tadziak Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Witam serdecznie, Od dwóch miesięcy zmagam się z bardzo dziwnym problemem dot. zakłóceń radia w moim Golfie V (rocznik 2008). Problem dotyczy tylko odbiornika FM, podczas odtwarzania płyt nie ma żadnych zakłóceń. Problem polega na tym, że podczas jazdy na wszystkich stacjach (na niektórych bardziej na innych mniej) słyszalne są pojedyncze suche trzaski i zakłócenia, trochę takie 'popiardywanie' w tle. Efekt jest słyszalny właściwie tylko podczas jazdy, gdy auto stoi (nawet na silniku) wszystko jest w porządku. Nie ma to raczej nic wspólnego z obrotami silnika ani prędkością jazdy, czasem nawet wystarczy, że cofam na parkingu i zakłóćenia są słyszalne, a gdy stanę, idealny odbiór... Nie są to z reguły zakłóćenia które całkowicie uniemożliwiają słuchanie radia, ale jednak bardzo irytujące, szczególnie przy muzyce. Radio to Alpine IVA-202r, został wymieniony już separator i ogólnie całe podłączenie radia do antenty, bez zmian. Przyznam, że jestem już kompletnie bezradny i nie mam pomysłu co dalej robić... Czy to może być sama antena czy raczej problemu szukać po stronie jakiejś usterki w elektryce? Czy coś w samochodzie może bezpośrednio zakłócać radio tylko w trakcie jazdy (poruszania się)? Z góry bardzo dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Coś nielaczy w instalacji antenowej i podczas jazdy, pod wpływem wibracji daje taki efekt. Sprawdź połączenie kabla z antena i wszelkie jego łączenia. Sprawdź wtyczkę która wchodzi do radia i czy kabel w niej nie odlutowala się itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadziak Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Coś nielaczy w instalacji antenowej i podczas jazdy, pod wpływem wibracji daje taki efekt. Sprawdź połączenie kabla z antena i wszelkie jego łączenia. Sprawdź wtyczkę która wchodzi do radia i czy kabel w niej nie odlutowala się itp.Czyli problemu szukać raczej w samej instalacji antenowej, a nie np. w jakimś innej częśći elektryki auta? Może to jakieś "końcówki mocy", alternator, jakieś przebicia? Z tymi wibracjami nie jestem taki pewny, bo efekt występuje raczej niezależnie od dziur czy prędkości, podskakiwania auta. Często wystarczy, że cofam na parkingu i już radio trzeszczy, a stojąc na silniku jest okey.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Alternator odpada bo działo by się tak tez na postoju. Tak samo instalacja elektryczna silnika. Mogą to być wibracje od silnika - wiadomo ze przy ruszaniu, nawet delikatnym silnik zawibruje bardziej Jedynie to przychodzi mi do głowy. Poruszają ręka bat anteny, spróbuj ja rozkrecic posprawdzaj połączenia. Tak samo połączenia wtyczki wchodzacej do radia i samo "mocowanie" tej wtyczki w gniezdzie radia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MatiGolf Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 popraw minus anteny cos powinno dac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadziak Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Spróbuję jescze wstawić oryginalne radio VW i ewentualnie moze zmienić bat, jeśli problem nie zniknie. Tak jeszcze zastanawiam się nad jednym. Czy jest jakaś szansa, ze taki efekt spowodowany jest np. niepotrzebnym separatorem? Tzn. separator jest zamontowany, a nie jestem w 100% pewny czy antena go potrzebuje. Może ten "zbędny" prąd powodować takie jaja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Mówisz o separatorze antenowym? Powiedz mi tylko dlaczego miał by on uprzykrzac Ci życie tylko gdy pojazd jest w ruchu? Samochod z włączonym silnikiem na postoju nie różni się elektrycznie od samochodu w czasie jazdy ! ( oczywiście nie liczę sygnałów komputera i czujnikow - jednak one są za słabe i powodowały by zaklucenia innego rodzaju ) Przebadaj cały układ anteny ręcznie - najpierw wlacz radio i ręka np poszarp za antenę, wtyczki itp i słuchaj każdego trzasku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadziak Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Tak, mówię o separatorze antenowym. Faktycznie, nie bardzo widzę powód, dla którego separator miałby bardziej wpływać na odbiór w trakcie jazdy...Myślałem, że może wówczas zmienia się jakoś przepływ prądu, alternator wytwarza go więcej, nie wiem, tak trochę po omacku już tu działam, bo naprawdę problem wygląda trochę jak z x-files...Przeczytałem sobie ten poradnik: http://www.auto-swiat.pl/wydania,Gdy-radio...zy,16409,1.html i próbowałem coś dopasować do mojego problemu, z tego wynikało że to najprawdopodobniej problem z samą elektryką, końcówkami napięcia, przebiciami...No nic powalczę jeszcze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Jak wpominalem gdy wrzucasz bieg i puszczasz sprzeglo w elektryce auta nic się nie zmienia ( prócz wpomnianych sygnałów sterujacych itp itd ) . Napięcie w instalacji nie zmienia się, zaklucenia z alternatora i instalacji zaplonowej również - jak sam wspomniales te zaklucenia nie są powiązane z obrotami silnika. Wyjmij radio i po prostu poszarp za wtyczkę antenowa, za kabel, potem za sam bat anteny i jej podstawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@riusz Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Też stawiałbym na wtykę antenową w radiu-kabel-antena, jak sam wspomniałeś na cd nic się nie dzieje więc elektryka raczej w porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadziak Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Też stawiałbym na wtykę antenową w radiu-kabel-antena, jak sam wspomniałeś na cd nic się nie dzieje więc elektryka raczej w porządku. Tylko, że od strony radia wszystko już było sprawdzone, a podłączenie anteny oraz separator zostały wymienione. Mój VW ma dwie anteny, więc aktualnie mam zamontowaną przejsciówkę (adapter), która pozwala na podłączenie obu anten do obecnego radia (Alpine IVA- W202r) oraz ma wbudowany separator. Jeśli jest gdzieś problem to raczej chyba po drugiej stronie, gdzieś przy bacie, wzmacniaczu antenowym... Swoją drogą to nie jestem przekonany, czy jest w ogole sens podłączania tych dwóch anten, skoro radio i tak wykorzystać może chyba tylko jedną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Odłącz jedna i sprawdź. Potem zamien anteny i znów sprawdź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadziak Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 No tak tez zrobilem, ale po coś są dwie oryginalnie? Na ile tracimy jakość odbioru przez zastosowanie tylko jednej anteny? Jedna z nich jak rozumiem służy czemuś w rodzaju wspomagania przy szukaniu stacji? A i jeszcze jedna sprawa - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie, aby mieć pewność, że wzmacniacz antenowy na pewno dostaje tyle prądu ile mu potrzeba? Jak rozumiem powinno być 12V? Z góry bardzo dziękuję za pomoc i przepraszam za tak laickie pytania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Na ile tracimy jakość odbioru przez zastosowanie tylko jednej anteny? Po odlaczeniu powinienes sie przekonac gdzie najlepiej zmierzyć napięcie, aby mieć pewność, że wzmacniacz antenowy na pewno dostaje tyle prądu ile mu potrzeba Przy wzmacniaczu antenowym Jesli ma wtyczke zasilajaca to wypiac ja i zmierzyc napiecie, jesli nie to trzeba go otworzyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanders156 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Ten adapter o ktorym wspomniales , jest to orginalana czesc czy jakis zamiennik szemranej jakosci ?? Pytam bo jest to element zapewne nie fabrycznie montowany wiec to w nim bym szukal problemu ktory po twoim opisie jest jasny..... poprostu cos nie styka w trakcie jazdy wystepuja drgania tak jak juz kolega wyzej zwrocil uwage i pod ich wplywem jakas slabo dopasowana wtyczka lub inny element gdzie na laczeniu wystepuje zbyt duzy luz "zwiera" i stwarza te nie przyjemne trzaski wiec nie ma co za duzpo zastanawiac tylko krok po kroku obadac cala instalacje i napewno uda sie dojsc do ladu..... Tak jak wspomnialem zwrocilbym duzo uwage na adapter , tak jak kolega wspomnial sprawdzil zachowanie radia z podpieta tylko jedna antena...... wzmacniacz i separator antenowy , sama antene..... a jak nie to....... Nie sluchac radia BO wlasnie fakt ze dzieje sie to tylko sluchajac radia wskazuje jednoznacznie ze problem nie lezy w innym elemencie niz zwiazanym z odbiorem Fal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadziak Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Ten adapter o ktorym wspomniales , jest to orginalana czesc czy jakis zamiennik szemranej jakosci ?? Ten adapter z pewnością oryginalny nie jest, założony przed serwis car audio. Natomiast nie jest on problemem sam w sobie, ponieważ założono mi go dopiero tydzień temu, właśnie na skutek moich uwag odnośnie zakłóceń (wcześniej podłączenie było normalne, czyli po prostu jedna antena, bez żadnego adaptera, tylko z separatorem). Dziś jeszcze zauważyłem, że radio zakłócać potrafi nawet zamykanie/otwieranie elektrycznych szyb. Czy to jest normalne? A może jakiś problem z prawidłowym uziemnienem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 U mnie nic nie zakluca radia - nie ważne czy to szyby, centralny, klima itp. Fabryczne jak i nie fabryczne radio. Coś u Ciebie jest słabo ekranowane lub tzw masa anteny gdzieś nie łączy ... Musisz przesledzic wszystko w instalacji antenowej i jeśli maszmozliwosc to podpiac inne radio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo.see Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 W golfie V jest elektryczne wspomaganie kierownicy. Być może to to. Stań z uruchomionym silnikiem. Pokręć kierownicą. Jeżeli w trakcie kręcenia są zakłócenia, to mamy "zwycięzcę". Jeżeli okaże się, że to jest to, to nie pytaj jak to wyeliminować bo nie da się tego zrobić. Najwyżej zmiana radia. Elektryczne wspomaganie bardzo "lubi się" z radiami CB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadziak Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 W golfie V jest elektryczne wspomaganie kierownicy. Być może to to. Stań z uruchomionym silnikiem. Pokręć kierownicą. Jeżeli w trakcie kręcenia są zakłócenia, to mamy "zwycięzcę". Jeżeli okaże się, że to jest to, to nie pytaj jak to wyeliminować bo nie da się tego zrobić. Najwyżej zmiana radia. Elektryczne wspomaganie bardzo "lubi się" z radiami CB. Hmm, bardzo ciekawa koncepcja, jak na razie najbardziej pasująca do moich objawów, bo z tymi wibracjami silnika jakoś nie do końca to pasuje (zakłócenia w żaden sposób nie są związane z podskokami na dziurach, ani z prędkością czy obrotami silnika). A to, czy kręcenie kierownicą zakłóca zalezy od samego odbiornika? Nie można jakoś lepiej ekranować instalacji antenowej? A może to wlasnie kwestia uziemnienia/masy, które np. nie jest prawidłowe i powoduje, ze radio jest tak wrażliwe na zakłócenia? Czy jest szansa, że zmiana odbiornika tu pomoże? Tak pytam, bo niestety sam nie bardzo mogę tu wiele sprawdzić, pogrzebać, a jak pojadę do serwisu to wolałbym już coś konkretnego móc im zasugerować, zeby sie z tym do konca zycia nie meczyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Jeśli są to zaklucenia przenoszace się "droga zasilania" to można pokombinowac z dorobieniem filtrów na zasilaniu wspomagania a także przy radiu. Jeśli zaś są to EMC to tu będzie trudniej - zaklucenia te mogą być wychwytywane przez sama antenę. Póki nie podepniesz np innego radia nie dowiesz się czy to pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadziak Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 W golfie V jest elektryczne wspomaganie kierownicy. Być może to to. Stań z uruchomionym silnikiem. Pokręć kierownicą. Jeżeli w trakcie kręcenia są zakłócenia, to mamy "zwycięzcę". Jeżeli okaże się, że to jest to, to nie pytaj jak to wyeliminować bo nie da się tego zrobić. Najwyżej zmiana radia. Elektryczne wspomaganie bardzo "lubi się" z radiami CB. Niestety, nie jest to raczej wspomaganie kierownicy. Kręciłem nią dziś ostro na postoju i żadnych zakłóceń No chyba, że wspomaganie jakos inaczej działa w trakcie jazdy Natomiast ewidentnie zamykanie/otwieranie szyb powoduje zakłócenia, nie wiem czy to jest związane z moim głównym problemem (zakłóćenia w trakcie jazdy), czy też to zupełnie odrębna sprawa. Dobrze byłoby gdyby to wynikało z tego samego problemu, ponieważ wówczas łatwiej można to potestować w warsztacie, nie trzeba jeździć po mieście i się wsłuchiwać.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Dasz rade podpiac inne radio? Jesli tak, to zrob to na probe. Trzeba wszytsko po kolei eliminowac..oczywiscie co sie da Zacznij od radia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadziak Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Dasz rade podpiac inne radio? Jesli tak, to zrob to na probe. Trzeba wszytsko po kolei eliminowac..oczywiscie co sie da Zacznij od radia. Tak, jutro podepne swoje oryginalne VW (RCD 300). Ono ogolnie gra tak sobie, ale mam nadzieje, ze uda mi sie coś na nim wychwycić lub stwierdzić, że z odbiorem jest wszystko okey. Szczerze mowiac to juz sie zaczynam zastanawiać czy radio po prostu może musi mieć mniejsze lub większe zakłócenia, bo inaczej nie byłoby radiem, a to ze u mnie je dosyc wyraznie slychac, wynika z tego, że mam nieco lepszy sprzet niz taki fabryczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 a to ze u mnie je dosyc wyraznie slychac, wynika z tego, że mam nieco lepszy sprzet niz taki fabryczny Nie wiem jaki masz sprzet ale mysle ( ba! Jestem przekonany ) ze nawet majac naglosnienie za 50k zl niemozesz slyszec takich zaklucen No chyba ze sluchasz AM Podepnij inne radio - jesli bedzie ok, to niestety trzeba bedzie sprawdzic to co teraz masz podpiete - moze jakis zimny lut, moze cos nie laczy. Jesli nadal beda zaklucenia to wina siedzi w instalacji antenowej lub jakims dziwnym miejscu w aucie ( ja juz nawet wysnulem teorie ze klocki trac o tarcze wytwarzaja zaklucenia elektomagnetyczne ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo.see Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 waski ma rację, to nie AM. Aczkolwiek coś w radiu może być walnięte i jakieś szpilki przechodzą. Może uziemić dodatkowo obudowę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.