Skocz do zawartości

trzaski radia tylko w trakcie jazdy - pomocy


tadziak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Więc dziś wmontowałem oryginalne radio no i szczerze mówiąc trudno mi zbyt wiele powiedzieć. Problem na tym radiu jest mniej słyszalny, zakłócenia występują, ale są one jakby bardziej 'rozmyte', mniej wyraziste, tak trochę, jakby to radio inaczej sobie radziło z zakłóceniami niż ta Alpine.

 

Co więcej, jeszcze w trakcie jazdy dziś rano zamykanie/otwieranie szyby dawało ostre zakłócenia, a już po południu nic (na tym samym radiu). Tak jakby to wszystko jest mało określone i zmienne, więc nie bardzo jest jak problem znaleźć i wyeliminować.

 

W każdym razie przy tym oryginalnym radiu naprawdę nie ma szans, żeby jakiś spec zechciał podjąć się jakiejś naprawy, zwłaszcza że komputer VW pokazuje, ze wszystko jest okey, a diagnostyczny tryb radia pokazuje praktycznie pełny zasięg na większości stacji (Stereo quality).

 

Coś jednak przecież musi być na rzeczy, skoro dziś jadąc 60 km nie udało mi się nawet kilku minut posłuchać żadnej stacji bez wkurzających zakłóceń lub szumów...

 

Ogólnie wygląda to raczej tak jakby po prostu instalacja antenowa dawała kiepski sygnał, który w trakcie jazdy jeszcze jakoś zanika i latwo ulega zakłoceniom...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Niestety musisz przesledzic instalacje anteny począwszy od samej anteny aż po wtyczkę - sprawdzić wszelkie łączenia elementów itp. Jeśli niechcesz tego robić sam, to myśle ze zamiast zlecac to ASO, było by lepiej udać się do np profesjonalnego zakładu montujacego CB radia - dysponują wiedza i odpowiednimi przyzadami by taka instalacje sprawdzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety musisz przesledzic instalacje anteny począwszy od samej anteny aż po wtyczkę - sprawdzić wszelkie łączenia elementów itp. Jeśli niechcesz tego robić sam, to myśle ze zamiast zlecac to ASO, było by lepiej udać się do np profesjonalnego zakładu montujacego CB radia - dysponują wiedza i odpowiednimi przyzadami by taka instalacje sprawdzić.

 

Byłem dziś w tym ASO, bo miałem juz wcześniej umówioną wizytę i oczywiście nic nie znaleźli, puścili test komputerowy, przejechali sie i uznali ze wszystko mieści się w normie, a ogolnie "ten typ tak ma". Podobno w VW w ogole ten odbiór radiowy kiepski...

 

Oczywiście moge podjechac do jakiegoś speca od CB radia, ale wowczas skonczy sie to rozbiórką auta (podsufitka itp.), co mnie odstrasza. Może faktycznie po prostu zbyt wiele wymagam i zakłócenia w trakcie jazdy muszą od czasu do czasu występować i niezbyt jest na to rada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak..w ASO to wiem jak sie za takie rzeczy czasami zabieraja... testem komputerowym chcieli znalezc wade anteny :P Nie wiem o jakie zaklucenia moze chodzic... u mnie kazde radio zawsze pieknie odbieralo.. zaklucenia czasem sie pojawialy ale po wjechaniu np w gorzysty teren gdzie stacja powoli zanikala.. POdjedz do jakiegos speca i Ci powie - nie bedzie od razu bral sie za posufitke. A jesli zajdzie taka potrzeba to uzgodnicie co i jak.. Jesli bedzie to dobry zaklad to sa w stanie zlokalizowac np przerwe w ekranie bez rozbierania instalacji. POdsuwam tylko taki pomysl bo mysle ze na odleglosc juz nikt nic wiecej nie wymysli...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za pomoc i aktywne wsparcie w temacie :P A warto pokombinować cos jeszcze np. z jakimiś filtrami przeciwzakłóceniowymi albo dodatkowym wzmacniaczem antenowym? Czy to raczej pic na wodę?

 

No i ciągle mi tak chodzi po głowie, że to coś z uziemnieniem nie gra, stąd pewna losowość problemów. Tylko jak to łatwo sprawdzić bez rozbiórki auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o pasek uziemiajacy auto? Czy o "mase" instalacji antenowej? Ja raczej sie sklaniam ku temu drugiemu. Co do filtrow i wzmacniacza... mysle ze najpierw warto sprawdzic instalacje bo jesli tu lezy wina to wzmacniacz nic nie pomoze. Chyba ze mozesz np porzyczyc taki wzmacniacz lub jestes w stanie kupic go "w ciemno" to wtedy sie przekonasz :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Dodano: 2010-04-09, 18:24 ]

Chodzi Ci o pasek uziemiajacy auto? Czy o "mase" instalacji antenowej? Ja raczej sie sklaniam ku temu drugiemu. Co do filtrow i wzmacniacza... mysle ze najpierw warto sprawdzic instalacje bo jesli tu lezy wina to wzmacniacz nic nie pomoze. Chyba ze mozesz np porzyczyc taki wzmacniacz lub jestes w stanie kupic go "w ciemno" to wtedy sie przekonasz :zdegustowany:

 

Chodzi mi o masę instalacji antenowej. Pobawie sie jeszcze tym wszystkim i dam znać co wyszło. Mam jeszcze takie krótkie pytanie - Mój serwis car-audio zaproponował mi coś takiego jak na obrazku, podobno pozwala to na podłączenie dwóch anten VW Golf (na dachu+w szybie) do nieoryginalnego radia, z jednym wejściem antenowym, a dodatkowo ma wbudowany separator.

 

Czy coś takiego faktycznie może dobrze działać? Bo tak na chłopski rozum, to nie bardzo widzę, aby sygnał z dwóch anten można było połączyć w jedno bez jakichś problemów czy wzajemnego 'gryzienia się' anten. Przecież w oryginalnym radiu VW są dwa wejścia antenowe i podobno wrecz jakby dwa tunery FM? Nie jest to ogólnie główna przyczyna problemu, bo na normalnym podłączeniu tez byly zakłócenia, ale pytanie, czy to sprawy nie pogarsza?

post-3902-1270830253.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sygnał z dwuch anten może być sumowany. Ale czy to akurat rozwiąże Twoj problem to nie jestem w stanie powiedzieć - niegdy nie miałem potrzeby z tego kozystac. Musi się wypowiedzieć ktoś, kto w podobnym aucie stosował to rozwiazanie.

 

No wlasnie z tego co mi mówiono to on nie tyle co jest sumowany, co wybierany jest silniejszy w danym momencie sygnał i wtedy jest on puszczany do radia. Tylko czy takie małe ustrojstwo moze coś takiego zrobić?

 

Chodzi o coś takiego dokładnie:

http://allegro.pl/item993689993_adapter_an..._2_x_fakra.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wybierany jest sygnał silniejszy, czy sumowane są oba sygnały tego nie wiem, ale obie sytuacje bedą prawidłowe i skoro jest takie urzadzonko to znaczy ze działa i jest na nie zapotrzebowanie :?: Czy rozwiąże ono Twoj problem ? Niestety poznasz odpowiedz chyba tylko gdy je u siebie podlaczysz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wybierany jest sygnał silniejszy, czy sumowane są oba sygnały tego nie wiem, ale obie sytuacje bedą prawidłowe i skoro jest takie urzadzonko to znaczy ze działa i jest na nie zapotrzebowanie :?: Czy rozwiąże ono Twoj problem ? Niestety poznasz odpowiedz chyba tylko gdy je u siebie podlaczysz...

Sprawa wlasnie w tym ze ono juz u mnie bylo i jakos nie pomoglo, problem musi byc gdzie indziej, zastanawiam sie jedynie czy to zostawic czy po prostu podlaczyc radio do jednej anteny. Nie chce zeby sie nakładały jeszcze dwa problemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz próbować. Jeśli niechcesz samemu to zrob jak Ci mówiłem i podjedz do jakiegoś dobrego zakładu montujacego np cb . Ale możesz sam wiele rzeczy sprawdzić - np podłączyć jedna antenę, w czym problem? Nic nie zepsujesz a przynajmniej się przekonasz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam garść nowych informacji na temat sprawy :) Po pierwsze - na 90% mój Golf V nie ma wzmacniacza antenowego w stopce anteny dachowej - czyli niepotrzebnie ją zasilam, co może też powodować chyba jakieś jaja typu zakłócenia i trzaski?

 

Dodatkowo, jak się dowiedziałem w ASO, oni przy montażu niefabrycznych radio dorzucają taki standardowy wzmacniacz antenowy za 30 PLN, wpinany między radio a antenę. Postaram się cos takiego nabyć i wytestować :]

 

A i jeszcze jedno - dam głowe, ze przed założeniem separatora testowalem z i bez, i z separatorem uzyskiwałem lepszy odbiór na falach średnich niż bez, dlatego też wywnioskowałem, że wzmacniacz jest i separator jest potrzebny...Czy to mozliwe, zeby sam prąd na antenie poprawiał odbiór fal średnich, mimo braku wzmacniacza do zasilenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to mozliwe, zeby sam prąd na antenie poprawiał odbiór fal średnich, mimo braku wzmacniacza do zasilenia

 

Nie :) Sam prad na pewno nie. Stala skladowa w sygnale radiowym i tak jest eliminowana natomiast wszelkiego rodzaju zaklucenia z zasilania mogly jedynie wplywac negatywnie. To, ze wtedy odbior sie poprawial bylo spowodowane czyms innym, jednak duzo by pisac i opowiadac :]

 

Wyprobuj ten wzmacniacz i sie dowiemy co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc, śpiesze doniesc ze jestem po 4 godzinach testów dziś i oględzin mojego problemu radiowego i nie jestem ani trochę mądrzejszy. Co dziś sprawdziliśmy razem z serwisem car-audio to:

1. Kwestie uziemnienia

2. Rezystencje kabla antenowego

3. Wzmacniacz w tylnej szybie

4. Diagnostyke komputerem VAG (wszystko okey i pokazuje, że sygnał z obu anten jest wręcz bardzo silny)

Dodatkowo zmieniliśmy radio na Pionieer i na obu antenach podczas testów w garażu radio grało pięknie, wszystkie stacje czyste, wszystko automatycznie łapało, idealnie.

 

Postanowiliśmy więc zostawić radio podłączone pod antene w tylnej szybie (ze wzmacniaczem), bo grała ciut lepiej niż ta dachowa, pasywna. Niestety, zaraz po wyjechaniu na parking od razu szumy, trzaski i ogólnie kaszana :)

 

Po pół godziny jeżdzenia po mieście, wrócilem i poprosiłem o zmiane anteny na tę dachową (pasywną). Niestety efekt niewiele lepszy. Zakłócenia nieco mniejsze, ale sygnał słaby, nie ma minuty, aby jakieś pierdzenie lub trzaski się nie pojawiły.

 

Podsumowujac, sprawdziliśmy wszystko co się da, prócz zdejmowania sufitu. Nie mam już pomysłu co by tu jeszcze zrobić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj zasilić radio i wzmacniacz antenowy bezpośrednio z aku :)

 

A co to może dać i jeśli bedzie okey, to co to oznacza?:)) Naprawdę jestem zdesperowany, proponują mi jeszcze wymianę całej anteny, wraz z przewodem i montażem wzmacniacza w stopce, ale to juz jest ostateczność, demontaż całej podsufitki itd. Tym bardziej, że radio gra naprawdę okey na postoju, nawet w garażu łapie wszystkie stacje i gra czysto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Oczywiście -tylko FM :) Wszelkich średnich fal właściwie teraz wcale nie ma...

2. Generalnie wcześniej testowałem poza miastem i było to samo, chociaż nie tak mocno jak teraz. Dziś testowałem tylko w mieśce, ale jeździłem także w mniej zabudowane tereny, gdzieś pod las, bez drutów trolejbusów i ten sam efekt, cały czas trzaski.

3. Dziś testowaliśmy montaz we wszystkich opcjach, tzn. dwie anteny, każda z i bez separatora. Separator trochę pomagał antenie z tylnej szyby, tej ze wzmacniaczem, ale mimo super odbioru gdy auto stało, to gdy kawałeczek się przejechałem - już trzaski i szumy.

 

Ogólnie w mieście jest nieco trudno to wszystko sprawdzić, bo fakt jest taki, że wszędzie są jakieś czynniki, które mogą zakłocac i to sie trochę nakłada - normalny efekt, jaki mają pewnie wszystkie auta w okolicy oraz ten mój problem. Problem wydaje sie polegać na tym, że z jakiegoś powodu u mnie zbyt łatwo te zakłócenia są 'chwytane' ...Dziś nawet pojawiały sie przebitki jakby innych stacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te inne stacje to moze jakis przypadek, zdarzylo sie to ze dwa razy, jakby jakies przebicia, moze po prostu sie nakładały dwie stacje/ dwie czestotliwosci. Obecnie testowalem wszystki juz na 3 radiach - fabryczne VW, Alpine oraz Pioneer :) Wszedzie jest kiepsko, ale na VW da sie zyc. Pozostałe mają zakłóćenia non stop i to bardzo natrętne/przeszkadzające.

Tak czytalem, ze niektórzy ludzie maja zakłócenia od ładunków na oponach ale to w CB :))

 

Ja ciagle tu raczej ciagle mysle, ze to nie problem z samą anteną, bo skoro testowałem dziś na praktycznie dwóch zupenie osobnych antenach (w szybie i dachowej) i na obu odbiór do bani? A przy testowanie auta w tym garażu, wszystko elegancko. Dodatkowo według testów komputera i speców sygnał z obu anten był mocny no i na 'ucho' też tak się wydawało. A skoro sygnał antenowy jest okey, to nie jest mozliwe, zeby gdy tylko ruszę robiła sie taka sieczka na wszystkich ( nawet mocnych) stacjach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. nie wiem czy bedziesz mial mozliwosc przeprowadzenia takiego testu.. ale, teoretycznie. moglbys zakupic kilka metrow kabla antenowego, wtyk do radia, odkrecic antene dachowa i podpiac sie pod nia, a jeszcze lepiej zdobyc inna antene. Puscic kabel po prosty przez okno i przejechac pare metrow - jesli zaklucenia beda - to jest to wina CZEGOS w samym samochodzie, jesli ustana - to juz wiesz ze musisz przegladnac/wymienic instalacje antenowa. Panowie zmierzyli "rezystancje" kabla - pieknie. Zmierzyli ze sygnal jest silny - cudownie. Ale nie zmierzyli ( bo nie mieli odpowiednich przyrzadow ) ciaglosci i jakosci ekranowania. Jesli bedzie gdzies przerwa na ekranie to niby wszystko bedzie ok ale beda dostawaly sie zaklucenia....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za sugestie :rotfl: Tez wlasnie wpadlem na to, ze dobrym testem byłoby wetknięcie jakiegoś kawałka drutu i nawet połozyc gdzies pod szyba i w ten sposób potestowac chwile (np. na najmocniejszych stacjach). Jesli w trakcie jazdy dalej bedzie siało to znaczy ze to cos innego niz antena/instalacja antenowa.

 

A te ekranowanie i ciąłość jakoś mozna zmierzyć? Co jest do tego potrzebne? Czy tu tylko metoda - wyciagnac i przejrzec wszystko na oko/ucho?

 

Pozdrowienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te ekranowanie i ciąłość jakoś mozna zmierzyć? Co jest do tego potrzebne?

 

Jest kilka metod - potrzebne m.in : dobry oscyloskop, odpowiednia przystawka, genarator, wiedza :rotfl:

 

Po prostu sproboj z inna antena lub chociaz kawalkiem kabelka - choc tu wynik moze byc przeklamany - kabelek z racji tego ze nie jest ekranowany i bedzie umieszczony blisko elektroniki i "siejacej" czestotliwosciami radiowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dziś byłem z inną sprawą w serwisie VW i jeszcze ich pomęczyłem o ten problem radiowy. Ich nadworny elektryk utrzymuje, że problem może być spowodowany tym, że serwis car-audio uciął oryginalne końcówki, aby założyć niefabryczne radio (nie mieli akurat stosownej przejściówki). Według niego tam teraz mogą być przebicia i nie da sie tego inaczej naprawić niż wymiana calutkiego przewodu antenowego... Czy to może byc prawda? Nie da się po prostu od nowa 'zarobić' takiej końcówki anteny przy radiu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...