Skocz do zawartości

Audi A4 b6 avant


ZoHaN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 228
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Kurtyna u mnie te z działa w dół ale nie wiem dlaczego dali poduszkę. Tak daleko. Obicie słupka nie ma żadnych nacięć koło szyby to którędy ona wystrzelił pewnie po bokach. Nie ważne

Kto czym i na co kleil okładzina na slupki? Myślałem nad okładzina na podsufitówke ale nie wiem czy ona się rozciąga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam to słupek w a4 jest przykręcany a kurtyna wyskakuje pomiędzy uszczelką a słupkiem. 

 

Materiał do podsufitek jest przeważnie podklejony gąbką. Rozciąga się w miarę dobrze ale przez tą gąbkę sie źle układa, tam gdzie mocno się naciągnie to widać ze gąbka jest ściśnięta. Ja u siebie kleiłem klejem tapicerskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klej tapicerski ale dokładnie jaki jest ich 100. Dodam też że chciałbym taki klej gdzieś widziałem w necie który się kleil dopiero po podgrzania opalarką.

I który material kto poleca żeby nie było prześwitow po naciśnięciu i fajnie się układał.

Montuje dopiero nowe sredniaki oraz tweetery w lutym, więc pewnie będziesz pierwszy wiedział. Z tego co słyszałem to są dobre, poza tym ten sam/podobny materiał co woofer MP 5.16 MK2, więc powinny pasować. Robisz jakąś komorę dla nich?

Zwracam honor jest wykonany z tego samego materiału co 5.16mk2[emoji846]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam to słupek w a4 jest przykręcany a kurtyna wyskakuje pomiędzy uszczelką a słupkiem.

 

Materiał do podsufitek jest przeważnie podklejony gąbką. Rozciąga się w miarę dobrze ale przez tą gąbkę sie źle układa, tam gdzie mocno się naciągnie to widać ze gąbka jest ściśnięta. Ja u siebie kleiłem klejem tapicerskim.

Widziałem na Youtubach, że Amerykanie zdzierają gąbkę i kleją sam materiał. Może to sposób. Nie próbowałem.

 

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Amerykanie zdzierają gąbkę i kleją sam materiał.

Faktycznie, że sam na to nie wpadłem. Następnym razem muszę tak spróbować.

 

 


Klej tapicerski ale dokładnie jaki jest ich 100. Dodam też że chciałbym taki klej gdzieś widziałem w necie który się kleil dopiero po podgrzania opalarką.

Z tego co mi się wydaje to oni podgrzewają skórę żeby się lepiej układała. Klej jest kontaktowy. Ja używałem Bonaterm na pędzelek, Raadek chyba pisał o klejach w sprayu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, że sam na to nie wpadłem. Następnym razem muszę tak spróbować.

Z tego co mi się wydaje to oni podgrzewają skórę żeby się lepiej układała. Klej jest kontaktowy. Ja używałem Bonaterm na pędzelek, Raadek chyba pisał o klejach w sprayu.

Wykończenie

 

A Michałowi chodziło o tą skórkę i klej

 

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym wiedział, to slupki bym smarował[emoji1787]

Dziś etap prac do biegły kończa oprócz strojenia. System odpalonym narazie ustawiłem na ucho bo nie mogłem wytrzymać aby posłuchać. Powiem tak jest o wiele więcej dźwięku. System. 2 way gdzie woofer jest 10 cm nad podłogą to bez sensu i nigdy takiej średnicy się nie ugra. dae0134d88c12cf0a0837cea5485d4e8.jpge68e08a4cf05cdd55ddbd3a2a726805a.jpgf42d400746418de7390caa8edeca1617.jpg

Strojenie jest musowe na mikrofon przy 3 way bo ni cholery nie idzie tego zgrać fazowe. Jutro zacznę od ustawienia sekcji tweeter, mid woofer aby dobrać cięcia i zbocza żeby lepiej się to zagrało. Na końcu woofery. Na początek ustawiłem woofer 500hz 12db mid 710 12db 2khz 12db tweeter 4khz też 12 db. Zagrało to tak ze dostałem gęsiej skórki. Tweetery są naj szerzej ustawione A mid wyżej. Scena jest szersza o wiele A źródła pozorne instrumentów można łatwo zlokalizować A co to dopiero będzie jak to się zgra. Jutro wrzucę kilka zdjęć z opisami ze strojenia A kolega kondrax będzie czuwał czujnym okiem[emoji846] mam nadzieję że rozjaśni to kilku osobom ci i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek ustawiłem woofer 500hz 12db mid 710 12db 2khz 12db tweeter 4khz też 12 db.

Sprobuj sciagnac wf od gory na okolo 350-max 400Hz.

Przy zastosowanych zboczach pamietaj, ze sredniak powinien byc ustawiony w przeciwfazie do wf i tweetera.

Mid/tw jest poprawnie, ale przy 3w warto zrobic ten podzial wyzej, zeby bardziej sredniaka wykorzystac i odciazyc tweeter, a przede wszystkim uciec z podzialem od najbardziej newralgicznych czestotliwosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobuj sciagnac wf od gory na okolo 350-max 400Hz.

Przy zastosowanych zboczach pamietaj, ze sredniak powinien byc ustawiony w przeciwfazie do wf i tweetera.

Mid/tw jest poprawnie, ale przy 3w warto zrobic ten podzial wyzej, zeby bardziej sredniaka wykorzystac i odciazyc tweeter, a przede wszystkim uciec z podzialem od najbardziej newralgicznych czestotliwosci.

A czemu w przeciw fazie? Podczas strojenia tylko czy cały czas ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli używasz tego samego filtra dla podziału WF-MID/TW lub MID-TW to zmienia się fazę żeby fala dźwiękowa się nie znosiła/ przebieg fali był gładki. W przypadku 3-way ustawiasz tylko MID w przeciw fazie. Mając mikrofon możesz bez czasówek pobawić się fazą, zobaczysz że jak głośniki grają w fazie to powstaje dołek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to właśnie mi chodziło pisząc o tych samych filtrach.

 

Jak nisko można uciąć tego średniaka? Fs na poziomie 100Hz powinno pozwolić na niskie cięcie ale czy to ma sens?

Ja narazie mam 500 woofer 650-710hz 10f.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


O to właśnie mi chodziło pisząc o tych samych filtrach.

A jak bedziesz mial np 24/24 to tez odwracasz faze? To przeciez tez te same filtry.

A jak 6/12 to nie odwrocisz, bo rozne zbocza?


 

 


Jak nisko można uciąć tego średniaka? Fs na poziomie 100Hz powinno pozwolić na niskie cięcie ale czy to ma sens?

Mysle ze okolice 300/12 z dobrym rezultatem, nizej jak 280/12 raczej nie ma sensu


 

 


Ja narazie mam 500 woofer 650-710hz 10f

Prawdopodobnie dlatego, ze sredniak jest ustawiony w fazie z wooferem to wlasnie wyszly ciecia tak blisko siebie.

 

Jeszcze taka ogolna uwaga dla wielu:

Jak podajecie czestotliwosci odciecia, to podawajcie tez zbocza, bo to bardzo duza roznica np 500/6 a 500/24.

Bardzo duzo ludzi w roznych tematach na forum podaje tylko czestotliwosci, a to niewiele mowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


A jak bedziesz mial np 24/24 to tez odwracasz faze? To przeciez tez te same filtry.

A jak 6/12 to nie odwrocisz, bo rozne zbocza?

I tu jest pies pogrzebany, przez to że nie mam za bardzo czasu na strojenie to tak robię, uzyskuję wtedy najlepsze efekty, brak bałaganu na scenie i brak podbarwień. To według mnie najprostszy sposób na ogarnięcie podziału. Oczywiście sprawdzam też jak się zachowuje przebieg fali z różnymi cięciami i fazami. Na koniec czasówki, najpierw z metra a później dokładne dostrojenie. To tak w skrócie. 

 

 


Mysle ze okolice 300/12 z dobrym rezultatem, nizej jak 280/12 raczej nie ma sensu

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem dokładnie zbocze na sredniaki i jest lepiej o wiele lepiej. Wokal bardziej namacalny niż wcześniej. Myślę że jak wrzucę na mikrofon i sprawdzę miejsca cięć Tw z md może inne zbocza będą miały wpływ na szerszy odcinek zgrania fazowego.

Pewnie d3004 i 10f będą lepiej się zgrywallły przy 6db na oktawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli używasz tego samego filtra dla podziału WF-MID/TW lub MID-TW to zmienia się fazę żeby fala dźwiękowa się nie znosiła/ przebieg fali był gładki. W przypadku 3-way ustawiasz tylko MID w przeciw fazie. Mając mikrofon możesz bez czasówek pobawić się fazą, zobaczysz że jak głośniki grają w fazie to powstaje dołek.

Nie, nie i jesze raz nie.

 

Każdy filtr obraca fazą, czy to aktywny czy pasywny.

 

6dB/oktawę obraca o 90 stopni

12dB/oktawę obraca o 180 stopni

18dB/oktawę obraca o 270 stopni

24dB/oktawę obraca o 360 stopni.

 

Przypominam, że 0 stopni i 360 to tyle samo, w sensie wracasz na początek.

 

Więc mając dwa filtry 6dB na 6dB masz obrócone fazy o 90 stopni, gdzie:

0 polaryzacje zgodne

180 polaryzacja jednego z głośnika odwrócona, tzn. plus zamieniony z minusem i analogicznie minus z plusem.

Więc brakuje Ci do 180 jeszcze.

 

Ok teraz przypadek 12 na 12. Masz 180 stopni. Więc musisz obrócić polaryzacje.

 

18 na 18 masz 270 więc zostawiasz jak jest

24 na 24 masz 360 więc wracasz na 0 zostawiasz jak jest.

 

Przypominam, że to jest idealny model matematyczny. W praktyce często dla 3 rzędu jest różnie albo polaryzacje zgodne albo nie.

Niestety ale jestem zwolennikiem pomiarów bo czasem revers jest tak wąski jak się stosuje strome zbocza, że czasem na słuch ciężko to złapać.

Najlepiej widać to na pomiarze kiedy ma się reverse null a kiedy jest płasko i to mi wystarcza w jakiej polaryzacji mam zostawić głośnik.

 

 

 

 

 

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...