Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Co widzisz złego w podziale na poziomie 75 Hz i co ulegnie istotnej zmianie gdy ja obniżymy do np 60 Hz.Uważam, że tak wysokie cięcie suba (autor nie napisał jak strome jest to cięcie, więc zakładam, że jest to dość popularne 12dB/Oct) sprzyja odgadnięciu jego lokalizacji(pomijając takie czynniki jak rezonanse tapicerki itp). Sądzę, że zmiana na 60Hz nie zmieni wiele( zakładając w/w 12dB/Oct), sam zaczynałbym od ok 40Hz idąc w górę. Kwestią powiązaną mogą być (w niektórych przypadkach) braki z kickbasie które konstruktor systemu nadrabia wysoko ciętym subem - sam tam robiłem nie raz ale zawsze z subwooferem umieszczonym w bezpośrednim sąsiedztwie lub z przodu, z boku kierowcy.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 (edytowane) Uważam, że tak wysokie cięcie suba (autor nie napisał jak strome jest to cięcie, więc zakładam, że jest to dość popularne 12dB/Oct) sprzyja odgadnięciu jego lokalizacji(pomijając takie czynniki jak rezonanse tapicerki itp). Sądzę, że zmiana na 60Hz nie zmieni wiele( zakładając w/w 12dB/Oct), sam zaczynałbym od ok 40Hz idąc w górę. Kwestią powiązaną mogą być (w niektórych przypadkach) braki z kickbasie które konstruktor systemu nadrabia wysoko ciętym subem - sam tam robiłem nie raz ale zawsze z subwooferem umieszczonym w bezpośrednim sąsiedztwie lub z przodu, z boku kierowcy.Pozdrawiam. O lokalizacji decyduje więcej czynników , miedzy innymi to ile harmonicznych"towarzyszy" postawie dźwięku. Najtrudniejsze do prawidłowego odtworzenia są m/i dźwięki niskich rejestrów organowych. Schodzenie z podziałem zbyt nisko ( lub zupełna rezygnacja z filtracji HP systemu frontowego ) powoduje często "ociężałe" brzmienie midbasu , z tendencją do obniżania jego pozycji na scenie dźwiękowej. Edytowane 25 Sierpnia 2010 przez nakamichi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyk Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 O lokalizacji decyduje więcej czynników , miedzy innymi to ile harmonicznych"towarzyszy" postawie dźwięku. Zdaje sobie z tego sprawę. Niestety "pracuje" z tanimi przetwornikami więc muszę zakładać najgorszy "wariant". Najtrudniejsze do prawidłowego odtworzenia są m/i dźwięki np niskich rejestrów organowych. Schodzenie z podziałem zbyt nisko powoduje często "ociężałe" brzmienie midbasu , z tendencją do obniżania jego pozycji na scenie dźwiękowej.Z organami faktycznie ciężka sprawa bo podstawy sięgają okolic 20-25Hz. Co do podziału to zgodzę się w zupełności. Sądzę jednak, że (jeżeli mowa o systemach dwudrożnych) jest to spowodowane pogorszeniem jakości odtwarzania średnicy, która wg. mnie determinuje "szybkość" i "sprężystość" midbasu. Dodatkowo przyczyn takiego stanu rzeczy można dopatrywać się w niedomaganiu kickbasów oraz w szeroko pojętej psychoakustyce.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Zdaje sobie z tego sprawę. Niestety "pracuje" z tanimi przetwornikami więc muszę zakładać najgorszy "wariant". Z organami faktycznie ciężka sprawa bo podstawy sięgają okolic 20-25Hz. Co do podziału to zgodzę się w zupełności. Sądzę jednak, że (jeżeli mowa o systemach dwudrożnych) jest to spowodowane pogorszeniem jakości odtwarzania średnicy, która wg. mnie determinuje "szybkość" i "sprężystość" midbasu. Dodatkowo przyczyn takiego stanu rzeczy można dopatrywać się w niedomaganiu kickbasów oraz w szeroko pojętej psychoakustyce.Pozdrawiam Nie do końca mogę się z tym zgodzić ( przynajmniej dla tak opisanej kwestii ). Taki aspekt oczywiście wchodzi w grę w miarę gdy zaczniemy obciążać mocowo przetworniki , ale wątpliwości zachodzą również przy niskich poziomach. W systemach 2 way w większości nadwozi mamy do czynienia z załamywaniem się charakterystyki przetwarzania w okolicy 500 Hz , odczuwalnej szczególnie w systemach bez korekcji czasu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyk Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Taki aspekt oczywiście wchodzi w grę w miarę gdy zaczniemy obciążać mocowo przetworniki , ale wątpliwości zachodzą również przy niskich poziomach. Ostatnio przebudowuje swój system pod kątem klarowności dźwięku przy dużych poziomach głośności i wysokiej jego dynamice. Zawszę brakowało mi tego, gdy słuchałem aut "zawodniczych". Przy cichym słuchaniu wszystko wzorowo ale wystarczy zwiększyć głośność i całość harmonii sypie się jak domek z kart.W najbliższej przyszłości mam zamiar dublować przetworniki celem uzyskania w/w klarowności. W systemach 2 way w większości nadwozi mamy do czynienia z załamywaniem się charakterystyki przetwarzania w okolicy 500 Hz , odczuwalnej szczególnie w systemach bez korekcji czasu .Hm.... 500Hz czyli długość fali 0,68m - pierwsze co mi przychodzi do głowy to przestrzeń między drzwiami a tunelem. P.S Wracając jeszcze na chwilkę do tematu cięć między subem a kickiem. Rzadko kiedy teoretyczne częst. cięcia się pokrywają, zwykle przód ustawiam na ok 80Hz ( w przypadku 8" mogę pozwolić sobie na odrobinę niższe cięcie), subwoofer na ok 40-50Hz i staram się znaleźć "złoty środek", biorąc pod uwagę chociażby wzmocnienie sygnału przez kabinę auta. Tak więc niskie cięcie suba nie oznacza automatycznie przeniesienia częst. cięcia kicka w dól. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Ostatnio przebudowuje swój system pod kątem klarowności dźwięku przy dużych poziomach głośności i wysokiej jego dynamice. Zawszę brakowało mi tego, gdy słuchałem aut "zawodniczych". Przy cichym słuchaniu wszystko wzorowo ale wystarczy zwiększyć głośność i całość harmonii sypie się jak domek z kart.W najbliższej przyszłości mam zamiar dublować przetworniki celem uzyskania w/w klarowności.No cóż , napisze to samo co uprzednio Radkowi Być może nie ten czas i miejsce. Hm.... 500Hz czyli długość fali 0,68m - pierwsze co mi przychodzi do głowy to przestrzeń między drzwiami a tunelem. P.S Wracając jeszcze na chwilkę do tematu cięć między subem a kickiem. Rzadko kiedy teoretyczne częst. cięcia się pokrywają, zwykle przód ustawiam na ok 80Hz ( w przypadku 8" mogę pozwolić sobie na odrobinę niższe cięcie), subwoofer na ok 40-50Hz i staram się znaleźć "złoty środek", biorąc pod uwagę chociażby wzmocnienie sygnału przez kabinę auta. Tak więc niskie cięcie suba nie oznacza automatycznie przeniesienia częst. cięcia kicka w dól. Pozdrawiam. To zastanów się jeszcze chwilę nad drugim .......Połowa długości fali dla f 500 Hz wyniesie 34 cm , jak będzie przebiegało sumowanie fali dla tej częstotliwości w punkcie odsłuchu ( pozycja asymetryczna względem przetworników z przesunięciem o 30 do 40 cm ) , bez kompensacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Kamyk jesli chodzi z tym 12dB/Oct o to ze na wzmaku jest podbicie 0dB,6dB, 12dB to musze Cie zmartwic, bo u mnie sub rga bez jakichkolwiek przesterowan, zadnych absolutnie podbic, na cewke idzie tylko czysta moc jesli codzi o cos innego to prosilbym o wytlumaczenie tej kwesti mojej osobie wracajac do tematu, gdzie po za allegro mozna kupic takie kikpanele?? bardzo mnie ciekawi to rozwiazanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUBU Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Kamyk jesli chodzi z tym 12dB/Oct o to ze na wzmaku jest podbicie 0dB,6dB, 12dB Nie chodzi o podbicie tylko o zbocze ciecia aktywnego/pasywnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stanec Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 (edytowane) Chodzi o nachylenie zbocza 12dB/Oct przy cięciu czyli o to jak stromo od danej częstotliwości cięcia będą odcinane częstotliwości. Zbocze 6dB/Oct jest łagodne, więc np. przy cięciu suba od góry przy 60Hz będziemy jeszcze słyszeć częstotliwości 70-80-100Hz, natomiast przy zboczu np. 24dB/Oct te częstotliwości będą już dużo mniej słyszalne (albo prawie wcale) z racji dużo większego zbocza. Najprościej byłoby na wykresie ale nie mogę takiego znaleźć. Edytowane 26 Sierpnia 2010 przez stanec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 dzieki panowie za wyjasneinie mi tego niestety nie potrafie odpowiedziec na to pytanie, ale jest dosc znaczna roznica kiedy ustawie ciecie na radio, a a wzmaku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyk Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 To zastanów się jeszcze chwilę nad drugim .......Połowa długości fali dla f 500 Hz wyniesie 34 cm , jak będzie przebiegało sumowanie fali dla tej częstotliwości w punkcie odsłuchu ( pozycja asymetryczna względem przetworników z przesunięciem o 30 do 40 cm ) , bez kompensacji?Nigdy z nie byłem mocny z superpozycji fali ale wydaje mi się, że będą sumować się destruktywnie powodując "wyrwę" w łącznej char. systemu (??) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.